نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

تأیید و تصدیق کپی مدارک ایرانی، تذکر برای دانشجوها , PDF 73.61k

 

 

 

تأیید کپی

 

 

 

برای تایید فتو کپی ها لطفا اصل مدرک و تعداد کپی های مورد درخواست را همراه بیاورید.

 

 هزینه تایید مدارک زبان آلمانی ۵ یورو و هزینه تایید مذارک فارسی ۱۰ یورو است. این هزینه به ریال ایرانی و با توجه به نرخ برابری ارز در روز گرفته می شود.

 

 

 

لطفا توجه کنید که سفارت فقط کپی هائی را تایید می کند که برای استفاده در آلمان می باشند. ( مثلا برای تحصیل، ازدواج، گواهی ولادت).

 

 فتو کپی مدارک آلمانی که برای ارائه به مترجم رسمی در ایران می باشند، تایید نمی شوند.

 

 مدارک فارسی فقط در صورتی تایید می شوند که ترجمه آنها قبلا توسط سفارت تایید شده باشد.

 

 

 

تایید برای امور بازنشستگی مجانی است. برای تایید لطفا نامه اداره بیمه بازنشستگی و گذرنامه خود را همراه بیاورید.

 

 

 

 

 

تأیید و تصدیق کپی مدارک ایرانی، تذکر برای دانشجوها , PDF 73.61k

 

 

 

تایید امضاء

 

 

 

در طول ساعت کار باجه ها ( یک شنبه تا پنج شنبه از 7.30 الی 10،30 ) می توانید امضا و فتو کپی ها را برای ‏تایید ارائه کنید. ‏

 

بطور معمول برای این کار نیاز به گرفتن وقت ندارید. برای تایید امضاء خودتان لطفا مدرکی را که امضا  آن باید ‏تایید شود ، گذرنامه و یا کارت شناسائی (کارت ملی) خود را همراه بیاورید. ارائه شناسنامه مدرک شناسائی ‏محسوب نمی شود.

 

  هزینه این تایید بستگی به ارزش سندی دارد که تایید امضا می شود  و بین 15 تا 250 یورو ‏می باشد که با ریال ایرانی و با توجه به نرخ برابری ارز در همان تاریخ گرفته می شود. ‏

 

 

 

چند نمونه از مواردی که معمولا تایید امضا برای آنها لازم است :‏

 

 

 

    درخواست صدور عدم سوء پیشینه. 

 

    وکالت برای اطلاعیه عقد  ازدواج ( شما با این وکالتنامه به نامزد خود اجازه می دهید که در آلمان برای ‏عقد ازدواج در ادراه ثبت تاریخی تعین کند.  فرم های لازم را از همان اداره ثبت ازدواج مربوطه تهیه ‏می کنید.)‏

 

    وکالت نامه به بانک و ادارات

 

    وکالت برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود

 

    اظهارنامه اعطای  مجوز برای قرارداد های خرید منعقد شده در آلمان. (لطفا  برای این منظور علاوه بر ‏گذرنامه خودتان  و اظهارنامه اعطای مجوز، قرارداد خریدی را که در آلمان تنظیم سند شده است را ‏همراه بیاورید.

 

 وکالتنامه هائی که برای قرارداد خرید داده می شوند، در مواردی نیاز به تنظیم سند ‏دارند. مثلا در صورتی که وکالتنامه  بصورت بلافسخ  اعطا می شود. لطفا درباره این موارد  قبلا با وکیل ‏و یا دفترخانه خودتان در آلمان و زبان آلمانی  صحبت کنید.) ‏

 

 

 

اگر در مورد تایید امضا سوالی هست ، لطفا با بخش کنسولی تماس بگیرید. ‏

 

 

 

برای تنظیم یک اظهارنامه به قید سوگند  باید قبلا وقت بگیرید. لطفا با فرم تماس با بخش کنسولی تماس ‏بگیرید.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

دربهای اتوماتیک بیمارستانی DITEC

 

 

 

درب اتوماتیک بیمارستانی مناسب برای استفاده در:

