نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

آنتن مركزی

 

 

 

در ساختمان‌هایی که تعداد زیادی گیرنده تلویزیونی وجود دارد (مانند هتل‌ها، اپارتمان‌ها و برج‌های مسکونی) در صورتی که بخواهیم برای هر گیرنده یک آنتن مجزا نصب نماییم مشکلاتی مانند موارد ذکر شده در زیر بروز خواهند کرد:

 

 

 

1- محدودیت فضایی پشت بام برای نصب تعداد زیادی آنتن  

 

2- اثر انعکاسی و القایی آنتن ‌ها بر یکدیگر

 

3- هزینه بالای نصب آنتن برای تک تک گیرنده‌ها و سیم‌کشی آنتن تا گیرنده

 

4- از بین رفتن زیبایی ظاهر ساختمان و به وجود آمدن جنگلی از آنتن‌ها

 

5- حجم بالای سیم کشی آنتن ها تا گیرنده در هوشمند سازی ساختمان

 

6- عدم ارایه سرویس و نگهداری مناسب به دلیل تعدد كابل و آنتن

 

 

 

 با توجه به موارد ذکر شده راه کار پیشنهادی این است که از یک آنتن برای تمام گیرنده‌ها استفاده گردد و چون سیگنال دریافت شده توسط این آنتن برای تمام گیرنده‌ها کافی نخواهد بود .

 

لذا از تجهیزاتی برای افزایش مقدار سیگنال و توزیع آن بین گیرنده‌ها استفاده می‌کنیم. عملی کردن این راه کار با استفاده از تجهیزات سیستم‌های آنتن مرکزی (MATV) (MASTER ANTENNA TV) انجام می‌پذیرد.

 

 از این سیستم‌ها به عنوان (CATV)  (COMMUNITY ANTENNA TV) نیز نام برده می‌شود.

 

 

 

 یک سیستمMATV مجموعه‌ای از تجهیزات اولیه سیگنال تلویزیونی و تجهیزات پردازش و تقویت سیگنال و توزیع آن از طریق کابل‌های کواکسیال بین گیرنده‌های تلویزیونی است و هدف از برقراری آن مهیا کردن سطح سیگنال مناسب برای هر گیرنده جهت دریافت تصویری با کیفیت قابل قبول می‌باشد.

 

 

 

 تجهیزات سیستم MATV به دو دسته اصلی صفحه بعد تقسیم می گردد:

 

 

 

1 - تجهیزات ابتدایی تهیه سیگنال ( HEADEND equipment)

 

 

 

این تجهیزات شامل آنتن و تقویت‌کننده فیلترها، مبدل‌های فرکانسی، تله موج‌ها و مچینگ‌ها می‌باشد که برای پردازش سیگنال تلویزیونی و رساندن آن به اندازه و کیفیت مطلوب برای گیرنده‌ها به کار می‌روند .

 

 

 

2 – در آموزش BMSوهوشمند سازی ساختمان  تجهیزات توزیع سیگنال ( DISTRIBUTION equipment) شامل قطعاتی چون تقسیم‌کننده‌های انشعابی یا مقسم انتهایی (SPLITTER) و تقسیم‌کننده عبوری یا میانی(TAP OFF) و مقاومت های انتهایی (TERMINATOR) و غیره برای تحویل سیگنال به گیرنده‌ها و جدا‌سازی ( ISOLATION ) هر گیرنده از سیستم است.

 

 

 

ترموستات

 

 

 

enlightenedترموستات  اتاقي ديجيتال فن كوئل ، داراي دو مد سرمايش و گرمايش مناسب براي منازل ، مراكز اداري و تجاري مي باشد  .

 

 

 

enlightenedترموستات اتاقي ديجيتال فن كوئل امكان كنترل اتوماتیك سه دور فن ( low,med،high) و یك شیر و دو شير برقی را دارد .

 

 

 

enlightenedترموستات اتاقي ديجيتال فن كوئل دارای تنظیمات خودكار خاموش كردن فن كوئل مي باشد كه بهترين شيوه براي بهينه سازي مصرف برق مي باشد  .

 

 

 

enlightenedترموستات اتاقي ديجيتال فن كوئل دارای تنظيمات روال ضد یخ زدگی است ، كه به طور خودكار با به جريان انداختن آب در لوله ، از يخ زدگي آن محافظت مي كند (مد گرمايش) .

 

 

 

 enlightenedترموستات اتاقي ديجيتال فن كوئل  دارای تنظيمات روال خواب است ، و چنانچه دماي هوا كاهش پيدا كند به ازاي هر ساعت يك درجه دما را بالا مي برد(مد گرمايش) .

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

شاید بتوان گسترش درب های اتوماتیک و اعتماد کردن عموم به این نوع سیستم ها را در ایران مدیون سیستم های الکترومکانیک دانست طراحی این نوع سیستم ها به گونه ای است که نه با فشار باد کار می کند و نه با فشار روغن!

 

 موتور کوچکی که در داخل جک کار شده نیروی خود را به یک گیربکس انتقال داده تا با افزایش قدرت ماردون، جک را به گردش درآورد و در نهایت شفت جک با سرعت استاندارد به عقب و جلو حرکت کند.

 

از جمله مزایای سیستم درب های اتوماتیک الکترومکانیک و آموزش درب اتوماتیک ، کوچک بودن اندازه ی تابلو فرمان و مستقل بودن قسمت مکانیکی و الکترونیکی (منظور همان تابلو فرمان و جک های درب)، برنامه پذیری عالی و انعطاف کامل دستگاه با محیط نصب، احتیاج به سرویس بسیار کم در حد سالی 1 تا 2 بار و معایب این سیستم استهلاک بیشتر نسبت به سیستم های هیدرولیکی به دلیل کارکرد چرخ دنده و گیربکس در جک ها، قدرت محدود و آسیب پذیری سیستم در مقابل فشار بیش از حد است.

 

 

 

درب های اتوماتیک الکترومکانیکی از لحاظ ایمنی به مانند سیستم های هیدرولیکی بسیار امن طراحی شده و این سیستم نیز در برابر فشار متقابل بسیار مستحکم است و می توان با یک قفل برقی نفوذپذیری را غیرممکن نمود.

 

 

 

انتخاب بهترین سیستم

 

 

 

بسیار سؤال شده که بهترین سیستم درب اتوماتیک جهت نصب درب پارکینگ کدام یک از سه نوع توضیح داده شده است؟

 

 

 

این را می دانیم که جک هیدرولیکی بهترین نوع سیستم های تولید شده درب های اتوماتیک هستند اما نوع جنس را باید بر اساس مکان نصب انتخاب کرد.

 

در آموزش نصب درب اتوماتیک مکان هایی که درب هایی با وزن پایین و تردد محدود مثل آپارتمان ها دارند استفاده از سیستم های الکترومکانیکی پیشنهاد می شود و در جاهایی که با درب های سنگین رو به رو هستیم یا نیاز به تردد نامحدود داریم، درب های هیدرولیکی ارجع هستند.

 

حتی در مواردی که سرعت باز و بسته شدن درب برای ما بسیار مهم هستند تنها مورد پیشنهادی سیستم های منسوخ پنوماتیک هستند!

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

هارد SSD مخفف  Solid State Diskبه معنای دیسک حالت جامد می باشد همانجور که از نامش پیداست ذخیره سازی متشکل از نیمه رساناهای حالت جامد می باشد.

 

فناوری ذکر شده در حافظه های فلش نیز بکار گرفته شده است، همین امر سبب شده تا برخی آن ها را حافظه فلش می نامند( درایوSSD از تراشه های حافظه های فلش برای نگهداری داده ها استفاده مینمایند).

 

مقایسه هاردهای SSD و HDD :

 

 

 

1. این هاردها از لحاظ ساختاری بخش مکانیکی ندارند، و جهت اتصال با سایر قسمت های کامپیوتر از رابط های دیگر مانند SATA بهره می گیرند.

 

 هاردهای SSD به دلیل نداشتن بخش مکانیکی زمانی صرف حرکت این بخش به مکان نگهداری اطلاعات هارد صرف نمیگردد و آموزش تعمیر هارد که سبب بالا رفتن قابل ملاحظه سرعت کامپیوتر می شود(زیرا سایر قطعات کامپیوتر مانند پردازنده مرکزی (CPU) و کارت گرافیک و RAM نیز از این تکنولوژی بهره می گیرند).

 

 

 

2. هاردهای HDD برای افزایش حجم از تعداد صفحات بیشتری استفاده می نمایند، بنابراین چون فضای داخلی هارد محدود و ایزوله است، با گردش صفحات حرارت زیادی تولید می شود، که این مشکل در هاردهای SSD با توجه به اندازه کوچکتر آن ها  و طبیعتاً توان مصرفی پاین تر آنها حل گشته است.

 

 

 

3. در حال حاضر هاردهای HDD از نظر ظرفیت از هاردهای SSD  دارای ظرفیت بالاتری می باشند.

 

هاردهای SSD از نظر تعداد دفعات نوشتن نسبت به هاردهای HDD عمر کمتری دارند.

 

 

 

4. در صورت بازنویسی فایل در هاردهای SSD فایل در در مکان جدیدی کپی شده سپس فایل قدیمی پاک می شود، اما در هاردهایHDD هنگام بازنویسی، فایل در همان جای فایل پیشین کپی می گردد که این امر سبب از در رفتن داده ها در صورت بروز خطای کاربر د در هنگام آموزش تعمیرات هارد می گردد؛

 

بنابراین احتمال از دست دادن اطلاعات در هاردهای SSD پایین تر از هاردهای HDD می باشد(چنانچه هاردهای HDD ازکار بیافتدند، متخصصان قادر به بازیابی اطلاعات بسته به مشکلی که وجود داشته می باشند در صورتیکه در هاردهای SSD امکان بازیابی اطلاعات وجود ندارد).

 

 

 

5. هاردهای SSD مصرف انرژی پایین تری دارند بنابراین گرمای کمتری تولید می کنند و جهت استفاده در نوت بوک ها مناسب می باشند.

 

 

 

 

 

نتیجه گیری:

 

 

 

همانطور که اشاره شد هاردهای SSD مصرف انرژی کمتری نسبت به هاردهای HDD دارند همچنین سرعت انتقال اطلاعات در آن ها بالاتر است، و احتمال خرابی آنها به دلیل نداشتن بخش مکانیکی و در نتیجه احتمال آسیب فیزیکی کمتر در اثر ضربه از مزایایی می باشد که چنانچه قیمت این نوع هاردها مناسب تر گردد احتمال جایگزینی آن ها با هاردهای SSD وجود خواهد داشت

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

تاریخچه

 

 

 

كشور آلمان در نیمكره شمالی و در قلب اروپا یا به عبارتی، در اروپا مركزی قرار دارد و با كشورهای دانمارك، هلند، بلژیك، لوكزامبورگ،‌ فرانسه، سویس، اتریش، جمهوری چك و لهستان همسایه می‌باشد.

 

 مساحت آلمان در حدود 357 هزار و 99 كیلومتر مربع است و جمعیت آلمان 83 میلیون نفر است.

 

پایتخت آن از سال 1990 برلین می‌باشد كه حدود 5/3 میلیون نفر جمعیت دارد.

 

شهرهای مهم آلمان برلین، دوسلدورف، هامبورگ، فرانكفورت، مونیخ، كلن و هانوور است. كشور آلمان از نظر صنعتی بعد از آمریكا و ژاپن در مقام سوم قرار دارد. این كشور عضو سازمان ملل متحد، جامعه اروپا، پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو)، كنفرانس امنیت و همكاری در اروپا، اتحادیه اروپای غربی، گروه هفت، سازمان همكاری اقتصادی و توسعه و شورای اروپا است.

 

آموزش زبان آلمانی ، زبان اصلی كشورهای آلمان، اتریش، سوئیس، لوكزامبورگ و لیختن اشاین است. تعداد آلمانی زبانها در اروپای مركزی حدود 120 میلیون نفر است و برای 50 میلیون نفر از اروپائیان نیز زبان آلمانی دومین زبان به شمار می آید.

 

 همچنین زبان رسمی اتحادیه اروپایی آلمانی است.

 

 

 

قوانین در حکومت آلمان

 

 

 

حكومت آلمان، پس از پیمان وحدت 2 آلمان در 31 اوت 1990«جمهوری فدرال آلمان» نام گرفت و این پیمان از سوم اكتبر همان سال به اجرا درآمد.

 

جمهوری فدرال آلمان از 16 ایالت تشكیل شده است. هر ایالت از یك قانون اساسی، یك مجلس و یك هیات دولت مركب از نخست‌وزیر وزیران برخوردار است. در آلمان ایالت‌ها و حكومت مركزی از هم جدا نیستند بلكه با یكدیگر همكاری می‌كنند.

 

 هیچ صدراعظمی اجازه ندارد به ضرر نخست‌وزیر یك ایالت علمی انجام دهد و حكومت محلی نیز حق ندارد عملی علیه دولت مركزی صورت دهد.

 

رمن‌ها در دوران باستان آمیزه ناهمگونی از قبایل بودند که اروپا را در محدوده میان رودخانه‌های راین و ویستولا و میان رود دانوب و دریای شمال و دریای بالتیک اشغال می‌کردند.

 

رومیان برای شناسایی این اقوام صفت گرمانوس (به لاتین: germanus) را به کار می‌بردند (که مشتق شده از germen به معنی اولاد است) و در لاتین به معنای به وجود آمده از یک پدر و مادر است و شاید در اطلاق این نام به ژرمن‌ها سازمان خویشاوندی قبایل توتون مد نظر بوده‌است.

 

با تصرف سرزمین گل (۵۱ قبل از میلاد) در غرب اروپا توسط ژولیوس سزار امپراتور وقت روم، جنگ‌های میان ژرمن‌ها و رومیان در کرانه‌های رود راین برای اولین بار به وقوع پیوست.

 

این جنگ‌ها در آغاز با پیروزی نیروهای رومی همراه بود ولی نیروهای رومی هرگز درصدد اشغال دایمی مناطق آنسوی رود راین برنیامدند و این رودخانه همواره از سوی رومیان به عنوان مرز ایده آل امپراتوری روم و ژرمن‌ها شناخته می‌شد.

 

درگیریهای خونین قبایل ژرمن و رومیان در سال ۳۷۸ میلادی و با وقوع جنگ ادرنه به صورت برگشت ناپذیری به نفع اقوام ژرمن رقم خورد.

 

 این جنگ  در زبان آلمانی به عنوان یکی از تعیین کننده ترین جنگ‌های تاریخ شناخته می‌شود که در آن لژیون‌های پیاده رومی به دست سواره نظام گوتی (از قبایل ژرمن) شکست خوردند. پس از این جنگ به علت نمایش تفوق بزرگ سواره نظام؛

 

لژیون‌های پیاده رومی دیگر هرگز تشکیل نشدند. از آنجا که رومیان سواره نظام ناچیزی داشتند در دوران پس از این جنگ عمدتا از مزدوران ژرمن یا هون به عنوان سواره نظام استفاده می‌کردند و در نتیجه وضعیت نظامی در روم دستخوش تغییرات بزرگ و تعیین کننده‌ای گشت.

