نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از درب اتوماتیک پارکینگ به صورت روز افزون افزایش یافته است .

 

 

 

اکثر درب ورودی در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی و تجاری و اماکن اداری ، ویلا ها و ... از نوع درب اتوماتیک پارکینگی هستند

 

که به وسیله ی انواع متفاوتی از جک های پارکینگی راه اندازی و پیاده سازی می گردند .

 

 

 

درب اتوماتیک پارکینگ انواع مختلفی دارد همانند :

 

 

 

درب اتوماتیک پارکینگی زیر سطحی

 

 

 

درب اتوماتیک پارکینگ لولایی

 

 

 

درب اتوماتیک زیر سقفی پارکینگی

 

 

 

نصب درب اتوماتیک ریلی پارکینگ

 

 

 

و یک نوع دیگر از درب اتوماتیک پارکینگ ، راهبند درب اتوماتیک پارکینگی می باشد .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

Ultrabooks1

 

به نظر من فلسفه ساخت لپ تاپ امکان حمل و نقل آن بود.اینکه هرجا که خواستی کامپیوتر همراهت باشد. پس یک لپ تاپ خوب یک همراه خوب هم باید باشد. چه بهتر که این همراه خوب سبک وزن و جمع و جورهم باشد تا شما هم از این همراهی خسته نشوید و لذت ببرید . در این نوشته قصد دارم لپ تاپ های سبک را به شما معرفی کنم. با ما همراه باشید :)

 

 

 

ابتدا نت بوک های با قیمت کمتر از ۱ میلیون تومان :

 

ASUS EeeBook X205TA :

 

 

 

با ورود تبلت ها نت بوک ها کمرنگ تر  شدند ، تغییر و تحول حتی در آموزش تعمیر laptop پیدا کردند و درواقع کمی مرزها بین تبلت ها و نت بوک ها به نفع تبلت ها جابجا شده است ولی اگر شما هم مثل من دنبال لذت تایپ با کیبورد باشید نت بوک را به تبلت ترجیح میدهید و اگر نیاز به قدرت کاری زیادی ندارید میتوانید از این نت بوک بجای لپ تاپ هم استفاده کنید  .

 

 

 

این نت بوک دارای صفحه نمایش ۱۱ اینچی و پردازنده اینتل اتم و دو گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت هم حافظه داخلی است ( که به نظر کافی نیست و حتما نیاز به هارد اکسترنال خواهید داشت) که با توجه به داشتن سیستم عامل Microsoft Windows 8.1 میتواند برای کارای سبک مثل تایپ و مطالعه و گردش اینترنتی مناسب باشد .

 

 

 

 

 

Acer Chromebook 11 C720P :

 

 

 

ایسر هم از لحاظ قدرت و قطعات کاملا شبیه ایسوس ساخته شده البته با پردازنده ای متفاوت اما ایسر کمی درطراحی بیشتر وقت گذاشته و به نظر ما زیباتر از مدل ایسوس است ، البته این مدل یک برادر لمسی با قیمتی کمی بیشتر از ۱میلیون تومان هم دارد که لذت صفحه لمسی تبلت را هم به برای شما به ارمغان خواهد آورد .

 

 

 

پردازنده این محصول Intel Celeron 2955U و ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابیت هم حافظه داخلی دارد که بازهم مثل مدل قبلی حتما نیاز به یک هارد اکسترنال خواهید داشت .

 

 

 

البته باید در مورد این نت بوک ذکر این مورد که سیستم عامل این دستکاه Google Chrome است و شاید در نگاه اول کار با یک سیستم عامل جدید کمی سخت باشد ولی کم کم عادت میکنید .

 

 

 

 

 

بازه قیمتی ۱ تا ۳ میلیون تومان :

 

 

 

متاسفانه این بازه قیمتی کویر بازار نت بوک ها است ، و به صورت انحصاری در اختیار تبلت های گران قیمت و لپ تاپ ها است ، ماکه هرچی گشتیم چیزی ندیدیم جز یکی  که ناچار به معرفی همین این تک سیستمی که یافتیم شدیم .

 

 

 

MSI S12 :

 

 

 

از ویژگی های این نت بوک میتوان به پردازنده Dual Core اینتل و رم ۴ گیگابایتی و ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی و صفحه نمایش ۱۱ اینچ براق اما لمسی آن اشاره کرد .

 

 

 

در کل نسبت به قیمت کیفیت ساخت مناسبی دارد به نظر محصول جالبی با قیمتی تنها کمی بالاتر از ۱میلیون تومان است.

 

 

 

MSI S12

 

 

 

بین سه تا چهار میلیون تومان :

 

 

 

به جایی رسیدیم که بلاخره قابلیت معرفی چند نت بوک را داشته باشیم

 

 

 

 Apple MacBook Air MJVM2 :

 

 

 

مک بوک ایر با پردازنده Core i5 ( البته سری کم مصرف ) و ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگا بایت هارد SSD و گرافیک ۶۰۰۰HD و وزن ۱.۰۸ کیلوگرم صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی والبته سیستم عامل محبوب Mac OS  البته که گران است ولی بالاخره  اپل است ! و از لحاظ طراحی و زیبایی نمیشود ایرادی گرفت اما این مدل ارزانترین محصول اپل در این رده است و مدل های گرانتر سری ایر هم هستند که فقط در میزان حافظه SSD با هم تفاوت دارند .

 

 

 

 

 

ASUS Zenbook UX305FA :

 

 

 

اگر از برند و طراحی زیبای اپل و آموزش تعمیرات لپ تاپ  چشم پوشی کنیم در بقیه موارد این محصول ایسوس برتری های محسوسی نسبت به رقیب خود خواهد داشت .

 

 

 

پردازنده سری M اینتل و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD و گرافیک Intel HD Graphics 5300 و صفحه نمایش ۱۳ اینچی  Full HD  و سیستم عامل ویندوز ۸.۱ نسبت به اپل بهتر به نظر میرسد .

 

 

 

 

 

بالای ۴ میلیون تومان :

 

 

 

Apple MacBook MJY32 :

 

 

 

مک بوک  ۱۲ اینچی اپل محصولی است بین سری Air و سری Pro که قدرت و زیبایی و سبکی را باهم در یک لپ تاپ جا داده است از تفاوت های این مدل با مدل Air که قبلا معرفی کردیم میشود به پردازنده سری M اینتل و ۸ گیگابایتی بودن رم دستگاه در کنار صفحه نمایش ۱۲ اینچی با رزولوشن بالاتر رتینا نام برد .

 

 

 

 

 

Asus Zenbook UX301LA:

 

 

 

این مدل آخرین مدلی ایست که در این لیست معرفی میکنیم مدل تمام عیاری از ایسوس که قدرت را هم در کنار زیبایی باهم در یک محصول گرد آورده است .

 

 

 

UX301LA از یک پردازنده Intel Core i7 5500U در کنار ۸ گیگابایت رم کارت گرافیکی Intel HD Graphics 4000 بهره میبرد  حافظه داخلی این محصول  ۲۵۶ گیگابایتی و از نوع  SSD است ، نکته جالب UX301LA داشتن صفحه نمایش ۱۳ اینچی لمسی QHD است که این محصول را  از دیگر محصولات  جدا میکند .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 روش (Start>>Turn off Computer>>Turn Off) یا همان روش معمول که بیشتر افراد برای خاموش کردن کامپیوتر از آن استفاده می کنند، فراگیرترین روش است.

 

علاوه بر این روش، شیوه های میانبر دیگری هم در آموزش تعمیر کامپیوتر  وجود دارد که برخی از افراد برای نشان دادن تبحر خود در استفاده از کامپیوتر از آنها استفاده می کنند. در اینجا چند روش میانبر را به شما آموزش می دهیم.

 

 

 

  با فشردن کلیدهای (Windows Key + U + U) پشت سر هم نه همزمان، می توانید کامپیوتر را خاموش کنید. البته می توانید با استفاده از کلیدهای (Windows Ke + U + R + R) برای ری استارت و با زدن کلیدهای (Windows Key + U + S) برای بردن کامپیوتر به حالت آماده باش (standby) استفاده کنید.

 

زمانی که هیچ پنجره ای باز نیست، کلیدهای (Alt + F4) با به صورت همزمان فشار دهید.

 

 در این هنگام پنجره خاموش کردن ظاهر می شود سپس می توانید با کلیک کردن روی دکمه خاموش کردن یا فشار دادن دکمه U کامپیوتر خود را خاموش کنید.

 

 

 

  اگر عاشق کد نویسی هستید، استفاده از قسمت (Run) جذاب است. با نوشتن عبارت (Shutdown - s - t) در قسمت (Run) می توانید کامپیوتر را خاموش کرده و همچنین می توانید برای ری استارت کردن از عبارت (Shutdown - r - t) استفاده کنید.

 

 

 

  اگر هم مایل هستید خود را عاشق صفحه سیاه و سفید داس جلوه دهید می توانید همان عبارات بالا را در داس ویندوز که در آدرس (Start>>Run>>CMD) قرار دارد، نوشته و اینتر را بزنید.

 

 

 

  برای خاموش کردن سریع به (Task Manager) بروید (Alt + Ctrl + Delete)، سپس از منوی (Shutdown) زیرمنوی (Turn off) را به همراه کلید کنترل فشار دهید تا کامپیوتر بدون ذخیره کردن تغییرات و به صورت سریع خاموش شود؛ البته اگر کلید کنترل را نگه ندارید کامپیوتر به صورت معمولی خاموش خواهد شد.

 

 

 

  برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند استفاده از کلید روشن و خاموش روی کیس برای خاموش کردن، موجب آسیب سیستم می شود اما این روش هیچ آسیبی به سخت افزار کامپیوتر وارد نمی کند و در واقع یک میانبر فیزیکی برای این کار در آموزش تعمیرات کامپیوتر  است. البته می توان عملکرد این دکمه را از قسمت زبانه (Advanced) تنظیم کرد. این زبانه در قسمت کنترل پنل و در زیر گزینه (Power Options) قرار دارد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 لامپ ال.ایی.دی یا ˈدیودهای ساطع کننده نورˈ از یک حباب با دو سر پلاستیکی تشکیل شده است.

 

 

 

طبق گزارش فنی گاردین،تولید نور در لامپ های ال ای دی hg هنگامی رخ می دهد که الکترون های داخل دیودها انرژی را در شکلی از نور ساطع می کنند.

 

این نوع منابع انرژی تا 85 درصد نسبت به انواع دیگر لامپ های نوری مرسوم و تا 10 درصد نسبت به لامپ های فلورسنت برق کمتری مصرف می کنند.

