نوشته شده توسط : افشار

 

 یکی از بخش های آموزش دوربین مدار بسته آشنایی با دستگاه DVR می باشد که با قسمتی از آن آشنا می شویم.

دستگاه DVR دستگاهی است که میتواند از یک دوربین مدار بسته تا 32 دوربین مدار بسته را پشتیبانی کند. بگونه ای که هر 32 دوربین  را می تواند ضبط کند بشرط این که دستگاه ما فریم به تعداد هر دوربین را داشته باشد.اگر فریم کمتر باشد، تصویر بصورت عکس،عکس جلو می رود. برای تشکیل یک تصویر واقعی(Real)در سیستم PAL بیست و پنج فریم لازم است.برای مثال برای 4 دوربین در سیستم پال ، 4*25=100فریم لازم است تا تصویر واقعی و پیوسته باشد.

   DVRمی تواند بوسیله پورت LAN به شبکه وصل گردد.حال این شبکه می تواند یک شبکه محلی باشد و یا در حد وسیع تری بعنوان اینترنت این قابلیت توانایی انتقال تصویر و یا اتصال کاربر خاص را از مکان دیگری به دستگاه را فراهم می کند.

از طریق پورت LAN این امکان وجود دارد تا چند DVR را با هم مرتبط کرد.

دستگاه DVR بوسیله ماوس میتواند کنترل شود و سری های قدیمی بوسیله ریموت کنترلر،کنترل میشد.

این دستگاه توسط USB  ویا DVR_RW  قابلیت بک آپ گیری دارد.

می توان توسط میکروفن و اتصال آن به دستگاه ضبط تصویر ، قابلیت ضبط صدا را داشت.البته این امکان به نوع DVR بر میگردد به این معنا که می بایست دستگاه ضبط تصویر ورودی میکروفن داشته باشد.

دستگاه  DVR قابلیت برنامه ریزی دارد بصورتی که می توان برایش تعریف کرد که دربعضی از ساعات شبانه روز عمل ضبط تصویر را بصورت مستمر و یکپارچه انجام دهد و در بعضی از ساعت ها در صورت آلارم دزدگیر ویا Motion Detection ضبط و در بعضی ساعت ها ضبط نکند.

این دستگاه نیز قابلیت کنترل دوربین های متحرک را دارد و می تواند به دزدگیر هم متصل گردد.

دستگاه DVR یک دستگاه مجزا از کامپیوتر است ولی این قابلیت ها در کارت DVRهم می باشد که باید داخل کیس (Case) کامپیوتر متصل گردد و بصورت مجزا عمل نمی کند به این معنا که تنها زمانی که کامپیوتر روشن است قابلیت ضبطتصویر را خواهید داشت .به این قطعه  DVR Card میگویند.





:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: