نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

اصطلاحات انگلیسی مختلفی که روی دوربین ها و انوع DVR وجود دارد به چه معنی است و چه کاربردهایی دارد؟

 

 

 

جای شک نیست که سیستمهای CCTV روز به روز در حال رشد هستند و با توجه به تکنولوژی مبتنی بر الکترونیک و کامپیوتر دائماً در حال تکامل و پیشرفت هستند ولی طبعا این سیستمها یک سری اصول کلی و امکانات عمومی هستند که شما اصطلاحات انگلیسی آن را روی دستگاه و دوربین مدار بسته مشاهده می کنید

 

 بنابراین در اینجا به بیان برخی از آنها می پردازیم:

 

 

 

1- switcher = انتخاب کننده ، انتخاب کننده مونیتور یا تصویر یا نمایش و...

 

2- Multiplexer = ترکیب کننده تصاویر

 

3- Capture Card = کارتهای تصویر برای گرفتن تصاویر

 

4- Video Router = وسیله ای که سیگنالهای دوربین های مختلف را در طیف ها و شبکه های مختلف تقسیم و مدیریت می کند

 

 

 

5- DVR - Digital Video Recorder = وسیله ضبط کننده تصاویر که حتی دارای فضای جانبی برای ذخیره تصاویر نیز می باشد

 

 

 

6- Frame Store: یک قطعه الکترونیکی برای شماره گذاری فریم های تصویر و ذخیره فریم هااست. توجه نمایید که هر فریم در واقع یه تکه تصویری از یک فیلم است

 

 

 

مثلا اگر یک فیلم 10 ثانیه ای را به 10 فریم تقسیم کنیم در واقع مثل این است که در هر ثانیه یک تصویر از فیلم را می بینیم و بهمین خاطر فیلم بصورت قطع و وصل برای ما بنظر می رسد.

 

بنابراین هر چقدر تعداد فریمهای یک فیلم بیشتر باشد کیفیت فیلم بالاتر است.

 

 

 

7- HDDTV: یک استاندارد که نمایانگر پخش فیلم با ریزلوشن و کیفیت بسیار بالاست

 

8- TDG: ابزاری برای ایجاد تاریخ و زمان روی تصاویر دوربین در زمان نصب دوربین مداربسته

 

 

 

9- VMD - Video Motion Detector = ابزاری است که در واقع مانند یک چشم مصنوعی در هنگام هر حرکت یا تغییر نوری در محیط تحت دید خود اخطاری ایجاد می کند که با توجه به آن می توان

 

 مثلا حرکت هر جسمی را در محیط تشخیص داد و برنامه را ملزم به ضبط تصویر پس از هر حرکتی نمود که این امر برای امنیت در برابر سرقتها بسیار مناسب است.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

با وجود اینکه سونی قیمت تلویزیون‌های 4K خود را کاهش داد اما ارزان‌ترین آنها هنوز 5 هزار دلار قیمت دارد.

 

حال کمپانی Seiki اعلام نموده که به زودی تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی با قیمت بسیار پایین 1300 دلار را روانه بازار خواهد کرد.

 

این بدین معناست که قرار نیست قیمت این تلویزیون‌های برای مدت زمان طولانی گران باقی و آموزش تعمیرات تلویزیون نیز همین طور بماند.

 

 

 

 

 

برخی از نمایشگرهای 4K:

 

 

 

سونی:

 

 

 

چندی پیش ال جی و سونی تلویزیون های 4K خود را در سایز 84 اینچ روانه بازار کردند، اما قیمت این تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی 84 اینچ نزدیک به 25 هزار دلار تعیین شده بود که خرید آن‌ها برای هر کسی آسان نبود.

 

 اما به تازگی سونی نسبت به عرضه دو تلویزیون 4K دیگر در سایزهای 55 و 65 اینچ با قیمت مناسب‌تر زیر 7 هزار دلار اقدام نموده است.

 

 

 

westinghouse:

 

 

 

احتمالا بزرگ‌ترین تلویزیون 4K  ؛ تلویزیون 110 اینچی از کمپانی وستینگ‌هاوس است. قیمت این تلویزیون 300,000 دلار تعیین شده است!

 

 

 

:Seiki

 

 

 

سیکی تلویزیون 50 اینچ 4K را به قیمت 1299 دلار، هم قیمت فول‌اچ‌دی‌های رایج بازار به فروش می‌رساند.

 

 Seiki کمپانی شناخته شده‌ای نیست و هنوز نمی‌دانیم کیفیت تصویر تلویزیون 4K آن چقدر است اما به هر حال قیمت این تلویزیون نشان می دهد که امکان ساخت پنل‌های 4K با قیمت پایین میسر شده است و به زودی شاهد محصولات مشابه از تولیدکنندگان شاخص بازار خواهیم بود.

 

 

 

سامسونگ :

 

 

 

تلویزیون بزرگ ۸۵ اینچی سامسونگ که توانسته عنوان بزرگترین Ultra HD را تنها با یک اینچ تفاوت، از آن خود کند.

 

البته به نظر می رسد با قیمت اعلامی، عنوان گرانترین را هم بتواند کسب کند.

 

قرار است سری اول این تلویزیون های غول پیکر با قیمت ۴۰ میلیون وون (۳۷۸۷۷ دلار)‌ در کره پیش فروش و با قیمتی برای آموزش تعمیر تلویزیون شوند.

 

 

 

قطر صفحه این تلویدیون 4K خارق العاده ۲۱۴ سانتی متر است و از اسپیکر های 2.2 کاناله بهره می برد.

 

از امکانات آن می توان به پردازنده ۴ هسته ای و پنل ال سی دی Precision Black Pro اشاره کرد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 وچود یک ارتباط داخلی در آسانسور  و آموزش تعمیرات آیفون تصویری می تواند در نگاه اول بی مصرف و کاری غیر ضروری به نظر برسد اما این کار باعث می شود که تا حد زیادی امنیت را در آسانسور تجربه نمایید .

 

 

 

از آنجایی که آسانسور یک وسیله ی پرکاربرد است که با برق سرو کار دارد و امکان پیدایش یک سری مشکلات از قبیل خرابی آسانسور و. ...  وجود دارد .

 

ممکن است آسانسور در اثر مشکلات توقف نماید و افراد درون آسانسور قرار داشته باشند و امکان دسترسی به افراد دیگر نباشد .

 

زیرا شما نمی دانید آسانسور دقیقا در کدام طبقه متوقف شده است پس وجود یک ارتباط داخلی در آسانسور سبب می شود تا شما بتوانید با نگهبانی و یا مدیر ساختمان ارتباط برقرار نمایید و به آنها اطلاع دهید تا یک فرد متخصص را در زمینه تعمیر و راه اندازی آسانسور بیاورند .

 

 

 

شاید یک کار کوچک مثل قرار دادن ارتباط داخلی در آسانسور یک کار ساده و ابتدایی به نظر برسد اما در واقع هزینه چندانی برایتان در بر نداشته و شما با این کار می توانید از خطرات بزرگتر جلوگیری نمایید .

 

 البته شما می توانید در زمانی که در آسانسور نیز احساس خطر نمودید از این دستگاه و آموزش تعمیر آیفون تصویری استفاده نمایید و خود را نجات دهید . و یا از افراد دیگر بخواهید تا به شما کمک نمایند

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

درب اتوماتیک ریلی پارکینگ بسیار پر کاربرد است و معمولا برای مکان هایی همانند درب پارکینگ و یا در شرکت ها و محیط های مختلف استفاده می شود ان هم با توجه به نیازها و کاربرد های متفاوت .

 

 

 

درب اتوماتیک ریلی کارکردی مناسب را داراست و افراد به همین لیل از این نوع درب اتوماتیک استفاده می کنند .

 

 

 

طبقه بندی درب های ریلی اتوماتیک در دو گروه مختلف است که نوع و مدل اول آن درب های پارکینگی و نوع دیگر آن درب اتوماتیک شیشه ای می باشد .

 

 

 

یکی از درب های اتوماتیک ریلی همان درب gator می باشد که این درب ها تا وزن 600 کیلو و توان مصرفی 24 ولت و همچنین امکان قرار گیری تا 6 متر را دارا هستند و از ان ها استفاده می شود .

 

 این فقط یک نمونه بوده و تنوع در انواع نصب درب اتوماتیک زیاد است مخصوصا نوع درب پارکینگی ریلی که این دسته بسیار متنوع می باشند .

 

 

 

و هر کدام از ان ها با توجه به موقعیت و کاربرد شان از توان مصرفی و یا سایز و اندازه ی متفاوتی تشکیل شده اند .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

1) طول عمر: اولین و مهم‌ترین پارامتر‌، طول عمر لامپ‌های LED می باشد لامپ‌های LED طول عمری بین 50 هزار تا 60 هزار ساعت دارند.

 

این طول عمر قابل مقایسه با طول عمر لامپهای دیگر نمی باشد در زیر نمودار مقایسه طول عمر انواع لامپها نشان داده شده است.

 

 

 

2) بازده نوری(lum/watt):  از دیگر مزیتهای لامپهای LED می توان به بازده نوری بالای این لامپها اشاره نمود.

 

در حال حاضر لامپ‌های led بازده‌ای بین 74 تا 120 لومن بر وات را دارا می‌باشند و این در حالی است که این مقدار برای لامپ‌های رشته‌ای 10 تا 15 لومن بر وات، برای لامپ‌های کم‌مصرف 45 تا 65، برای لامپ‌های بخار جیوه 35 تا 60، برای لامپ‌های بخار سدیم 60تا 110 و برای لامپ‌های متال هالید 75 تا 85 لومن بر وات می‌باشند

 

 

 

3) Response Time: لامپ‌های LED به محض رسیدن ولتاژ به آنها روشن می‌شوند (کمتر از20πs) ولی به عنوان مثال لامپ‌های متال هالید زمانی بالغ بر 5 دقیقه لازم دارند تا به حداکثر نور خود برسند، یعنی لامپ‌های LED (پانزده میلیون بار) سریع‌تر روشن می‌شوند.

 

مشکل دیگر لامپ‌های متال هالید این است که اگر این لامپ‌ها بیش از 5 دقیقه روشن باشند گرم می‌شوند و بعد از خاموشی دیگر فوراً روشن نمی‌شوند.

 

 چراکه لامپ گرم‌کننده و سنسور داخل لامپ اجازه روشن کردن مجدد لامپ را تا زمانی که لامپ سرد نشده نمی‌دهد که حدودا 3 دقیقه طول می‌کشد تا سنسور اجازه ورود ولتاژ را بدهد و بعد از آن 4 تا 5 دقیقه زمان لازم است تا به حداکثر نور خود برسد.

 

 

 

4) On/off: طول عمر لامپ‌های ال ای دی hg به هیچ وجه تابعی از تعداد روشن و خاموش شدن نیست، می‌توان لامپ‌های led را میلیون‌ها بار روشن و خاموش کرد.

 

در واقع طول عمر ledها تنها به مدت زمان روشن مانده بستگی دارد.

 

 

 

5) تنظیم شدت نور: امکان تنظیم نور در لامپهای led با استفاده از تکنولوژی PWM = Pulse Width Modulation که کنترل سطح ولتاژ به کمک تغییر پهنای پالس است و دراکثر میکرو کنترلرها موجود است به راحتی امکانپذیر است.

 

 

 

6) تنظیم زاویه تابش: در لامپهای LED و واردات قطعات الکترونیک نور در تمام جهات منتشر نمی‌شود و به دلیل موجود بودن لنزهایی با زوایای دلخواه نوری ، کاملا قابل کنترل است.