 

 

 

***لامپ های ال ایی دی روشنایی خانه های هوشمند

 

 

 

اکنون این لامپ ها به عنوان یکی از ابزار مهم خانه های هوشمند مورد استفاده عمومی پیدا کرده است به گونه ای که کاربران با سوئیچ کردن بر روی لامپ های ال ای دی بی سیم می توانند از طریق تلفن های همراه و یا کامپیوترهای خود روشن و خاموش بودن آنها را کنترل کنند.

 

 

 

اگرچه این امر مقرون به صرفه است اما خطر هک شدن و رویارویی با هکران را نیز به دنبال دارد. البته این خطر در کمین هر دستگاه متصل به اینترنت نیز هست.

 

 

 

*** ویژگی های لامپ های ال ایی دی

 

 

 

- کارشناسان می گویند طول عمر، بازده نوری بالا، تنظیم شدت نور، تنظیم زاویه تابش، جریان راه اندازی از جمله مزایای استفاده از لامپ های روشنایی ال.ایی.دی است.

 

 

 

این لامپ ها در دمای منفی 40 درجه تا مثبت 85 درجه سانتی گراد قابل استفاده اندو به این ترتیب این نوع لامپ ها در هر فصلی در کره خاکی قابل استفاده است.

 

 

 

- حشرات از نور ال ایی دی گریزان

 

 

 

در لامپ های قدیمی بعد از گرد و غبار، آلودگی ناشی از تجمع حشرات مهمترین عامل کاهش نور محسوب می شود و همین امر سبب کاهش شدید بازده نور است.

 

از این رو لامپ ها باید هر از چندگاهی آن ها تمیز شود، اما لامپ های ال ایی دی نه تنها حشرات را جذب نمی کنند بلکه آن ها را پراکنده می کنند.

 

 

 

- طبق این گزارش، اگرچه این لامپ ها و واردات قطعات الکترونیک  دارای معایب زیست محیطی متعددی است

 

اما از نظر کیفیت نور، میزان مصرف انرژی و اثرات زیست محیطی در مقایسه با لامپ های فلورسنت فشرده دارای مواد سمی کمتری است.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

پین (Pin) در لغت به معنای سوزن یا سنجاق و هول (hole) به معنای سوارخ یا روزنه می باشد.

 

 

 

دوربین های پین هول به دوربین هایی گفته می شود که برای تصویر گرفتن نیاز به فضایی به اندازه یک روزنه کوچک می باشد.

 

 

 

جالب است که برای تهیه تصویر توسط دوربین های پین هول Pin hole فقط نیاز به روزنه ای کوچک است که آن محیط را رویت کنید و این سر آغاز پیدایش دوربین های مخفی و جاسوسی گردید.

 

 

 

این دوربین ها معمولا قابلیت برداشت صدا را هم دارند اما با توجه مخفی بودنشان از کیفیتی پایین برخوردار هستند.

 

 

 

نصب دوربین مداربسته  پین هول دارای یک کابل با سه سیم زرد و سفید و قرمز می باشد که فیش زرد برای خروجی تصویر (video out) و فیش سفید برای خروجی صدا(audio out) و فیش قرمز نیز برای منبع تغذیه (Power Supply) می باشد

 

 

 

دوربین های پین هول مانند اکثر دوربین های مداربسته با برق ۱۲ADC  کار میکند .

 

برای فعال کردن این دوربین تنها نیاز است یک آداپتور ۱۲ ولت با ۲آمپر وصل نمائید و سپس توسط دو کابل صدا و تصویر آن را به DVR  انتقال دهید.

 

 

 

دوربین های پین هول PINHOLE  با توجه به کوچک بودن آن (اندازه یک قوطی کبریت) می تواند برای مصارف جاسوسی یا مخفی استفاده شود .

 

 

 

لنز به کار رفته در دوربین مدار بسته  های پین هول لنز Fix می باشد و دارای یک فاصله کانونی ثابت است و به همین دلیل برای فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می گرید

 

 

 

 و معمولا دوربین های پین به دلایلی که گفته شد و اید انتخاب می شوند تا در محیط کوچک داداری یک زاویه دید مناسب باشند  و البته در دوربین های PINHOLE  از لنز ۳.۶ استفاده می شود.

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 697
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

وقتی تعداد قطعات یک دستگاه کم باشه ، عیب هایی هم که به وجود میاد طبیعتا کم خواهد بود . چون همه چیز مشخصه .

 

کلا چند عیب رایج در کنترل های تلویزیون بوجود میاد که اونا رو بررسی می کنیم . ساختار تمام کنترل های تلویزیون شبیه به هم هست پس این عیب ها و روش های رفع اونا هم مثل هم است .

 

 

 

هیچ دکمه ای روی کنترل تلویزیون  کار نمی کند

 

 

 

■ این عیب در اکثر مواقع به دلیل آسیب دیدگی کریستال بوجود میاد . حالا یا کریستال از داخل شکسته که این مشکل بر اثر ضربه به کنترل پیش میاد و یا اینکه پایه های کریستال از لحیم جدا شده یا شکسته .

 

 این مشکل دوم خیلی شایع هست چون پایه های کریستال کنترل خیلی باریک و شکستنی هست . در این گونه مواقع باید یک کریستال از بازار تهیه و جایگزین کنید .

 

اگه کنترل دست دوم هم دارید می تونید از کریستال اون استفاده کنید .

 

برای آموزش تعمیر تلویزیون اونو از لحیمش جدا کنید و به این یکی کنترل لحیم کنید . ترجیحا به عدد روی کریستال توجه کنید که بیه به هم باشه .

 

 

 

■ یکی دیگه از علت هایی که باعث میشه هیچ کدوم از دکمه های کنترل کار نکنه اینه که لامپ LED جلوی کنترل معیوب شده باشه .

 

یا پایه هاش جدا شده و یا اینکه ساختار داخلیش به هم ریخته . جدا شدن پایه ها از لحیم خودشون مهمترین دلیل عیب پیدا کردن کنترل تلویزیون هست .

 

 

 

■ باتری کنترل تلویزیون هم یکی از چیزهاییست که باعث میشه هیچ دکمه ای روی کنترل کار نکنه . باتری اصلی ترین جز هر مدار و در کل دستگاه الکترونیکی محسوب میشه .

 

باتری مثل خون یا اکسیژن در بدن ما آدماست . حتما در این گونه موارد باتری کنترل تلویزیون رو چک کنید . با باتری نو امتحان کنید تا به معیوب یا سالم بودن باتری کنترل پی ببرید .

 

قطع بودن کانکتور های باتری ( همون فنر معروف باتری ) هم می تونه باعث بوجود اومدن این مسئله باشه .

 

 

 

■ مورد بعدی اینه که شاید اصلا عیب از  کنترل تلویزیون نباشه . هر فرستنده ای یه گیرنده هم داره . کنترل نقش فرستنده رو داره و تلویزیون نقش گیرنده .

 

برخی مواقع گیرنده فوتو الکتریکی که روی پنل جلوی تلویزیون تعبیه شده از کار میفته . البته این مورد خیلی به ندرت پیش میاد اما محال نیست .

 

 چاره ش هم اینه که گیرنده یه تلویزیونه دیگه رو جایگزینه گیرنده معیوب کنید .

 

 

 

■ یکی دیگه از احتمالات اینه که لحیم پایه های آی سی کنترل تلویزیون ریخته باشه البته با چشم معلوم نیست اما به صورت تجربی بعد از لحیم کردن مجدد پایه های آی سی ، کنترل صحیح و سالم شده . اگه این کار رو بلد نیستید به کاردان بسپارید .

 

 

 

یک یا چند دکمه از کنترل تلویزیون کار نمی کند

 

 

 

ببینید در سیستم کنترل تلویزیون و آموزش تعمیرات تلویزیون  ، 1 قانونی وجود داره . اگه قطعه ای از کنترل تلویزیون خراب باشه کنترل به طور کل کار نمی کنه . یعنی کنترل یا سالمه سالمه یا کلا خرابه . وقتی یک سا چند دکمه بخصوص کار نمی کنه خیلی نمیشه به قطعات اصلی شک کرد .

 

قطعه اصلی اگه خراب باشه پس چرا بقیه دکمه ها کار می کنن ؟ به همین دلیل باید مستقیم برید سر وقت همون دکمه ای که کار نمی کنه .

 

 

 

  بالاتر هم گفتم که زیر این دکمه های لاستیکی ، کلید های ریزی وجود داره اگه این کلید ها بر اثر مرور زمان و گرد و خاک موجود در خونه یا محل کار به تدریج کثیف و چرب میشن و دیگه قادر به کانکت کردن مدار نیستن .

 

این کلید ها رو به دقت بشورید ، برای این کار به چند قطره الکل یا تینر فوری و یک عدد پنبه یا مسواک نیاز دارید .

 

 

 

■ یکی دیگه از راهکارها اینه که یک تیکه زر ورق ( زر ورق سیگار برای این کار مناسبه ) به لاستیک دکمه معیوب بچسبونید . مواد لازم : چسب قطره ای ، پنس و زر ورق .

 

 

 

در برخی از کنترل های تلویزیون برای تقویت سیگنال ارسالی و همچنین جهت دهی مناسب سیگنال از دو عدد LED استفاده می کنند .

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

گارتنر، یکی از شرکتهای مشاورهای پژوهشی معتبر جهانی، چهار سناریوی کاربرد BPMS را به شرح ذیل از هم تفکیک کرده است:

 

 

 

1. پیادهسازی نرمافزار

 

 

 

 به معنای توسعه یک نرمافزار برای پوشش یک فرآیند خاص.

 

 از آنجا که BPMS ها بر مدل مبتنی هستند، تغییر و اصلاح نرمافزار هم با دستکاری در مدل نرمافزاری میسر است.

 

معمولاً در این مورد سازمانها ترجیح میدهند از سیستمهای موجود در قالب یک مدل نرمافزار مرکب (کامپوزیت) استفاده کنند.

 

 

 

2. برنامه بهبود مستمر

 

 

 

هنگامی که «شفافیت و چابکی» در بهبود فرآیندهای اصلی سازمان مورد نظر باشد، از سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار یا همان BPMS و آموزش BMS وهوشمند سازی ساختمان استفاده میشود.

 

 

 

3. پشتیبانی از معماری سرویس گرا (SOA)

 

 

 

واحدIT سازمان با بهکارگیری BPMS میتواند همکاری بیشتری در اولویتبندی برنامههای SOA و مهندسی مجدد نرمافزارهای موجود را به دست آورد.

 

 

 

4. برنامه مهندسی مجدد

 

 

 

مدلسازی و پیادهسازی فرآیند توسط BPMS بسیار جذاب است.

 

این سناریو _که تصمیمگیری در مورد آن بر عهده مدیریت کلان سازمان است _ ممکن است با سناریوهای 2و 3 همپوشانی پیدا کند.