 

 در نهایت در سال ۴۰۶ میلادی ائتلافی از قبایل ژرمن که عمدتا از مارکومان‌ها، کوادها، وندال‌های بالا رونده و وندال‌های پایین رونده تشکیل می‌شدند از راین گذشتند و با اشغال فرانسه موجبات تجزیه امپراتوری روم را فراهم کردند.

 

این دوران مقارن است با هجوم هون‌ها به رهبری آتیلا به سرزمین‌های ژرمن‌ها (۴۳۳-۴۵۳) که موجب درگیری هون‌ها از یک سو و قبایل ژرمن و روم شرقی و روم غربی از سوی دیگر بود. در نهایت در سال ۴۵۴ میلادی و به دنبال مرگ آتیلا، ژرمن‌ها به رهبری ژپیدها توانستند هون‌ها را شکست دهند.

 

 

 

بعدها فرانک‌ها قبایل ژرمن را مطیع خود ساختند. سرانجام با تجزیه شدن امپراتوری شارلمانی، در نواحی شرقی قلمرو آن، امپراتوری قرون وسطایی آلمان شکل گرفت.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

گروهی از محققان مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی با استفاده از نرم افزار گوشی های هوشمند سیستمی را برای کنترل روشنایی، مصرف بهینه انرژی و کنترل تردد در منزل عرضه و بدین وسیله یک خانه هوشمند تمام عیار را اجرایی کردند.

 

 

 

 میلاد ذوقی از محققان این پروژه تحقیقاتی در گفتگو با خبرنگار مهر، ساختمانهای هوشمند را سازه هایی معرفی کرد که کنترل و مدیریت آن به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و افزود: در این طرح سیستم یکپارچه ای را عرضه کردیم که قادر است کلیه وسایل و ابزار آلاتی که در منزل موجود است را توسط اینترنت و نرم افزارهای گوشی های همراه و تبلت هوشمند کنترل و مدیریت کند.

 

 

 

وی با اشاره به قابلیت های این سیستم یکپارچه و هوشمند سازی ساختمان ، اضافه کرد: با استفاده از این نرم افزارها می توان روشنایی ها، هواسازها، فن کویل ها، سیستم های امنیتی ساختمانها و تاسیسات مکانیکی و برقی سازه ها را مدیریت و کنترل کرد.

 

ذوقی به بیان جزئیات این طرح پرداخت و خاطر نشان کرد: این سیستم هوشمند شدت روشنایی و طرز روشن شدن لامپها را کنترل می کند به گونه ای که قادر به کنترل هوشمند روشنایی محیطهایی که فردی در آن نیست و همچنین کریدورها و راهروها از طریق موبایل است.

 

وی با تاکید بر اینکه در این روش نیازی به کلید و پریز و یا سوئیچ خاصی نیست، اظهار داشت: علاوه بر این در این سیستم می توان تردد افراد، باز و یا بسته بودن درب وردی ساختمانها، پارکینگ، کنترل آسانسور و کنترل دوربین های مدار بسته و گرداندن آن را مدیریت کرد.

 

این محقق در این باره توضیح داد: برای این منظور با لمس کردن صفحه گوشی و یا تبلت هوشمند می توان تصاویر دریافتی دوربین های امنیتی را مشاهده کرد و از طریق اینترنت از محیط کار با آیفون درب ورودی ارتباط برقرار و رفت و آمد کودکان و یا افراد دیگر را کنترل کرد.

 

وی مصرف بهینه انرژی را از دیگر قابلیت های سیستم عرضه شده نام برد و یادآور شد: کاربر با استفاده از سنسورها و آپشن های سیستم می تواند میزان استفاده از سیستم های برقی و همچنین پرده های موتور دار برای کنترل نور خورشید در محوطه اتاق را کنترل کرد.

 

 به این ترتیب که در طول روز که رفت و آمدی در محیط مسکونی نیست می توان نسبت به خاموش کردن لامپها و روشنایی ها و خاموش کردن سیستم تهویه به صورت اتوماتیکی اقدام کرد.

 

محقق سیستم هوشمند خانه، اضافه کرد: این سیستم را می توان به صورت "سناریوی بیدار شدن از خواب" برنامه ریزی کرد به این ترتیب که راس ساعت تعیین شده سیستم گرمایشی و یا سرمایشی فعال شود. این امر سبب می شود که دمای اتاق بیش از اندازه سرد و یا گرم نشود.

 

 

 

 

 

ذوقی کنترل لوزم صوتی و تصویری را از دیگر مزایای این سیستم ذکر کرد و گفت: امروزه در هر خانه ای لوازم صوتی و تصویری متعدد چون رادیو، تلویزیون و پخش کننده های مختلف وجود دارد که هر کدام از این سیستم ها کنترل مخصوص به خود را دارند، در سیستم عرضه شده کلیه کنترل ها در گوشی یا تبلت هوشمند و آموزش BMSوهوشمند سازی ساختمان  قرار داده شده است ضمن آنکه کنترل آیفن های صوتی و تصویری نیز از این طریق امکانپذیر است.

 

 

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه با استفاده از این سیستم می توان لوازم الکتریکی مکانیکی داخل آشپزخانه را کنترل کرد، اظهار داشت: در آشپرخانه ها لوازمی چون ماکروویو، اجاق گاز، یخچال و هود وجود دارد که این دستگاهها بخش اعظمی از انرژی را مصرف می کنند.

 

با استفاده از روش ارائه شده می توان در محیط کار به منظور گرم کردن غذا مایکروویو را روشن و یا خاموش کرد. علاوه بر این کنترل روشن و خاموش کردن چای ساز و قهوه جوش و همچنین قطع کردن اتوماتیک گاز و فر به همگام احساس نشتی در این سیستم پیش بینی شده است.

 

این محقق از کاربردی شدن این سیستم هوشمند خبر داد و افزود: پایلوت این طرح در دانشگاه شهید بهشتی اجرایی شده است

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

درب های هیدرولیکی

 

اولین نوع ساخته شده ی درب های اتوماتیک، که از جمله مزایای این سیستم می توان به قدرت بسیار بالای جک های هیدرولیکی و توانایی کارکرد بالا و استهلاک بسیار پاییم سیستم های هیدرولیکی نام برد که این سیستم را می توان برای درب های سنگین یا فوق سنگین و در آموزش درب اتوماتیک به کار برد و همچنین تردد درب های هیدرولیکی را می توان به تقریباً نامحدود ارتقاء داد.

 

در کل می توان نتیجه گرفت اصولی ترین درب های اتوماتیک، سیستم هایی هستند که بر پایه ی فشار روغن به حرکت در می آیند.

 

ایمنی درب های اتوماتیک هیدرولیکی بسیار بالا است و این سیستم در برابر فشار متقابل مقاوم است و اگر با قفل برقی همراه شود درصد نفوذپذیری را برای افرادی که ریموت کنترل ندارند را به تقریباً صفر می رساند.

 

 البته رعایت اصول ایمنی برای این سیستم اجباری است، چون اگر کسی که به سیستم درب های اتوماتیک آشنا است بتواد به تابلو فرمان این سیستم برسد می تواند درب را باز کند.

 

 

 

درب اتوماتیک پنوماتیک

 

 

 

هر چند سیستم اتوماتیک پنوماتیک در جهان کاملاً رواج پیدا نکرد اما به دلیل استفاده ی زیاد آن در ایران، بد ندیدیم اشاره ای به این نوع درب های اتوماتیک کنیم.

 

 اصول کاربرد این سیستم به وسیله ی باد است که فشار باد پیستون های جک ها را به حرکت درآورده و این جک ها می توانند درب را باز و بسته کنند.

 

 جک های پنوماتیک به مانند جک های هیدرولیکی نقش زیادی در دستگاه های صنعتی دارند و از این رو می توان گفت ابتدا مهندسان برق صنعتی سیستم درب اتوماتیک را ابداع و به صورت گسترده وارد بازر ایران کردند.

 

 دلایل موفقیت این سیستم در ایران کم بودن رقیب به دلیل واردات محدود سیستم های هیدرولیکی و الکترومانیکی، قیمت بسیار مناسب و مونتاژ داخل بودن این نوع سیستم های اتوماتیک درب و نیز آموزش تعمیرات الکترونیک بوده است.

 

اما این مزیت نتوانست جلوی انقراض این سیستم را بگیرد و ضعف های بزرگ سیستم های پنوماتیک، بار دیگر پنوماتیک را به دستگاه های صنعتی بازگرداند.

 

 از جمله ضعف های بزرگ سیستم های پنوماتیک می توان به حجیم و پر سر و صدا بودن کمپرسور باد، احتیاج به سرویس ماهانه و بازرسی مکرر، استفاده ار دستگاه های بزرگ صنعتی در تابلو فرمان و در نتیجه بزرگ شدن تابلو فرمان سیستم و در نهایت کارایی بسیار محدود این نوع سیستم اشاره کرد.

 

 با ورود گسترده ی سیستم های الکترومانیکی و کم شدن تفاوت قیمت این سیستم با پنوماتیک، آخرین بازمانده های درب های اتوماتیک پنوماتیک در حال برچیده شدن هستند.

 

 

 

درب های پنوماتیک از لحاظ ایمنی بسیار ضعیف هستند و در مواردی دیده شده که از طریق فلاشر دستگاه که در بیرون نصب شده توانسته اند درب را باز کنند.

 

البته چون تابلو فرمان سیستم های پنوماتیک هیچ گونه استاندارد مشخصی ندارد و به چندین روش می توان آن را اسمبل کرد ناامن بودن تابلو فرمان پنوماتیک امری کلی نیست و بر اثر سهل انگاری عمدی و یا ندانم کاری پیش می آید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نقص در DVD

 

درایو های CD و DVD قطعات متحرك زیادی دارند كه عمر مادام العمری نیز ندارند .

 

 اگر دیسكی در درایو گیر كرد ، می توانید با كمك یك گیره كاغذ دیسك را آزاد كنید . .

 

یك درایو كه قادر به خواندن و ثبت دیسك ها نیست و یا اغلب مواقع در هنگامburn كردن دیسك ها با مشكل رو به رو است ، باید تعویض شود .

 

تعویض درایو های DVD معمولا آسان است .

 

 كافی است تا اتصالات آن را در آورده و درایو را با فشار كوچكی خارج كنیم .

 

 درایو های نوری SATA و IDE برای جایگزین كردن مناسب هستند .

 

برای سهولت جایگزینی ، درایو جدید را مشابه درایو قبلی تهیه كنید ، به این ترتیب می توانید از كابل های قبلی استفاده كنید .

 

 

 

 

 

كارت گرافیك

 

 

 

اگر نمایش تصویری رایانه ، به خصوص در زمان تماشای ویدئو یا انجام بازی های رایانهی ، با مشكل همراه است ؛

 

كارت گرافیك و هارد نیز دچار گرمای بیش از حد شده است . نگاهی به درون كیس بیاندازید . بسیاری از كارت ها دارای فن مخصوص هستند که در آموزش تعمیرات هارد این دوره را می بینید .

 

 از سالم بودن وتمییز بودن فن اطمینان حاصل كنید . اگر كارت از فن مجزا برخوردار نباشد اشكال در ضعیف بودن تهویه هوای درون كیس است .

 

تعویض خنك كننده ها برای بیشتر كارت ها امكان پذیر است و هزینه این كار از 14 هزار تومان  به بالا است .

 

 البته با  آن كه خرید خنك كننده كارت گرافیك چندان كار دشواری نیست اما نصب آن كمی سخت است

 

 . شما باید طوری خنك كننده قبلی را از كارت جدا كنید كه به كارت آسیبی نرسد.

 

 سپس كارت را تمییز كرده و خنك كننده جدید را نصب كنید . به طور كلی ، آسان ترین راه تعویض كل قطعه كارت گرافیك است . این كار هم چندان پر هزینه نیست .

 

 شما می توانید كارت های گرافیك فوق العاده خوبی را با قیمتی كمتر از 70 پوند ( در حدود 100 هزار تومان ) تهیه كنید .

 

اما نكته مهم این است كه در انتخاب خود دقت كنید تا بهترین مدلی را كه با رایانه شما تطابق بیشتری دارد انتخاب كنید .

 

 

 

ماوس و كیبورد

 

 

 

ما معمولا از ماوس و كیبورد بیش از اندازه استفاده می كنیم ، بنابر این خراب شدن آن ها چندان هم عجیب به نظر نمی رسد .

 

 در اكثر موارد تنها راه حل تعویض است كه خوش بختانه هزینه آن چندان هم زیاد نیست .

 

 اما بعضی وقت ها شاید بتوان این مشكل را بسیار ساده تر بر طرف نمود : تمییز كردن ! گاهی اوقات استفاده زیاد ما موجب ایجاد جرم و آلودگی بر روی كیبورد و ماوس می شود و به این ترتیب مانع از عملكرد مناسب آن ها می شود .

 

بنابراین می توان با یك نظافت اساسی این مشكل را حل نمود .

 

 چه ماوس های قدیمی كه در زیر آن ها حالت توپی دارد و چه ماوس های نوری هر دو مستعد كثیف شدن هستند .

 

 البته در ماوس های نوری كف لیزری آن قابل تعویض است

 

 

 

نقص در منبع برق

 

 

 

اگر چه به ندرت اتفاق می افتد اما احتمال وقوع نقص در منبع برق رایانه نیز وجود دارد .

 

گاهی اوقات دلیل این موضوع نیز می تواند از كار افتادن فن موجود در منبع برق رایانه   و گرم شدن كل سیستم و نیاز به آموزش تعمیرات کامپیوتر باشد .

 

 زمانی كه منبع برق رایانه دچارمشكل می شود ، هیچ بخشی در PC به درستی عمل نمی كند ، سیستم روشن نخواهد شد و حتی لامپ های LED نیز كار نمی كنند .

 

فراموش نكنید كه هرگز بخش منبع برق را باز نكنید اما كل مجموعه را می توانید از سیستم جدا كرده و تعویض نمایید .

 

 شاید وجود این همه كابل در منبع برق رایانه گیج كننده به نظر برسد اما نگران نباشید ، همه این كابل ها متصل و مورد استفاده نیستند .

 

یك راه حل خوب این است كه ابتدا منبع برق رایانه قدیمی را به همان صورت كه كابل ها میان قطعات و منبع برق متصل هستند ، از سیستم جدا كنیم.

 

سپس منبع برق رایانه جدید را بر روی سیستم نصب می كنیم و كابل ها را یكی یكی با توجه به الگوی قبلی به منبع برق رایانه جدید متصل می كنیم .

 

 لازم است تا منبع برق رایانه جدید را طوری انتخاب كنید تا دست كم خروجی برق مشابهی با نمونه قبلی داشته باشد .

 

برای این كار از روی  مشخصات منبع برق رایانه قدیمی ، میزان DC output آن را بیابید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

پیکسل چسبیده یکی از پیکسل هایی است که در صفحه نمایش مانیتور LCD خراب شده است.

 

 

 

پیکسل چسبیده شده به صورت نقطه ای به رنگ ثابت است و بدون هیچ هدف همیشگی روشن می ماند.