 

 

 

7) جریان راه‌اندازی: همانطور که در بالا ذکر شد لامپ‌های متال هالید 5 دقیقه زمان نیاز دارند تا به حداکثر نوردهی خود برسند.

 

 در این مدت زمان برای یونیزه کردن گاز داخل لامپ نیاز به آمپر بیشتری است.

 

 در آزمایش انجام شده مشاهده گردید که در ابتدای روشن شدن لامپ 400 وات متال هالید، جریان مصرفی 5 آمپر بود که این جریان رفته کاهش یافته و پس از 5 دقیقه به 7/2 آمپر رسید.

 

 به عبارت دیگر یک لامپ 400 واتی متال هالید در مدت زمان راه‌اندازی 1100 وات مصرف خواهد داشت یعنی تقریبا 3 برابر واتی که باید مصرف کنند.

 

 (یعنی در مجموع به میزان 841 Kwh در سال صرفه‌جویی در مصرف برق خواهید داشت.) این عملکرد، تجهیزاتی 3 برابر قوی‌تر را نیاز دارد که پیرو آن هزینه‌های تابلو برق و تجهیزات را افزایش خواهد داد.

 

 

 

8) کاهش نور: کلیه لامپ‌های بجز led با گذشت زمان دچار افت شدید شدت نور می‌گردند.

 

 

 

9) LEDها قابلیت تغذیه هم با جریان AC و هم جریان DC با مصرف کم را دارد، لذا می‌توانند از منابع انرژی خورشیدی و یا باطری نیز جهت تامین نیروی خود استفاده کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

چگونه مالكین و استفاده كنندگان از ساختمان در هزینه ها صرفه جویى مى كنند ؟

 

 

 

وقتى كه در مورد هزینه ساختمان سوال مى شود كلیه مهندسین معمار و مشاور قادر به محاسبه هزینه آن هستند. به هر حال قیمت واقعی ساختمان از روی حجم سرمایه و هزینه ساخت و راه اندازی آن محاسبه می شود.

 

 که این هزینه ها شامل موارد زیرمی باشد :

 

 

 

1. ارزش ساخت

 

2. ارزش تجهیزات

 

3. ارزش سرمایه گذاری

 

4. ارزش فعالیتهای اجرائی

 

 

 

با در نظرگرفتن این مسئله كه كلیه افراد مایل به كاهش هزینه ها هستند، چگونه ساختمانهای هوشمند به این هدف می رسند ؟

 

همانطور كه  بالا اشاره شد، نتیجه استفاده از سیستم مدیریت ساختمان كاهش هزینه، به وسیله كاهش هزینه راه اندازى ساختمان است. یک سیستم مدیریت ساختمان با استفاده از روشهاى زیركاهش مى دهد :

 

 

 

 برنامه ریزى آغاز و پایان :

 

 

 

به چه دلیل تاسیسات ساختمان مى بایست 24 ساعت در شبانه روز و 7 روز در هفته در زمستان و یا در مواقع غیر پر مصرف كار كنند در صورتیكه سیستم مدیریت ساختمان مى تواند از این امر جلوگیرى كند.

 

 مدل اقتصادى : با استفاده از سیستم مدیریت ساختمان امكان این وجود دارد كه به عنوان مثال وقتى دفتر كارى تعطیل مى باشد با استفاده از این سیستم كلیه امكانات به حالت خاموش در آید.

 

 و یا مثلا در هنگام خالى بودن محل كار اگر دما در حد 22 سانتیگراد مى باشد به محض ورود افراد با استفاده از این سیستم مى توان دما را تا  28 سانتیگراد افزایش داد.

 

 

 

 آغاز و پایان بهینه :

 

 

 

در آموزش BMS وهوشمند سازی ساختمان تغییر دادن ساعت شروع ماشین آلات وابسته به شرایط آب وهواى داخل و خارج مى باشد. به چه دلیل ماشین آلات موجود در ساختمان مى بایست در زمانى كه دماى محیط به حد تعیین شده آن براى افراد موجود در آن رسیده است كار كنند.

 

 روشن شدن ماشین آلات و یا دستگاه تهویه مطبوع وابسته به دماى محیط مى باشد، به همین دلیل مى بایست با حداقل زمان ممكن كار كنند.

 

وظیفه چرخه به وسیله ایجاد چرخه درپمپها و چیلرها و غیره برپایه زمان واقعى كاركرد تجهیزات، اجازه كاركرد تهیه تجهیزات و همچنین افزایش طول عمرتجهیزات را مى دهد واین باعث كاهش هزینه هاى اجرائى ساختمان مى شود.

 

 

 

 كنترل تطبیق پذیرى :

 

سیستم مدیریت ساختمان از كنترل ریزپردازنده استفاده می كنند و ازآنجائى كه ریزپردازنده ها به خودى خود هوشمند هستند، كاركرد خوب و مناسب یك سیستم را مى توانند بیاموزند.

 

 اگر به عنوان مثال یكى ازماشین آلات روزانه ساعت 5 صبح براى رسیدن به هدف مورد نظر در ساعت 7 صبح شروع به كار مى نماید ولى درساعت 6:30 صبح به هدف مورد نظر برسد، قابلیت یادگیرى دارد به این ترتیب كه از روز بعد از آن در ساعت 5:30 صبح شروع به كار خواهد نمود و همین امرباعث ذخیره انرژى مى گردد.

 

 

 

 منابع انرژى بهینه :

 

در آموزش BMS وهوشمند سازی ساختمان   به وسیله استفاده آزاد انرژى براى سرمایش وگرمایش، به عنوان مثال اگر یك واحد سرمایش و گرمایش نیاز به فراهم كردن دماى 15 سانتیگراد باشد به طورعادى براى خنك كردن هوا از آب سرد استفاده مى نماید.

 

 به هر حال اگردرجه حرارت محیط خارج كمتر از c 15 (درزمستان) باشد، در این هنگام BMS هواى تازه بیشترى را وارد محیط مى نماید و به این ترتیب در مصرف انرژى صرفه جوئى مى شود.

 

 

 

توانائى هاى تكنولوژى اطلاعات :

 

 

 

خیلى از سیستمهایى كه در بالا توضیح داده شد با موفقیت در طراحى ساختمانها براى سالهاى متمادى استفاده گردیده است.

 

امروزه با استفاده از مزایاى تكنولوژى اطلاعات، سیستمهایى كه مى توانند ساختمانها را قادر به اندازه گیرى ارزش یابى و پاسخ گوئى به تغییرات نمایند، ما در موقعیتى قرار گرفته ایم كه توانایى ساخت و نگهدارى ساختمانها را به صورت مؤثرترداریم .

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

۱ – اول اینکه سعی کنید همیشه گوشی خود را در دمایی مناسب قرار دهید. همانطور که باید غذا را در محیطی با دمای متناسب گذاشت، از باتری گوشی  هم می بایست به همین روش مراقبت کرد.

 

 وجه مشترک مواد غذایی با باتری گوشی در این است که غذا اگر در سرما باشد بهتر حفظ می شود و سالم می ماند، در حقیقت باتری هم همین است، اگر در شرایط آب و هوایی سرد باشد عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد.

 

 پس حتی الامکان سعی کنید از قرار دادن گوشی تان در معرض حرارت جلوگیری نمایید.

 

 

 

۲ – برای خیلی ها این تعبیر غلط جا افتاده است که حتما باید گوشی از ۰ تا ۱۰۰ شارژ شود، باز هم روی عبارت تعبیر غلط تاکید می کنم.

 

 بله در آموزش تعمیر موبایل این درست است که گفته می شود باتری های لیونی اغلب باید از ۵۰ درصد به بالا پر باشند تا شرایطی استاندارد را به کاربر ارائه دهند و چنانچه زیر ۵۰ درصد باشند شاید خیلی اعتباری به آن ها نباشد، اما این اصلا درست نیست که گوشی هر بار از ۰ به ۱۰۰ شارژ شود، این روش کاملا غلط است و به باتری آسیب می رساند.

 

 

 

۳ – برای باتری های گوشی، بهترین حالت این است که نگذارید زیر ۲۰ درصد شوند ودر طول روز آن ها را از بین ۴۰ تا ۸۰ درصد شارژ کنید.

 

 

 

۴ – متخصصین بر این باورند که یک گوشی را تنها باید یک بار در ماه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ کرد و نه بیشتر. پس اگر تا به حال این کار را انجام می دادید، به خاطر سلامتی باتری گوشیتان هم که شده این عادت را از سر بیاندازید چون برایتان گران تمام می شود.

 

 

 

۵ – سوال دیگری که زیاد پرسیده می شود این است که آیا اینکه گوشی از شب تا صبح به شارژ است برای باتری ضرر دارد یا خیر.

 

 پاسخ بله است، البته که وقتی شارژ گوشی به ۱۰۰ می رسد و از آن زمان به بعد تا صبح چندین ساعت به شارژ است دچار مشکل می شود.

 

اکنون خیلی از گوشی ها هستند که وقتی باتری گوشی تا ۱۰۰ پر می شود، عملیات شارژ متوقف می گردد اما به دارندگان آن دسته از گوشی هایی هم که چنین قابلیتی ندارند توصیه می کنیم که همیشه گوشی خود را تا پیش از رسیدن شب به شارژ متعادلی برسانند، طوریکه مطمئن باشند تا ساعتی که می خواهند صبح از خواب بیدار شوند گوشی روشن می ماند.

 

 در شارژ ماندن گوشی از شب تا صبح یک ریسک بزرگ است.

 

 

 

 

 

۶ – در راستای مورد قبلی باید بگوییم اگر هم مجبور بودید گوشی را شب به شارژ بزنید و به هر دلیلی یادتان رفت آن را از شارژ دربیاورید، دست کم قاب یا پوشش محافظی را از روی گوشی خود جدا کنید چون خطر سوختن یا انفجار گوشی هم به آن اضافه می شود.

 

۷ – برای سالم ماندن باتری گوشی تان سعی کنید از شارژر اولیه گوشی خود که از ابتدا در جعبه بوده است استفاده کنید و اگر خراب شده یا آن را گم کرده اید برای خرید یکی مثل آن به نمایندگی برند در زمینه آموزش تعمیرات موبایل  گوشی خود مراجعه کنید.

 

 شارژرهای تقلبی یا با نام های غیر می توانند شدیدا سلامت باتری گوشی شما را به خطر بیاندازند، هر چند برخی شرکتهای طرف سوم شارژرهای تایید شده سازگار با گوشی ها را ارئه می دهند پس استفاده از آن ها مانعی ندارد.

 

 

 

۸ – در طول روز هم توصیه می شود نگذارید باتری گوشی تا ۱۰۰ پر شود و همیشه آن را گهگاه به شارژ بزنید تا کم کم شارژ شود.

 

 

 

این تایید شده است که هیچ ایرادی ندارد اگر در طی روز گوشی خود را چندین بار پلاگ و آنپلاگ کنید.

 

 

 

۹- از کجا باب شد که نباید حین شارژ گوشی از آن استفاده کرد؟

 

 

 

راحت باشید، کار خود را بکنید، هیچ ایرادی ندارد اگر گوشی خود را به شارژ زده اید و در همان حال از آن برای ارسال پیام، تماشای ویدیو یا عکس گرفتن و غیره استفاده می کنید.

 

 

 

شاید فکر می کردید تا به حال گوشی خود را صحیح شارژ می کردید اما نکاتی که ما اشاره کردیم ممکن است معیارهای چندین و چند ساله تان را به هم ریخته باشد.

 

اما هیچ وقت هیچ چیز دیر نیست، امیدواریم از اکنون با کمک از موارد بالا بتوانید صاحبانی مسئول تر برای گوشی های خود باشید.