 

 

 

·        اتاق جراحی

 

 

 

·        اتاق رادیولوژی

 

 

 

·        اتاق های ایزوله

 

 

 

·        مراکز توانبخشی

 

 

 

·        مراکز جراحی محدود،پزشکان، دندانپزشکان

 

 

 

·        دیگر بخش ها

 

 

 

·        صنایع داروسازی

 

 

 

·        محیط های ایزوله شده در برابر صدا و اتاقهای ضبط

 

 

 

·        آزمایش های الکترونیکی

 

 

 

·        آزمایشهای آنالیز و تجزیه (دارویی و بخش شیمیایی)

 

 

 

·        جابجایی دربها با لنگه های سنگین و خاص  در درب اتوماتیک

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

تراکم تصویری دوربین مدار بسته H.265 فصل جدیدی را در نظارت تصویری IP رقم می زند.

 

 

 

ظهور قالب تصویری جدید در سال گذشته برای کدگذاری های ویدیویی عملکرد بالا، طی چند سال آینده تاثیر بسیار زیادی بر روی صنعت نظارت تصویری خواهد داشت.

 

 یکی از مزایای این قالب کدگذاری جدید، H.265/HEVC در مقایسه با نسل قبلی آن یعنی H.264/MPEG-4 این است که با کیفیت تصویری مشابه، چهل درصد یا بیشتر از میزان نرخ بیت کاهش پیدا می کند.

 

بنابراین، دوربین مدار بسته با میزان نیازهای شبکه ای و فضای ذخیرهسازی مشابه، می تواند کیفیت تصویری بهتری را در مقایسه با کیفیت تصویری H.264 ارائه دهد یا اینکه همان کیفیت تصویری را با چهل درصد نیازهای ذخیره سازی و فضای شبکهای کمتر ارائه دهد.

 

 دوربین های مداربسته IP با قالب H.265/HEVC میتوانند تصاویری با مگاپیکسل بالاتر مثلاً دوربین مدار بسته تا بیست مگاپیکسل را ارائه دهند تا بدون از کار انداختن زیرساختارهای شبکه ای با کارآمدی بیشتری کار کنند.

 

قالب H.265/HEVC همچنین میزان سطح نویز تصویری، فضای رنگی و از همه مهم تر برای نظارت تصویری میزان محدوده ی پویایی بهتری را به همراه می آورد.

 

 

 

اجرای قالب H.265 در دوربین مدار بسته، امری اجتناب ناپذیر، اما نیازمند چند سال زمان

 

 

 

اجرای استانداردی جدید در بسیاری از دوربین های شبکه ای و IP به چندین سال زمان نیاز دارد.

 

بازار صنعت امنیت و نصب دوربین مداربسته قالب H.265/HEVC را نیز همچون استانداردهای تصویری دیگر، از بازار مصرف کننده تجهیزات الکترونیک به ارث برده است. معمولاً پس از اینکه استانداردهای جدیدی ارائه شده اند، چندین سال زمان لازم بوده تا کاربری شان در بازارهای مختلف معمول شود و ابتدا از بازار مصرف کننده تجهیزات تصویری آغاز شده و بعدها به بازارهای کوچکتر دیگر و همینطور بازار صنعت امنیت نیز راه می یابد.

 

در حال حاضر قالب کدگذاری تصویری پیشرو در صنعت H.264/MPEG-4 است که در سال 1999 عرضه شد و رایج شدن آن چندین سال طول کشید و بیش از یک دهه پس از عرضه در صنعت نظارت تصویری و امنیت به استانداردی مرسوم تبدیل گردید.

 

 

 

ساختار H.265/HEVC نیز به همین ترتیب به چندین سال زمان نیاز دارد. جک کاباسو، مدیرعامل یکی از شرکتهای عرضه کننده سیستمهای نظارت تصویری در ایالات متحده اجرای این قالب جدید در نظارت تصویری را اجتناب ناپذیر عنوان می کند.