 

پیکسل های چسبیده بیشتر در زمینه های سیاه و سفید و به صورت تک رنگ آبی ، قرمز، یا سبز یا ترکیبی ازاین رنگ ها مثل زرد و بنفش یا حتی سفید دیده می شود.

 

معمولا رنگ های سبز و قرمز یا آبی به صورت تکرنگ به این حالت در می آیند.

 

بعضی از کاربران پیکسل چسبیده را سوخته  تصور می کنند.

 

گاهی در آموزش تعمیر مانیتور  ممکن است که یکی از رنگهای داخلی  پیکسل خاموش شده باشد و پیکسل سیاه به نظر می رسد.

 

 

 

5 روش برای تعمیر خط پنل ال سی دی

 

 

 

1- LCD را روشن کرده و یک پس زمینه سیاه انتخاب کنید.حال مکان پیکسل چسبیده را مشخص کنید.

 

2- پارچه نرمی تهیه کنید و ان را دور انگشتتان بپیچید.حال به آرامی نقطه مورد نظر را مالش دهید.به هیچوجه سطح را خراش ندهید.

 

 

 

3-فقط به نقطه مورد نظر فشار وارد کنید.در غیر این صورت ممکن است پیکسل های چسبیده بیشتری به وجودآید.

 

وقتی فشار را عمال کردید صفحه نمایش را خاموش و روشن کنید این عمل را چند بار پشت سر هم انجامدهید .

 

4- آنقدر به فشار دادن نقطه مورد نظر ادامه دهید تا نقطه چسبیده محو گردد .گاهی اوقات ممکن است پیکسلچسبیده دوباره رویت شود برای همین چند بار باید این عمل را انجام دهید.

 

 

 

5-در آموزش تعمیرات مانیتور بعد از این که روش فشار را امتحان کردید اگر پیکسل چسبیده هنوز برقرار است باید از روش های نرم افزاریاقدام به رفع عیب کرد.

 

 

 

دو روش نرم افزاری برای تعمیر پنل ال سی دی

 

 

 

1-سعی کنید نرم افزارهای fix pixel یاrepair  datume pix را اجرا کنید گاهی اوقات پیکسل های به هم چسبیده  با خاموش و روش شدن سریع می توانند تحریک شوند.

 

2-اگر پیکسل چسبیده هنوز برقرار شده است،نرم افزار برای چند ساعت باید کار کند.اگر باز هم پاسخ مثبت  نبود برای تعمیر ال سی دی پنل ال سی دی باید تعویض شود.

 

البته چند نقطه در تصویر تاثیری در دید تصویر نداردو معمولا نیازی به تعویض پنل ندارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

دوربین های عکاسی و فیلمبرداری، دستگاه های ضبط صدا و موبایل ها هر روز فایل های تازه ای تولید می کنند که برای ما اهمیت دارند.

 

عکس های گرفته شده در آخرین میهمانی خانوادگی، فیلم های ضبط شده عروسی، فایل های صوتی سخنرانی، متن های تایپ شده و چیزهایی از این دست را نمی توان دور ریخت.

 

پس باید آنها را در جایی مطمئن آرشیو کرد.

 

 الهه تکنولوژی خودش دست به کار شده و یک راه چاره پیش پایمان گذاشته است؛ دیسک سخت های خارجی.

 

معمولا در چنین مواقعی همه می پرسند «چی بخرم؟». بگذارید خیالتان را راحت کنم. تکنولوژی ساخت هارد دیسک تنها در انحصار دو، سه شرکت بزرگ قرار دارد.

 

بقیه تولیدکننده ها معمولا از همین سه شرکت خرید می کنند و در نهایت تنها قاب خودشان را با بسته بندی جذاب به بازار می فرستند.

 

شما نصف بیشتر راه را آمده اید. حالا باید قدم بعدی و آموزش تعمیرات هارد  را محکم بردارید.

 

قبل از توجه به هیبت و ظاهر هارد به شرکت گارانتی کننده دقت کنید. ارائه گارانتی حداقل در بازار لوازم کامپیوتری مسئله چندان دشواری نیست.

 

تنها باید سلیقه به خرج بدهید و روی یک کارت خیلی معمولی چندتایی شماره تلفن بنویسید. محصولی بخرید که گارانتی کننده کارکرد آن را بین یک تا سه سال تضمین کرده است.

 

ظرفیت هارد به خودتان بستگی دارد. نیازهای خودتان را بسنجید و بعد خرید کنید. تا حد ممکن هاردهای جدید که از قابلیت usb نسخه ۳ پشتیبانی می کنند را در اولویت بگذارید.

 

سرعت انتقال اطلاعات در این هاردها بیشتر است البته به شرطی که کامپیوترتان از قابلیت usb ۳ پشتیبانی می کند.

 

گول تبلیغات را نخورید. چیزی به اسم هارد «ضد ضربه» وجود ندارد. آنچه فروشنده ها می فروشند یک هارد «آنتی شوک» است که در برابر ضربه های کوچک مقاومت دارد.

 

این قابلیت با اینکه یک ویژگی مثبت به حساب می آید اما از اطلاعات شما در برابر ضربات مهلک چکش یا هنگام سقوط از ارتفاع محافظت نخواهد کرد. در مورد محصولات ضد آب نیز دقیقا همین مسئله صادق است.

 

همین حالا خود من صاحب هارد دیسکی هستم که با عنوان «ضد ضربه» و «ضد آب» خریداری شده اما در برگه گارانتی اش با فونت درشت نوشته اند: «صدمات ناشی از ضرب خوردگی یا تماس با آب شامل گارانتی نمی باشد!»

 

هارد دیسک های اکسترنال دو دسته اند؛ هاردهای آدابتوری و هاردهای پاسپورتی.

 

دسته اول با آدابتور تغذیه می شوند و به همین دلیل حمل و نقل شان سخت تر است با این حال معمولا ظرفیت بیشتری دارند.

 

هاردهای پاسپورتی را می توانید داخل جیب کت این طرف و آن طرف ببرید و به سادگی وصل کردن پورت usb استفاده  کنید و آموزش تعمیر هارد آسان تر است. دقیقا با همین دلیل ساده قیمت یک هارد پاسپورتی گران تر است.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

تبلیغات نوع خاصی از ارتباطات است. هدف آن ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است. تبلیغات هم مانند هر نوع ارتباطات دیگر، دارای یک سابقه طولانی است.

 

 سیاستمداران یا میخانه ها از دوران باستان برای خود تبلیغ می کرده اند. زبان تبلیغات از عناصر خاص فصاحت و بلاغت استفاده می کنند.

 

 چون تبلیغات دارای هدف است، بنابراین یک ارتباطات برنامه ریزی شده است. به ما به عنوان مصرف کننده باید آگاهی داده شود؛ منافع ما باید تحریک شود.

 

 امّا، از این گذشته، ما به کالا نیاز داریم و آنرا می خریم. در نتیجه زبان تبلیغات معمولا بسیار ساده است. در آن فقط از چند کلمه و شعارهای ساده استفاده می شود.

 

 و بدین طریق، حافظه ما باید به خوبی قادر به حفظ محتوا باشد. استفاده از انواع خاصی از کلمات مانند صفت و صفت عالی معمول در زبان آلمانی است.

 

 آنها کالای خود را مخصوصا سودمند معرفی می کنند. در نتیجه، زبان تبلیغات معمولا بسیار مثبت است. جالب توجه است، که زبان تبلیغات همواره تحت تأثیر فرهنگ است.

 

یعنی، زبان تبلیغات اطلاعات زیادی از جامعه به دست می دهد. امروز، اصطلاحاتی مانند "زیبایی" و "جوانی" در بسیاری از کشورها رایج است. کلمات "آینده" و "امنیّت" نیز اغلب دیده می شوند. زبان انگلیسی بخصوص در جوامع غربی، محبوب است.

 

 انگلیسی به عنوان یک زبان مدرن و بین المللی تلقّی می شود.

 

 به همین دلیل کار برای معرفی محصولات فنی مناسب است.

 

از لغاتی از زبان های رمی برای نشان دادن افراط و اشتیاق استفاده می شود. از این لغات عموما برای مواد غذایی و یا مواد آرایشی استفاده می شود.

 

 کسانی که از لهجه های محلّی استفاده می کنند، بر ارزش هائی مانند میهن و سنت تأکید دارند. نام محصولات اغلب واژه های جدید، یا لغات تازه ابداع شده است.

 

آنها معمولا دارای معنی نیستند، فقط صدای دلپذیری دارند. امّا نام بعضی از کالاها واقعا تولید شغل می کند!

 

نام یک جارو برقی، حتی تبدیل به فعل شده است - to hoover

 

 

 

دستور زبان مانع از دروغ می شود!

 

 

 

هر زبانی دارای ویژگی های خاصی است.

 

 اما برخی از آنها دارای ویژگی هائی هستند که در سراسر جهان منحصر به فرد است. تریو یکی از این زبانهاست. تریو یک زبان بومی آمریکایی در جنوب آمریکا است.

 

حدود 2،000 نفر در برزیل و سورینام به این زبان صحبت می کنند. چه ویژگی خاصی در دستور زبان تریو وجود دارد. این زبان همیشه اهل زبان خود را وادار به راستگوئی می کند. وجود یک پسوند فعل به اصطلاح ناامیدانه در این زبان این کار را انجام می دهد.

 

در زبان تریو این پسوند فعل به فعل اضافه می شود. و درستی یک جمله را مشخص می کند. یک مثال ساده می تواند چگونگی کار آن را دقیقا توضیح دهد.

 

 جمله کودک به مدرسه رفت را در نظر بگیرید.

 

 در زبان تریو، گوینده باید یک پسوند فعل خاصی را به فعل اضافه کند. او می تواند با استفاده از این پسوند فعل اطلاع دهد که آیا خود او کودک را دیده است.

 

 او همچنین می تواند بگوید که این موضوع را از دیگران شنیده است. یا با استفاده از پسوند فعل می تواند بگوید که این موضوع دروغ است. بنابراین گوینده باید نسبت به گفته خود متعهد باشد. یعنی، او باید چگونگی درستی یک موضوع را اطلاع دهد.

 

به این ترتیب او نمی تواند هیچ چیز را مخفی نگه دارد، یا آن را تغییر دهد. اگر یک گوینده تریو پسوند فعل را حذف کند، یکی دروغگو تلقی می شود.

 

 در سورینام زبان رسمی هلندی است.

 

ترجمه از هلندی را به زبان تریو اغلب گیج کننده است. زیرا اکثر زبان ها دقّت بسیار کمتری دارند. آنها به گویندگان این امکان را می دهند که مبهم صحبت کنند.

 

 بنابراین، مترجمان شفاهی  و آموزش زبان آلمانی همیشه به آنچه می گویند تعهدی ندارند.

 

در نتیجه، تبادل اطلاعات با گویندهان زبان تریو دشوار است.

 

شاید پسوند ناامیدانه فعل در زبان های دیگر هم مفید باشد! و نه تنها در زبان سیاست ...

 



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 یکی از بزرگ‌ترین روش‌های نسخه‌برداری، فتوکپی است که اساس فرایند فتوکپی به‌طور خلاصه در مراحل زیر آمده است:

 

 

 

1- ابتدا بر روی غلتک نواری یا استوانه‌ای درام (Drum) یک بار الکتریسیته یکنواخت ساکن معمولا 700-600 ولت توزیع می‌شود. سطح غلتک با هادی نوری پوشیده شده است.

 

 در گذشته هادی نوری با روکش سلنیوم پوشیده شده بود که با بار مثبت شارژ می‌شد.

 

 اما به‌دلیل سمی بودن آن، امروزه از هادی‌های نوری آلی با بار منفی در آموزش تعمیر فتوکپی استفاده میشود.

 

 

 

2- در دستگاه کپی از نور استفاده می‌شود و به این خاطر است که به آن دستگاه فتوکپی می‌گویند (کپی با استفاده از نور=photocopy ).

 

بنابراین باریکه نور شدیدی از کاغذی که روی شیشه دستگاه کپی قرار داده شده است عبور می‌کند.

 

قسمت‌های سفید کاغذ نور را منعکس کرده و هنگامی که نور منعکس شده به سطح درام برخورد می‌کند آن قسمت سطح باردار درام خنثی می‌شود.

 

 نواحی تیره سطح کاغذ (مانند متن و تصاویر)  نور را منعکس نمی‌کنند (جذب می‌کنند) و در نتیجه نواحی با بار منفی روی درام باقی می‌ماند.

 

 

 

 

 

3- درون دستگاه فتوکپی پودر سیاه رنگ بسیار ظریفی به نام تونر موجود است.

 

پودر تیره تونر که با بار مثبت شارژ شده‌اند به بارهای منفی که روی درام باقی مانده‌اند می‌چسبند (بارهای غیر‌همنام یکدیگر را جذب می‌کنند).

 

در واقع درام می‌تواند به‌صورت انتخابی شارژ شود. در نتیجه فقط قسمت‌هایی از آن تونر را جذب می‌کند.

 

 جایی که کاغذ اصلی سیاه است بر روی درام الکتریسیته ساکن ایجاد می‌کند اما جایی که سفید است ایجاد نمی‌کند و یك تصویر از مدرك بر روی آن شكل می‌گیرد.

 

 

 

4- سطح کاغذ با الکتریسیته ساکن منفی شارژ می‌شود و تونر باردار مثبت از سطح درام به سطح کاغذ جذب می‌شود.

 

تونر به دما حساس است و در نتیجه هنگامی که ذرات نرم تونر از درام جدا و جذب کاغذ می‌شوند  با استفاده از گرما به سطح کاغذ می‌چسبند و به این ترتیب یک کپی ایجاد می‌شود.

 

 

 

در مرحله آخر، هادی نوری باید پاک شده و برای کپی بعدی  آماده که مبحث مهمی در آموزش تعمیرات فتوکپی است.

 

 این عمل به‌طور عادی به‌وسیله در معرض نور قرار دادن آن و خروج بارهای الکتریکی باقی‌مانده و نیز حذف تونر‌های اضافی به‌وسیله یک تیغه، انجام می‌شود.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

امنیت و راحتی جزء عواملی است که حس نیاز را در انسان پدید می آورد و اگر انشان نیازی را احساس کند بی شک دیر یا زود آن را مرتفع خواهد کرد.

 

با گشترش جامعه ی شهری و عوامل تکنولوژی، بحث امنیت و آسایش ساختمان ها وسعت بیشتری یافت و با ارزان تر شدن قیمت اتومبیل و عمومی شدن این وسیله ی نقلیه ساختمان ها ظاهر خود را برای پذیرفتن این وسیله تقریباً جدید به داخل خود تغییر و تطبیق دادند.

 

مساله ی درب های بزرگ یا همان درب پارکینگی از همان ابتدا نیازمند هوش و مهندسی در ساخت آن بوده که بتواند در عین زیبایی امنیت خوبی داشته باشد و همچنین به راحتی باز و بسته شود تا اگر کودکی نیز قصد باز کردن این درب بزرگ را داشت قادر به این کار باشد.