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

وظیفه اصلی این قطعه، روشن نگه داشتن خودرو در حالت دور آرام است.

 

این قطعه وظیفه بسیار مهمتری نیز دارد. هنگامی که کولر را روشن میکنیم، کمپرسور بار خود را روی موتور وارد میکند.

 

برای جبران آن، استپ موتور ژیگلور مربوطه را کمی به عقب تر می کشد.

 

 تا خود به خود گاز کمی زیاد شود.

 

اگر سنسور ضربه نیز نصب شده بود استپ وظیفه گسترده تری داشت.

 

در این حالت استپ موتور باید در هر لحظه سوزن ژیگلور مربوطه را طوری عقب و جلو می کرد تا ضربه حس شده توسط سنسور ضربه ، ناشی از احتراق ناقص سوخت، به گونه مناسبی جبران شده و یا بهبود یابد. استپ موتور کار ساسات را نیز انجام میدهد که در دوره آموزشی خودرو وآموزش تعمیرات ecu به آن می پردازیم .

 

 در هنگامی که خودرو سرد است سوزن آن طوری تنظیم میشود که خودرو با اولین استارت روشن شود.

 

کار دیگر استپ موتور، تنظیم هوای مورد مصرف سیلندرها در زمان رها کردن گاز است.

 

 در خودروهایی که فاقد این سیستم هستند با رها کردن گاز، تنظیم سوخت و هوا به علت بسته شدن دریچه گاز به هم میخورد و دیده میشود که به هنگام رها کردن گاز، خودرو به طور لحظه ای دود میکند.

 

 اما در این سیستم با وجود استپ موتور دیگر این مشکل وجود ندارد. محل قرارگیری استپ موتور ، روی هوزینگ هوای ورودی است.

 

 

 

 

 

سنسور موقعیت دریچه گاز

 

 

 

این سنسور که در انتهای دریچه گاز قرار دارد با این دریچه کوپل شده است.

 

در آموزش تعمیرات ecu و این سنسور شامل یک پتانسیومتر ساده است که سر وسط آن با حرکت دریچه گاز ، می لغزد.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

اولین جک درب اتوماتیک ساخت ایران با نام یوتاب مدل 689 است که قدرت هر لنگه آن 250 کیلو گرم است وبا برق 24 ولت کار می کند که قابلیت نصب برق اضطراری ( باطری بک آپ ) را دارد

 

 

 

موتور این جک دارای موتور آلمانی است و ظاهر این جک نزدیک به جک آلمانی زومر مدل TWISTE200 می باشد ولی از نظر قیمت بسیار پایین تر از مدل آلمانی مذکور برای نصب درب اتوماتیک است .

 

 

 

جک درب اتوماتیک ساخت ایران یوتاب UTAB

 

 

 

از مزیت های این جک :

 

 

 

- ظاهری بسیار زیبا

 

- بازویی بودن جک

 

- قدرت بالای جک برای درهای بزرگ و برابری قدرت این جک با جک زومر آلمان مدل TWSITE200

 

- قابلیت نصب باطری بک آپ

 

 

 

 

 

مشخصات فنی درب بازکن یوتاب UTAB

 

 

 

- دارای موتور آلمانی 24 ولت

 

- دارای سیستم بسته شدن خودکار با زمان بندی قابل تنظیم در درب اتوماتیک

 

- قابلیت باز و بسته نمودن درب تا وزن 500 کیلوگرم

 

- دارای بدنه مستحکم از پلیمر مسلح شده

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

OSD Menu چیست ؟

 

 

 

OSD Menu مخفف عبارت On Screen Display میباشد. بدین معنی که دوربین دارای یک منوی تنظیم بر روی خود بوده که تنظیمات اولیه را بر روی آن میتوان تنظیم کرد.

 

 

 

به طور مثال در دوربین مدار بسته های سری EF محصولات کمپانی Shany میتوان از OSD برای تنظیم قابلیت HLC,WDR,BLC,DNR,... استفاده کرد.

 

 

 

 

 

UTC OSD چیست ؟

 

 

 

قابلیت UTC OSD که در تمامی دوربین های کمپانی iDENT وجود دارد این امکان را به کاربر می دهد

 

 که از طریق یک کابل کواکسیال و یک عدد UTC Controller بتوان این تنظیمات را در هر نقطه ای که کابل کواکسیال متصل به دوربین باشد انجام داد.

 

 

 

 

 

مشاهده میکنید که UTC Controller یک ورودی کابل کواکسیال و یک خروجی کابل کواکسیال دارد.

 

 کارکرد آن بدین صورا است که به ورودی آن کابل کواکسیال تصویر دوربین مدار بسته دارای قابلیت UTC است متصل میشود و به خروجی آن کابل کواکسیالی که به نمایشگر متصل است وصل میشود و با استفاده از دکمه های تعبیه شده بر روی آن تنظیمات صورت میگیرد.

 

 

 

از مزایای UTC OSD میتوان به تنظیمات آسانتر و دقیقتر اشاره نمود.

 

 

 

و در نتیجه این سیستم راحتی را برای نصاب و کیفیت بالاتر و دقت بیشتر در نصب دوربین مداربسته را برای مصرف کننده بوجود میآورد.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

با این حال بایرن هم‌چنان سرزمینی کشاورزی باقی مانده است. هنوز هم بیش از نیمی از مساحت این ایالت زیر کشت می‌رود. هنوز هم بایرن بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی مواد غذایی در آلمان است. و هنوز هم جمعیت روستایی این ایالت و نه شهروندان آن، راه و سمت سیاسی را مشخص می‌کند.

 

 

 

جشن آبجو

 

 

 

یکی از شاخص‌های ایالت بایرن، "جشن آبجو"‌ی آن است. این جشن که به جشن اکتبر هم معروف است، جشنواره‌ای است دو هفته‌ای که هر سال در آخر سپتامبر و آغاز اکتبر در مونیخ، پایتخت ایالت بایرن برگزار می‌شود.

 

این جشن، بزرگ‌ترین جشنواره از نوع خود  و زبان آلمانی در جهان است و هر سال حدود شش میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند. مرکز رویدادهای این جشنواره در محوطه بزرگی در نزدیک مونیخ قراردارد که به «سبزه‌زار ترز» مشهور است.

 

 شش آبجوسازی معروف بایرن، چادرهای بسیار بزرگی در این سبزه‌زار برپا می‌کنند. در هر یک از این چادرها، حدود چندهزار تن جای‌ می‌گیرند. آمار نشان می‌دهد که هر سال،‌ نزدیک به ۶ میلیون لیتر آبجو در طول این جشن مصرف می‌شود.

 

 

 

اولین جشن ‌آبجو در سال ۱۸۱۰، به مناسبت مراسم عروسی شاهزاده لودویگ اول برپا شد و چون بسیار موفق بود، سال‌های دیگر نیز تکرار شد.

 

 

 

"جشن اکتبر"، چند سالی است که به صحنه‌ی نمایش مد لباس‌های محلی این منطقه نیز تبدیل شده است.

 

شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی و هنری ایالت بایرن، هنگام افتتاح و نوشیدن آبجو از لیوان‌های بزرگ آبجوی مختص این ایالت، لباس‌های محلی قدیمی خود را هم به نمایش می‌گذارند: شلوار چرمی برای مردان و پیراهن‌های تنگ و بلند چین‌دار با پیشبندهای مزین به تور برای زنان.

 

 

 

همیشه، تنها یک حزب

 

 

 

در ایالت بایرن با زبان آلمانی ، همواره حزب محافظه‌کار سوسیال مسیحی، (CSU) که نشان آن رنگ سیاه است، در انتخابات پیروز می‌شود.

 

 پس از پایان جنگ جهانی دوم، از سال ۱۹۴۵تا به امروز تنها یک نخست‌وزیر در بایرن برگزیده شد که به حزب سوسیال مسیحی تعلق نداشت و نامزد حزب سوسیال دموکرات (SPD) بود: ویلهلم هوگنر (Wilhelm Hoegner).

 

ولی از سال ۱۹۵۴ تا کنون حزب سوسیال دموکرات در این ایالت نتوانسته است، آرای قابل توجهی کسب کند.

 

 از این‌رو گفته می‌شود که در بایرن در واقع ارکان حکومت سلطنتی، هم‌چنان برقرار است. با این که بساط آخرین شاه بایرن در سال ۱۹۱۸ برچیده شده است.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

درب اتوماتیک استفاده های متنوعی را داراست و تمام افراد بدون درد سری می توانند از انواع ان استفاده کنند و همین موضوع سبب شده تا درب اتوماتیک مورد توجه قرار بگیرد و از ان استقبال زیادی شود و به طبع فروش ان هم بالا برود.

 

 

 

این درب ها کیفیت خوبی دارند و از جهت قیمت و هزینه هم مناسب بوده و برای استفاده کنندگان گران نمی باشند .

 

 

 

یکی از مکان های مناسب برای استفاده از درب های اتوماتیکی ، مراکز تجاری و خرید لوکس و فروشگاه های بزرگ هستند که در انجا تردد مشتری و افراد زیاد است.

 

 

 

در فروشگاه ها معمولا از درب اتوماتیک شیشه ای استفاده شده و این کار عاقلانه و مناسب است

 

 زیرا شکل ظاهری و شیک بودن را به مکان القا می کند و مشتری جذب فضا می شود.

 

معمولا در فروشگاه های بزرگ اولین موردی که به چشم افراد می خورد همان درب است .

 

 

 

افراد ابتدا با درب فروشگاه مواجه شده پس با دیدن یک درب اتوماتیک شیک انگیزه لازم را پیدا می کنند که به داخل فروشگاه رفته و از انجا خرید کنند.

 

 

 

یکی از بهترین و بزرگ ترین مزیت های درب اتوماتیک شیشه ای فروشگاه این می باشد که مشتری بدون استفاده از دست خود از آن عبور و مرور کرده و این تصویر از نوع ورود شان در ابتدای امر در ذهن انها باقی می ماند.

 

 به همین علت انتخاب نوع فروشگاه  برای نصب درب اتوماتیک  اهمیت دارد پس برای درب ورودی فروشگاه از درب اتوماتیک استفاده کنید زیرا بر روی تجارت شما تاثیر گزار است.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

اتصال بیس مشترک در این اتصال پایه بیس بین هر دو بخش ورودی و خروجی مدار مشترک است. جهت های انتخابی برای جریان شاخه‌ها جهت قراردادی جریان در همان جهت حفره‌ها می‌شود.

 

 

 

اتصال امیتر مشترک مدار امیتر مشترک بیشتر از سایر روشها در مدارهای الکترونیکی کاربرد دارد و مداری است که در آن امیتر بین بیس و کلکتور مشترک است. این مدار دارای امپدانس ورودی کم بوده، ولی امپدانس خروجی مدار بالا می‌باشد.

 

 

 

اتصال کلکتور مشترک اتصال کلکتور مشترک برای تطبیق امپدانس در مدار بکار می‌رود، زیرا برعکس حالت قبلی دارای امپدانس ورودی زیاد و امپدانس خروجی پائین است. اتصال کلکتور مشترک غالبا به همراه مقاومتی بین امیتر و زمین به نام مقاومت بار بسته می‌شود.

 

 

 

ترانزیستور اثر میدان MOS

 

 

 

این ترانزیستورها نیز مانند Jfet‌ها عمل می‌کنند با این تفاوت که جریان ورودی گیت آنها صفر است. همچنین رابطه جریان با ولتاژ نیز متفاوت است. این ترانزیستورها دارای دو نوع PMOS و NMOS هستند که فناوری استفاده از دو نوع آن در یک مدار تکنولوژی CMOS نام دارد. این ترانزیستورها امروزه واردات قطعات الکترونیک  بسیار کاربرد دارند زیرا براحتی مجتمع می‌شوند و فضای کمتری اشغال می‌کنند. همچنین مصرف توان بسیار ناچیزی دارند.