 

 

 

در هر چهار سناریو نیازها و ظرفیتهای مشترکی به چشم میخورد:

 

 

 

 

 

• استفاده از مدلهای کسب و کار برای افزایش اشتراک نظرها

 

• مدیریت یکپارچه منابع مختلف شامل عوامل انسانی، سیستمها و جریان دادهها

 

• سادهتر کردن مدیریت استثناها

 

• قرار دادن سیستمهای موجود در قالب یک نرمافزار مرکب (کامپوزیت) مبتنی بر مدل پایش به موقع فرآیند

 

• مشارکت بهتر IT و کسب و کار در چرخه بهبود و توسعه ابزارهای جدید و  آموزش BMS وهوشمند سازی ساختمان

 

• توانایی مدیریت فرآیندهای بلندمدت

 

• مدیریت تعاملات با مشتریان

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

همانطور که در مقالات گذشته درباره دوربین های مدار بسته آنالوگ و دستگاهDVR توضیح دادیم ساختار این سیستم های مداربسته بسیار ساده است

 

 ولی در دوربین مدار بسته تحت شبکه چند نکته حائز اهمیت وجود دارد که مهمترین آن انتخاب NVR یا سرور برای شبکه دوربین مداربسته تحت شبکه خود است که در این مقاله به صورت مختصر کمی درباره آن توضیح داده می شود.

 

 

 

ابتدا در مورد دستگاه NVR  توضیح می دهیم:

 

 

 

 

 

مقاله NVR چیست ؟

 

 

 

اگر بخواهیم مختصر خدمت شما توضیح دهیم NVR  نقش همان DVR را در سیستم های مداربسته شبکه اجزا میکند یعنی ضبط تصاویر و پخش آنها البته با کمی کارائی بیشتر.

 

 

 

دستگاه NVR معمولا برای دوربین های تعداد کم (مثلا تا ۱۶ دوربین) مناسب است و اگر تعداد دوربین ها بالا برود دیگر دستگاه NVR کارائی خاصی نمیتواند داشته باشد مگر برند های خاص که قیمت بسیار بالایی دارند .

 

 

 

عموما از مزایای انتخاب NVR  برای دوربین های مداربسته تحت شبکه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 

 

 

– استفاده ساده از دستگاه با منو های آسان

 

 

 

– قیمت مناسب دستگاه NVR

 

 

 

– اشغال فضای کم

 

 

 

و از معایب آن میتوان به کارائی محدود و پشتیبانی محدود از هارد دیسک درایو نام برد.

 

حال چه زمان نیاز به انتخاب و نصب سرور بر روی سیستم دوربین مدار بسته تحت شبکه است؟

 

 

 

بهتر است مثالی برا شما بزنیم:

 

 

 

بسیاری از کسبه و صاحبین مشاغل برای محیط کار خود نیاز به دوربین مدار بسته ای دارند که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم بتواند کمکی برای کنترل ورود و خروج خریداران و مراجعه کنندگان و همچنین کارمندان خود را کنترل کنند و از سرقت کالا ها و آسیب به مجموعه خود جلو گیری کنند .

 

 

 

خوب همه این کار ها با NVR  قابل انجام است اما زمانی میرسد که شما برای فروشگاه خود نیاز به امکانات بیشتری دارید

 

برای مثال میخواهید ساعت پر رفت و آمد خود را در طول روز مطلع شوید یا تعداد افراد بازدید کننده از فروشگاه خود را در طول روز یا هفته یا حتی ماه را سر شماری کنید و ببینید کدام غرفه بازدید بیشتر و کدام کمتر دارد و بر همین اساس تصمیم به حراج یا تغییر در کسب و کار خود شود.

 

 

 

و یا سارقی از محل کسب شما سرقت کرده و شما با دیدن تصویر آن نیاز به جلو گیری از ورود مجدد آن هستید و…

 

خوب حال نیاز به نرم افزاری با برنامه نویسی بسیار قوی دارین که بتواند تمام این موارد را برای شما انجام دهد

 

 مانند نرم افزار مایلستون، خوب این نرم افزار بر روی NVR قابل اجرا نیست و شما باید بر روی سرور  نصب کرده و استفاده های بیشماری از آن کنید.

 

 

 

از مزایای نصب سرور  بر روی سیستم های مدار بسته تحت شبکه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 

 

 

– امکان نا محدود در نصب دوربین مداربسته IP

 

 

 

– نصب نرم افزار های مختلف کنترل و نظارت

 

 

 

– پشتیبانی از هارد دیسک درایوهای نامحدود هارد دیسک درایو ( البته به وسیله سخت افزار های مخصوص)

 

 

 

– سرعت بسیار بالاتر نسبت به NVR ها به دلیل داشتن پردازنده بسیار قوی

 

 

 

– انعطاف پذیری بسیار بالاتر نسبت به NVR چه در سخت افزار و چه نرم افزار

 

 

 

ااز معایب آن هم میتوان به قیمت بالاتر و فضای اشغالی بیشتر نام برد.

 

 

 

امروزه مدیران موفق به دنبال راه حل های مناسب برای دریافت آمار از محیط کار خود هستند مانند:

 

 آمارتردد کارمندان و ارباب رجوع ، تشخیص چهره و ثبت چهره و حتی پلاک خودروی انها ، زمان شلوغی محل کار خود ، تشخیص تردد های خاص محل کار خود، دریافت آلارم از افراد خاص(مانند سارقان) به محل کار خود و گرفتن آمار های مختلف برای رفتن تصمیم های مهم در امور کاری خود.

 

 و نصب دوربین مداربسته برای کمک به همین نیاز هاست و حال با توجه به بالا رفتن تکنولوژی های روز که به کمک مدیران می آید مانند نرم افزار مایلستون .

 

مدیران و صاحبان مشاغل میتوانند ازاین امکانات برای گرفتن آمار های مورد نیاز خود استفاده کنند.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

آیا در آلمان تحصیل کرده اید یا فرصت مطالعاتی خود را در آلمان گذرانده اید؟

 

 ما مایل هستیم پس از بازگشت شما به ایران با شما ارتباط داشته باشیم.

 

شما می توانید در شبکه دانش آموختگان ایرانی از دانشگاه ای آلمان و زبان آلمانی در تهران فعالیت کنید.

 

 

 

GIAN شبکه فارغ التحصیلان ایران-آلمان

 

 

 

از پاییز سال 2003 اعضای شبکه فارغ التحصیلان ایران-آلمان (German-Iranian-Alumni-Network, GIAN) یکدیگر را به طور مرتب ملاقات کرده و چندین همایش زبان آلمانی  و فارسی  در ایران برگزار کرده اند.

 

 پنجمین سمپوزیوم ژیان "دانش مدیریت و نوآوری در تحصیلات عالیه" در تاریخ 3 تا 6 شهریور 1387 در دانشکده ی کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار شد.   

 

 

 

ارتباط با ژیان (GIAN):

 

 

 

gian@ut.ac.ir

 

 

 

www.gian.alumni-network.de

 

 

 

VIATUB، جمعیت دانش آموختگان دانشگاه فنی برلین

 

 

 

 انجمن دانش آموختگان دانشگاه فنی برلین (VIATUB) بیش از 20 سال است که فعالیت می‌نماید.

 

اعضای VIATUB به طور مرتب در تهران در نخستین جمعه هر ماه ایرانی با یکدیگر دیدار می‌نمایند. VIATUB با پشتیبانی دانش آموختگان دانشگاه فنی برلین  اقدام به تشکیل سمینار و سمپوزیوم می نماید.

 

 

 

اعضای VIATUB می توانند در دیگر سمینارهای فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی برلین شرکت نمایند.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

- بررسی Power Options ویندوز: به طور خودکار، لپ‌تاپ در زمان استفاده از باتری به گزینه‌ی Power Saving تغییر حالت می‌دهد.

 

اما بازرسی Power Options ویندوز خالی از لطف نیست.

 

اگر درحال استفاده از باتری لپ‌تاپ هستید، در ویندوز ۷ یا ۸ نباید گزینه‌ی High performance در بخش Power Options فعال باشد؛

 

گزینه‌های Balanced یا Power Saver بسیار مناسب‌تر هستند. حالت Power Saver ممکن است تاثیر بسزایی بر کاهش کارایی کلی سیستم  و آموزش تعمیر لپ تاپ بگذارد.

 

 

 

- کاهش روشنایی نمایشگر: این عمل، سرعت مصرف شارژ باتری را کاهش می‌دهد.

 

 دکمه‌ی تنظیم روشنایی اغلب با نماد خورشیدی شکل بر روی صفحه کلید لپ‌تاپ مشخص می‌شود.

 

- خاموش کردن وای‌فای و بلوتوث: خاموش کردن این اتصال‌ها، مدت شارژدهی باتری را بهبود می‌بخشد.

 

 

 

- خارج کردن CD و DVD از درایو نوری: چرخش دیسک‌ها می‌تواند شارژ باتری را قورت دهد!

 

 

 

 تا جای ممکن از استفاده‌ی طولانی مدت از درایو نوری اجتناب و آموزش تعمیرات laptop را داشته باشید .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

راهبند یک نوع از تجهیزات می باشد و در محل های شلوغ مانند ورودی مجتمع های مسکونی و تجاری و انواع کارخانه های تولیدی و عوارضی ها و یا پارکینگ عمومی و نصب درب اتوماتیک  به کار گرفته می شود .

 

 

 

راهبند های اتوماتیکی را به دو بخش می توان تقسیم نمود :

 

 

 

اول از نظر نوع کارکرد و دوم از نظر سیستم محرکه ی داخلی آنها .

 

 

 

یکی از کم هزینه ترین انواع راهبند ها ، راهبند اهرمی می باشد و ساختمان تشکیل دهنده آن عبارت است از :

 

 

 

دکل به ارتفاع 1 متر که به زمین وصل شده است و اهرمی به اندازه های مختلف دو تا 8 متر که کار آن ها محدود نمودن مسیر خودرو های عبوری می باشد .

 

 

 

راه بند های اتوماتیک و درب اتوماتیک  از جهت سیستم های محرکه به دو گروه اصلی تقسیم می شوند :

 

 

 

راه بند الکترومکانیک و نوع دیگر راه بند های الکتروهیدرولیک که در نوع الکترومکانیک میزان تردد ها و رفت و امد نسبت به الکتروهیدرولیک کمتر است .

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

ایرنا- لامپ های ال ایی به عنوان یکی از منابع روشنایی با دو ویژگی مصرف کم و عمر نسبتا بالا به سرعت جایگزین لامپ های رشته ای شد. اگرچه این لامپ ها صنعت روشنایی را تغییر دادند اما تهدیدزا بودن آنها برای سلامتی افراد، سوالی است که محافل پزشکی را به خود مشغول داشته است.