 

اما نسل ابتدایی درب های اتوماتیک در دهه ی 70 میلادی توسط یک دانش آموز اهل اوهایو ابداع شد. او توانست در مدت کوتاهی با آگهی دادن به یک روزنامه ی محلی 13 دستگاه ساخته شده را به فروش برساند. این موضوع آغاز کار یک شرکت در زمینه ی درب اتوماتیک بود که با در نظر گرفتن نیاز مشتریان شکل می گرفت.

 

نخستین سری های درب های اتوماتیک هیدرولیکی بودند که امنیت و آسایش و آموزش نصب درب اتوماتیک  را برای مشتریان خود به ارمغان می آوردند. اما هزینه ی تهیه ی این سیستم در ابتدا بسیار گران تمام می شد و طبقه ی پردرآمد شهری قادر به خرید جک های درب های اتوماتیک بودند.

 

با گذشت سال ها و پیدایش شرکت های متعدد در ساخت سیستم درب های اتومایتک، ر قابت بین شرکت ها باعث شد تا مهندسین به فکر کم کردن قیمت تمام شده ی این محصول و عمومی کردن آن بیافتند. اینجا بود که درب اتوماتیک الکترومکانیک به بازار آمد و مقدار زیادی روی هزینه ی ساخت تاثیر گذاشت.

 

 

 

درب های اتوماتیک در ایران

 

 

 

در ابتدا درب های اتوماتیک در ایران به صورت کاملاً صنعتی طراحی می شد و برای باز و بستن از نیروی باد استفاده می کردند که در اصطلاح به آن پنوماتیک گفته می شد.

 

درب های پنوماتیک تا سال 1387 به صورت گسترده رواج داشته ولی به دلایلی که در قسمت مربوط به درب های پنوماتیک در ادامه می خوانید از دور رقابت خارج شد.

 

با ورود سیستم های الکترومکانیک به ایران و رقابتی شدن بازار، قیمت درب های اتوماتیک کاهش یافت و با مناسب شدن قیمت این کالا از فهرست کالاهای لوکس و تجملی خارج شد و اکنون می توان گفت که بیشتر ساختمان های در حال ساخت ایران، ساختمان خود را به درب های اتوماتیک تجهیز می کنند.

 

 

 

 

 

امنیت درب های اتوماتیک

 

 

 

هر چند شاید بسیاری از مردم فکر می کنند درب های اتوماتیک جنبه ی آسایش بر امنیتش قالب شده و نسبت به درب های اتوماتیک امنیت پایین تری دارند باید گفت که اگر درب های اتوماتیک را طبق اصول استاندارد نصب کرد و رعایت اصول ایمنی را نمود امنیت درب های اتوماتیک بسیار بالا است و می توان به این سیستم اتوماتیک اعتماد کرد.

 

البته امروزه می توان با هزینه های ناچیز و با نصب دوربین و یا دزدگیر  و آموزش درب اتوماتیک امنیت ساختمان را چنیدین برابر افزایش داد.

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

گسترش آسان:

 

 

 

سیستم های مبتنی بر IP به راحتی قابل گسترش می باشند.

 

 نیازمندی های شبکه کابل کشی این و آموزش نصب دوربین مدار بسته ها بسیار کمتر از سیستم آنالوگ می باشد با یک راه اندازی استاندارد دیگر محدود به یک تکنولوژی خاص نمی شوید.

 

اضافه کردن دوربین و یا قابلیت هایی به یک سیستم آنالوگ نیازمند کابل های جدید زیادی می باشد و هماهنگ کردن تجهیزات جدید با سیستم خاص شما به معنای محدود کردن به یک تامین کننده کالای خاص می باشد.

 

با استفاده از دوربین های IP شما می توانید به راحتی سیستم خود را گسترش داده و یکپارچه کنید و با هر نیازی که به مجموعه ی شما اضافه می شود می توانید یک عملگر هوشمند متناسب با آن به سیستم خود اضافه کنید.

 

 همچنین فروم هایی مانند ONVIF و PSIA تشکیل شده اند که کمپانی هایی که محصولات خود را با استاندارد های آن فروم هماهنگ می کنند، محصولات هماهنگ با هم را تولید می کنند.

 

 

 

 

 

قیمت تمام شده پایین تر:

 

 

 

هزینه ی تمام شده برای یک سیستم IP برای تعداد زیاد دوربین بالا تر از یک سیستم آنالوگ محاسبه می شود.

 

گرچه دوربین های آنالوگ قیمت پایین تری نسبت به دوربین های IP دارند اما هزینه ی تمام شده که با توجه به هزینه ی زیرساخت و هزینه ی سیستم ضبط کننده محاسبه می شود در سیستم IP پایین تر است.

 

علاوه بر این کابل کشی کمتر به معنای هزینه ی تعمیرات کمتر می باشد و سیستم قابل گسترش IP هزینه ی توسعه را پایین تر می آورد.

 

 

 

امکانات جدید:

 

 

 

با یک سیستم IP شما می توانید فرصت ها و قابلیت های سیستم خود را با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی گسترش دهید.

 

 استاندارد open و ساختار plugin به معنای قابلیت تطبیق با آخرین تکنولوژی می باشد.

 

با سیستم های IP براحتی می توان از رابط کاربری اینترنتی در آموزش دوربین مدار بسته استفاده کرد. مدیریت سیستم و ذخیره سازی از راه دور قابل کنترل است .

 

 همچنین می توان از ذخیره سازی بر روی کارت های SD ، SDHC و یا سیستم های NAS استفاده کرد.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

جای هیچ تردیدی نیست که یکی از مهمترین چالشها و موضوعات جنجال برانگیز قرن جاری در سراسر جهان ، مسئله انرژی است !

 

افزایش روز افزون قیمت انرژی و کاهش منابع فسیلی سوخت که تا امروز اصلی ترین منبع تامین انرژی بوده است که بطور طبیعی از اثرات افزایش بی رویه شهر نشینی و تغییر نوع زندگی از لحاظ تجهیزات مورد نیاز و کار آمد روز مره می باشد دانشمندان را بر آن داشته تا استفاده از منابع جدید انرژی مانند انرژی های خورشیدی و اتمی و ... را سر لوحه فعالیتهای خود قرار دهند. ولی آیا به راستی با توجه به عمر بسیار کمی که از سوختهای فسیلی بجای مانده آیا فرصت کافی برای تغییر منبع انرژی داریم ؟ از طرفی استفاده از منابع فسیلی به تولید انرژی محدود نمی شود بلکه استحصال مواد اولیه بسیاری از تولیدات وابسته به آن و از جمله نفت می باشد .

 

از زاویه دیگری نیز باید مسئله را مورد بررسی قرار داد که به تنهایی می تواند به اندازه موضوعات قبلی و حتی بیشتر اهمیت داشته باشد موضوع آلودگی محیط زیست و خطرات ناشی از آن که علاوه بر خودمان افراد نسلهای آینده را نیز تهدید می کند و باید به صورت جدی تر به آن پرداخت .

 

کاملا" واضح است دستیابی به منابع انرژی قابل جایگزین با نفت و مشتقات آن نیاز به صرف وقت و هزینه بسیار در بلند مدت دارد و علیرغم آنکه باید به طور جدی به آن پرداخت ولی بعنوان روش یا راهکار مناسب کوتاه مدت بی شک و تردید تنها روش اصلاح الگوهای مصرف و اصطلاحا" بهینه سازی مصرف انرژی و هوشمند سازی ساختمان می باشد . تا بتوان بوسیله آن ضمن جلوگیری از آلودگی بیش از حد محیط زیست ، از اتلاف منابع جلوگیری کرد و در واقع باید با این کار فرصتی ایجاد کنیم تا دانش بشری به منابع انرژی پاک دست یابد . آیا به راستی مهمترین معضل و مانع در اصلاح الگوهای مصرف و بهینه سازی و افزایش بهره وری کدام است ؟ به نظر نگارنده مهمترین مانع در رسیدن به این مطلوب ، نداشتن فرهنگ صحیح مصرف است و بعبارتی موثرترین پارامتر در صرفه جویی مصرف انرژی ، اصلاح فرهنگ مصرف می باشد .

 

این موضوع اندیشه جامعه علمی را به خود مشغول کرده که چطور در هر زمینه ای می توان فرهنگ مربوطه را اصلاح کرد ؟ آیا به نظر شما ساخت تیزرهای تبلیغاتی ، تکرار شعارهای بشر دوستانه و پرداختن به موضوع آینده جهان که متعلق به فرزندان ماست برای اصلاح فرهنگ کافی است ؟

 

اگر این روشها کافی بودند مسئله حل شده بود و حتی شاید برای مدت طولانی انرژی از منابع موجود قابل دسترسی بود ولی این طور نیست . اشکال کجاست ؟

 

چرا با همه این تلاشها فرهنگ مصرف اصلاح نشده است ؟ این دقیقا" مطلبی است که در مقاله حاضر به آن پرداخته ایم وسعی بر آن شده تا دیدگاه جدیدی از روشهای فرهنگ سازی ارائه شود .

 

روشی که اینجانب به آن پرداخته و معتقدم تنها روش عملیاتی است ، در زمینه های مختلف در جامعه بکار گرفته شده است و البته بسیار مفید و کاملا" کار آمد است که به مثالهای آن خواهیم پرداخت . ولی من سعی دارم این روش را بعنوان یک تئوری جامع و بعنوان تنها روش عملیاتی در زمینه فرهنگ سازی اجتماعی در عصر مدرن معرفی نمایم . بد نیست از مثالها شروع کنیم تا مطلب در عین سادگی بطور دقیق شکافته شود . اگر شخصی در یک دهه قبل به شما می گفت زمانی فرا خواهد رسید که مردم در یک فروشگاه بزرگ بدون نظارت شدید افراد فروشنده اجناس خود را شخصا" انتخاب کرده و با رعایت نوبت در یک صف منظم برای پرداخت پول به صندوق مراجعه می کنند و البته هیچ سرقتی اتفاق نمی افتد، چه پاسخی به او می دادید؟ آیا باور می کردید که فرهنگ جامعه در مدت 10 سال به قدری رشد کند که دیگر در این فروشگاه هیچ سارقی وجو نداشته باشد ؟

 

ولی امروز به طور مثال در بسیاری از نمایشگاههای کتاب این اتفاق افتاده است و آمار سرقت تقریبا" به صفر رسیده . روش این است که همه کتابها با تکنیکی جدید نشاندار می شوند و چنانچه با پرداخت وجه خرید ، آنرا از سیستم انبارداری کتابفروشی خارج نکنیم در لحظه خروج از گیت فروشگاه ، آلارم به صدا در می آید و .... بله درست متوجه شدید کسی چیزی نمی دزدد چون نمی تواند !! شاید بگویید این که نشد فرهنگ . ولی آنچه در نهایت نمود پیدا می کند و به آن توجه می شود آمار کلی این مسئله است . وقتی می گویید آمار سرقت کاهش پیدا کرده است اولین برداشت همین است که فرهنگ اجتماعی بهبود پیدا کرده و من با جرأت می خواهم اسم این را بگذارم اصلاح فرهنگی . برای اینکه بدانید این روش تا چه حد پیرامون ما را احاطه کرده است به چند مثال دیگر بصورت گذرا اشاره و نحوه عملی شدن آنرا در انتهای هر مثال ذکر می کنم .

 

فرهنگ مردم آنقدر رشد کرده که نیمه شب هر کس می تواند در تنهایی به بانک برود و با وجود اینکه هیچ فرد دیگری در آنجا نیست بدون تعدی به حقوق دیگران فقط از حساب خود پول بردارد ! ( عابر بانک ) فرهنگ مردم آنقد رشد کرده که حتی در زمانی که هیچ پلیسی در اتوبان نیست از سرعت مجاز تعریف شده سریعترنمی رانند ! ( دوربین های کنترل سرعت )

 

یکی دیگر از عجایب رشد فرهنگی در ایران همین است که مردم وارد بانک می شوند و بدون اینکه همدیگر را در صفهای طولانی هول بدهند یا نوبت کسی ضایع شود ، با آرامش روی صندلی می نشینند تا نوبتشان برسد و با خونسردی به باجه مراجعه کنند ! ( نوبت زن های الکترو نیکی که در بیشتر بانکها امروزه رایج شده است ) و شاید تعجب کنید اگر به شما بگویم بزودی فرهنگ اجتماعی باز هم جهش عجیبی خواهد کرد . بطوری که رانندگان به پمپ بنزین مراجعه می کنند و علیرغم اینکه هیچ ماموری در کنار پمپ نیست ،خودشان تا قران آخر پول بنزین را می دهند و بعد خارج می شوند ! ( پرداخت از طریق اعتباری که در کارت سوخت شارژ خواهد شد یا چیزی شبیه به آن و یا کارت های اعتباری خرید کالا )

 

در مورد پمپ بنزین ها اگر دقیق شوید ملاحظه می کنید که کارت هوشمند سوخت خود یکی از همین روشهای مدرن است که برای سهمیه بندی بنزین انجام شده است بطوری که بدون همهمه و هیاهو خیلی ساده هر کس سهم خودش را برای استفاده از بنزین می داند و حتی برای دریافت این سهمیه از صف ایستادن و امثالهم خبری نیست . ملاحظه می کنید با استفاده ازتکنو لوژی می توان ناهنجاریهای اجتماعی بسیاری را از بین برد و معضلات کهنه را به سادگی از میان برداشت ! و اگر بخواهم این تئوری را کوتاه و مفید بیان کنم چنین است که :

 

 تنها روش اصلاح فرهنگ اجتماعی در دنیای مدرن ، خود مدرنیسم است . البته منظور از مدرنیسم مکتب بخصوص نیست بلکه مراد همان بهره گیری از تکنولوژیهای مدرن و جدید می باشد .

 

این تئوری روش جامعی است که می تواند به همه باند بازیها و دزدیها و تجاوز به حقوق دیگران و .... خاتمه ببخشد . و دقیقا" به همین علت است که نظریه دولت الکترونیک ارائه شده است که امیدوارم با دستیابی به روشهای الکترونیکی بتوان فسادهای مالی را در سازمانها بطور کلی از میان برداشت ! خوب ، بعد از این حاشیه و مثالها و توضیح تئوری فرهنگ سازی اجتماعی بصورت مدرن بهتر است به بحث خودمان برگردیم و ببینیم چطور میتوان فرهنگ مصرف انرژی را با همین روش اصلاح کرد ؟

 

روشهای اتلاف انرژی که ریشه فرهنگی دارند بسیار زیاد هستند ولی شاید بارزترین آنها اتلاف انرژی برق بدلیل روشن ماندن چراغهای اضافی باشد . مسئله ای که برای ساماندهی آن مدتها است شعار لامپ اضافی خاموش توسط رسانه های جمعی تکرار می شود . با توجه به مشکلات متعدد شهر نشینی و مشغولیت های بسیار فکری که همه ما داریم به نظر نمی رسد این شعار بتواند فرهنگ مورد نیاز را ایجاد کند بطوریکه بتوان با قاطعیت گفت دیگر لامپ اضافی در هیچ کجا روشن نمی ماند ! آیا به نظر شما تکنولوژی می تواند این کار را انجام دهد ؟

 

 البته همین طور است . امروزه در خانه های هوشمند که توسط دستگاه مرکزیBEMS تجهیز می شوند لامپ هر فضایی فقط زمانی روشن است که شما در آن حضور داشته باشید و پس از خارج شدن از این فضا چراغها به صورت اتوماتیک توسط این سیستم خاموش می شوند . بعبارتی بعد از این مسئولیت شعار لامپ اضافی خاموش به جای انسان بر عهده تکنولوژی است و حال می توان اطمینان داشت در خانه هیچ چراغ اضافی روشن نمی ماند که این امر با آموزش BMSوهوشمند سازی ساختمان تحقق می پذیرد !