 

 

 

به تکنولوژی‌هایی که از دو نوع ترانزیستورهای دوقطبی و Mosfet در آن واحد استفاده می‌کنند Bicmos می‌گویند.

 

 

 

البته نقطه کار این ترانزیستورها نسبت به دما حساس است وتغییر می‌کند. بنابراین بیشتر در سوئیچینگ بکار می‌‌روند AMB

 

 

 

 

 

ساختار و طرز کار ترانزیستور اثر میدانی - فت

 

 

 

 

 

ترانزیستور اثر میدانی ( فت ) - FET همانگونه که از نام این المام مشخص است، پایه کنترلی آن جریانی مصرف نمی کند و تنها با اعامل ولتاژ و ایجاد میدان درون نیمه هادی ، جریان عبوری از FET کنترل می شود. به همین دلیل ورودی این مدار هیچ کونه اثر بارگذاری بر روی طبقات تقویت قبلی نمی گذارد و امپدانس بسیار بالایی دارد.

 

 

 

فت دارای سه پایه با نهامهای درِین D - سورس S و گیت G است که پایه گیت ، جریان عبوری از درین به سورس را کنترل می نماید.

 

 فت ها دارای دو نوع N کانال و P کانال هستند. در فت نوع N کانال زمانی که گیت نسبت به سورس مثبت باشد جریان از درین به سورس عبور می کند . FET ها معمولاً بسیار حساس بوده و حتی با الکتریسیته ساکن بدن نیز تحریک می گردند. به همین دلیل نسبت به نویز بسیار حساس هستند.

 

 

 

نوع دیگر ترانزیستورهای اثر میدانی MOSFET ها هستند ( ترانزیستور اثر میدانی اکسید فلزی نیمه هادی - Metal-Oxide Semiconductor Field Efect Transistor ) یکی از اساسی ترین مزیت های ماسفت ها نویز کمتر آنها در مدار است.

 

 

 

فت ها در ساخت فرستنده باند اف ام رادیو و ال ای دی hg نیز کاربرد فراوانی دارند.

 

 برای تست کردن فت کانال N با مالتی متر ، نخست پایه گیت را پیدا می کنیم. یعنی پایه ای که نسبت به دو پایه دیگر در یک جهت مقداری رسانایی دارد و در جهت دیگر مقاومت آن بی نهایت است. معمولاً مقاومت بین پایه درین و گیت از مقاومت پایه درین و سورس بیشتر است که از این طریق می توان پایه درین را از سورس تشخیص داد.

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

- بررسی Power Options ویندوز: به طور خودکار، لپ‌تاپ در زمان استفاده از باتری به گزینه‌ی Power Saving تغییر حالت می‌دهد.

 

 اما بازرسی Power Options ویندوز خالی از لطف نیست.

 

 

 

اگر درحال استفاده از باتری لپ‌تاپ و مشتاق آموزش تعمیرات لپ تاپ هستید، در ویندوز ۷ یا ۸ نباید گزینه‌ی High performance در بخش Power Options فعال باشد؛ گزینه‌های Balanced یا Power Saver بسیار مناسب‌تر هستند.

 

 حالت Power Saver ممکن است تاثیر بسزایی بر کاهش کارایی کلی سیستم بگذارد.

 

 

 

- کاهش روشنایی نمایشگر: این عمل، سرعت مصرف شارژ باتری را کاهش می‌دهد. دکمه‌ی تنظیم روشنایی اغلب با نماد خورشیدی شکل بر روی صفحه کلید لپ‌تاپ مشخص می‌شود.

 

 

 

- خاموش کردن وای‌فای و بلوتوث: خاموش کردن این اتصال‌ها، مدت شارژدهی باتری را بهبود می‌بخشد.

 

 

 

- خارج کردن CD و DVD از درایو نوری: چرخش دیسک‌ها می‌تواند شارژ باتری را قورت دهد! تا جای ممکن از استفاده‌ی طولانی مدت از درایو نوری اجتناب کنید.

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

نمایندگی های کشور آلمان در خارج برای آلمانی های ساکن این کشورها در بسیاری از موضوعات حقوقی مهم ترین پل ارتباطی ایشان با آلمان و زبان آلمانی  می باشد.

 

در این وبسایت به شما در مورد خدمات کنسولی سفارت و همچنین در مورد درخواست های گوناگون از قبیل تقاضای گذرنامه آلمانی جدید، گواهی تولد، تایید امضا، امور بازنشستگی، و یا تایید مدارک ایرانی توضیحات لازم را خواهیم داد.

 

 

 

ساعات کار باجه بخش حقوقی/کنسولی روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 7:30 الی 11:00  می باشد.

 

 

 

ساعت 7:30 الی 9:30 به متقاضیان تایید امضا، گواهی کنسولی، تایید مدارک، و سایر موارد حقوقی اختصاص دارد.

 

دانشجویان می توانند از ساعت 9:30 الی 11:00 جهت تحویل مدارک خود برای انجام تایید و برابر اصل نمودن کپی مدارک مراجعه نمایند.

 

 

 

لطفاً پیش از مراجعه به بخش کنسولی اطلاعات لازم  زبان آلمانی در مورد روند انجام امور و مدارک مورد نیاز را از طریق وب سایت سفارت کسب نمایید.

 

لطفاً توجه نمایید که در صورت نقص مدارک، باجه از پذیرفتن درخواست معذور است.

 

تمامی هزینه های خدمات کنسولی به صورت نقد و به ریال دریافت می شود. در بخش حقوقی/کنسولی چک پول هم پذیرفته می شود.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

امروزه بازار تلویزیون های LCD بسیار راکد است و بیشتر خریداران تلویزیون های LED  را نسبت به LCD های ارزان تر ترجیح می دهند.

 

 

 

در بازار هم اکنون انواع مختلفی از تلویزیون ها حضور دارند که هر کدام از تکنولوژی خاصی بهره میبرند.کمپانی های مختلف بر اساس این تکنولوژی ها و همچنین از همه مهمتر قیمت این محصولات با یکدیگر رقابت گسترده ای انجام میدهند.

 

 

 

خریداران در بازار نظر های مختلفی دارند این نظر ها در رابطه با قیمت محصولات , تکنولوژی محصولات و همچنین مدل های مختلف محصولات بیان میشود که این نظرات در بازار کم فروش و پرفروش ترین محصولات بازار را میسازد.

 

 

 

نظر فعالان بازار , تولید کنندگان , واردکنندگان و کارشناسان تلویزیون این است که مدل های LED در بازار فعلا پرفروش ترین محصولات تلویزیون ها هستند.

 

 

 

حال یکی دیگر از محبث های خریداران در بخش LED سایز اینچ این نوع محصولات است.

 

 

 

هم اکنون در بازار ایران تلویزیون های LED  با ابعاد 42 تا 47 اینچ پرفروش ترین های این محصول را میسازند.

 

 

 

اینک نیم نگاهی میکنیم بر پرفروش ترین محصولات شرکت های معروف جهان :

 

 

 

     LG

 

LG همواره سعی دارد در محصولاتی که به بازار ارائه می دهد سریع ترین تکنولوژی و مدرترین را قرار بدهد.

 

 

 

اگرچه در لحظه مدل ها و تکنولوژی ها مختلف به همراه آموزش تعمیر تلویزیون  وارد بازار میشود ولی این یک حقیقت است که مدل 42 اینچ این شرکت یکی از پرفروش ترین های بازار است.

 

 

 

از اين خانواده مدل‌های 42LED4600،42LED 5400 و 42LED5600 را از تلویزیون‌هاي LED پرفروش این برند در بازار معرفی کرد که به ترتیب با قیمت حدود یک میلیون و 250 هزار تومان، یک میلیون و 190 هزار تومان و یک میلیون و 350 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند.این تلویزیون‌ها کیفیت تصویر FULL HD با وضوح تصویر 1920×1080 نقطه در اینچ داشته و قابلیت پخش صدای دالبی دیجیتال، قابلیت پخش فرمت HD DIVX و… را داشته و به ورودی‌هاي HDMI،USB و… مجهزند.

 

 

 

     SONY

 

 

 

sony در بازار به عرضه کننده گران قیمت در محصولات معروف است.اما در چند سال اخیر سعی در بهبود این مشکل کرده است و حالا رقابت بسیار شدیدی با رقبای خود آغاز کرده است.نمونه های LED این شرکت به شدت پرفروش شده بطوری که بگفته ی فروشندگان شعب سونی در ایران موجودی این محصول در انبار ها به مشکل خرده است.

 

 

 

مدل KDL-46EX700 را از تلویزیون‌هاي پرفروش این برند در بازار داخلی معرفی کرد که دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به حسگر تشخیص حضور بیننده، سازگاری با WIFI، فناوری صرفه‌جويی در مصرف برق و… است. این تلویزیون LED با سایز 46 اینچ با قیمت حدود دو میلیون و 300 هزار تومان به بازار عرضه شده است.

 

 

 

 

 

همچنین مدل KDL-46EX520 از تلویزیون‌های LED سونی با سایز 46 اینچ است که در بازار فروش بالایی دارد.

 

 

 

کیفیت پخش تصاویر وسط این تلویزیون FULL HD است و با قیمت حدود دو میلیون و 280 هزار تومان به بازار عرضه شده است.

 

 

 

     SAMSUNG

 

 

 

 

 

مدیران شعب فروش سامسونگ در ایران هم اشاره ای داشتند بر پرفروش بودن مدل های 40 و 42 LED سامسونگ و همچنین آموزش تعمیرات تلویزیون .

 

 

 

همچنین مدل‌های 406960، 406260 را از نمونه‌هاي LED پرفروش با سایز 40 اینچ در بازار معرفی کرد که به ترتیب با قیمت حدود یک میلیون و 719 هزار تومان و یک میلیون و 619 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند. مدل‌های 46-6960 و 46-6260 نیز از تلویزیون‌های 46 اینچ LED در بازار هستند که فروش بالایی دارند. این تلويزيون‌ها نیز به ترتیب با قیمت  حدود دو میلیون و 439 هزار تومان و دو میلیون و 239 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

دوربین مداربسته سامسونگ در یک محل کاربرد دارد که تصاویر را به محل های مختلف ارسال می کند که برای حفاظت و امنیت و همچنین نظارت مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد این دوربین مدار بسته ها در صنعت و کنترل ترافیک و پلیسی و ...خیلی کاربرد های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد .

 

 

 

دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارند :

 

 

 

1.از نظر نوع سیگنال

 

 

 

2.از لحاظ شکل ظاهری

 

 

 

3.از نظر قاب

 

 

 

دوربین های آنالوگ سامسونگ که در کشور ایران مورد استفاده قرار می گیرند .

 

این دوربین ها از محصولات سامسونگ می باشند که سری SCB(Samsung camera Box) می باشد .که معنای آن دوربین باکس سامسونگ می باشد .

 

نصب دوربین مداربسته  ها در این سری که ذکر شد همه آن ها دوربین باکس به شمار می روند .

 

 

 

دوربین های دیگری وجود دارند تحت عنوان SCD(samsung camera Dome) که در بازار عرضه می شوندکه این دوربین ها در شب دارای دید IRنمی باشند .

 

 

 

نوع دیگری از دوربین ها SCO(Samsung camera outdoor) می باشد که این نوع دوربین ها دوربین های بولت سامسونگ می باشند و یا دوربین های بیرونی نامیده می شوند .