 

 

 

لامپ ال ایی دی LED lamp نوعی لامپ جامد است که با استفاده از سیستم دیود نورافشان مصرف انرژی را بسیار کاهش می دهد و همین امر سبب شده تا طرفداران ویژه ای را در میان تولید کنندگان ،فروشندگان و مصرف کنندگان این نوع کالا داشته باشد.

 

 

 

از دیگر ویژگی های این لامپ ها عمر بالای آنهاست.

 

 

 

LED مخفف light emitting diode یا دیود ساطع کننده نور است. این نوع دیودها نیمه هادی هایی هستند که با گذر جریان از آنها مقداری انرژی به صورت نور از آنها ساطع می شود.

 

 

 

در واقع افزایش جمعیت جهان و مصرف زیاد انرژی در لامپ های معمولی یا همان لامپ های رشته ای و همچنین افزایش حجم تولید گازهای گلخانه ای ناشی از آن عواملی بودند که جای لامپ های ال ای دی hg  را در صنایع مختلف جهان باز کردند.

 

 

 

اکنون لامپ های ال.ایی.دی با سپری کردن سیر تحول از ارکان اصلی خانه های هوشمند هستند و به نظر می رسد روند روبه پیشرفت آنها در صنایع سبب می شود تا این کالای کم حجم جای بسیاری دیگر از انواع لامپ های نوری بگیرد.

 

 

 

براساس تحقیقات موسسه تحقیقاتی ˈنویگنتˈ آمریکا تا سال 2023 میلادی مصرف لامپ های LED در جهان فراگیری بسیاری زیادی پیدا خواهد کرد.

 

 

 

***آیا لامپ های LED سرطان زاست؟

 

 

 

محققان می گویند: علت اصلی سرطان زا بودن هر منبع نوری ناشی از قرار گرفتن در معرض تابش اشعه فرابنفش و مواد شیمیایی خطرناک به کار رفته درون آن است.

 

 

 

به گزارش مجله علمی ˈساینتیفیک امریکنˈ (scientific American)، با توجه به اینکه لامپ های ال ایی دی از جیوه استفاده نمی کنند در زمره منابع نوری سبز محسوب می شود. از طرفی به دلیل بازده بالا در انتشار نور و میزان کم مصرف انرژی قابل رقابت با انواع دیگر لامپ های کم مصرف هستند.

 

 

 

البته تهدیدات این لامپ ها مورد توجه سایر مراکز تحقیقاتی قرار گرفت.

 

 

 

نتایج یک مطالعه که در مجله علوم و تکنولوژی محیط زیست آمریکا منتشر شده ،حاکی از آن است که این نوع لامپ حاوی مواد سمی از جمله ˈسربˈ، ˈآرسنیکˈ است.

 

 

 

این تحقیق در دانشگاه کالیفرنیا (UC) انجام شد و طی آن آزمایش هایی بر روی لامپ های ال ایی دی چراغ های تزئینی، چراغ های راهنمایی و چراغ های ترمز خودروها انجام شد.

 

 

 

نتایج این تحقیق این گونه گزارش شد که لامپ های ال ایی دی قرمز رنگ با شدت کم، هشت برابر سرب بیشتر نسبت به انواع دیگر این لامپ ها دارند.

 

 

 

طبق این گزارش، لامپ ال ایی دی سفید حاوی حداقل این میزان سرب است.

 

 

 

همچنین نیکل از دیگر فلزات سنگین به کار رفته در لامپ های ال ایی دی واردات قطعات الکترونیک  است که باعث ایجاد واکنش های حساسیت زا در یک پنجم از افراد جامعه می شود.

 

 

 

مس از دیگر فلزات سنگینی است که در ساخت این نوع لامپ ها استفاده می شود که به عنوان یک تهدید مهم زیست محیطی محسوب می شود زیرا اگر این فلز از بقایای لامپ ها ال ایی دی وارد رودخانه ها و دریاچه ها شود ،مسمومیت آبزیان را به دنبال دارد.

 

 

 

*** ال ایی دی زباله ای خطرناک / لامپ شکسته با دستکش جمع شود

 

 

 

محققان می گویند: در حالی که شکستن و یا بازکردن یک لامپ ال.ایی.دی و تنفس دود و بخارات ناشی از آن باعث بروز سرطان نمی شود اما مواد سمی موجود در آن باعث بروز بیماری های مهمی در بدن می شود. از این رو اگر یک لامپ ال ایی دی در خانه شکست باید در زمره زباله های خطرناک محسوب شود و برای تمیز کردن آن از دستکش استفاده شود.

 

 

 

تمیزکردن زباله های ال ایی دی هم اقدامی پر احتیاط است. برای جمع آوری زباله های ال ایی دی های چراغ های راهنمایی و رانندگی که در آن ها از لامپ های قرمز رنگ استفاده شده باید از لباس خاص محافظ استفاده شود.

 

 

 

همچنین کارشناسان زیست محیط دانشگاه کالیفرنیا آمریکا می گویند: باید توجه داشت که این نوع لامپ ها باید به عنوان زباله جداگانه دفن شوند.

 

 

 

این محققان توصیه می کنند: سازندگان این نوع لامپ ها می توانند با کاهش غلظت فلزات سنگین در این نوع محصولات می توانند سلامت هرچه بیشتر این نوع لامپ ها را افزایش دهند.

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

آتش سوزی یکی از خطرناکترین پدیدههایی است که روی میدهد و زیانهای قابل توجه جانی و مالی به بار میآورد.

 

 ما همه روزه شاهد آتش سوزیهایی در نقاط مختلف جهان هستیم که موجب از بین رفتن انسانها و به بار آمدن زیانهای فراوان مالی میگردد.

 

 یکی از وظایف مسئولین بخشهای صنعتی ، خدماتی و ... مقابله با آتش سوزی و جلوگیری از گسترش دامنه آتش است. وظیفه طراحان ساختمانها  این است که در طراحی ساختمانها خطرات ناشی از آتش سوزی را به حداقل برسانند و زمینه اقدامات ایمنی لازم و  آموزش دزدگیر و اعلام حریق را در صورت بروز آتش سوزی ، فراهم سازند.

 

 

 

سیستمهای اعلام حریق

 

 

 

از آنجا که دقایق اولیه شروع حریق دارای اهمیت زیاد و حیاتی میباشد، از طرفی عوامل ایجاد حریق بسیار متنوع بوده و همچنین در تمامی ساعات شبانه روز امکان بروز آن میرود، لذا امروزه سیستمهایی ایجاد گردیده است که میتواند در لحظات اولیه حریق آن را شناسایی کرده و مراتب را به یک مرکز کنترل ارسال نموده و از آن طریق بلافاصله ، توسط آژیر ، به ساکنین اعلام کند و یا با وسیله تلفن به مراکز آتش نشانی خبر دهد.

 

بعضی از سیستمها در صورت لزوم (برای مکانهای حساس) میتوانند بطور اتوماتیک حریق را خاموش کنند. (سیستم اطفای حریق )

 

 

 

اجزای تشکیل دهنده سیستم اعلام حریق

 

 

 

دتکتور

 

 

 

دتکتورها یا کاشفها وسایلی هستند که حریق را حس میکنند. دتکتورها انواع و اقسام خاص خود را دارند که عبارتند از:

 

 

 

دتکتور دودی :

 

 

 

وسیلهای است که در برابر کوچکترین اثر مقدماتی حریق (دود) حساس بوده و عکسالعمل نشان میدهد. دتکتور دودی به دو نوع است:

 

 

 

دتکتور دودی یونیزاسیون :

 

 

 

دتکتور دودی یونیزاسیون دارای یک محفظه میباشد که با هوای بیرون در ارتباط است. فضای داخلی محفظه به وسیله یک منبع رادیواکتیو یونیزه میشود (یونیزاسیون مرحلهای است که مولکولهای هوا به یونهای مثبت و الکترونهای منفی تبدیل میشوند.) حال چنانچه یک ولتاژ بین این محفظه برقرار شود، یونها به طرف صفحه با قطب مخالف حرکت میکنند.

 

یونهای مثبت به طرف الکترود منفی و الکترونها به سمت الکترود مثبت حرکت میکنند. حرکت این الکترونها و یونها یک جریان الکتریکی را بوجود میآورد.

 

 

 

مقدار جریان الکتریسیته بستگی به شکل محفظه ، منبع رادیواکتیو ، ولتاژ تغذیه ، درجه حرارت و رطوبت هوا دارد. در اثر ورود هوا به این محفظه جریان الکتریسیته کاهش مییابد (وجود ذرات دود باعث کاهش میزان جریان الکتریسیته میشود.) و باعث عملکرد دتکتور شده و دتکتور فعال میشود.

 

 

 

دتکتور دودی نوری :

 

 

 

دتکتور دودی نوری شامل یک منبع نوری و یک عنصر حساس در مقابل نور (فتوسل) میباشد. هرگونه دود در فضا موجب کاهش انحراف انرژی نوری بر روی فتوسل شده و دتکتور عمل مینماید.

 

 

 

دتکتور حرارتی :

 

 

 

این دتکتور نسبت به افزایش درجه حرارت حساس میباشد. هنگامی که بر اثر آتش سوزی ، درجه حرارت محیط تغییرات غیر عادی داشته باشد، این دتکتور فعال میشود. دتکتور حرارتی دارای یک محفظه میباشد. در داخل محفظه یک بی متال وجود دارد. هوای گرم روی بی متال اثر گذاشته و گرما باعث بسته شدن کنتاکتهای آن شده و دتکتور عمل میکند. این دتکتور برای مکانهایی مانند آشپزخانهها ، موتورخانهها و ...  و  آموزش دزدگیر و اعلام حریق مناسب است.

 

 

 

دتکتور شعلهای :

 

 

 

این دتکتورها امواج نوری غیر قابل روئیت را که به وسیله شعله آتش منتشر میشوند، تشخیص میدهند و فعال میشوند. این دتکتورها دارای زاویه دید مشخصی هستند که هنگام طراحی و کاربرد باید به آن توجه نمود.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

در طول سال­هاي اخير قطعه­اي بنام IC در بازار الكترونيك ارائه شده که اين قطعه به نام IC يا Integrated Circuit معروف است.

 

 

 

مهمترين خاصيت آي سي ها اندازه كوچك آن هاست، بطوريكه اگر بخواهيم مداري را با استفاده از قطعات مجزا بسازيم تا كاري مطابق با يك IC انجام دهد تفاوت اندازه به صدها يا هزاران برابر مي­رسد.