 

 با نگاه دقیق تر می توان نکات بسیاری از این دست را پوشش داد . بسیاری از موارد اتلاف انرژی بدلیل خستگی ، کم حوصلگی و یا به تعبیری تنبلی افراد اتفاق می افتد . حتما" برای خود شما هم پیش آمده که در طی فصل تابستان ، زمانهایی دمای داخل منزل مطبوع بوده و نیازی به روشن بودن کولر نیست ولی تا احساس سرما نکنید برای خاموش کردن کولر برنخاسته و پیش کلید کولر نمی روید ( تنبلی ) .

 

حال اگر می توانستید با استفاده از ریموت کنترل ، صفحه کلیدهای کنترل خانه و یا حتی هر کدام از گوشی های تلفن منزل کولرخود را خاموش یا روشن کنید بدون اینکه مسافتی را تا کلید کولر طی کنید ، چقدر سریعتر این کار را انجام می دادید ؟!

 

اینها همه امکاناتی است که با استفاده از سیستمهای جامع مدیریت ساختمان که در دنیا با نامهای BMS یا BEMS شناخته می شوند در اختیار ساکنین خانه قرار می گیرند . BEMS که مخفف Building Energy Management System می باشد علاوه بر کنترلی کردن تمام تجهیزات داخل یک خانه سیستمهای ایمنی و امنیتی کاملی را ایجاد می کند که در برابر سرقت ، آتش سوزی ، نشت گاز و ... می توانند خانه را محافظت کنند . مسائلی که بنا به آمار علاوه بر تلفات جانی غیر قابل جبران صدمات مالی و ریالی بسیاری به اقتصاد خانواده ها و نهایتا" جامعه وارد می کند . امروزه در جهان صنعت ساختمان با سرعت بسیاری به سمت تکنولوژیهای مدرن برق و الکترونیک حرکت می کند و البته صنعت ساختمان در داخل کشور عزیزمان ایران نیز از این مسئله بی نصیب نمانده و با چشم انداز بسیار روشنی به سمت آینده ای می رود که تمام خانه ها به این سیستمها تجهیز شوند . بد نیست بدانید نشست پنج در پنج IBM ( Next faive in faive ( هر ساله پنج تکنولوژی را معرفی می کند که طی پنج سال آینده جهان را دستخوش تحول خواهد نمود . بنا به همین آمار طی سال 2008 اولین مورد از این پنج مورد خانه های هوشمند است که با تجهیز به BEMS علاوه بر سیستمهای ایمنی ، امنیتی ، کنترل تردد و اتوماسیون ساختمان ( کنترلی کردن تمام چراغها و تجهیزات برودتی ، حرارتی و ....) روشهای بسیار موثری جهت صرفه جویی مصرف انرژی ارائه می دهند . جای بس خوشحالی است که این بار کشور عزیزمان ایران از این حرکت عقب نمانده بلکه به دست متخصصین داخلی سیستم BEMS کاملا" بومی طراحی و تولید شده است که ضمن اخذ تائیدیه های استانداردهای داخل کشور در عرصه های بین المللی نیز بسیار خوش درخشیده است .

 

این سیستم بعنوان یکی از افتخارات متعدد خود در سی و پنجمین همایش ابتکارات و اختراعات نخبگان جهان که در سال 2007 در ژنو برگزار شد در میان مخترعانی که داعیه تولید BEMS را برای اولین بار در جهان دارند ( کشور های پیشرفته ) علاوه بر کسب مدال طلای این همایش توانست جایزه ویژه این همایش را نیز به خود اختصاص دهد . هم اکنون طرحی توسط سازمان تربیت مربی کشور ارائه شده که طی آن آموزش و آشنایی با دستگاه BEMS جزو سر فصلهای آموزش این سازمان قرار گرفته است . به جهت توسعه بیشتر این تکنولوژی در شماره آینده توضیحات اجمالی در خصوص توانمندیها و قابلیتهای این دستگاه به علاقمندان ارائه خواهد شد تا بدانیم زندگی در یک خانه هوشمند جدای از لذت مدرن آن چه اقدامات پیشگیری کننده ای در جهت صرفه جویی انرژی و ایمنی افراد یک خانه و تجهیزات الکتریکی آن انجام می دهد .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال Digital Video Recording  که به اختصار DVR ( دی وی آر ) نامیده می شود یک سیستم نظارت و کنترل بر دوربین مداربسته آنالوگ است.

 

این سیستم قابلیت های فراوانی را برای دوربین ها فرآهم می کند. از ضبط تصاویر با فرمت های تصویری و کیفیت های مختلف تا قابلیت های هشداری متنوع. ارتباط با شبکه و بکارگیری نرم افزارهای کاربردی.

 

دی وی آر ها شامل تعداد محدودی ورودی و خروجی تصویر و صدا هستند و همین محدودیت تعداد ورودی ها آنها را دسته بندی کرده است.

 

دی وی آر های با 4 ورودی تصویر را دی وی آر 4 کانال (DVR 4CH) می نامند . به همین ترتیب تعداد کانال ها می تواند 8 ، 16 و 32 باشد.

 

 دی وی آر های رایج در بازار از 32 فراتر نمی روند.

 

اینها استاندارد های ورودی تصاویر هستند گرچه ممکن است برخی از شرکت ها خصوصا شرکت های چینی تعداد ورودی های متفاوتی برای محصولات خود و همچنین آموزش تعمیر دی وی آر در نظر بگیرند.

 

 

 

دی وی آر

 

 

 

انواع DVR ( دی وی آر ) :

 

 

 

صرف نظر از انواع دی وی آر از نظر تعداد کانال که می توانند 4 کانال ، 8 کانال ، 16 کانال ، 32 کانال و یا… باشند ، دی وی آر های موجود در بازار در دو دسته کلی نیز تقسیم بندی می شوند.

 

 

 

1.    دی وی آر های استندلون Standalone

 

2.    کارت دی وی آر

 

 

 

1.    کارت  دی وی آر:

 

 

 

کارت دی وی آر یک کارت کامپیوتری است که در دو حالت داخلی (اینترنال) یا خارجی (اکسترنال) بر روی کامپیوتر نصب می گردد.

 

 کارت دی وی آر در واقع رابط بین دوربین مداربسته آنالوگ با سیستم کامپیوتر است. مابقی وظایف را کامپیوتر انجام می دهد. اطلاعات نیز درون کامپیوتر ذخیره می شود.

 

 

 

این سیستم بیشتر برای مصارف کوچک و استفاده های کوتاه مدت توصیه می شود.

 

 اشاره به این نکته که یک کامپیوتر را باید برای استفاده از این کارت در نظر گرفت ضمن اینکه برای کارایی و امنیت بیشتر می بایست از استفاده های دیگر با کامپیوتر پرهیز شود هزینه های بالای برق که همزمان بخش های مختلف پی سی مورد استفاده قرار می دهند همگی بازار را به استفاده از سیستم های مستقل دی وی آر سوق می دهد.

 

 

 

2.    دی وی آر استندلون STANDALONE:

 

 

 

سیستم دی وی آر مستقل از کامپیوتر را دی وی آر استندالون می نامند. این دستگاه که معمولا در اندازه های متفاوتی در ابعاد دی وی دی پلیر تا کیس کامپیوتر در بازار موجود است بر حسب نیاز می تواند کوچک یا بزرگ و با قابلیت های متفاوت باشد.

 

از آنجا که این سیستم بطور خاص برای ذخیره و کنترل دوربین های مداربسته طراحی شده است استفاده از آن در مقابل نوع کارت کامپیوتر دی وی آر ترجیح داده شده و توصیه میگردد.

 

همانگونه که اشاره گردید تعداد کانال DVR  ها از روی تعداد ورودی تصویر تعیین می شود حال آنکه دی وی آر ها می توانند دارای تعداد کانال متفاوت ورودی برای صدا باشند.

 

 در بازار این دستگاه ها ممکن است هیچ ورودی صدا نداشته باشند و یا یک یا چند ورودی صدا در آنها تعبیه شده باشد.

 

 

 

معمولا دستگاه های دی وی آر ، پرتی برای شبکه LAN شبکه دارند که به منظور ارتباط با شبکه داخلی یا اینترنت و بخصوص در  مبحث انتفال تصویر روی اینترنت استفاده می شود. دی وی آر هایی که ورودی صدا و پرت LAN داشته باشند در بازار ایران اصطلاحا فول آپشن (Full Option) می نامند.

 

گرچه قابلیت های DVR ها و آموزش تعمیرات دی وی آر متفاوت است و در بین فول آپشن ها نیز گزینه ها بسیار متنوع خواهند بود.

 

برخی از قابلیت های متفاوت دی وی آر ها:

 

 

 

    هشدار قطع یا خرابی دوربین

 

    قابلیت حسگر حرکت Motion Detection

 

    قابلیت ضبط تصاویر با فرمت های مختلف و کیفیت های متفاوت

 

    ارتباط LAN یا Dial Up

 

    هشدار حرکت از طریق ایمیل

 

    امکان ارتباط با FTP

 

    کنترل دوربین و انجام تنظیمات از طریق وب

 

    شمارنده ورود و خروج Counter

 

    تنظیم نور در نور شدید یا تاریکی مطلق

 

    زبان های سیستم (فارسی و …)

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

از این ترفندها برای تمام پرینترها استفاده کنید ، این نکته را که بهترین مشاور شما برای استفاده از پرینتر دفترچه راهنمای آن است را همیشه در ذهن خود داشته باشید .

 

* درون پرینتر را همیشه تمیز کنید

 

یکی از توصیه های ساده ای که همیشه می شنوید ، بهترین اقدام پیشگیرانه از خرابی پرینتر تمیز کردن درون آن هست .

 

وقتی شما پرینتر خود باز می کنید و گرد و خاک و کثیفی در آن می بینید بلافاصله درون آن را تمیز کنید . هر ماه یکبار سعی کنید درون پرینتر خود را با دستگاه فشار باد تمیز کنید .

 

از استفاده کاغذهای پاره ، تا شده و استفاده شده جلوگیری کنید .

 

استفاده از کاغذ معیوب باعث گیر کردن آن درون پرینتر می شود و هر وقت این اتفاق رخ می دهد امکان شکستن و معیوب شدن قطعات پرینتر  و  آموزش تعمیرات پرینتر  وجود دارد ، جهت جلوگیری از این مشکل همیشه از کاغذهای نو و سالم استفاده کنید .

 

از کاغذهای مرغوب استفاده کنید .

 

بسیاری از سازمانها جهت کاهش هزینه ها خود از کاغذهای که کیفیت پایین و متوسطی دارند استفاده می کنند و استفاده از این کاغذها باعث خرابی پرینتر می شود .

 

برای اکثر کارهای چاپی کاغذ با ۲۰dl مناسب می باشد ، اگر می خواهید چاپ شما کیفیت مطلوب خود را داشته باشد از کاغذهای با ۲۴dl استفده کنید .

 

کارخانجات تولید کننده پرینتر ها کاغذها کوچکی به عنوان نمونه بهمراه پرینتر ها ارائه می دهند و شما می توانید با مقایسه کاغذهای مورد استفاده خود با آنها به کیفیتشان پی ببرید .

 

در ضمن استفاده از دفترچه و مراجعه با سایت شرکت تولید کننده کمک بزرگی به شما جهت انتخاب کاغذ مرغوب می نماید .

 

 

 

 * به کاغذها قبل از استفاده فوت نکنید .

 

یکی از تفکرات غلط در بین مردم این است که با فوت کردن در یک دسته کاغذ از گیر کردن کاغذهای درون پرینتر ها جلوگیری می کنند .

 

در حالیکه این تفکر اشتباه می باشد و این افراد با فوت کردن به کاغذها باعث ایجاد الکتریسیته در بین کاغذها می شوند و کاغذها درون پرینتر گیر می کنند .

 

اکثر پرینتر های امروزی قابلیت جدا سازی کاغذهای که دورن سینی تغذیه آنها وجود دارد را دارا می باشند و شما اگر پرینتر تان در محیط مرطوبی قرار ندارد نباید نگران این موضوع باشید .

 

پرینتر خود را در محیط مرطوب قرار ندهید .

 

رطوب بالا باعث چسپیدن کاغذها به هم می شود و این موضوع باعث گیر کردن کاغذها در هنگام چاپ درون پرینتر می شود ، اکثر پرینترهای ارزان قیمت دچار این مشکل می باشند .

 

با قرار دادن پرینتر در مکان خنک و کم رطوبت از به هم چسپیدن و گیر کردن کاغذ درون پرینتر جلوگیری کنید .

 

*  از برچسپهای با کیفیت استفاده کنید .

 

اگر از پرینتر خود برای چاپ برچسپ استفاده می کنید ، حتماً از برچسپ های با کیفیت استفاده کنید .

 

 این موضوع بسیار مهمتر از انتخاب کاغذ با کیفیت بالا ، استفاده از برچسپ های با کیفیت پایین سبب می شوند که به غلتک و فیوز پرینتر ها آسیب برسد  و نیاز به آموزش تعمیر پرینتر است.

 

استفاده از برچسپهای با کیفیت بالا هزینه به مراتب کمتری نسبت به تعویض فیوز پرینتر ها دارند .

 



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

هارد دیسک از 2 بخش اصلی تشکیل شده است  :

 

 

 

در مبحث آموزش تعمیرات هارد ، سیلندر هارد  که تشکیل شده  از  :

 

 

 

plate ( صفحات مغناطیسی حاوی دیتا )

 

 

 

spindle motor ( موتور چرخشی صفحات هارد دیسک )

 

 

 

 flat cable ( کابل رابط دیتا )

 

 

 

ARM ( بازوی ثابت هد )

 

 

 

Head Flap  ( باله پرواز هد )

 

 

 

Magnet ( نگه دانده هد در پارک )

 

 

 

VCM ( موتور محرک هد )

 

 

 

IC Amp ( آی سی تقویت سیگنال )

 

 

 

DRYER Filter ( فیلتر رطوبت گیر غبار و رطوبت )

 

 

 

و برد هارد دیسک که  وظیفه برقراری ارتباط با مادربرد دستگاه  و نقل و انتقال داده ها را بر عهده دارد .

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

در بسیاری از پروژه های نظارت تصویری انتخاب سیستم IP یا آنالوگ مهمترین مشکل پیش رو است.

 

 نوع زیر ساخت ، امکانات و قیمت دوربین های IP و آنالوگ تفاوت زیادی با هم دارند.