 

این دوربین ها به دلیل اینکه قیمت بالایی دارند نسبت به سری هایی که قبلا ذکر شد محدودتر می باشند

 

 

 

نوع دیگری از دوربین ها که سامسونگ که دوربین های زوم نامیده می شوند سری SCZ(szmsung camera Zoom) که سه مدل مختلف دارد و هخر کدام دارای قابلیت زوم مختلف می باشد

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

طرز کار ترانزیستور پیوندی طرز کار ترانزیستور را با استفاده از نوع npn مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

طرز کار pnp هم دقیقا مشابه npn خواهد بود، به شرط اینکه الکترونها و حفره‌ها با یکدیگر عوض شوند.

 

در ال ای دیhg  و در نوع npn به علت تغذیه مستقیم دیود امیتر ناحیه تهی کم عرض می‌شود، در نتیجه حاملهای اکثریت یعنی الکترونها از ماده n به ماده p هجوم می‌آورند.

 

 حال اگر دیود بیس _ کلکتور را به حالت معکوس تغذیه نمائیم، دیود کلکتور به علت بایاس معکوس عریض‌تر می‌شود.

 

 

 

الکترونهای جاری شده به ناحیه p در دو جهت جاری می‌شوند، بخشی از آنها از پیوندگاه کلکتور عبور کرده، به ناحیه کلکتور می‌رسند و تعدادی از آنها با حفره‌های بیس بازترکیب شده و به عنوان الکترونهای ظرفیت به سوی پایه خارجی بیس روانه می‌شوند، این مولفه بسیار کوچک است.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

سنسور (sensor) چیست:

 

 

 

سنسور یا حسگر در دوربین های cctv مانند دوربین دیجیتال عمل می نماید نور حاصل از تصویر پس از گذشتن از لنز به سنسور برخورد می نماید سنسور این نور را به بار الکتریکی تبدیل می کند که پس از پردازش در دوربین به صورت تصویر از کابل خارج شده و در دوربین مدار بسته  نمایش داده میشود.

 

 

 

سنسور از هزاران ردیف کوچک از دیودهای حساس به نور تشکیل شده است که به فتو سلول معروف هستند این فتو سلول ها به تابش نور حساس هستند و مسلما هر چه نور تابیده شده به آن شدت بیشتری داشته باشد، بار الکتریکی بیشتری در آن انباشته می شود.

 

 

 

(Cmos:( complemntary metal oxide semiconductor

 

 

 

DIS: Digital Image System

 

 

 

PICADIS: only for HIKVISION Co

 

 

 

(CCD: ( charge-coupled device

 

 

 

(Super CCD: (super charge- coupled device

 

 

 

 

 

دقیقا از مرحله ای که فوتون های نور توسط فوتو سایت ها به الکترون تبدیل می شوند، تفاوت بین دو نوع حسگر نیز آشکار می شود.

 

 

 

در سنسور های CCD بار الکتریکی شارژ شده از یک گوشه سنسور خوانده می شود و ردیف به ردیف جلو می رود و همزمان یک مبدل آنالوگ-دیجیتال (A/D) تمام مقادیر دریافتی از پیکسل ها را به مقادیر دیجیتالی تبدیل می کند.

 

اما CMOS دارای چندین ترانزیستور مختلف در سر راه داده ها هستند که با تقویت و جا به جا کردن بارهای الکتریکی توسط سیم های متصل به آنها، مقادیر را جداگانه و تک به تک به پردازشگر ارسال می کنند.

 

 به طور کلی می توان نتیجه گرفت که CCDها بار الکتریکی را پیکسل به پیکسل به گره خروجی حرکت می دهد در حالی که حسگرهای CMOS در درون پیکسل بار الکتریکی را به ولتاژ تبدیل می کنند و خروجی را به وسیله تقاطع سطروستون تعیین می شود.

 

 

 

در عمل سیگنال های دریافتی از CCDها شفافتر از CMOSها می باشد. در CCD برای ایجاد قابلیت ارسال بار بدون اعوجاج از یک پروسه صنعتی خاص استفاده می شود.

 

این پروسه روشی را ارائه می دهد که منجر به خلق تصاویری بسیار شفاف می شود.

 

 

 

 

 

سنسور CCD

 

 

 

 

 

سنسورهای CCD همان طوری که در مبحث دوربین های دیجیتال به آن اشاره شد تصاویری با کیفیت بالاتر و اختلال کمتری به وجود می آورند.

 

اما به طور تجربی ثابت شده که سنسورهای CMOS برای ایجاد نویز و اختلال بسیار مستعدترند.

 

 

 

از آنجا که هر پیکسل در سنسورهای CMOS دارای چندین ترانزیستور در کنار آنها است. حساسیت این سنسورها به نور، پایین تر می آید.

 

زیرا بسیاری از فوتون های نور به جای این که با سطح دیودهای نوری برخورد کنند با این ترانزیستورها برخورد کرده و به هدر می روند.

 

 

 

DIS یا همان Digitall Image System نسخه جدیدی از سیستم پردازش تصویر در نصب دوربین مداربسته  است که توسط کمپانی هایک ویژن ابداع شده و یک SOC (سیستم بر روی چیپ) است که سنسور تصویر جزیی از آن است.

 

 

 

SOC یک مجموعه تقریبا کامل شامل بورد کامل، پردازنده ها و سنسور تصویر است که کار کمپانی های تولیدکننده را بسیار ساده کرده است و از نظر هزینه نیز بسیار بصرفه است، چرا که دیگر نیازی نیست خود آن را تولید کنند.

 

مانند SOC های موبایل کمپانی کوالکام که در بسیاری از اسمارت فون های اندرویدی و ویندوزی استفاده می شوند.

 

 

 

در DIS از نسخه ارتقا یافته سنسور CMOS استفاده شده است. مشکل اساسی سنسورهای قدیمی CMOS، عدم توانایی آنها در ارائه تصاویر مطلوب در فضاهای با نور کم و عدم ارائه قابلیت WDR به دلیل پردازش ضعبف تصاویر بر روی آنها بود.

 

 

 

PICADIS نیز ورژنی چدیدتر از DIS  می باشد که در نور کمتری قابلیت تصویر سازی مناسبتری را دارا می باشد.

 

 

 

سنسورهای CCD به مصرف توان بالا معروفند، این سنسورها در مقایسه با سنسورهای cmos تقریبا چندین برابر بیشتر از باتری استفاده می کنند.

 

 

 

از آنجا که تقویت کننده سیگنال های نوری در cmos بلافاصله از هر فوتوسل قرار دارد، بنابراین این نوع حسگرها تصاویر را دو برابر سریع تر نسبت به CCDها انتقال می دهند.

 

 

 

نتیجه گیری

 

 

 

بالاخره در انتها به این نتیجه می رسیم که در جایی که برای ما کیفیت تصویر مهم باشد از دوربین های cctv با سنسور CCD استفاده می کنیم، اما اگر کیفیت تصویر برای ما مهم نباشد و بیشتر بر جنبه اقتصادی و هزینه کمتر تاکید داشته باشیم باید از دوربین های cctv با سنسور cmos استفاده کنیم.

 

 

 

سنسور super CCD

 

 

 

این سنسورها همان طوری که در قسمت دوربین های دیجیتال به آن اشاره گردید از نظر کیفیت از سنسورهای CCD و CMOS بالاتر است. سنسور SCCD از نظر ساختاری شبیه سنسور CCD است

 

 اما به علت ساختار لانه زنبوری سلول های آن و در نتیجه فاصله کمتر بین آنها از کیفیت بالاتری برخوردار است این تکنولوژی در تولیدات شرکت sony به مراتب استفاده می شود بنابراین اگر با دوربینی برخورد نمودید که سنسور آن sony بود حتما دارای کیفیتی به مراتب بالاتر از دوربین های دیگر می باشد و در نتیجه دارای قیمت بالاتر نیز می باشد.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 برای دریافت امواج از شبکه های ارتباطی و ارسال آن به گوشی های تلفن همراه نیاز به نصب آنتن هایی است که آنها را BTS می نامند.

 

 

 

BTS مخفف کلمه Base Tranceiver Station است.

 

 

 

دلایل نصب آنتن های BTS

 

 

 

تامین پوشش رادیویی در جاده ها یا مناطقی که سیگنال ضعیف است یکی از دلایل نصب آنتن های BTS است .یکی دیگر از اهداف نصب آنتن BTS از بین بردن ترافیک شبکه است .

 

 

 

نحوه نصب آنتن های BTS

 

 

 

برای نصب آنتن های BTS فواصل معینی در نظر گرفته می شود.این فواصل بر اساس قواعد خاصی تعیین می شوند که از جمله آنها می توان به ظرفیت آنتن منصوبه ، تعداد مشترکین موجود در هر منطقه و کاهش تشعشات آنتن اشاره کرد .

 

 

 

شبكه سلولی در آنتن‌های BTS

 

 

 

آنتن‌های BTS یا Base Transceiver station فناوری‌های گوناگونی از قبیل: GSM، WLL WAN، CDMA، WiFi و WiMAX را پشتیبانی می‌كنند.

 

این آنتن‌ها در شبكه تلفن همراه كه از نوع شبكه سلولی cell است، وظیفه تشكیل نقاط اتصال سلول‌های 6 ضلعی این شبكه را دارند و عموما 2 نوع ارتباط برقرار می‌كنند، اول ارتباط با سایر آنتن‌ها و دوم ارتباط با وسایل واقع در دامنه تحت پوشش.

 

 

 

در آموزش تعمیرات موبایل و بی‌تی‌اس‌ها اغلب دارای 3 سكتور هستند كه هر كدام حدود 120 درجه را پوشش می‌دهند كه جمعا 360 درجه می‌شود، اما هر سكتور یا قسمت می‌تواند مستقل نیز نصب شود تا محل‌های خاصی را پوشش دهد.

 

 بی‌تی‌اس حدود 30 كیلومتر برد دارد كه برد مفید آن را در فضای باز و بدون هیچ‌گونه ساختمان یا مانعی 20 كیلومتر تخمین می‌زنند و در فضای شهر با وجود ساختمان‌های بلند و متعدد، برد مفید را بین 2 تا 5 كیلومتر در نظر می‌گیرند.

 

اگر در فضای باز و خارج از شهر باشید، بسته به قدرت سیگنال دریافتی از بی‌تی‌اس می‌توانید مكالمه داشته باشید به عبارتی دیگر در صورت داشتن شارژ كافی براحتی می‌توانید از فاصله 15 كیلومتری سایت مكالمه كنید. در این مقطع میزان تشعشع و قدرت فرستنده و گیرنده اهمیت پیدا می‌كند.

 

 

 

قدرت خروجی بی‌تی‌اس به صورت manual یا دستی و قدرت خروجی گوشی به صورت خودكار تنظیم می‌شود تا مصرف باتری به حداقل برسد.

 

 

 

اجزای تشکیل دهنده BTS

 

 

 

BTS ها از سلو لهایی تشکیل شده اند که در هر کدام از این سلولها سه سکتور وجود دارد .اندازه سلولهای آنتن های BTS بستگی به فاصله این آنتن ها دارد .

 

سلولهای بزرگتر مربوط به آنتن های نزدیک به هم و سلولهای کوچک مربوط به آنتن هایی است که فاصله زیادی از هم دارند .

 

چهار TRX در هر کدام از این سکتورها فعال می شود که به ازای هر کدام از این TRX ها ارتباط همزمان بین هشت مشترک برقرار می شود .