 

 اما چنین می افزاید که تحقیقات و توسعه در این صنعت کمی زمان می برد. او پیش بینی می کند که اولین نمونه محصولات دارای این فنآوری در نمایشگاه 2015 ISC West در ایالات متحده به نمایش درآیند و سال بعدش محصولات به صورت عمده عرضه گردند.

 

شرکت وی بر روی بازار مصرف کننده عمده تمرکز کرده و پردازش تصویری یکی از نقاط قوت و کلیدی این شرکت در سابقه ی پانزده ساله اش بوده است.

 

 

 

مزایای H.265 به نوع اجرا بستگی دارد

 

 

 

کاباسو می گوید، مزایای این قالب تراکم تصویری جدید به این امر بستگی دارد که هر تولید کننده چگونه از آن استفاده کند.

 

 * اینکه شما از یک استاندارد استفاده کنید، به معنای آن نیست که سیستمی مفید می سازید*.

 

او این قالب جدید را با مواد لازم غذاها مقایسه می کند که می تواند از سوی سراشپزهی مختلفی به کار گرفته شود – غذای به دست آمده، بر اساس روش های پخت و پز این سرآشپز ها متفاوت است.

 

او می گوید،* تنها چون از فت آوری خاصی استفتده می کنید، به معنای آن نیست که حتماً آن را به شکلی موفقیت آمیز اجرایی نمایید*.

 

 اگر چه در دوربین های مدار بسته IP از استاندارد های تصویری استفاده می شود، اما هر تولید کننده ای استانداردها را به صورت اختصاصی و با توجه به محصولات خود به کار می گیرد.

 

بنابراین، هر دوربین مداربسته بایستی با دستگاه ضبط تصویری به کار رود که با سیستم رمزگشای ان (decoding) منطبق باشد.

 

 

 

در حالتی دیگر، تولید کنندگان دوربین مداربسته IP نرم افزارها و میانجی هی خود را باشرکت های تولید کننده نرم افزار و سخت افزاری به اشتراک می گذارد و آنها را در دوبین مدار بسته خود یکپارچه می سازد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

لامپ زنون تکنولوژی جدیدی است که در سال 2001توسط اروپاییها اختراع شد وهم اکنون به صورت استاندار برروی تمام خودروهای اروپایی وبرخی از کمپانیهای اسیایی نصب میشود

 

 

 

لامپهای زنـون کـه در خـارج از کشــور به طـور فـابریـک روی اتـومبیل های شهری نصب

 

 

 

می شود امروز در ایران یک آپشن محسوب می شود و جوانان ما از زنون  و ال ای دی hg استقبال گسترده ای کرده اند .

 

بعد از اختراع لامپ زنون کمپانیهای تولید کننده خودرو ،طرح چراغهای خود را از کاسه چراغ به چراغ لنزی تغییر دادند.

 

در چراغهای کاسه ای شکست نور انجام میشود ولی در چراغهای لنزی شکست نور وجود ندارد پس با لامپ معمولی خودروی مجهز به چراغ لنزی با کمبود 15 تا 25 درصدی نور خروجی در مقایسه با چراغ کاسه ای مواجه است.

 

 

 

لامپ زنون

 

 

 

این کمبود را لامپ زنون باید جبران کند که خروجی ان سه برابر لامپ معمولی واردات قطعات الکترونیک است.

 

 

 

پس اگر خودروی شما مجهز به چراغ لنزی است بدانید که باید خودروی شما مجهز به لامپ زنون باشد واساساُ لنز داخل چراغ خودروی شما برای متمرکز کردن نور قوی لامپ زنون است نه زیبایی خودرو.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

پیش از این در مورد چگونگی خرید گوشی و آموزش تعمیرات تبلت راهنمایی هایی کردیم و حالا در نظر داریم نکاتی را در مورد شرایط خرید لپ تاپ  برای شما ارائه دهیم.

 

 

 

این نوشته بیشتر به عنوان یک یادآوری ارائه می شود تا با خواندن آن شما نکاتی را هنگام خرید مد نظر داشته باشید:

 

 

 

بودجه ! مسئله این است!