 

در این مقاله دلیل برای برتری دوربین های تحت شبکه معرفی شده است که با توجه به آن می توان دریافت در چه نوع پروژه هایی بهتر است از این دوربین ها استفاده شود.

 

 

 

اولین مزیت دوربین IP – رزولوشن بالا:

 

 

 

دوربین های تحت شبکه محدودیت کیفیت تصاویر دوربین های آنالوگ را ندارند. یک دوربین 5 مگا پیکسلی IP قادر به ارائه ی تصویر 10 برابر بزرگتر نسبت به یک دوربین آنالوگ با کیفیت 4CIF می باشد.

 

حداکثر رزولوشن دوربین های آنلوگ 704*480  پیکسل می باشد و این قابلیت در دوربین های تحت شبکه تا 29 مگا پیکسل قابل ارائه می باشد.

 

بر خلاف تصور عده ای که این کیفیت مضاعف را تنها در بهبود رزولوشن تصویر می بینند، لازم به ذکر است که این کیفیت بالا در واقع قابلیت تصویر برداری از محدوده ی وسیعتری را نشان می دهد که خود موجب کاهش نیاز به تعداد دوربین های زیاد می باشد.

 

دوربین 5 مگاپیکسلی قابلیت تصویر برداری از فضایی بزرگتری را نسبت به دوربین های با رزولوشن پایینتر دارد.

 

همچنین می توانید مشاهده کنید که در صورت استفاده و آموزش تعمیرات دوربین  از دوربین های 2 مگاپیکسلی به جای دوربین های 600TVL می توان با تعداد بسیار کمتری از دوربین ها ، فضای مورد نظر را پوشش داد. در این تصویر از 8 دوربین 2 مگاپیکسل به جای 32 دوربین 600TVL استفاده شده است.

 

 

 

 

 

دومین مزیت – راحتی در نصب و راه اندازی:

 

 

 

دوربین های IP می توانند به راحتی به شبکه موجود در هر مجموعه متصل شوند. این دوربین ها برای ارسال اطلاعات و تصویر و تغذیه تنها به یک کابل احتیاج دارند.

 

در صورت وجود یک شبکه کامپیوتر در مجموعه دیگر نیاز به کابل کشی برای دوربین ها نیست و با استفاده از PoE می توان انرژی برق مورد نیاز دوربین ها را از طریق همین کابل شبکه تامین کرد.

 

همچنین در صورت اتصال منبع تغذیه به یک منبع دیگر، دوربین ها هم به آن منبع متصل هستند.

 

همچنین برخی قابلیت های ویژه دوربین های IP بصورتی است که می توان از راه دور و از طریق همین کابل شبکه آن ها را تنظیم کرد.

 

قابلیت هایی همچون تنظیم زوم ، تنظیم فوکوس و انتخاب پیکسل هایی از تصویر را می توان از طریق کابل انجام داد.

 

 

 

 

 

سومین مزیت – کاملا دیجیتال بودن:

 

 

 

برخلاف تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ ، تصاویر دوربین های IP پس از انتقال در فواصل دور و یا تبدیل به فرمت های دیگر دچار افت کیفیت نمی شوند.

 

 یک دوربین تحت شبکه می تواند استریم های متفاوتی برای مشاهده و یا ضبط تصاویر ارائه دهد.

 

 همچنین یک دوربین IP می تواند قسمت خاصی از یک تصویر را انتخاب کند و آنرا انتقال دهد تا پهنای باند و حجم ضبط کمتری مصرف شود.

 

نصب و راه اندازی یک دوربین به جای چندین دوربین ، هزینه ی نصب و تعمیرات را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

همچنین انتقال بخشی از تصویر به جای کل آن می تواند پهنای باند کمتری اشغال کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چهارمین مزیت -  هوش دوربین :

 

 

 

در آموزش تعمیر دوربین های IP می توانند علاوه بر ارائه ی تصویر امکانات بیشتری ارائه کنند.

 

 هوش طراحی شده در این دوربین ها می تواند فشاری که بر اپراتور وارد می شود را تا حد زیادی کاهش دهد، اطلاعات مهم کاری را منتقل کند و بهره وری سیستم نظارت تصویری را افزایش دهد.

 

با فعال کردن قابلیت تشخیص حرکت ، این دوربین ها می توانند هر اتفاقی در صحنه را بصورت خیلی سریع تشخیص و گزارش دهند.

 

 یک سیستم اخطار داخل دوربین ها تعبیه شده که در صورت مختل شدن عملکرد دوربین به سرعت اعلام خطر می کند.

 

قابلیت مفید دیگر دوربین ها امکان تشخیص مسیر حرکت است. این قابلیت می تواند یک مسیر مجازی از حرکت تمام اجزای متحرک تصویر را ترسیم نماید تا بتوان هر رویدادی را به راحتی دنبال کرد.

 

قابلیت های دوربین های IP می تواند با اضافه کردن امکانات دیگر افزایش یابد.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

مونیتورینگ

 

سیستم‌های اعلام و اطفا حریق اتومات معمولاً از یک مانیتور در قسمت‌های پر تردد یا نگهبانی‌ها که به صورت 24 ساعت حضور دارند استفاده می‌شود که این پنل‌ها را Mimic panelمی‌نامند.

سیستم اعلام حریق متعارف

 


سیستم متعارف دزدگیر و اعلام حریق  از قدیمی ترین انواع سیستم های اعلام حریق است که علی رغم تغییرات کیفی اندک، هم چنان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در این سیستم چندین حسگر(Detector) و شستی که یک منطقه از ساختمان را پوشش می دهند در قالب یک مدار به هم پیوسته، به تابلوی کنترل مرکزی متصل می شوند.

 

 بنابراین هر مدار نماینده ی یک منطقه است.

 

در ساختمان های عمومی اعلام ناشی از حریقی کوچک ممکن است موجب هراس تعداد زیادی و یا اخلال در روند معمولی فعالیت ها گردد از این رو در این اماکن استفاده از پیش پیام سیستم های دو مرحله ای مناسب تر است .

 

همان گونه که در تصاویر مشخص است، نحوه ی هم بندی تجهیزات کشف و تشخیص نسبت به تابلوی کنترل مرکزی به صورت شاخه ای و یا به عبارت دیگر شعاعی است.

 

هر تابلوی کنترل مرکزی متعارف می تواند 2،4،8 و یا مدارهای بیشتری را پشتیبانی کند.

 

 

 

در آموزش دزدگیر و اعلام حریق  و سیستم اعلام حریق آدرس پذیر اصول کشف و تشخیص حریق در سیستم های آدرس پذیر، مشابه سیستم های متعارف است، به جز این که در این گونه سیستم ها، هر یک از حسگر(Detector)های اتوماتیک و یا شستی ها دارای آدرس منحصر به فردی هستند که از طریق آن تابلوی کنترل مرکزی قادر به شناسایی و تعیین هر یک از آن هاست.

 

 مدار کشف در این گونه سیستم ها نه به صورت شاخه ای، بلکه به صورت حلقوی است، که از تابلوی کنترل مرکزی آغاز و به همان تابلو ختم می شود و کلیه ی تجهیزات به صورت موازی در همین مدار حلقوی جای می گیرند.

 

 هر حلقه می تواند به تناسب تعداد تجهیزات و سطوح مورد حفاظت، یک یا چند منطقه را پشتیبانی کنید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

بسیاری از زبان هائی که در سراسر جهان به آن صحبت می شود آهنگین هستند.

 

در زبان های آهنگین گام آهنگ صداها مهم است. این گام ها معنی کلمات و هجاها را تعیین می کنند.

 

 بنابراین، آهنگ صدا کاملا به کلمه وابسته است. بیشتر زبان های آسیائی زبان های آهنگین هستند.

 

 به عنوان مثال، می توان از زبان های چینی، تایلندی و ویتنامی نام برد. همچنین، زبان های آهنگین متعدّدی در آفریقا وجود دارند.

 

 بسیاری از زبان های بومی آمریکا نیز زبان های آهنگین هستند. اکثر زبان های هند و اروپایی فقط حاوی عناصر آهنگین هستند.

 

این امر در مورد زبان سوئدی یا صربی، هم مصداق دارد. تعداد گام های آهنگ صدا در زبان های مختلف متفاوت است.

 

 چهار آهنگ صدای مختلف در زبان چینی قابل تشخیص است. بنا بر این، هجای ma می تواند چهار معنی داشته باشد.

 

این معانی شامل مادر، کنف، اسب و بیهوده گویی هستند. جالب توجه است، که زبان های آهنگین هم بر شنوایی ما اثر می گذارند.

 

 مطالعات در باره شنوایی مطلق این موضوع را نشان داده است. شنوایی مطلق قدرت شناسایی دقیق آهنگ های صدای شنیده شده است.

 

 شنوایی مطلق در اروپا و آمریکلی شمالی بسیار نادر است. کمتر از 1 در 10،000 نفر شنوائی مطلق دارند.

 

 

 

 این موضوع در مورد چینی هائی که به زبان مادری خود صحبت می کنند متفاوت است.

 

در اینجا، کسانی که این توانائی ویژه را دارند 9 برابر است. همه ما زمانی که نوزاد بودیم شنوائی مطلق داشتیم.

 

ما از آن برای یادگیری حرف زدن صحیح استفاده می کردیم.

 

 متاسفانه، اکثر مردم این توانائی را بعدا از دست می دهند.

 

 گام های آهنگ های صدا در موسیقی هم مهم است. این امر به ویژه در فرهنگ هائی که با زبان آهنگین و زبان آلمانی صحبت می کنند صادق است.

 

آنها باید با دقّت زیاد نوای موسیقی را رعایت کنند. در غیر این صورت یک آهنگ زیبای رومنس تبدیل به یک ترانه مضحک می شود

 

صحبت کردن موفّق را می توان آموخت!

 

 

 

صحبت کردن کار نسبتا آسانی است. امّا، خوب صحبت کردن، بسیار دشوار است. بدین معنی که، چگونه صحبت می کنیم، از چه می گوئیم مهم تر است.

 

این موضوع را مطالعات مختلف نشان داده اند. شنوندگان ناخودآگاه به ویژگی های خاص گویندگان توجّه می کنند.

 

 بنابراین، ما می توانیم بدون توّجه به این که، سخن ما به خوبی شنیده شده است شنونده را تحت تاثیر قرار دهیم.

 

 ما همیشه باید کاملا در نحوه صحبت کردن خود دقّت کنیم. این امر در مورد زبان بدن نیز صدق می کند.

 

 این زبان باید درست و متناسب با شخصیت ما باشد. صدا نیز نقش ایفا می کند، زیرا همیشه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

 برای مثال، در مردان، صدای کلفت، بهتر است. این باعث می شود که گوینده مطمئن و شایسته به نظر برسد.

 

از سوی دیگر، تغییر در صدا، هیچ اثری ندارد. اما سرعت صحبت کردن به ویژه مهم است.

 

 موفقیت مکالمات در عمل مورد مطالعه قرار گرفته است. زبان موفق به معنی متقاعد کردن دیگران است.

 

 کسی که می خواهد دیگران را ترغیب به آموزش زبان آلمانی  کند نباید خیلی سریع صحبت کند. در غیر این صورت او این حس را ایجاد می کند که جدّی نیست.

 

اما صحبت کردن بیش از اندازه آرام نیز مطلوب نیست. افرادی که بسیار آرام صحبت می کنند بسیار نادان شناخته می شوند.

 

 بنابراین، بهتر است که با سرعت متوسّط صحبت کرد. سه و نیم کلمه در هر ثانیه مطلوب است.

 

 مکث در صحبت کردن نیز مهم است. آنها، گفتار ما را طبیعی تر و قابل باور تر می کنند. در نتیجه، شنوندگان به ما اعتماد پیدا می کنند. چهار یا پنج مکث در هر دقیقه ایده آل است.  پس فقط سعی کنید که صحبت خود را بهتر کنترل کنید! سپس نوبت مصاحبه بعدی است

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

قبل از هرچیز باید بگم قبل از اینکه با شماره تماس شرکت تماس بگیرید ابتدا از مارک ،مدل، گارانتی دار بودن و یا سیاه سفید بودن و رنگی بودن آیفون تصویری خود اطمینان یابید .

 

در این جا به نکاتی که هنگام خرابی آیفون تصویری منزلتان با آن مواجه خواهید شد و روش های برخورد با آن را برایتان نوشته ایم .

 

 

 

1-زمانی که متوجه شدید صدای سوت از مانیتورتان شنیده می شود.

 

ابتدا گوشی آیفون تصویری را چک نمایید ممکن است گوشی آیفون تصویریتان را سر جایش به درستی قرار نداده اید .

 

اگر بعد از چک نمودن گوشی آیفون تصویری صدا از بین نرفت اقدام بعدی صحبت نمودن با همسایه ها و جست جو در علت این صدا می باشد اگر تمامی همسایه ها با این مشکل مواجه بودند مشخص می شود که این مشکل از پنل بیرون است و اگر نه که مشکل از مانیتور داخل واحد خودتان است در این مرحله می توانید با مشاورانی که آموزش تعمیرات آیفون تصویری دیده اند تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهید . در صورت لزوم همکار ما به منزل شما اعزام شده و اقدام به تعمیر آیفون تصویری شما می نماید .

 

2-زمانی که لامپ سبز مانیتور شما چشمک می زند و یا قرمز است .

 

در این حالت اگر لامپ سبز نمایشگر شما قرمز است یعنی مانتیور در حالت خاموش است و شما می توانید یکبار دیگر آن را روشن نمایید اگر دستگاه روشن نشد پس ممکن است ساختمان با نوسان برق روبه رو شده و پاور برد یا همان منبع تغذیه دستگاه شما سوخته و دستگاه از حالت عادی خارج شده است و عملا هیچ واکنشی نشان نخواهد داد .

 

 در این مورد نیز می توانید با شرکت تماس گرفته و با مسئول مربوطه صحبت نمایید در صورت لزوم همکار ما به منزل شما اعزام خواهد شد .

 

و یا اگر خودتان آشنایی با برق دارید پاور برد برایتان ارسال خواهد شد . و یا می توانید شخصا دستگاه آیفون تصویری را برای تعمیر به شرکت بیاورید .

 

 

 

3-زمانی که تصویر نمایشگرتان خاموش و یا تصویر به صورت نویز دار است .

 

در حالتی که نمایشگر آیفون تصویری به صورت خاموش است اولین کاری که باید انجام دهید این است که از دیگر همسایگان هم اطلاعات کسب نمایید که آیا آن ها نیز این مشکل را دارند یا خیر ؟

 

اگر تمامی همسایگان با چنین مشکلی مواجه هستند مشکل از لنز پنل بیرون بوده و باید تعویض گردد .

 

ولی اگر تنها مانیتور شما این مشکل را دارد اگر در حالت خاموش است پش لامپ تصویر دستگاه شما سوخته و باید تعویض گردد ولی اگر شما با نویز تصویر مواجه هستید احتمالا لامپ تصویر شما و یا منبع تغذیه دستگاه نیم سوز شده و باید بررسی شود برای این کار شما می توانید با شرکت تماس گرفته و با مشاوران و مسئول مربوطه صحبت نمایید و در صورت لزوم همکار ما به منزل شما اعزام می گردد و یا شما می توانید آیفون تصویری خود را برای تعمیر به شرکت بیاورید .