 

 

 

TRX مخفف کلمه transceiver است و در آنتن های BTS به عنوان فرستنده و گیرنده عمل می کند .هر آنتن BTS حداکثر از توانایی ارتباط رسانی بین 96 مشترک برخوردار است .

 

 

 

از دیگر اجزاء BTS می توان به پنل اشاره کرد که این پنلها توسط کابل هایی به نام FEEDER به آنتن ها وصل می شود .

 

 

 

 شبکه های برتر

 

 

 

یکی از عناصر تشکیل دهنده در آموزش تعمیر موبایل و سیستم سوئچینگ تلفن همراه MSC است که به آن مرکز سرویس های سوئیچینگ نیز گفته می شود که عملکرد راه اندازی مکالمه را انجام می دهد و وظایفی چون ارائه صورت حساب مشترکین نیز بر عهده این مرکز است .

 

 

 

کیفیت مکالمه و تماس مطلوب آنتن های BTS توسط شبکه ای با نام BSC کنترل می شود.

 

 

 

BSC مخفف کلمه Base Station Controller است .

 

 

 

در مسیری که چند BTS در آن وجود دارد هماهنگی لازم بین این آنتن ها برای قطع نشدن تماس را شبکه BSC انجام می دهد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

عاملهای تعیین کننده قیمت انواع ماشینهای اداری مانند  فتوکپی - ریسوگراف - پلاتر - دستگاه بنر به شرح زیر است :

 

 

 

الف - آپشن های مختلف دستگاه :

 

 

 

 یک دستگاه مشتمل بر چندین قسمت است این قسمتها یا آپشن ها هر کدام قیمت مجزا و مختلفی دارند.

 

اینکه دستگاه مد نظر شما دارای چه آپشنها یا قسمتهای مختلفی و آموزش تعمیرات فکس است قیمت دستگاه را متغییر می کند.

 

 

 

 گاه این تغییر تا دوبرابر قیمت بسته به نوع و تعداد آپشنها نیز تجاوز می کند در زیر برای مثال آپشن های مختلف یک دستگاه آورده شده است :

 

 

 

1- تغذیه اتومات سند یا ADF

 

2- خروجی یا  offset catch tray

 

3- جامپو کاست یا لارج کاست larg cassete

 

 

 

4- تعداد کاستهای روی دستگاه که گاه تا 5 کاست می رسد قیمت دستگاه را متفاوت می کند

 

5-میز کاست دار یا ساده cassete desk or desk

 

6- سورتر یا فینیشر sorter or finisher

 

 

 

ب - نوع آپشنها یا قسمتها –

 

 

 

هر کدام از قسمتها انواع متنوعی  با قیمتهای مختلف موجود است  که بر روی قیمت دستگاه  و آموزش تعمیرات فکس تاثیر می گذارد برای مثال انواع سورتر در زیر آورده شده است :

 

 

 

1- خروجی ساده  offset catch tray

 

2- سورتر یا فینیشر ساده  basic afice finisher

 

3- سورتر و فینیشر تا کن  booklet sorter or finisher

 

4- سورتر و فینیشر پانچ دار  igh valume finisher

 

5- سورتر سوراخ کن ساده

 

 

 

 

 

 پ - قابلیتهای نرم افزاری و سخت افزاری یک دستگاه :

 

 

 

امکان اتصال به کامپیوتر بعنوان پرینتر واسکنر - قابلیت اسکن تو فایل - قابلیت فاکس - قبول رم یا فلش بطور مستقیم - اتصال به اینترنت - امکان پرینت ایمیل  از جمله امکاناتی است که یک مدل میتواند مجهز به آن یا فاقد آن باشد که در این صورت بر روی قیمت مدل انتخابی شما تاثیر میگذارد برای مثال قابلیت پرینت یک دستگاه می تواند نهایتاٌ  حدود یک میلیون تومان بر قیمت دستگاه اثر بگذارد .

 

 

 

 ت - گارانتی و خدمات پس از فروش :

 

 

 

نوع گارانتی و مدت آن - خدمات و پشتوانه تامین قطعات نیز بسته به نوع خود بر قیمت دستگاه تاثیر بسزایی دارد.

 

 

 

ن - کشور سازنده :

 

 

 

به دلیل گلوبالیزه شدن شرکتها و کمپانیهای بزرگ سارنده ماشین های اداری امکان دارد یک مدل همزمان چندین کشور تولید کننده داشته باشد سیاستهای این شرکتها ارایه یک مدل با چندین قیمت و کیفیت برای توانایی رقابت بیشتر است در این صورت کشور سازنده نیز بر قیمت دستگاه اثر گذار خواهد بود .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

دوربین عکاسی Nikon Coolpix S6900 مجهز به یک لنز Nikkor با زوم اپتیکال 12x (دامنه کانونی 25-300mm) است که برای گرفتن شات های دسته جمعی مناسب است، و قدرت زوم آن از طریق ویژگی Dynamic Fine Zoom تا 24x قابل افزایش می باشد.

 

در آموزش تعمیر دوربین حداقل فاصله فوکوس این لنز 2 سانتی متر است که برای گرفتن عکس های ماکرو و شات های کلوزآپ بسیار مناسب است.

 

شرکت نیکون در دوربین عکاسی Nikon Coolpix S6900 از یک سنسور تصویر حساس CMOS پشت روشن 16 مگاپیکسل به همراه پردازشگر تصویر EXPEED C2 استفاده کرده است و حساسیت به نور ISO بالای این دوربین تضمین می کند همواره بتوانید شات ها و عکس ها شارپی را بگیرید – که این ویژگی دوربین برای عکاسی ازمجالس و شات های نور کم مناسب است. ویژگی و حالت Target Finding AF یا فوکوس خودکار هدف یاب دوربین عکاسی Nikon Coolpix S6900 بطور خودکار قادر به شناسایی و تشخیص سوژه عکاسی و فوکوس کردن بر روی آن است تا همواره بتوانید تصاویر شفاف با فوکوس مناسب بگیرید.

 

از سوی دیگر، سیستم لرزه گیر 4 محوره این دوربین کامپکت جدید موسوم به Hybrid Vibration Reduction (VR) در مقابله با لرزش دوربین و کاهش تارشدگی تصویر به هنگام راه رفتن و گرفتن فیلم کارایی بالایی دارد.

 

 دوربین عکاسی Nikon Coolpix S6900 دارای 20 حالت صحنه مختلف است که باعث می شوند بهینه کردن تنظیمات دوربین به هنگام گرفتن عکس آسان شود : تنها کافی است حالت صحنه ای را انتخاب کنید که برای شرایط عکاسی شما مناسب ترین حالت باشد و بقیه تنظیمات عکاسی را خود دوربین بصورت خودکار انجام می دهد یا اینکه می توانید از ابتدا از ویژگی Scene Auto Selector یا سلکتور (انتخابگر) خودکار حالت صحنه استفاده کنید.

 

 

 

افکت های جالب در دوربین نیکون

 

 

 

با استفاده از صفحه لمسی حساس LCD دوربین عکاسی Nikon Coolpix S6900 با تار کردن پس زمینه تصویر (خارج کردن پس زمینه از فوکوس یا اصطلاحاً فولوکردن پس زمینه) می توانید افکت «باخ» زیبایی ایجاد کنید تا سوژه شما با نرم کردن انتخابی یا SofteningSelective برجسته شود.

 

 با حالت Quick Effectsیا افکت های سریع این دوربین عکاسی کامپکت می توانید جلوه های ویژه ای نظیر پرتره Soft یا نرم یا افکت Mirror یا آینه ای را بلافاصله بعد از گرفتن عکس و با زدن یک دکمه به تصویر خود اضافه کنید.

 

همچنین می توانید با استفاده از آموزش تعمیرات دوربین و  33 افکت فیلتری مختلف دوربین از قبیل Selective Color یا رنگ انتخابی،Toy Camera یا دوربین اسباب بازی، Painting یا نقاشی و Nostalgic Sepia یا سپیا نوستالژیک جلوه خاصی به عکس های خود بدهید

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

به عکس درب اتوماتیک در صورتی که برای تولید درب HDF از ورق های HDF با ضخامت 3 میلی متر استفاده شود .

 

 

 

با توجه به اینکه نمی تواند فاکتورهای موثر در  انتخاب درب ورودی واحد های مسکونی را برآورده سازد.

 

 فقط استفاده از این گونه درب های HDF برای درب اتاق خواب و درب های توالت و حمام توصیه می شود . هرچند استفاده از درب HDF برای حمام و توالت مستلزم رعایت نکاتی می باشد .

 

نکاتی را که رعایت آن در استفاده از درب HDF برای حمام و توالت باید به آن توجه کرد .

 

 

 

اما ورق های HDF با ضخامت 6 میلی متر و بیشتر را با توجه به ضخامت و فشردگی فیبر HDF می توان برای تولید درب های ورودی آپارتمان نیز مورد استفاده قرار داد.

 

 

 

البته برای درب های ورودی آپارتمان نکاتی باید در تولید درب hdf  و نصب درب اتوماتیک در نظر گرفته شود که فاکتور های موثر بر انتخاب یک درب ورودی آپارتمان را پوشش دهد

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

از هم‌اکنون این امکان وجود دارد که برای دادن درخواست جهت گرفتن گذرنامه و زبان آلمانی و یا گرفتن گواهی تولد نوزاد بطریق آن – لاین وقت بگیرید.

 

 

 

هدف بهینه کردن کار باجه ها و کنترل ورود متقاضیان می باشد.

 

 

 

شما می توانید از جمله از طریق سایت گذرنامه سفارت وارد سیستم گرفتن وقت شوید.

 

 

 

www.teheran.diplo.de/pass

 

 

 

پس از این که موفق شدید وقت بگیرید، از طریق ای –میل یک تاییدیه دریافت می کنید.

 

لطفا این تاییدیه را چاپ کنید و هنگام مراجعه به سفارت در وقت گرفته شده، آن را نشان بدهید.

 

ورودی باجه گذرنامه درب کوچکی است که  سمت راست درب ورود اتومبیل ها و سمت چپ ورودی ویزا قرار دارد.

 

 

 

 لطفا به موقع و قبل از دریافت وقت از طریق سایت سفارت کسب اطلاع کنید که چه مدارکی را نیاز دارید. لطفا بخصوص دقت کنید که عکس گذرنامه ای شما با معیار های بیومتریک منطبق باشد و شما در صورت امکان برگه معرفی خود در آلمان را همراه داشته باشید.

 

 

 

 وقت برای گذرنامه آلمانی باید بطور معمول بصورت کوتاه مدت در دسترس باشند. دقت کنید که از وقتی  که برای درخواست گذرنامه و زبان آلمانی می گیرید، اصولا نمی توانید برای دادن درخواست ویزا استفاده کنید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همانطور که می دانید LED مخفف کلمه Light Emitting Diode است. شاید برای شما باور نکردنی باشد ، اما تمام انواع دیود ها ، حتی همان دیود های یکسو ساز مدارا ت رایانه شما نیز از خود نور ساطع می کنند، اما سوال اینجا است که پس این LED های موجود در بازار که می خواهید درباره آنها صحبت کنید چه تفاوت هایی دارند؟

 

 

 

باید بگویم که دیودهای غیر نورانی مورد استفاده در صنعت الکترونیک ، در یکی از موارد "فرکانس نور خروجی" ، "انتقال نور از جانکشن دیود به بیرون" و یا "پکیج مورد استفاده جهت آماده سازی دیود" نقص دارند، و اینجا است که دیود های LED برجستگی پیدا می کنند. در تولید LED ها سعی می شود از کریستال ها و نیمه رساناهای شفاف، دارای فرکانس تولید نورمناسب و یک پکیج مناسب استفاده شود.