 

 IC ها از جمله قطعاتي هستند كه نمي­توان آنها را تعمير كرد و اگر فقط يكي از هزاران اجزاي دروني آنها از كار بيافتد بايد كل IC را تعويض نمود.

 

 درآموزش تعمیرات الکترونیک و برای  آي سي ها به روش­هاي مختلف ساخته مي­شوند، تنها عامل مشخص كننده­اي كه هر IC چه عملكردي دارد شماره قطعه است كه بر روي آن بصورت مجموعه­اي از اعداد و حروف چاپ شده است .

 

 

 

تكنولوژي­هاي متعدد ساخت IC ها:

 

 

 

الف – تكنولوژي RDL

 

 

 

ب- تكنولوژي RTL

 

 

 

ج – تكنولوژي DTL

 

 

 

د- تكنولوژي TTL

 

 

 

ر- تكنولوژي MOS

 

 

 

ز- تكنولوژي CMOS و ...

 

 

 

مهم ترين تكنولوژي­ها براي ساخت آي سي، تكنولوژي TTL  و CMOS است .

 

 

 

 

 

انواع آي سي ها:

 

 

 

1- آي سي هاي آنالوگ كه با سيگنال­هاي پيوسته عمل مي­كند .

 

 

 

2- آي سي هاي منطقي يا ديجيتال كه با سيگنال­هاي منطقي كار مي­كنند. اين سيگنال­ها داراي دو حالت پايين و بالا هستند .

 

 

 

آي سي هاي آنالوگ در مدارات مقايسه كننده، مبدل­هاي ولتاژ به جريان، چند برابر كننده­ها، فيلترها و ... در  آموزش تعمیرات الکترونیک  بكار مي­روند.

 

 اما آي سي هاي ديجيتال در مدارات محاسبات رياضي، در حافظه­ها و شمارشگرها بكار مي­رود .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

حفاظت خانگی

 

 

 

بقول همکاری, اگرچه خرید یک آلارم خانگی ، گران ترین چیز در کره زمین محسوب نمی شود ولی حتی تغییر پر هزینه ای هم بشمار نمی رود لازم نیست با خرید تعدد غیر ضروری آلارم و قرار دادن آنها در گوشه گوشه منزل پول خود را هدر دهید .

 

اگر قبل از خرید با دقت برنامه ریزی کرده باشید خواهید توانست طرح حفاظت خانگی را پیاده سازی کنید که هم اقتصادی و هم موثر باشد .

 

 

 

در این متن به بحث در مورد بهترین مکان ها برای قرار دادن یک آلارم خانگی پرداخته شده ست برای این کار در مرحله اول بررسی پلن اصلی خانه ضروری به نظر می رسد

 

لازم به ذکر است که علاوه بر بخش های داخلی منزل پلان بخش های بیرونی نیز باید مورد بررسی واقع شوند مهمترین بخش هایی که در هر خانه باید با استفاده از آلارم مورد محافظت واقع شوند عبارتند از :

 

 

 

1- درب ورودی منزل

 

 

 

این جا آشکارترین جایی است که باید مورد محافظت واقع شود

 

 

 

یک دوربین حفاظتی باید در یک نقطه مناسب قرار داده شود به طوری که بتواند از صورت مراجعه کننده به خوبی تصویر برداری کند به علاوه درب اتوماتیک  ورودی باید دارای یک روزنه باشد تا بتوان بدون باز کردن درب مستقیما هویت فرد پشت درب را تشخیص داد در صورتی که در منزل کودک خردسال دارید

 

 نصب یک آلارم مغناطیسی درب ضروری به نظر می رسد با این کار در صورت باز شدن درب منزل مطلع خواهید شد .

 

 

 

2- درب پشتی

 

 

 

درب پشتی دومنی مکانی است که اغلب مورد حمله سارقین واقع می شود

 

در شب وقتی همه به رختخواب رفته اند آلارم مغناطیسی درب را روشن کنید با این کار در صورت باز شدن درب بیدار خواهید شد برخی آلارم ها بی صدا هستند و به پلیس ارتباط دارند

 

 بنابراین مستقیما با پلیس تماس خواهند گرفت .

 

 

 

3- پنجره ها

 

 

 

پنجره ها بسیار آسیب پذیر هستند

 

زیرا اغلب از شیشه درست می شوند نوعی از آلارم وجود دارد که در صورت شکسته شدن پنجره  به صدا در می آید این وسیله در اطلاع از وقوع سرقت بسیار موثر عمل می کند .

 

 

 

آشکارساز شکسته شدن پنجره که در صورت شکسته شدن شیشه آلارم را به صدا در خواهد آورد .

 

 

 

4- حیاط پشتی

 

 

 

برخی متجاوزین از حیاط پشتی برای ورود به خانه استفاده می کنند شما میتوانید از سنسور حرکت در زمینه آموزش درب اتوماتیک استفاده کنید که در صورت تحریک شدن چراغی را روشن خواهد کرد این کار اغلب متجاوزین را ترسانده و باعث راندن آنها می شود .

 

 

 

سنسور حرکت در صورت تحریک شدن با روشن کردن محوطه خیاط سارقین را فراری می دهد .

 

 

 

5- درب پارکینگ

 

 

 

درب گاراژ مکان مورد توجه دیگری برای سارقین است آنها می توانند قبل از ورود به خانه خود را در پارکینگ پنهان کنند بنابراین دفاعی شما در مقابل سارقین باید شامل این بخش خانه نیز بشود .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

به طور کلی تعیین تکلیف ماترک متوفی در آلمان ( مانند ملک، یا موجودی حساب بانکی و غیره) در اختیار دادگاه صالحه آلمان است و ورثه برای در اختیار گرفتن ماترک مربوطه ملزم به ارائه گواهی انحصار وراثت از دادگاه صالحه در آلمان میباشند .ارائه مصدق ترجمه رسمی گواهی انحصار وراثت صادره توسط محاکم ایران که بر اساس مبانی حقوقی معتبر در ایران انجام گرفته باشد، بدین منظور به تنهائی کافی نمی باشد.

 

 

 

محاکم صالحه در آلمان تنها به تقاضای وارث یا ورثه، اقدام به صدور گواهی انحصار وراثت می نمایند. که از جمله پیش شرط های لازم برای آن، تدوین اظهار نامه به قید سوگند توسط متقاضی است که باید بدین منظور، ثبت رسمی تنظیم گردد.

 

در آلمان تنظیم و ثبت این سند را میتوان نزد دادگاه صالحه، مسئول رسیدگی به درخواست صدور انحصار وراثت و یا در یکی از دفاتر رسمی ثبت اسناد انجام داد. در ایران میتوان تنظیم و ثبت این سند را در بخش کنسولی سفارت آلمان در تهران و در حضور کارمند بخش کنسولی مجاز به ثبت اسناد انجام داد. تدوین اظهار نامه به قید سوگند نزد دفاتر رسمی ثبت اسناد ایران در محاکم صالحه مورد قبول قرار نمی گیرد.

 

 

 

جهت آماده سازی و ارائه درخواست صدور برگه انحصار وراثت و ثبت رسمی سند لازم است که در ابتدا داده هائی در باره رابطه خویشاوندی و دارائی متوفی در اختیار گذاشته شود. سپس بخش کنسولی سفارت آلمان در تهران بر مبنای داده های ارائه شده، پیش نویس مربوطه را آماده کرده وموعدی را برای متقاضی مشخص مینماید تا ثبت سند مربوطه انجام گیرد. لطفاً برای هر گونه اطلاعات بیشتر درباره روند و گردش کار جهت ثبت سند از طریق تلفن یا پست الکترونیک (E-Mail) با سفارت آلمان در تهران (فرم تماس با بخش کنسولی سفارت آلمان در تهران) تماس حاصل فرمائید.

 

 

 

تنظیم و ثبت سند مربوطه مستلزم پرداخت تعرفه مربوطه توسط متقاضی است. مبلغ تعرفه مربوطه در تناسب با‌ارزش ماترک مشخص میگردد.  درخواست به ثبت رسیده در این مورد به انضمام تصویر مصدق اسناد سجلی مربوطه( در صورتی که اصل سند به فارسی باشد باید ترجمه رسمی آن نیز به تائید سفارت آلمان در تهران رسیده باشد) باید توسط متقاضی یا وکیل قانونی وی برای دادگاه صالحه در آلمان ارسال گردد.

 

 

 

استنکاف از قبول ارثیه

 

 

 

هر گاه وارث یا ورثه تمایل داشته باشد که از قبول ارثیه و ماترک متعلقه استنکاف ورزد، در این صورت میتواند بر اساس قوانین حقوقی حاکم در آلمان طی شش هفته و در صورتی که محل اقامت وارث یا ورثه خارج از آلمان باشد در مدت شش ماه پس از آگاهی از ارث مربوطه با تنظیم اظهارنامه نزد محاکم صالحه در آلمان از قبول ارثیه و ماترک مربوطه استنکاف ورزد.

 

این اظهارنامه نامه باید پس از تائید رسمی با زبان آلمانی تحویل دادگاه گردد.

 

 

 

تائید رسمی صحت امضای متقاضی را باجه تائید مدارک سفارت آلمان در تهران انجام میدهد.

 

لطفاً به هنگام مراجعه به باجه تائید مدارک سفارت آلمان در تهران نامه دادگاه صالحه در آلمان و اظهارنامه استنکاف از قبول ارث و ماترک و گذرنامه خود را بهمراه بیاورید. اظهارنامه باید پس از تائید برای دادگاه صالحه در آلمان ارسال گردد.

 

 

 

کلیه اطلاعات داده شده در این مورد با توجه به شرائط، مقررات، موازین حقوقی رایج و معمول به هنگام تهیه این متن زبان آلمانی عنوان گردیده . سفارت هیچ نوع مسئولیتی را در صورت تغییر به ویژه پس از تاریخ تنظیم این مطالب، تقبل نخواهد نمود.

 

 

 

تاریخ تنظیم: ۲۱ جون ۲۰۱۰

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

دستگاه فتوکپی

 

 

 

1-فتوکپی

 

2- اجزای دستگاه

 

3-بدنه

 

4-نمای داخلی دستگاه

 

5-اجزای مکانیکی

 

6-اجزای الکترونیکی

 

 

 

دستگاه فتوکپی (Photocopy set)

 

 

 

یکی از مهم ترین ماشین های اداری دستگاه فتوکپی و آموزش تعمیر فتوکپی است. در بسیاری از مواقع تهیه یک رونوشتو یا کپی از یک سند برای ما بسیار مهم و ضروری است.

 

شاید با واژه ی «کپی برابر اصل» برخورد داشته اید شاید این واژه بهتر بتواند به نقش و اهمیت دستگاه فتوکپی اشاره نماید.