 

 

 

 4-شاسی زنگ گیر می کند و یا باید زنگ را محکم فشار دهید .

 

 

 

این مورد بیشتر در روزهای زمستان اتفاق می افتد و یا در صورت کارکرد زیاد از شاسی های زنگ شما در این مورد تنها کاری که باید انجام دهید با شرکت تماس گرفته  تا همکار به منزل شما و یا محل کارتان اعزام شود در صورتی که مشکل از پنل بیرون باشد نمی تواند پنل را جهت تعمیر به شرکت اورد زیرا تمامی واحد ها به آن احتیاج دارند و از نظر ایمنی ساختمان نیز بهتر است پنل سر جایش باشد حتی اگر خراب و بدون استفاده باشد .

 

 

 

5-تداخل زنگ

 

این مورد بیشتر در مواقعی رخ می دهد که چندین مانیتور همزمان با هم روشن بوده و یا زنگ چندین واحد با هم خورده شود در این موارد کاری نمی توان انجام داد زیرا در حالت عادی و عمومی هنگامی که تصویر روشن است با صدای زنگ تمامی واحد هایی که مانیتورشان روشن است زنگ می خورد اما اگر این موضوع در ساختمان شما صدق نمی کند بهتر است با شرکت تماس گرفته و با مشاوران مخصوص آموزش تعمیر آیفون تصویری ما صحبت نمایید .

 

 

 

6-صدای زنگ شنیده نمی شود .

 

در این مورد نیز بهتر از با دیگر ساکنین صحبت نموده در صورتی که مشگل همگانی باشد پنل بیرون بوده ولی اگر مشکل فردی است باید اقدام به تعویض میکروفن و یا اسپیکر آیفون تصویری نمود .

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

دستگاه فکس به دستگاهی گفته می شود که امکان ارسال و دریافت نامه های اداری را با استفاده از خطوط تلفن مهیا می سازد .

 

بدین صورت که کاغذ در دستگاه وارد شده و اسکن می شود و سپس از طریق تلفن ارسال می شود .

 

دستگاه فکس نوشته یا همان نامه های اداری را به کدهای مناسب برای ارسال در خطوط تلفن تبدیل می کند .

 

 این کار توسط فکس مبدأ اتفاق می افتد ، پس از تبدیل نوشته به سیگنال های قابل ارسال در خطوط تلفن و ارسال آن به فکس دیگر ، فکس مقصد سیگنال های دریافتی را به نوشته تبدیل می کند و نوشته ها بر روی کاغذ چاپ می شوند .

 

فکس ها به سه دسته لیزری ، کاربنی ، حرارتی تقسیم می شوند که با توجه به نیاز شرکت و استفاده کننده مورد نظر نوع آن مشخص می شود .

 

به طور مثال در یک شرکت کوچک که تعداد نامه های اداری ارسالی و دریافتی کم است استفاده از فکس حرارتی که دارای سرعت کم است مناسب تر می باشد یا در شرکت متوسط که تعداد فکس ها زیاد نیست و تنها یک نفر (مثلاً منشی) از فکس استفاده می کند ، فکس کاربنی که سرعتی متوسط دارد نیاز شرکت را مرتفع می سازد و در شرکت بزرگ که چندین نفر از دستگاه فکس استفاده می کنند و تمایل به استفاده مفید از فضای شرکت را دارند و تعداد نامه های ارسالی و دریافتی زیاد است بهتر است از فکس لیزری استفاده شود که سرعت بالایی دارد و هم چنین دارای ویژگی های خاص زیادی می باشد .

 

 

 

شرکت هایی که دستگاه سانترال دارند از چه فکسی باید استفاده کنند ؟

 

 

 

شرکت هایی که دستگاه سانترال دارند با توجه به موارد فوق ، فکس مورد نظر را تهیه کرده و آن را به عنوان یک داخلی در سانترال تعریف کنند تا کلیه کارکنان بتوانند در صورت لزوم مکالمات را به این سیستم ارتباطی پیشرفته انتقال  دهند و آموزش تعمیر ماشینهای اداری را ببینند.

 

تعریف فکس به عنوان یک داخلی در دستگاه سانترال موجب می شود در عین استفاده از قابلیت های سانترال برای دریافت فکس اتوماتیک ، وجهه شرکت نیز در برابر تماس گیرنده حفظ شود .

 

 

 

موارد مهم دیگری برای انتخاب دستگاه فکس

 

 

 

فکس دارای گوشی تلفن باشد یا خیر ؟

 

بعضی از دستگاه های فکس دارای تلفن رومیزی و یا تلفن بی سیم هستند مانند مدل KX-FT711

 


در صورت داشتن تلفن ، پیغام گیر هم داشته باشد ؟

 

فکس هایی که دارای گوشی تلفن هستند می توانند دارای پیغام گیر به منظور دریافت پیغام در هنگام عدم پاسخگویی باشند .

 


انتخاب فکسی که بتواند از دو طرف کاغذ پرینت بگیرد و یا فقط از یک طرف کاغذ

 

بعضی از دستگاه های فکس قابلیت برش خودکار کاغذ را دارند مانند اکثر فکس هایی که به جای کاغذ از رول استفاده می کنند   و آموزش تعمیرات فکس از این نوع راحت تر است.

 


داشتن حافظه برای دریافت فکس در هنگام نبود کاغذ

 

فکس هایی که دارای حافظه هستند ، زمان که کاغذ در دستگاه فکس وجود نداشته باشد فکس را در حافظه خود نگه می دارد و پس از گذاشتن کاغذ ، فکس دریافتی چاپ می شود .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

چند مورد از عیب های مهم و شایع ال سی دی و اقدامات لازم برای تعمیر ال سی دی :

 

 

 

خرابی در قسمت پاور تلویزیون ال سی دی که این خرابی در چند مورد است که در زیر به اشاره شده است.

 

بیشتر خازن های قسمت پاور ال سی دی بعد از چندین ماه و سال خراب می شودکه برای تعمیر باید خازنفرسوده پاور ال سی دی تعویض شود.

 

 

 

 در مواردی ترانزیستور های قسمت پاور خراب می شود که برای تعمیر پاور ال سی دی باید تعویض شوند.

 

در موارد کمی برای تعمیر ال سی دی باید برد پاور ال سی دی تعویض شد.

 

پاک شدن برنامه مین برد ال سی دی که به دلیل زدن فلش ویروس وارد سیستم می شود و برنامه ال سی دی را خراب می کند.

 

برای تعمیر ال سی دی های که برنامه آنها پاک شده است باید ای سی حافضه ال سی دی دوباره برنامه ریزی شود.

 

یکی دیگر از عیب های تلویزیون ال سی دی خرابی برد مین ال سی دی است که ای سی کنترل کننده

 

برد ال سی دی خراب می شود و برد ال سی دی دیگر قابل تعمیر نمی باشد .

 

برای تعمیر ال سی دی باید برد مین ال سی دی تعویض شود که هزینه تعمیر ال سی دی زیاد می شود.

 

 

 

یکی از شایع ترین عیب های تلویزیون های ال سی دی و در  آموزش تعمیرات تلویزیون شکستن پنل تلویزیون است که برای تعمیر LCDپنل تعویض شود که هزینه تعمیر ال سی دی تقریبا هشتاد درصد قیمت تلویزیون می شود.

 

افتادن خط روی پنل ال سی دی جز موارد خرابی پنل ال سی دی است که قابل تعمیر نمی باشد و برای تعمیر تلویزیون ال سی دی باید پنل تعویض گردد.

 

 

 

در بیشتر موارد تعمیر ال سی دی در منزل و یا محل کار شما انجام می شود .

 

 

 

در موارد اندکی مثلا برای تعویضبرد تعمیر تلویزیون ال سی دی در منزل امکان پذیر نیست و باید در شرکت انجام شود ولی در 90 در صد موارد تعمیر ال سی دی منزل یا محل کار شما انجام می شود.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

لپ تاپ یا همان رایانه كیفی، رایانه ای است كه عمر آن به سه دهه می رسد اما با این حال رشد كمی و كیفی آن تاكنون شتاب زیادی داشته است.

 

سال 1979 اولین رایانه قابل حمل ساخته شد و 'ناسا' آن را كه 340 كیلو بایت حافظه داشت و سنگین بود برای پروژه های فضایی به كار گرفت.

 

 این لپ تاپ به عنوان اولین نوع رایانه قابل حمل معرفی شد تا اینكه در سال 1986 شركت ' آی بی ام' (IBM) اولین لپ تاپ حرفه ای را وارد بازار كرد كه 256 كیلوبایت حافظه و دو درایو دیسكت فلاپی با صفحه نمایش تخت داشت و مودم داخلی برای آن تعبیه شده بود.

 

 این لپ تاپ حدود پنج كیلوگرم وزن داشت و به قیمت سه هزار و 500 دلار به فروش می رسید.

 

از آن زمان تاكنون سازندگان بسیاری به این عرصه وارد شدند و هر یك به بهبود لپ تاپ ها كمك كردند به طوری كه لپ تاپ های امروزی پیچیده تر، سبك تر و شكیل تر است.

 

مهمترین دلیل استفاده از لپ تاپ، قابلیت حمل آن است به طوری كه از آن به عنوان 'جادوی همراه' نیز یاد می كنند.

 

مدیران، صاحبان صنایع، دانشجویان، دانش آموزان، اساتید دانشگاه و شاغلان بخش دولتی و خصوصی بیشترین كاربران لپ تاپ هستند و امروزه تعداد قابل توجهی از آنها یك رایانه شخصی قابل حمل و كوچك دارند كه آن را همه جا همراه خود می برند.

 

 در كشور ما نیز مدتی است كه خرید لپ تاپ  و آموزش تعمیرات لپ تاپ اوج گرفته و مردم بیشتر به خرید رایانه كیفی می پردازند تا رایانه میزی.

 

 مسوول فروش یك شركت ارایه دهنده خدمات لپ تاپ در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:‌ ویژگی كلی خرید لپ تاپ كه مشتریان باید به آن توجه كنند، سبك و قابل حمل بودن آن است.

 

'نادیا نادری' افزود: انتخاب لپ تاپ بین اقشار جامعه سلیقه ای است ولی برای دانشجویان بهتر است معیار سبك بودن آن در كنار هر ویژگی در نظر گرفته شود.

 

 وی با اشاره به توجه مدیران به زیبایی لپ تاپ بیان داشت:‌ برای این قشر پیشنهاد می شود در كنار معیار زیبایی، لپ تاپی انتخاب كنند كه ساعت مصرف باتری دستگاه آن هفت ساعت باشد تا بتوانند بدون دغدغه كاهش باتری، فعالیت های مدیریتی خود را براحتی انجام دهند.

 

نادری گفت: برای استفاده هایی نظیر دیدن فیلم كه با كیفیت بهتری نمایش داده شود بهتر است لپ تاپی انتخاب شود كه مجهز به دیسك نوری 'Blue Ray' باشد زیرا قابلیت ذخیره سازی بسیار بالاتری نسبت به'DVD' دارد.

 

وی افزود: برای استفاده هایی نظیر بازی رایانه ای ، لپ تاپی با حافظه كوتاه مدت شش گیگا بایت پیشنهاد می شود.

 

نادری ویژگی های اساسی انتخاب لپ تاپ را داشتن حافظه 'كش' Cache به اندازه 512 كیلوبایت تا سه گیگابایت، حافظه RAM سه گیگابایت و كارت گرافیك یك گیگابایت دانست كه قابل استفاده برای تمام اقشار جامعه است.

 

یك كارشناس خدمات رایانه ای نیز در مصاحبه با ایرنا گفت:‌ برای خرید لپ تاپ باید به گارانتی، مدل و برند آن توجه كرد.

 

 'ولید شیخ ابو مسعودی' افزود: نكته مهم دیگر باتری آن است كه بهتر است باتری های 9 سلولی خریداری شود تا بتوان مدت زمان بیشتری از آن استفاده كرد.

 

 وی افزود: همچنین اگر نور LED لپ تاپ كم و دستگاه در حالت Standby بماند، عمر باتری بیشتر می شود. یك كارشناس مسائل سخت افزار نیز با اشاره به اینكه برای خرید لپ تاپ پارامترهای زیادی مانند سلیقه افراد تاثیرگذار است به ایرنا گفت: حتی اینكه خریدار مرد یا زن باشد نیز در انتخاب نوع لپ تاپ مهم است.

 

'مسعود حمیدی'،افزود: یكی از مهمترین نكاتی كه در خرید لپ تاپ باید به آن توجه كرد، وزن و قابلیت حمل آن است.

 

وی اضافه كرد: وزن لپ تاپ های موجود در بازار از دو كیلو و 800 گرم تا یك كیلو و 500 گرم متغیر است كه به طور معمول زنان لپ تاپهای سبكتر را می پسندند.

 

 وی یكی دیگر از نكات مهمی كه باید آن را در نظر گرفت میزان برق دهی لپ تاپ برشمرد و ادامه داد: هرچه میزان شارژ و ساعتی كه رایانه كار می كند بیشتر باشد بهتر است.

 

وی توضیح داد: اگر لپ تاپی مرتب شارژ شود ممكن است به طول عمر باتری و شارژر رایانه صدمه وارد شود.

 

این كارشناس، طول و عرض صفحه نمایش را نیز یكی از نكات قابل توجه دانست و گفت: هرچه اندازه صفحه كمتر باشد مصرف برق ، ضریب ضربه پذیری و نفوذ پذیری و احتمال خراب شدن دستگاه كاهش می یابد ، وزن دستگاه كمتر خواهد بود و طول عمر باتری و شارژر و احتیاج به آموزش تعمیر لپ تاپ  افزایش خواهد یافت.

 

حمیدی یكی دیگر از مسائلی كه باید به آن دقت كرد را سرعت پردازنده ( CPU ) برشمرد و افزود: به طور معمول هرچه لپ تاپ گرانتر باشد سرعت بالاتر و پردازنده قوی تر دارد.

 

وی خاطرنشان كرد: هرچند گرانتر بودن لپ تاپ نباید اینگونه تداعی كند كه آن مدل بهتری است بلكه باید به دیگر پارامترهای آن نیز توجه كرد.

 

 وی به ظرفیت حافظه ( RAM ) نیز اشاره كرد و اظهار داشت: هرچه میزان این حافظه بیشتر باشد كاركرد دستگاه نیز بالاتر است كه میزان آن برای كاربر خانگی تا دو گیگابایت كافی است.

 

وی یكی دیگر از نكات قابل توجه را ظرفیت هارد دیسك لپ تاپ دانست و گفت: میزان ذخیره سازی نیز مهم است و به طور معمول هرچه مدل و قیمت لپ تاپ بالاتر باشد هارد آن نیز بیشتر است .

 

وی خاطرنشان كرد: ظرفیت هارددیسك لپ تاپ از 320 گیگا بایت تا یك ترابایت متغیر است كه یك ترابایت برای كاربران حرفه ای كاربرد دارد.