 

 

 

اولین LED ساخته شده که دارای نور مرئی بود در سال 1962 و به وسیله نیک هولونیاک (Nick Holonyak) در موسسه جنرال الکتریک ساخته شد. البته پیش از او نیز افراد بسیاری توانسته بودند LED هایی با نور مادون قرمز بسازند، لیکن این اولین بار بود که نوری مرئی بوسیله LED تولید می شد. بعد از او شاگرد او توانست LED هایی با رنگ های زرد و نارنجی تیره تولید کند. البته باید متذکر شویم که این LED ها قیمت هایی بالا در حدود 200 دلار داشتند و عملاً فقط برای مصارف خاصی همچون انتقال دیتا از طریق فیبر نوری (البته بوسیله LED های شفاف که بعدها ساخته شدند) مورد استفاده قرار می گرفتند.

 

 

 

در سال های بعد کمپانی های مونسانتو (Monsanto Company) و اچ پی (Hewlett Packard (HP)) اقدام به تولید انبوده LED قرمز کردند و برای این کار از نیمه رسانای گالیوم ارسناید فسفاید ((GaASP)Gallium arsenide phosphide) استفاده می کردند. از این LED ها بیشتر در تولید حروف الفبایی یا ماشین حساب ها استفاده می شد.

 

در سال 1970 شرکت نیمه رسانای Fairchild LED هایی ساخت که قیمتی کمتر از پنج سنت داشتند. در این دوران LED ها رنگ هایی همچون قرمز ، زرد ، نارنجی و نهایتا سبز داشتند و همانطور که می دانید ، با ترکیب این رنگ ها نمی شد به رنگ سفید دست یافت.

 

 لذا در این دوران LED ها (که معمولا پکیج های 3 میلی متری یا 5 میلی متری ، لنزدار یا بودن لنز داشتند) بیشتر نقش ساین (Sign) یا نشانگر و یا نقش نمایشگر را ایفا می کردند.

 

 از آنجا که برای تولید نور سفید ، حداقل به نور آبی نیاز بود ، تحقیقات بر روی تولید نور آبی ادامه یافت ، تا این که در سال های بعد (اواخر تابستان 1991) شرکت ژاپنی نیچیا (Nichia Corporation) با تلاش های آقای شوجی ناکامورا (Shuji Nakamura) توانست بوسیله نیمه های گالیوم نیتراید (GaN) اقدام به تولید LED پرنور با نور آبی بنماید.

 

 البته پیش از این نیز LED های آبی بوسیله اعمال ولتاژ بالا به نیمه هادی سیلیسم کربناید تولید شده بودند ، لیکن این اولین بار بود که LED آبی با این شدت نور (100 ها برابر نوع قبل) تولید می شد.

 

 

 

در ادامه این تحقیقات محققین در سال 1995 توانستند با یک ابداع جدید ، شفافیت جانکشن (junction) یا محل اتصال نیمه رسانا را با به کارگیری ایندیوم تین اکساید(ITO) (تین به معنای روی است) بهبود دهند. لذا پس از این امکان تولید LED های سفید کاربردی فراهم شد.

 

اما این سوال مطرح است که LED چگونه نور تولید می کند؟

 

 و نور سفید چگونه بوسیله LED تولید می شود؟

 

در این جا جوابی ساده به این پرسش می دهیم. همانطور که در فیزیک و شیمی خوانده اید ،عناصر شیمیایی دارای لایه های از انرژی به نام مدار هستند ،که هر مدار دارای تعدادی الکترون است.

 

 هر یک از این مدار ها با مدارات دیگر اختلاف انرژی دارد والکترون برای رفت و برگشت به مدارات بالاتر نیاز به دریافت و از دست دادن این اختلاف انرژی دارد.

 

 لذا مثلا اگردر واردات قطعات الکترونیک و در الکترونی از بالاترین مدار طبیعی خود بخواهد یک یا چند مدار بالاتر رود ، باید انرژی از نوع الکتریکی یا گرمایی یا نور یا امثال آن دریافت نماید و پس از دریافت آن می تواند با از دست دادن انرژی خود (که این انرژی میتواند از نوع نور باشد) به مدارات پایین تر سقوط نماید.

 

 البته این سقوط برای رسیدن به حالت پایدار حتمی است. در LEDها و لامپ های فلورسنت ، الکترون ها با دریافت انرژی الکتریکی به سطوح بالاتر می روند و سپس با از دست دادن انرژی خود ،اقدام به تولید نور می نمایند.

 

 

 

این نور در LED های تک رنگ نوری با همان رنگ است ، ولی در لامپ های فلورسنت یا LED های سفید می تواند نور ماوراء بنفش یا آبی باشد.

 

 در LED های سفید می توان به چند روش اقدام به تولید نور سفید کرد :

 

 • تولید نور سفید به صورت ترکیبی از چند LED با رنگ های مختلف.

 

• تولید نور سفید به صورت ترکیب نور آبی LED و اضافه کردن نور زرد (یا زرد ترکیبی) با استفاده از خاصیت فلورسنس

 

• تولید نور سفید به صورت اعمال یک نور ماوراء بنفش به مخلوط چند ماده فلورسنس و بدست آوردن نورترکیبی سفید از این مواد.

 

 

 

 در عمل بیشتر دو مورد آخر در این فرآیند مورد استفاده قرار می گیرند، چرا که هزینه تولید پایین تری دارند، اما روش های فوق به ترتیب از بالا به پایین بازده بیشتری دارند. زیرا که مواد فلورسنس به صورت ناخواسته مقداری از انرژی را در هنگام تقلیل انرژی الکترون از دست می دهند.

 

 لازم به ذکر است که هر چقدر تعداد رنگ های بکار رفته در تولید نور سفید و در ال ای دی hg بیشتر باشد، نور سفید بهتر و با CRI بالاتری خواهیم داشت. اما بگذارید به صورت مکمل تعریفی مختصر نیز از پدیده فلورسنس داشته باشیم.

 

این پدیده نیز همانند پدیده فوق الذکر ، بر مبنای ارتقاء و تقلیل سطح انرژی الکترون های ماده صورت می گیرد. این بار الکترون با دریافت نور به تراز بالاتر رفته و با از دست دادن انرژی به صورت نور (این انرژی کمتر از انرژی دریافتی است) به مدار پایین تر نزول می کند.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

اگر چه خرید یک دستگاه استوک فتوکپی و ماشین های اداری بسیار بصرفه است ولی انتخاب یک دستگاه استوک به دلایلی از جمله آشفتگی بازار و رعایت نکردن نکات اخلاقی کار بسیار دشواریست می دانیم که هیچ استاندارد مشخصی برای یک دستگاه استوک وجود ندارد

 

 دستگاه استوک مثل دستگاه آکبند نیست که قیمت آن مشخص شده باشد بلکه تمامی پارامترهای تعیین کننده آن متاسفانه قابل تغییر و دستکاری است کنتور دستگاه چه دیجیتال و چه آنالوگ می تواند تغییر یابد –

 

پلاستیک ها و ظاهر دستگاه می تواند با رنگ زدن مخصوص پلاستیک کاملاٌ دگرگون شده و تازه و نو بنظر رسد فراونی دستگاههای کارکرد داخل این امکان را می دهد که با کمی دستکاری ظاهر یک دستگاه را شبیه یک دستگاه استوک واقعی کرد گاهی ممکن است با کار گزاری یک ترانس داخل دستگاه برق آن از 110 ولت به 220  تبدیل شده باشد و خریدار متوجه این تغییر نباشد و...  همه و عدم آموزش تعمیر فتوکپی همه دلایلی هستند که کار خرید دستگاه مناسب استوک را دشوار و پیچیده میکند و باز متاسفانه علت و عامل همه اینها خود خریدار و نا آگاهی او از چنین آشفته بازاری است خود خریدار است که قیمت یک دستگاه را ملاک اصلی برای خرید آن قرار می دهد و در نتیجه در دام چنین اشتباهی می افتد

 

 

 

 البته توصیه ما این نیست که قیمت ملاک نباشد یا نیست چرا اتفاقاٌ در این صورت امکان دارد همان دستگاه را به قیمت بالاتری تهیه نماید و یا تحت تاثیر حرفهای خریدار قرار بگیرد بلکه منظور ما مد نظر قرار دادن همه عوامل در کنارهم برای یک انتخاب مناسب است در زیر  توصیه های مفیدی که حاصل چندید سال تجربه است اشاره شده است و شاید ذکر آنها خالی از لطف نباشد.

 

 

 

 1- تا حد ممکن از خرید دستگاه از یک همصنف خود پرهیز نمایید :

 

 

 

باید بدانیم کار جانبی همه همصنفان این شغل فروش دستگاههای است که احتمالاٌ عمر خود را کرده اند و رده خارج محسوب می شوند بسیاری از همصنفان این رشته دو یا سه دستکاه در خانه یا کاراژ خود دارند و بدنبال مشتری برای آنها هستند به محض پیدا کردن یک مشتری مبلغی برای جنرال و سرویس آن به یک سرویسکار می پردازند و آن را آماده برای کار می کنند در حالیکه اگر این دستگاهها مناسب کار کردن بودند از آنها استفاده می کردند پس توصیه ما تحت تاثیر حرفهای این افراد قرار نگیرید احتمالاٌ نسبت به داشتن چنین دستگاهی چیزی بروز ندهند و آن را بعنوان مال یک نفره چند ماه باهاش کار زدو جمع کرد و... قرار نگیرید.

 

 

 

2-  توصیه های خریدی را با تامل بپذیرید :

 

 

 

توصیه ها برای خرید از یک فروشگاه یا تکنسین یا شرکت بازاری   همیشه همراه با بده و بستان بین ایندو فرد است توصیه کننده احتمالاٌ با هماهنگی مبلغی را بعنوان بازار یاب از فروشنده مطالبه میکند و ... با عرض پوزش از افراد امینی که خالصانه سعی در هدایت مشتری برای خرید مناسب و مصلحتانه هستند متاسفانه خود شما هم بر جو غالب چنین توصیه هایی اشراف و آگاهی دارید در این صورت جسارت و پوزش  صمیمانه ما را پذیرا باشید.

 

 

 

 3- تجربه های شخصی را برای انتخاب مدل ملاک قرار ندهید:

 

 

 

امکان دارد دوستانی شما را به پرهیز از خریدن یک مدل یا خرید فلان مدل توصیه کنند تجربه ما نشان می دهد افرادی که بدلیلی دچار خطا در خرید یک دستگاه شده اند شما را به اجتناب از خرید آن توصیه می کنند هیچ دلیلی قانع کننده ای برای چنین توصیه ای نیست این یک تجربه بد شخصی است که با شما به اشتراک گذاشته شده است هیچ دستگاهی ذاتا خراب یا ذاتا سالم نیست بلکه این شمایید که تصمیم می گیرید کدام یک را انتخاب کنید

 

 

 

4- توصیه های تاریخ گذشته:

 

 

 

هنگامیکه شما یک دستگاه را انتخاب میکنید البته پسندیده است که از نظرات دیگران آگاه شوید و این مفید است ولی توصیه های درست نیز امکان دارد ما را دچار خطا کند ... این کمی نیاز به توضیح دارد دستگاههای مختلف معمولا با تعریف همصنفان بصورت دوره ای بورس می شودند یعنی تعداد زیادی خواهان و طرفدار دارند و استفاده کنندگان نیز کم و بیش از آنها راضی هستند مثلا امکان دارد شما به چند نفر مراجعه کنید آنها نیز چند سال با دستگاه مورد نظر کار می کنند و رضایت خود را از این مدل اعلام میکنند شما باید بدانید خود صاحب دستگاه اگر هم اکنون اقدام به خرید این دستگاه کند دیگر رضایت حال حاظر را نخواهد داشت برای اینکه عمر این مدل و  کارایی آن رو به اتمام است و به اصطلاح یک گزینه عاتیه دار نیست این عامل مهمی است که ورود دستگاههای جدید و بسیار مناسب را به بازار با تاخیر مواجه می کند و در حقیقت یک چرخه باطلی از تجربیات درست و آموزش تعمیرات پرینتر  است .