 

دستگاهی که از اسناد یک تصویر دقیقا مشابه آن ها تهیه نماید را دستگاه فتوکپی می نامند. برای شناخت هرچه بیش تر دستگاه فتوکپی باید بدانیم فتوکپی به چه چیزی اطلاق می گردد.

 

 

 

فتوکپی(Photo copy)

 

 

 

کلمه (Photo) به معنای عکس ، نما یا تصویر است.

 

و کلمه (Copy) نیز به معنی رونوشت ، رو گرفت و تکثیر است. بنابراین فتوکپی عبارت است از رونوشت ، رو گرفت و نسخه چاپی از یک سند.

 

سند نیز به نوشته یا تصویری اطلاق می گردد که می خواهیم از آن یک رونوشت تهیه نماییم که به آن ارژینال نیز می گویند.

 

 

 

دستگاه فتوکپی از مجموعه سیستم های مکانیکی و الکترونیکی ساخته شده است که انرژی مصرفی آن از نوع الکتریکی است.

 

 برای کپی گرفتن به وسیله دستگاه فتوکپی باید سند را روی شیشه اسکن قرار داده و بعد از استارت آن تصویر سند بر روی کاغذ سفید از دستگاه خارج می گردد.

 

 

 

دستگاه فتوکپی برای انجام عملیات تهیه فتوکپی به مواد مصرفی اولیه نیاز دارد که عبارتند از :

 

 

 

- کاغذ سفید (خام)

 

-تونر

 

-دولوپر

 

 

 

کاغذ سفید در سایز و اندازه های مختلف موجود است. تونر و دولوپر نیز به مشابه جوهر دستگاه می باشند.

 

آموزش تعمیرات فتوکپی و  دستگاه فتوکپی وسیله ای است که باید ورودی های آن را تهیه نموده تا بتواند به عنوان خروجی یک رونوشت از سند مربوطه را به ما ارائه نماید.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

در مطالب قبل به اهمیت و وظیفه لنز دوربین مداربسته اشاره کردیم.

 

 همانطور که گفته شد لنز و نصب دوربین مداربسته از نظر امکان تنظیم به دو نوع ثابت (Fix) و قابل تنظیم (Varifocal) تقسیم می شود.

 

 

 

باید بدانید که استفاده از لنزهای ثابت به علت هزینه پایین به مراتب رایج تر است. لنزهای ثابت تنها می توانند در یک زاویه ثابت برای شما تصویر ایجاد کنند.

 

رایج ترین انواع لنزهای ثابت لنزهای ۳٫۶ میلیمتر، ۲٫۸ میلیمتر و ۴ میلیمتر هستند. استفاده از لنزهای ثابت با فاصله کانونی دیگر به ندرت صورت می گیرد.

 

 

 

در مقایسه با لنزهای ثابت لنزهای وریفوکال به شما فاصله کانونی را در یک بازه مشخص خواهند داد. شما از طریق تنظیم لنز می توانید زاویه دید دوربین را بین فاصله کانونی مجاز تغییر دهید.

 

 برای مثال از طریق نصب یک لنز وریفوکال ۲٫۸ به ۱۲ میلیمتر بر روی یک CCD 1/3” شما خواهید توانست زاویه دید دوربین را بین ۸۶ درجه تا ۲۵ درجه تنظیم کنید.

 

 

 

یک لنز وریفوکال مانند شکل دارای دو اهرم تنظیم است. اهرم اول برای تنظیم زاویه دید دوربین است. از این طریق شما می توانید فاصله کانونی لنز را تغییر دهید و به مقدار دلخواه در آورید.

 

 اهرم دوم وظیفه تنظیم فوکوس دوربین را برعهده دارد.

 

 هر بار که شما فاصله کانونی لنز را تغییر می دهید باید فوکوس لنز را برای آن فاصله کانونی تنظیم کنید.

 

 

 

در ادامه باید توضیح دهم که خصوصیت اتو ایریس (Auto Iris) که ممکن است در کاتالوگ لنز با آن مواجه شوید به معنی تنظیم خودکار آیریس دوربین در مقابل نور است.

 

 در واقع وقتی نور محیط زیاد شود دوربین به طور خودکار آیریس را می بنند تا تصویر از نور اشباح نشود.

 

 

 

فاصله کانونی رایج برای دوربین های مداربسته عبارتند از:

 

 

 

 

 

         ۳ به ۹       میلیمتر

 

 

 

         ۲٫۸ به ۱۲  میلیمتر

 

 

 

         ۵ به ۵۰     میلیمتر

 

 

 

         ۶ به ۶۰     میلیمتر

 

 

 

در موقع انتخاب لنز برای دوربین مدار بسته های صنعتی باکس حتما به میزان کیفیت لنز و دوربین توجه کنید.

 

برای دوربین های صنعتی شبکه با کیفیت مگا پیکسل حتما باید از لنزهای مناسب مگا پیسکل استفاده کنید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

نخستین سیستم مداربسته در سال 1942 میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان به منظور مشاهده پرتاب موشک های V2 نصب شد. یک مهندس آلمانی بنام "والتر بروچ" مسئول نصب این سیستم بود.

 

 

 

در آمریکا اولین تبلیغ دوربین مداربسته در سال 1949 مربوط به محصولی با نام "وریکون" بود که در تبلیغات گفته میشد به مجوز دولتی نیازی ندارد.

 

 

 

از آن پس سیستم های ضبط تصاویر و آموزش دوربین مدار بسته در برخی پایگاه های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک ها بکار گرفته شد و خیلی زود روی موشک ها نصب شد تا جایی که تصاویر را همراه با صدا به زمین ارسال کرد.

 

 

 

اولین رونمایی از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال 1973 بود. زمانی که در میدان تایمز نیویورک اولین دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از جرایم در محدوده نصب شد اما نقش چشمگیری در کاهش جرایم ایفا نکرد.

 

 تا ایتکه در سال 1980 دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بخصوص در مراکز عمومی بکار گرفته شد. بنظر می آمد استفاده از دوربین مداربسته راهی ارزان تر در مقایسه با بکارگیری نیروهای پلیس برای شناسایی جرایم باشد.

 

 

 

بتدریج برخی از حرفه ها و مشاغل بخصوص آنهایی که بیشتر در معرض سرقت قرار داشتند نیز به دوربین مداربسته روی آوردند.

 

 در سال 1990 دستگاه های ضبط تصاویر دوربین ها تنها با قابلیت " ضبط بعد از شناسایی حرکت" وارد بازار شدند که استفاده از دوربین مداربسته را در این کشور بسیار بیشتر کرد.

 

 تا قبل از آن، دستگاه های ضبط تصاویر تا حد زیادی از نظر میزان حجم ذخیره و قابلیت ها بسیار محدود بود. از نیمه دوم سال 1990 پلیس دوربین های زیادی را در سطح شهرها بخصوص مراکز عمومی ، مدارس و پروژه های ساختمانی نصب کرد.

 

 

 

در انگلستان نیز استفاده و آموزش دوربین مدار بسته بسیار متداول شد. شهر "نورفولک" انگلستان نخستین جایی در این کشور بود که دوربین ها در آن نصب شدند.

 

 

 

بطور کلی در دهه میلادی بین 1990 تا 2000 استفاده از دوربین های مداربسته در بسیاری از کشورها رواج یافت.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

امروزه لامپ های ال ای دی کاربردهای مختلف و نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارند. فضای تک تک اتاق ها را می توان با استفاده از این لامپ ها تغییر داد.

 

 این روش برای مدرن کردن یک خانه و تغییر جو آن بسیار جالب است. به خصوص اگر امکان تغییر رنگ دیوارها وجود ندارد، به راحتی و با تغییر برنامه می توان به رنگ دلخواه دست یافت.

 

 

 

نه تنها تغییر رنگ دیوارها با این لامپ ها امکان پذیر است بلکه در هر جای خانه می توان از آن ها استفاده کرد.

 

از دستگیره در گرفته تا تغییر رنگ آب دوش یا شیر دستشویی و پشت دکورها و حتی وان حمام. با توجه به سلیقه خود یکی از رنگ های مختلف و متنوع بنفش، آبی، سبز، قرمز، نارنجی، سفید و غیره را به صورت دستی یا با کنترل انتخاب کنید و فضای سرد خانه را گرم یا برعکس کنید. مطمئنا این روش، راه حل خوبی در فصل های مختلف است.

 

 

 

به مناسبت های مختلف در مراسم شام و میهمانی هایی چون عروسی، تولد، اعیاد، جشن ها، سالگرد و غیره از این امکان بهره ببرید.

 

 

 

این لامپ ها هدیه ای مناسب برای افراد مورد علاقه است.

 

در اتاق کودک و پذیرایی به طور اتوماتیک رنگ ها را یکی بعد از دیگری امتحان و رنگ مورد علاقه و مناسب را انتخاب کنید.

 

با دگمه تنظیم با نور سفید، حتی امکان کم رنگ یا پررنگ تر کردن رنگ مورد نظر وجود دارد.

 

نوار با رنگ های متنوع را پشت دکور هم می توانید قرار دهید.

 

 

 

در آشپزخانه با قرار دادن آن ها کنار هود، آشپزی را متنوع تر و با تغییر رنگ شیر آب، میهمان ها را متعجب کنید.

 

واردات قطعات الکترونیک لامپ های قرمز و سبز در دستگیره سرویس های بهداشتی، می تواند نشانه اشغال بودن یا نبودن آن ها باشد.

 

هنر دیگر این چراغ ها در دکوراسیون مدرن، توانایی تغییر رنگ با تغییر درجه حرارت آب است. با تکنولوژی بالا و سیستم کنترل نور، همزمان با تغییر درجه آب از سرد به گرم، رنگ نور می تواند از آبی به قرمز تغییر پیدا کند.

 

می توان همزمان با ریزش آب، رنگ روشویی را تغییر داد یا حتی بدون آب، روشویی های شیشه ای را رنگی و متفاوت کرد.

 

با استفاده از این لامپ ها در حمام در ۸ رنگ مختلف، بارانی رنگی خواهید داشت. به خصوص اگر آن را با رایحه دلپذیر اسپری های خوشبوکننده همراه کنید، تجربه خوبی در استحمامی آرامش دهنده خواهید داشت که خستگی شما را چند برابر کمتر می کند.

 

 

 

تغییر رنگ وان برای کودکان سرگرم کننده و حمام کردن آن ها را آسان تر می کند.

 

از فرش های LED در جاهای تاریک استفاده کنید.

 

 

 

در فضای بیرون خانه، مانند پاسیو یا بالکن هم می توانید با تاباندن نور به نیمکت فضای دلنشینی ایجاد نمایید.