 

این كارشناس كه عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه ای اصفهان نیز هست، گفت: میزان پردازش گرافیك نیز از مواردی است كه بهنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه كرد.

 

 حمیدی تصریح كرد: كاربران خانگی و عادی كه به اینترنت متصل می شوند نیاز خاصی به كارت گرافیك ندارند و لپ تاپهای عادی یا On Board برای آنها كفایت می كند.

 

وی ادامه داد: اما كاربرانی كه از بازیهای رایانه ای یا برنامه های طراحی استفاده می كنند به كارت كرافیگ و حافظه RAM بالا نیاز دارند.

 

وی توجه به رسانه ذخیره سازی ( ODD) را نیز در خرید لپ تاپ مهم دانست و گفت: هرچه كیفیت این برنامه بالاتر باشد مانند پشتیبانی از Blue Ray قابلیت ذخیره سازی دستگاه بیشتر است.

 

این كارشناس موضوع برند را در خرید لپ تاپ مهم برشمرد و افزود: برخی برندها دارای لپ تاپهای زیبا و شكیل، برخی مناسب و عادی و تعدادی نیز دارای لپ تاپهای ارزان قیمت هستند.

 

حمیدی یكی از نكات بسیار مهم در خرید لپ تاپ را گارانتی ( خدمات پس از فروش) عنوان و تاكید كرد: هرچه گارانتی دستگاه معتبرتر باشد قیمت آن بالاتر است اما آرامش خاطر بیشتری برای خریدار به همراه خواهد آورد.

 

كارشناسان ، دیگر نكاتی را كه باید به هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه كرد برخورداری از وای فای (Wifi)، بلوتوث، دوربین (Webcam) و برنامه های آنتی ویروس برشمردند.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

تنظیمات کارخانه (پیش فرض) مانیتور LCD

 

 

 

اکثر مانیتورها و تلویزیون های LCD قسمتی به عنوان سرویس و تنضیمات پیش فرض دارند.

 

به طور کل سرویس های پیش فرض به این معنی است که وقتی کارخانه مانیتور و تلویزیون LCD را طراحی می کند برای کنترل ان دو روش در نظر می گیرد .

 

یک روش برای کابر که کلیه تنظیمات آن را بیرون (کلید های جلوی پنل مانیتور و تلویزیون) وبقیه تنظیمات را که به صورت داخلی یعنی از داخل دستگاه انجام می شود،به سازنده دستگاه یا تکنسین اختصاص می دهد.

 

 

 

تنظیمات داخلی مانیتور و تلویزیون ال سی دی

 

 

 

بعضی از مانیتورها و تلویزیون های ال سی دی تنضیمات داخلی زیادی دارند، در حالی که در بعضی دیگر فقط چند عمل عادی انجام می شود و با استفاده از آموزش تعمیر مانیتور می توان آن ها را تنظیم نمود.

 

تنظیم تعادل RGB،جهت ،اندازه ،زبان ، اطلاعات بک لایت و پنل LCD و ... از جمله مواردی هستند که در این تنظیمات انجام می شوند.

 

 

 

بهترین روش وقتی تنظیمات داخلی کارخانه اشتباه انجام می شود

 

 

 

اگر تنظیم کارخانه را اشتباه انجام دادید ممکن است در حالت های صفحه نمایش ،دیگر تصویری نشان ندهد (به دلیل از دست رفتن اطلاعات و ..) در این حالت باید مسولیت را به عهده تکنسین گذاشت و از عهده کاربر خارج است .

 

زیرا تنظیمات داخلی به طور کل به هم ریخته یا از بین رفته است .

 

بنابراین توصیه می کنیم اگر خواستید تنظیمی را اعمال کنید،ابتدا از تغییر آن اطمینان پیدا کنید ،سپس این کار را انجام دهید.

 

 

 

 مزایای استفاده از سرویس های کارخانه ای مانیتور و تلویزیون LCD

 

 

 

 -1می توان زمان کارکرد یک مانیتور (ساعت کارکرد) را بررسی کرد که چقدر قطعات آن مانند یک بک لایت و پنل ال سی دی کار کرده است .

 

این نکته بسیار مهم است ،به خصوص هنگام خرید مانیتور های ال سی دی دست دوم یا ال سی دی های که برای اولین بار روشن می شود،می توان از این طریق این گزینه متوجه کارکرد آن ها شد .به طور کل هر چه این کارکرد کمتر باشد مانیتور ال سی دی عمر بیشتری خواهد داشت.

 

 

 

-2 همچنین از این طریق می توان به سال ساخت مانیتور ال سی دی دسترسی پیدا کرد .

 

این سرویس این امکان را می دهد وقتی یک ماینتور ال سی دی جدید خریداری می شود ،از جدید بودن مدل آن اطمینان حاصل شود . خاطر نشان می شود تمام کارخانه های سازنده ،این گزینه را در حالته سرویس کارخانه ای خود نمایش نمی دهند.

 

 -3 می توان به مدل و سریال پنل ال سی دی دست رسی پیدا کرد .

 

این نکته بسیار مفید است اگر پنل ال سی دی مانیتوری درحالتی خراب باشد که بتوان تصویر ان را رویت نمود با گرفتن مدل پنل و بعد از سفارش دادن و تهیه کردن آن و آموزش تعمیرات مانیتور می توان به باز کردن مانیتور و پنل آن اقدام نمود.

 

لازم به ذکر است این گزینه در همه مانیتور ها وجود ندارد .

 

 

 

-4 اگر EEPROM IC با دستگاه برنامه ریز برنامه ریزی شد و کیفیت و وضوح تصویر رضایت بخش نبود با تنضیمات سرویس مد می توان از جلوی پنل آن را به کیفیت دلخواه تنظیم کرد

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

هوشمند سازی ساختمان علمی است که توسط آن میتوان اکثر تجهیزات داخلی و یا خارجی ساختمان را توسط پروتکلهای مرتبط با نوع تجهیزات به کاررفته کنترل و مدیریت نمود.

 

 

 

هوشمند سازی ساختمان(BMS) تشکیل شده از چندین علم برق – تاسیسات ساختمانی – الکترونیک – شبکه های کامپیوتری و برنامه نویسی می باشد.

 

 

 

ایده ها و نظرات طراح یک ساختمان هوشمند نقش مهمی در برطرف نمودن نیازهای ساکنین و یا کارفرما خواهد داشت.

 

 

 

به همین دلیل طراحان ساختمان هوشمند با توجه به نیاز کارفرما و بودجه اقتصادی که آن ها در نظر دارند به طراحی و تجهیز ساختمان می پردازند.

 

 

 

امکانات قابل ارائه در یک ساختمان هوشمند عبارتند از :

 

 

 

1- روشنایی و نورپردازی

 

 

 

2-دیمر هوشمند

 

 

 

3 - سیستم هوشمند امنیتی و حفاظتی

 

 

 

4- سیستم هوشمند سرمایش و گرمایش

 

 

 

5- سیستم هوشمند اعلام و قطع نشتی گاز

 

 

 

6- سیستم هوشمند صوت و تصویر

 

 

 

7- آبیاری هوشمند

 

 

 

8- پرده های برقی

 

 

 

9- موتورخانه هوشمند

 

 

 

10- پارکینگ هوشمند

 

 

 

در هر ساختمان بنابر نوع کاربری آن میتواند همه موارد و امکانات ساختمان هوشمند و یا بخشی از این امکانات مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

به عنوان مثال : در یک ساختمان مسکونی روشنایی و نورپردازی به همراه سیستم دزدگیر هوشمند پیاده سازی شده است و در ساختمان دیگری سیستم روشنایی به همراه سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند نصب و پیاده سازی شده است .

 

 

 

همچنین علاوه بر دسته بندی موارد فوق الذکر و با توجه به نیاز کارفرما در هر پروژه میتوان مواردی نظیر پریزهای برق - پنجره ها - درب ورودی منزل و... را نیز به شکل های مختلفی به این سیستم متصل نمود .

 

این مورد تنها در زمان ارائه طرح و بازدید محل قابل تشخیص خواهد بود.

 

 

 

افراد بسیاری به دلیل اتصالی های برق ، آتش سوزی ، گاز گرفتگی و یا حوادث پس از وقوع زلزله دچار صدمات جسمی ، جانی و مالی شده اند که ساختمان هوشمند در کاهش این صدمات نقش به سزایی دارد .

 

در واقع یکی از دلایل مهم در هوشمند سازی ساختمان ، جلوگیری از آسیب هایی است که انسان به دلیل مشکلاتی از قبیل مشغله ذهنی ، کمبود فرصت و یا خطاهای انسانی در طی قرن ها نتوانسته با آن مقابله کند .

 

 

 

 

 

 

 

بسیار پیش آمده است که خانه های دوست ، همکار و یا آشنایانتان دست خوش سرقت و یا طعمه حریق شده اند .

 

 و یا باغچه هایی که در ساختمان ها و ویلا ی شما به دلیل عدم آبیاری از بین می روند ، چراغ ها و لامپ هایی که از روی سهل انگاری روشن می مانند ، موتورخانه ها و سیستم های سرمایشی و گرمایشی به دلیل عدم پردازش صحیح بی وقفه در حال اتلاف منابع انرژی هستند ، عزیزانی که در خانه بر اثر نشتی گاز جان خود را از دست می دهند ، ترکیدگی های لوله های آب که باعث آب گرفتن ساختمان می شوند و صدها مورد دیگر که همه از موضوعاتی می باشند که ما را برای داشتن یک ساختمان هوشمند ترغیب می کنند .

 

 

 

در سیستم ساختمان هوشمند تجهیزات به کار رفته عموما همان تجهیزات عادی ساختمان است و نکته مهم در اجراء ساختمان هوشمند نحوه کابل کشی و نقشه مهندسی است که از طرف طراح سیستم ساختمان هوشمند به مهندس برق و تاسیسات ساختمان داده خواهد شد .

 

همچنین علاوه بر نقشه ساختمان هوشمند قطعات بخصوصی نظیر Relay-dimer-security و کلید های هوشمندی است که در محل مناسب خود قرار میگیرند .

 

 

 

تیم فنی ساختمان هوشمند پس از ارائه نقشه و اتمام کار توسط مهندس برق و تاسیسات و . . . سیستم های بررسی شده را در محل های مورد نیاز خود قرار خواهند داد و از طریق نرم افزار به تجهیزات متصلمی شوند و برنامه ای که قبلا بررسی شده و کارفرما تایید نموده است را به تجهیزات انتقال خواهند داد .

 

 

 

با توجه به نیاز کارفرما میتواند از یکی از روش های زیر جهت کنترل تجهیزات خود استفاده نماید:

 

 

 

1- کنترل تجهیزات ساختمان هوشمند با گوشی همراه

 

 

 

2- کنترل تجهیزات ساختمان هوشمند با اس ام اس

 

 

 

3- کنترل تجهیزات ساختمان هوشمند با تبلت

 

 

 

4- کنترل تجهیزات ساختمان هوشمند با ریموت کنترل

 

 

 

5 - کنترل تجیزات ساختمان هوشمند از طریق تبلت و اینترنت

 

 

 

6 - کنترل تجهیزات ساختمان هوشمند با کلیدهای چند کاره (لمسی و غیر لمسی)

 

 

 

یکی از بهترین امکانات قابل ارائه در ساختمان هوشمند کنترل چندین کار مرتبط یا غیر مرتبط با فشردن یا لمس یک دکمه میباشد با که به آن اجرای سناریو گفته میشود.

 

 

 

اجرای سناریوها در هر ساختمان هوشمند بنابر استفاده کارفرما از تجهیزات متفاوت می باشد

 

 

 

مهمترین سناریوهای به کار رفته در ساختمان هوشمند عبارتند از :

 

 

 

سناریوی ورود به منزل

 

 

 

سناریوی خروج از منزل

 

 

 

سناریوی مهمان و....

 

 

 

 طراحی مناسب و استفاده بهینه از هر قطعه در ساختمان هوشمند میتواند در کاهش چشم گیر مصرف انرژی –زیبایی منحصر بفرد ساختمان –آسودگی و امنیت شما تاثیر بسزایی داشته باشد .

 

 

 

از این رو مهندسین شرکت های آموزش BMSوهوشمند سازی ساختمان و هوشمند با توجه به سابقه کاری و آگاهی کامل از سیستم ساختمان هوشمند ،قادرند طراحی و پیاده سازی این سیستم را به گونه ای لوکس با بیشترین استفاده از هر قطعه و همچنین کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری ، کاهش هزینه های مصرف انرژی به شما ارائه نمایند

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

پرینترهای جوهر افشان با پاشیدن نقاط کوچک جوهر در یک ورق کاغذ کار می کنند.

 

که باعث بوجود آمدن تصاویر رنگی یا سیاه و سفید و در بعضی مواقع عکاس هایی با کیفیت می شود.

 

 هر چند پرینترهای جوهر پاش با خطوط تیز ممکن است مشکل داشته باشند.

 

 بنابراین متنی که با آن چاپ می شود ممکن است آن دقت لازم را نداشته باشد که بستگی به سرعت پرینت هم دارد.

 

آموزش تعمیرات پرینتر و اکثر پرینتر های معمول جوهر افشان سه رنگ دارند که برای ساختن رنگهای مختلف از آنها استفاده می شود.

 

 و در بعضی از پرینتر ها برای ساختن رنگ سیاه هم از همین سه رنگ استفاده می شود.

 

 که باعث مصرف زیاد جوهر می شود و علاوه بر آن رنگ سیاهی که به این صورت تولید می شود یا به آبی و یا به سبز تمایل دارد که برای پرینت گرفتن از یک متن ایده آل نیست.

 

برای اینکه در یک پرینتر جوهر افشان رنگ سیاه را بدرستی داشته باشید احتیاج به پرینتری دارید که یک کارتریج مجزا برای رنگ سیاه داشته باشد.

 

که در این حالت حداقل دو کارتریج باید وجود داشته باشد.

 

یکی برای سه رنگ اصلی ( آبی – قرمز – سبز ) و یکی برای سیاه که به CMYK معروف است.

 

 بهترین ساختار برای یک پرینتر جوهر افشان کارتریج های مجزا برای هر رنگ است که در صورت لزوم فقط کارتریجی را که رنگ آن تمام شده عوض می کنید.

 

یک عکس خوب بوسیله یک پرینتر CMYK چاپ می شود و برای عکسهای با کیفیت حرفه ای به یک پرینتر شش رنگ احتیاج دارید که یک آبی روشن و یک قرمز روشن علاوه بر رنگهای ذکر شده دارد.

 

این نوع پرینتر برای برای چاپ عکس بسیار عالی بوده ولی برای پرینت گرفتن از یک متن ضعیف عمل می کند.

 

 بخاطر داشته باشید که هر چند پرینتر های جوهر افشان کیفیت بالا عکس های با کیفیتی را می توانند چاپ کنند اما مصرف جوهر آنها و هم آموزش تعمیر پرینتر بالاست.

 

 بنابراین یکی از فاکتورهای مهم مصرف جوهر آنهاست که بر قیمت عکس چاپ شده تاثیر دارد.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 خرداد 1394 | نظرات ()