 

 

 

5- پرهیز از ملاک قرار دادن قیمت دستگاه :

 

 

 

یک انتخاب درست یعنی خرید مناسبترین دستگاه به بهترین قیمت مواظب باشیم مناسب بودن قیمت کیفیت دستگاه را متاثر نکند که در این صورت هر دو کفه ترازو به زیان ما منجر خواهد شد .

 

 

 

6- گارنتی و خدمات را در نظر بگیریم :

 

 

 

گارانتی مناسب متظمن انتخاب درست یک دستگاه از لحظ فنی می باشد معمولاٌ فروشندگان وقتی از کارکرد دستگاهشان مطمئن نیستند به دلایلی از ارایه خدمات و گارانتی شانه خالی میکنند بهترین مشخص کننده وضعیت فنی دستگاه ارایه گارانتی مناسب برای آن است و همیشه ارایه خدمات فنی نیز جدا از گارانتی شرط خرید خود قرار دهیم .

 

 

 

7- نکات مشترک در قیمت  دستگاهها را مطالعه فرمائید:

 

 

 

قیمت دستگاه انتخابی شما چه استوک چه کار کرد داخل و چه آکبند یا رفیل بسته به امکانات آن است که در قسمت ذکر شده با آن پرداخته شده است . بالای همین صفحه

 

 

 

8- دستگاه خود را از فروشندگان با سابقه و معتبر تهیه کنیم :

 

 

 

یک تشخیص صحیح در این زمینه متضمن اطمینان  از خرید و رضایت بعدی  است در این زمینه بی ادعا خود را در کفه ترازوی قضاوت خریداران قرار می دهیم.

 

 

 

9- مشاوره  و مشورت با کارشناسان

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

زمان شارژ کارتریج  های لیزری چه زمانی میباشد؟

 

 زمانی که پرینتر پرینت  یکنواخت به ما تحویل ندهد!

 

 

 

مثلا  متن پرینت  سفید باشد خوب در این حالت همه ی ما  ، کارتریج را بیرون آورده و تکان میدهیم تا از آخرین ذره های پودر استفاده کنیم.

 

 در این حالت اگر ایراد پرینت حل شود کارتریج ما زمان شارژ و آموزش تعمیرات پرینتر آن فرا رسیده اما اگر پرینت ما باز هم سفید بود چه؟!

 

 خوب نکته: اگر احساس کردید تونر شارژ دارد اما سفید یا کمرنگ میزند بدون شک عیب از درام کارتریج میباشد.

 

(بجز کارتریج های سامسونگ که نیاز به تعویض چیپست یا ریست پرینتر دارد)

 

بصورت کلی کم رنگ شدن پرینت شما از درام  یا مگنت میباشد و به ندرت دلیل کم رنگ شدن پرینت مربوط به خالی بودن تونر میباشد این باور اشتباه خیلی از مشتریان  است.

 

( تست ضربه و سبک سنگین کردن تونرهم روش بعضی از دوستان  است)

 

 

 

 خوب ی سوال ی درام چه مدت کار میکند؟

 

 

 

بستگی به مقدار استفاده شما دارد اصولا بعد از ۲یا ۳بار شارژ تونر نیاز به تعویض درام میباشد که باز هم بستگی به کوچک یا بزرگ بودن فونت پرینت  شما دارد .

 

 

 

حالا رسیدیم به مگنت، مگنت چیه؟

 

 

 

قطعه ای هست برای جذب پودر و پخش آن در پروسه ی چاپ بروی کاغذ زمان تعویض مگنت به ندرت میباشد شاید در کل عمر یک کارتریج یکبار نیاز باشد شاید هم مقرون به صرفه نباشد! 

 

بسیار خوب حالا میپردازیم به فوم، فوم وسیله ی تمیز کردن درام میباشد،

 

 مراقب باشید اثر هر چربی یا کثیفی را روی پرینت شما نشان میدهد!  

 

بلید آخرین قطعه ی ضروری کارتریج در آموزش تعمیر پرینتر  میباشد کار بلید در کارتریج چیست؟

 

 بلید در واقع محافظ و دریافت کننده ی ضایعات کارتریج است توجه شود به هیچ عنوان نباید زدگی یا پارگی داشته باشد.

 

قطعه ی دیگری نیز وجود دارد با نام چیپ یا چیپست یک قطعه ی الکترونیکی است یکی از کارهای ان شناساندن کارتریج به پرینتر میباشد.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

بهره نوری بالا: بهره نوری بالائی دارد و بر خلاف لامپ فلورسنت بهره نوری آن وابسته به شکل و اندازه لامپ نیست.

 

عدم تولید گرما: بر خلاف بقیه منابع روشنائی ، LED گرمای ناچیزی در ازای تولید نور از خود ساطع می کند.

 

طول عمر بالا: طول عمر LED بین 30000 تا 50000 ساعت می باشد که چندین برابر انواع لامپهای دیگر و واردات قطعات الکترونیک  است.

 

مقاومت فیزیکی بالا: بر خلاف لامپهای رشته ای و فلورسنت که شکننده هستند، LED از استحکام بالائی در برابر شکستن برخوردار است.

 

LED :Cyclingها با توجه به ساختارشان تعداد دفعات بسیار زیادی قابلیت خاموش و روشن شدن دارند.

 

LED :Dimming را بسیار ساده میتوان با کاهش میزان جریان ورودی dim کرد.

 

تنوع رنگ: می توانند تمامی رنگها را بدون استفاده از فیلترهای رنگی که بهره نوری را کاهش می دهند، تولید کنند.

 

اندازه: در اندازه های بسیار کوچک(کوچکتر از (2mmو قابلیت استفاده از تعداد زیادی LED در یک مدار چاپی.

 

زمان راه اندازی کم: LED ها در زمان بسیار کوتاهی( در حد میکرو ثانیه) به حداکثرشار نوری مورد نظر می رسند.

 

قابلیت متمرکز کردن نور: ال ای دی hg با توجه به ساختار داخلی ، قابلیت متمرکز کردن نور را دارد، در حالیکه این امر در لامپهای دیگر با استفاده ازرفلکتور خارجی امکان پذیر است.

 

سازگار با محیط زیست: بر خلاف لامپ فلورسنت ، LED فاقد گاز خطرناک بخار جیوه است.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

درب اتوماتیک کرکره ای یکی از انواع درب های اتوماتیک می باشد ، بیش تر افراد کم و بیش با درب اتوماتیک اشنا بوده و در موردش اطلاعاتی را می دانند و با توجه به نیاز و احتیاجاتشان از این درب ها استفاده می کنند .

 

 

 

درب اتوماتیک بسیار محکم و پر استحکام بوده و از نظر هزینه و اقتصادی هم برای شخص به صرفه است و به همین علت هاست که در این روز ها پر طرفدار شده است.

 

 درب کرکره ای اتوماتیک در انواع مختلفی به بازار برای مشتری ها عرضه می شود و هر کدام از انواع آن برای یک مصرف مشخص و خاص با یک ویژگی خاص می باشد و با توجه به خاص بودنش قادر می باشد تا نیاز مصرف کنندگان را برآورده کرده و به کار گرفته شود .

 

 

 

این نوع از درهای تمام اتوماتیک از اتلاف انرژی واقعا جلوگیری می کنند .

 

به عنوان یک نمونه می توان گفت زمانی که برای یک مکان و محل خاص به ذخیره سازی انرژی نیازمند هستیم بهترین روش این است که از درب اتوماتیک کرکره ای یا کرکره برقی استفاده نماییم و مطمئن باشیم که دیگر با مشکل اتلاف انرژی رو برو نیستیم .

 

عملکرد اساسی و اصلی در درب اتوماتیک کرکره ای در حقیقت محافظت کردن از فضای درونی ساختمان در برابر شرایط بد خارج از محیط ساختمان می باشد .

 

 

 

با استفاده و نصب درب کرکره ای اتوماتیک می توانیم تا میزان 40% یا بیشتر از ان از اتلاف انرژی یا حرارت کاسته کنیم و به این صورت به راحتی می توان انرژی را ذخیره کرد.

 

 

 

از طرف دیگر می توان به این نکته اشاره داشت که باز و بسته شدن در این درب اتوماتیک بسیار اسان و راحت و با سرعت بالا انجام می گیرد .

 

 به همین علت و دلیل خیلی راحت می توانیم از آن به عنوان سیستم خروج اضطراری برای ساختمان ها استفاده کنیم بدون این که مشکلی در این میان پیش اید .

 

از نظر فضا هم می توان گفت که کرکره برقی جا و فضای نسبتا کمی را اشغال کرده و طریقه ی راه اندازی و نصب ان به شکلی می باشد که رول جمع شده در قسمت بالای درب کرکره ای قرار گرفته و ممکن است به سمت بیرون و یا داخل ساختمان جمع شود که این مورد به درخواست مشتری ها وابستگی دارد .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

دوربین مداربسته ip66

 

 

 

دوربین مداربسته ضد آب Weather-proof Camera همانگونه که از نام آن پیدا است به دوربین هایی گفته می شود که توان مقاومت در برابر نفوز آب در اندازه معلومی دارند.

 

 

 

معمولا استاندارد مشخصی که با نام اختصاری IP که مخفف Ingrees Protection است و به معنی محافظت در برابر نفوذ در نصب دوربین مداربسته  است مشخص می شود که بعد از آن دو کلمه می آید که در جداول زیر هر دو نام را توضیح می دهیم :

 

 

 

– حرف اول و دوم بعد از IP a,b :

 

 

 

حرف اول (a):

 

 

 

• عدد ۰ بدون محافظت

 

• عدد ۱ محافظت در برابر جسم های بزرگتر از ۵۰ میلی متر

 

• عدد ۲ محافظت در برابر جسم های بزرگتر از ۱۲ میلی متر

 

• عدد ۳ محافظت در برابر جسم های بزرگتر از ۲٫۵ میلی متر

 

• عدد ۴ محافظت در برابر جسم های بزرگتر از ۱ میلی متر

 

• عدد ۵ محافظت در مقابل گرد و غبار محدود

 

• عدد ۶ محافظت کامل (غیر قابل نفوذ) گرد و غبار

 

 

 

حرف اول (b):

 

 

 

• عدد ۰ بدون محافظت

 

• عدد ۱ محافظت به اندازه چکیدن آب

 

• عدد ۲ محافظت در برابر چیکدن قطرات آب در زمانی که دستگاه ۱۵ درجه با افق قرار گیرد.

 

• عدد ۳ محافظ در برابر باران

 

• عدد ۴ محافظ در برابر پاشیدن آب

 

• عدد ۵ محافظ در برابر جت واش

 

• عدد ۶ محافظت در برابر فشار های شدید آب

 

• عدد ۷ محافظت در برابر فشار یک متر زیر آب به مدت ۳۰ دقیقه

 

• عدد ۸ محافظت در برابر غوطه ور بودن

 

 

 

در حال حاضر اکثر دوربین مدار بسته بولت camera bullet برند حداقل استاندارد IP66 را دارند (البته باز هم عرض می کنم فقط برند ها) و ضد آب هستند.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آبان 1394 | نظرات ()