 

علاوه بر زیبایی از مزایای این لامپ ها آن که:

 

بادوام، مقرون به صرفه و ارزان است.

 

نقش مهمی در کاهش هزینه برق دارد.

 

کمتر پیش می آید که ال ای دی hg بسوزد.

 

به طور متوسط ۱۰۰.۰۰۰ ساعت عمر می کند.

 

 

 

در این لامپ ها %۹۰ انرژی تبدیل به نور می شود در حالی که در لامپ های معمولی %۹۰ انرژی تبدیل به گرما و فقط %۱۰ به نور تبدیل می شود.

 

بعضی از انواع آن ها تا ۴۰ سال عمر می کنند.

 

 

 

ایمن است.

 

میزان ولتاژ و برق مصرفی آن پایین است.

 

 

 

گرم نمی شود و هنگام دست زدن دست را نمی سوزاند.

 

حتی هنگام روز، نور آن مشخص است.

 

بعضی از آن ها حتی با باتری کار می کنند.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

درب اتوماتیک ازجمله درب ها یی می باشد تردد و بسته و باز ‌شدن آن خیلی راحت و آسان است و به صورت غیر دستی و اتوماتیک انجام میشود یعنی به دخالت مستقیم دست انسان برای بازو بسته شدن و حرکت دادن این نوع از درب اتوماتیک ها نیازی نیست.

 

 

 

درب های اتوماتیک و خودکار نخستین مرتبه بوسیله ی دانش آموز اوهاییر امریکایی اختراع شد .

 

 

 

با گذشت زمان و گسترده شدن هر چه بیش تر این علم و صنعت و بیشتر شدن تعداد شرکتهای تولید کننده در اتوماتیک ، کم کم رقابت در بین شرکتهای مختلف در دنیا زیادتر شد و در آخر قیمت های تمام شده برای این محصول کاهش بسیار زیادی پیدا کرد و همین موضوع و مسئله سبب شد تا درب اتوماتیک در اختیار تقریبا تمامی اقشار مردم قرار بگیرد .

 

 

 

با پیشرفت و گسترش تکنولوژی در زمینه های مختلف از جمله زمینه ی درب و درب اتوماتیک برای راحتی بیش تر مشتری ها سیستم درب بازکن اتوماتیک راه افتاد که برای مردم اسایش و رفاه به همراه داشت

 

و در ضمن اهداف کلی مثل کنترل کردن دما هوا و میزان گرم شدن و سرد شدن هوا را به دنبال داشت و به کمک این سیستم تردد و رفت و امد برای افراد در داخل ساختمان بیش تر می شد به ویژه برای افراد سالمند .

 

 

 

در های اتوماتیک انواع و شکل های مختلفی دارند به عنوان نمونه : درب های شیشه ای اتوماتیک ، درب اتوماتیک پارکینگ ، درب های اتوماتیک کرکره ای و انواع دیگری که به ان اشنا هستید و در اطراف خود آنها را دیده اید .

 

 

 

با استفاده کردن صحیح از انواع درب های اتوماتیک می شود امنیت ساختمان های مسکونی و اداره جات را گسترش و حفظ نمود و در ضمن از این در اتوماتیک در قسمت های مختلف مثل درب ورودی ساختمان مورد نظر و یا حیاط و پارکینگ ساختمان می توان کمک گرفت و استفاده کرد آن را در انجا نصب نمود .

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

این سنسور که محل اصلی آن بر روی سینی فن است با یک شیلنگ به ابتدای دریچه هوای ورودی ارتباط دارد.

 

 و با هوای ورودی به این دریچه در تماس مستقیم است.

 

در آموزش تعمیرات ECU این سنسور که از نوع پیزوالکتریک است در واقع یک پتانسیومتر ساده است که سر وسط آن با فشار هوا لغزیده، عقب و جلو رفته و کار میکند.

 

 نقش این سنسور از بعضی جهات بسیار مهم است.

 

زیرا در شرایط مختلف فشار هوا(سطح دریا و یا کوهستان) متغیر خواهد بود.

 

 اگر این سنسور درست کار نکند ECU دیگر قادر نخواهد بود که میزان هوای ورودی را به درستی تعیین نماید.

 

 

 

سنسور دمای هوای ورودی

 

 

 

سنسور دمای هوای دارای ویژگی خاصی است که بر مبنای آن میتواند اطلاعات دمای هوای ورودی را به ECU برساند.

 

 این سنسور در ابتدای دریچه هوای ورودی قرار دارد و با هوای ورودی این دریچه در تماس مستقیم است.

 

 نقش این سنسور از بعضی جهات بسیار مهم است زیرا در شرایط مختلف دمایی، وزن هوای موجود در یک حجم بخصوص، ثابت نیست.

 

در دمای پایین چگالی هوا افزایش یافته و در دمای بالا کاهش می یابد.

 

پس اگر این سنسور درست کار نکند ECU و آموزش تعمیرات ECU  دیگر قادر نخواهد بود که میزان هوای ورودی را به درستی تعیین نماید. گستره تغییرات مقاومت این سنسور حدود 150 اهم تا 4 کیلو اهم است.

 

 

 

سنسور دمای آب رادیاتور 

 

 

 

سنسور دمای آب دارای ویژگی خاصی است که بر مبنای آن میتواند اطلاعات دمای آب رادیاتور را به ECU برساند.

 

 وظیفه این سنسور رسانیدن اطلاعات دمای آب رادیاتور به ECU است. لذا زمان تحریک رله قطع کن کولر و متعاقب آن قطع کلاچ کولر در دمای 107 درجه سانتیگراد را این سنسور به ECU خبر میدهد

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

در هر واحدی که احساس گردد نیاز به کنترل از طریق دوربین مدار بسته می باشد، یک یا چند دوربین مدار بسته تحت شبکه نصب می گردد که امکان چرخش و بزرگنمایی نیز می تواند داشته باشد.

 

هر صاحب واحدی می تواند در کنترل کننده محلی خود تعیین نماید که مایل هست که از اتاق کنترل، دوربینش کنترل گردد یا خیر.

 

در اتاق کنترل، مدیر سیستم می تواند هر دوربینی را که مجاز به دیدنش باشد در هر زمان رویت کرده و در صورت لزوم فیلم مربوط به آن را ذخیره نماید.

 

در صورت بروز هر واقعه مهم در ساختمان، فیلم آن واقعه به صورت خودکار ذخیره می گردد.

 

 

 

 برخی از واحد ها و یا راهروها که اهمیت و یا رفت و آمد زیادی دارند و ممکن است نیاز باشد که همیشه در حال فیلم برداری باشند را می توان به صورت تک فریم در فواصل خاص و یا به صورت تمام فریم، فیلم برداری نمود.

 

فیلم های ذخیره شده، توسط نرم افزار خاصی قابل نمایش و انتقال می باشند.

 

 

 

مدیریت انرژی ساختمان :

 

 

 

انرژی های مصرفی در ساختمان معمولا در قالب روشنایی، حرارتی و برودتی و نصب دوربین مداربسته می باشند.

 

 برای صرفه جویی در مصرف انرژی، باید بتوان انرژی هایی که در ساعات مصرف بیش از حد مصرف می شوند را مهار نمود و نیز انرژی هایی را که در ساعات خالی از سکنه تلف می شوند را حذف کرد.

 

عمده مصرف انرژی الکتریکی در روشنایی و فن کویل ها می باشد.

 

 

 

 در صورتیکه صاحب واحد از آن خارج شد، فن کویل خاموش شده و کلیه چراغ های روشنایی خاموش می گردد.

 

در ساعت خاصی از صبح، سیستم فن کویل شروع به کار کرده و دمای واحدها را به دمای نرمال تنظیم شده می رساند.

 

در ساعاتی که سکنه در واحد حضور دارند، دمای واحد در بازه خاصی قرار دارد و فن کویل تا دمای واحد در درجه تنظیم شده ثابت بماند ها به صورت خودکار کنترل می شوند.

 

 کنترل فن کویل های هر واحد در اختیار کنترل کننده محلی آن واحد قرار دارد و نیز برنامه های دمایی جهت صرفه جویی انرژی را از نرم افزار مرکزی دریافت می نماید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روزهای اولی که گوشی را می خرید بیشتر به دنبال پردازنده و رم قدرتمند و صفحه بزرگتر هستید. شاید دوربین هم مد نظرتان باشد ولی زیاد توجهتان را جلب نمی کند.

 

 اما بعد از مدتی که داغ بازی های اچ دی و برنامه های متنوع گوشی گذشت و از گوشیتان تنها برای زنگ خوردن استفاده کردید. تنها قسمتی که هر از چند گاهی به آن سر می زنید دوربین گوشی است.

 

از عکس گرفتن از منظره گرفته تا عکس در مهمانی یا حتی عکس از جزوه دوستتان شما به یک دوربین با کیفیت مناسب نیاز دارید.

 

امروز قصد داریم بهترین گوشی های بازار را از نظر دوربین و آموزش تعمیرات موبایل  به شما معرفی کنیم تا اگر این امر دغدغه ای برای شماست کمکی به شما شده باشد.

 

 

 

LG L Fino :

 

 

 

از قیمت های پایین شروع کرده ایم و کم کم بالا می رویم. در قیمت های پایین یافتن دوربینی درخور سخت است. خیلی سخت است! چرا که در این قیمت ها یافتن پردازنده و رم درست و حسابی هم مشکل است چه برسد به دوربین! ولی گوشی ارزان قیمت LG L fino در این قیمت غنیمتی است. حداقل اینکه دوربینش فلاش دارد ( هر چند در نور کم آنچنان نیست که خوشتان بیاید) ولی آفرین به ال جی و دوربینی که حداقل اسم ۸ مگاپیکسلی را با خود یدک می کشد!

 

 

 

Huawei Ascend G630 :

 

 

 

یکی از محصولات محبوب هواوی که البته دوربین و مشخصات دوست داشتنی ای هم دارد. البته که نوسان قیمتی زیادی دارد ولی در قیمت نزدیک ۴۰۰ هزار تومان و دوربین ۸ مگاپیکسل قابل قبول می تواند گزینه مناسبی برای دوربین دوستان شود. هرچند مشخصات سخت افزاری قابل قبولی هم دارد و در این قیمت کاملاً به صرفه به نظر می رسد.

 

 

 

Huawei Ascend G6 :

 

 

 

گوشی دیگری از هواوی با دوربینی ۸ مگاپیکسلی (گفتنی است این دوربین ساخت سونی است) در این قیمت یکه تازی می کند اگرچه که همیشه مگاپیکسل همه چیز نیست ولی دوربین این گوشی در حد خودش خوب است وقتی متوجه شوید توانایی فیلم برداری Full HD را دارد. البته باز هم خاطر نشان می کنم در حد خودش!

 

 

 

Asus Zenfone 5 :

 

 

 

هرچند این گوشی دوربینی ۸ مگاپیکسلی دارد ولی کیفیت مناسب و پردازش قوی شرکت ایسوس در این عکس ها و تصاویر دوربین این گوشی را به یکی از بهترین ها در رده خود تبدیل کرده است. این گوشی از نظر طراحی و کیفیت ساخت  و آموزش تعمیر موبایل هم حرف های زیادی برای گفتن دارد و با افت قیمتی که داشته گزینه دوست داشتنی ای شده است!

 

 

 

Huawei Honor 4C :

 

 

 

هواوی در سری آنر خود با وسواس خاصی کار می کند و می توان گفت که یکی از گزینه های اصلی گوشی در قیمت های زیر یک میلیون تومان است. دوربین گوشی موبایل Honor 4C یکی از نقاط درخشان آن است. می توان گفت در رده قیمتی خود این گوشی یک دوربین موفق دارد. ۱۳ مگاپیکسل با پردازنده و رمی قابل قبول که نوید از یک گوشی موبایل خوش دست است.

 

 

 

 

 

Galaxy S4 Zoom :

 

 

 

سامسونگ با ارائه یک دوربین شبیه گوشی دقیقاً هدفش شمایی بوده که به دنبال یک گوشی با دوربین قوی هستید. این گوشی تقریباً دوربینی هایبرید است و امکانات متنوع عکاسی و فیلم برداریش آن را خاص کرده. البته شاید خاص ترین نکته در مورد آن ظاهر آن باشد! اگر بتوانید گوشی را نو پیدا کنید خیلی شانسآورده اید! فقط یادتان باشد که قیمت این گوشی حالا دیگر نزدیک ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

 

 

 

ASUS Zenfone 2 Laser:

 

 

 

 گوشی های تازه وارد ایسوس هر چند شاید از نظر سخت افزار کمی لنگ بزنند ولی در دوربین حرف های بسیاری در قیمت خود دارند. نام لیزر هم که ایسوس لیزر می بینید به دلیل فاصله سنجی است که در کنار دوربین به کار گرفته شده است تا تجربه سریع تر و دقیق تری در عکاسی داشته باشید.

 

 

 

Lumia 640 XL:

 

 

 

نوکیا به طور تخصصی در گوشی های خود از لنزهای زایس بهره می برد و جداً حیف است که یک گوشی از نوکیا در میان قیمت ها نباشد. گوشی ۶۴۰XL یکی از آن گوشی هایی است که می توان آن ها را با پرچمداران اندرویدی حداقل مقایسه کرد. البته مطمئناً نباید انتظار داشته باشید که این مقایسه تنگاتنگ باشد ولی رضایت بخش است نسبت به قیمت!

 

 

 

Galaxy K zoom :

 

 

 

محصولی دیگر از سامسونگ که دوربین بسیار خوبی دارد و از نظر سخت افزاری هم بسیار قدرتمند است. این گوشی با دوربینی ۲۰ مگاپیکسلی که توانایی ضبط فیلم های FullHD با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را دارد و البته قابلیت زوم اپتیکال هم آن را بسیار خاص کرده است. شاید بتوان این گوشی را با این دوربین و سخت افزار یکی از مناسب ترین انتخاب های عکاسان دانست.

 

 

 

Samsung Alpha:

 

 

 

یکی از گوشی های سامسونگ که پس از یک سال حالا به قیمتی رسیده است که می توان به آن راضی بود. این گوشی با بدنه ای شکیل که شباهت زیادی به سری نوت دارد و مشخصات حالا دیگر راضی کننده و البته دوربین مناسب انتخاب خوبی در رده زیر یک میلیون است.

 

 

 

Sony Xperia Z3 Compact:

 

 

 

سری سوم پرچمداران ریز نقش سونی از دوربین خوبی بهره مند است و توانسته انتظارات را تا حدود زیادی در قیمت خودش برآورده کند. هرچند شاید نام ۲۰ مگاپیکسلی آنچنان انتظارات شما را بالا ببرد که پس از دیدن نتیجه کار کمی ناراحت شوید ولی خیالتان راحت در این قیمت خوب، راضی کننده و قدرتمند است.

 

 

 

LG G3 :

 

 

 

پرچمدار سال گذشته ال جی با توانایی ضبط فیلم های ۴K و تثبیت کننده اپتیکال توانسته محبوبیت زیادی در بین کاربران کسب کند. این گوشی هنوز هم یکی از مدعیان جدی و خوش ساخت در محدوده قیمتی خود است و هنوز هم می توان گفت آفرین ال جی!

 

 

 

Lenovo Vibe Shot:

 

 

 

احتمالاً از نامش هم مشخص است دیگر. یک گوشی یا دوربین هایبریدی این بار از سوی لنوو. گوشی اختصاصی لنوو برای عکاسی شباهت زیادی به دوربین های کامپکت سونی دارد و قابلیت ها و کنترل های عکاسی حرفه ای که در آن گنجانده شده است آن را به یک گوشی ایده آل برای عکاسان تبدیل کرده است.

 

 

 

HTC M8 :

 

 

 

اچ تی سی دوربین سری ONE خود را در M8 تغییر نداد و تنها یک ویژگی جدید به آن افزود. این ویژگی جدید لنز یا فاصله سنج اپتیکال بود که البته با استقبال خوبی هم روبه رو نشد ولی هنوز هم می توان آن را یکی از بهترین ها دانست. نکته دیگر حضور مدل دیگری به نام  M8S با دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی ( البته نه الترا پیکسل) با توانایی فیلم برداری فول اچ دی با ۶۰ فریم در ثانیه است.

 

 

 

Samsung Galaxy S5:

 

 

 

دیگر شرکت کره ای این نوشته هم در گوشی اش توانایی ضبط فیلم به اندازه ۴K را داده است و باقی ویژگی های این دوربین شما را در گرفتن عکس هایی بدون نقص یاری می کند. هرچند که پرچمداران دیروز هستند ولی هنوز خوبند!

 

 

 

IPHONE 5S:

 

 

 

اپل همیشه ساز خودش را می زده و انصافاً هم که خوب می زند. دوربین این گوشی اگرچه که شاید از نظر عددی انچنان به چشم نیاید ولی سنسور پیشرفته ای که در این گوشی جای داده شده است آن را به یکی از بهترین گوشی های دوربینی تبدیل کرده است.

 

 

 

Samsung Note 4 :

 

 

 

عضو چهارم خانواده نوت سامسونگ دوربین خیلی خوبی دارد و این را می توانید در عکس ها هم مشاهده کنید. نکته بارز این دوربین توانایی عکاسی مناسب در نور کم است.

 

 

 

Nokia Lumia 1020 :

 

 

 

به نظر بسیاری از کاربران دوربین این گوشی از تمام رقیبانش بهتر است و کیفیت و قدرت آن تا مدت ها بدون رقیب خواهد ماند. البته که مگاپیکسل همه چیز نیست ولی ۴۱ مگاپیکسل در یک گوشی خیلی عجیب است!

 

 

 

APPLE IPHONE 6 & 6 Plus:

 

 

 

بازهم اپل! این بار سری ششم گوشی های اپل توانایی های فوق العاده ای دارند. البته این امر دیگر تبدیل به یک عادت شده! جالب تربن نکته توانایی فیلم برداری ۶۰ فریم در کیفیت ۱۰۸۰P و ۲۴۰ فریم در ۷۲۰P است.

 

 

 

Samsung Galaxy S6:

 

 

 

سری آخر پرچمدار سامسونگ دوربین بسیار خوبی دارد و پس از بررسی ها و رقابت های بسیار به نظر می رسد این بار سامسونگ پیروز رقابت بین سامسونگ و اپل شده است.دوربینی قدرتمند سخت افزاری عالی و بدنه و طراحی زیبا! دیگر چه می خواهید؟

 

 

 

با خیال راحت می توانیم عکس شبش را هم بگذاریم !

 

 

 

LG G4:

 

 

 

 

 

پس از موفقیت LG G3 کمپانی ال جی در آخرین پرچمدار خود تغییرات مثبتی ایجاد کرده است. از طراحی متفاوتش که بگذریم می توانیم دوربینش را یکی از استثنائات در نظر بگیریم. دوربینی حرفه ای، خاص و دلچسب.

 

 

 

Samsung Note 5:

 

 

 

آخرین مدل سری نوت سامسونگ هم به تازگی معرفی شد و می توان بازهم دوربین آن را یکی از بهترین ها دانست.

 

 

 

البته هنوز عکس های آنچنانی از این گوشی دیده نشده است ولی بالاخره طبق ادعاهای سامسونگ می توان انتظارات زیادی از آن داشت.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

عصر الکتریسیته پیش از آغاز قرن بیستم شروع شده بود اما تا پنجاه سال بعد و به بازار آمدن نخستین ترانزیستورها می بایست برای شروع دوران الکترونیک صبر می کردیم.

 

بزودی نیاز به وجود یکسو سازها در طراحی مدارات الکترونیک احساس شد و پیدایش نیمه رساناها بهترین پاسخ به این نیاز بود و واردات قطعات الکترونیک شروع شد.

 

 تنها کمی بعد از پیدایش دیودها مشخص شد که این نیمه رسانا ها قابلیت ذاتی تبدیل انرژی الکتریکی به نور را دارند.

 

 

 

چراغ ال ای دیها را بخشی از دنیای دیود (یکسوساز) ها می دانیم. به نخستین چراغ ال ای دیها دیود نورانی گفته می شد.

 

اساسی ترین کاربرد آنها محدود به صنعت الکترونیک بود و نقش نشانگرهایی را بر عهده داشتند که از وجود یا عدم وجود جریان یا روشن و خاموش بودن بخشی از مدار یا سیستم حکایت داشت.

 

 

 

هسته اصلی هر چراغ ال ای دی یک نیمه رساناست که آن را به نام ویفر (Wafer) می شناسیم. وظیفه اصلی ویفر تبدیل کردن انرژی الکتریکی به بخشی از انرژی الکترومغناطیسی است که به عنوان نور یا چراغ روشنایی می شناسیم.

 

 وقتی ویفر با پوششی از فسفر و ترکیبات دیگر پوشانده شد، میزان نور بوجود آمده بسیار شدت گرفت و قابلیت کنترل بیشتری پیدا کرد.

 

 با تغییر این مواد نورهایی با رنگهای بسیار متنوع  در ال ای دی hg    ایجاد گردید که هر یک بخشی از نیازهای چراغ روشنایی را می توانند پاسخ دهند.

 

نخستین چیپ های صنعت چراغ روشنایی در این زمان پا به عرصه وجود گذاشتند.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 آذر 1394 | نظرات ()