 

 

 

نکته مهم در خرید هر چیزی و البته همین لپ تاپ! بودجه است. اما این بودجه را چگونه باید انتخاب کنیم؟ ببینید بحث جیب شما یک مسئله است و نیاز شما یک مسئله .

 

 در خرید لپ تاپ تقریباً ما سه رده کاربری داریم یکی در حدود ۱ میلیون تومان است که ساده ترین رده است و کارهای روزمره را می توان از آن انتظار داشت. تا قیمت حدود ۲.۵ میلیون تومان رده متوسط است و معمولاً برای دانشجویان و بسیاری از نیاز های ما کافی است.

 

رده آخر از۲.۵ میلیون تومان شروع می شود و به نزدیک ۱۵ میلیون تومان هم می رسد. این رده خاص است، برای گیم، کارهای گرافیکی، صوتی و تصویری و ….

 

 

 

مهمترین فاکتور خرید چیست؟

 

 

 

البته که سی پی یو! ببینید Cpu و کارت گرافیک دستگاه از قطعاتی هستند که معمولاً در لپ تاپ ها ثابت می مانند. امکان تغییرشان هست ولی سخت است و کمتر اینکار را می کنند. از طرفی دیگر شما با انتخاب CPU در واقع مادربورد و تکنولوژی آن را هم انتخاب می کنید. پس هنگام خرید به سی پی یو توجه کنید. همانطور که پیش از این هم گفتم بعد از CPU، کارت گرافیک اهمیت زیادی دارد..

 

 

 

 

 

چه اجزایی قابل تغییر هستند؟

 

 

 

منظورم از معرفی این قطعات این است که شما می توانید در انتخابتان آنها را نادیده بگیرید تا مثلاً CPU یا کارت گرافیک بهتری بخرید. رم از معروفترین قطعات قابل تعویض لپ تاپ است. بعد از آن هارد است.پس نگران ظرفیت هارد نباشید. در تعویض رم سعی کنید بیشترین استفاده را از اسلات ها ببرید و در خرید هارد هم سعی کنید به سرعت هم توجه کنید. ۷۲۰۰ دور سرعت مناسبی است. البته چندی است که در برخی از لپ تاپ ها از هارد SSD در کنار هارد HDD استفاده می شود که کار زیرکانه ای است. پس اگر انتخابی داشتید که در آن شانس اضافه کردن هارد SSD در لپ تاپ بود. شانس بیشتر را به آن بدهید. برای مثال سری Lenovo Z510 این ویژگی را دارند.

 

 

 

 

 

صفحه نمایش: برخی اوقات همه چیز است و گاهی هیچ !

 

 

 

علاوه بر ظاهر، صفحه نمایش از مواردی است که خریدار را مبهوت خود می کند. در اینجا هم من با احترام به چشمانتان این امر را تأیید می کنم که کیفیت تصویر و زاویه دید در لپ تاپ مهم است و ولی نباید آنچنان تعیین کننده باشد. حداقل نه در درجه  اول یا دوم!

 

چون هرچه باشد همه برندها سعی کرده اند تصویر خوبی از خود ارائه دهند حالا یکی روی قطعات داخلیش بیشتر کار کرده و یکی روی کیفیت تصویرش و آموزش تعمیر لپ تاپ (حداقل در قیمت های تا ۳ میلیون تومان) .

 

 

 

 

 

باور کنید وزن مهم است!

 

 

 

همراهم باش نه عذابم! مطمئن باشید در یک روز گرم تابستانی یا یک روز سرد بارانی پاییزی(البته بارانش را امیدوارم! ) هنگامی که لپ تاپ در کوله پشتیتان سنگینی می کند این سخن را در ذهن می گذرانید. پس به وزن هم توجه کنید. آقایان عزیز اگر لپ تاپ را زیاد جابه جا می کنید زیاد به وزن بالای ۲.۵ کیلوگرم فکر نکنید. خانم های گرامی شما هم تا نزدیک ۲ تا ۲.۲ حداکثر قرار دهید. مطمئن باشید بعدها مرا یاد خواهید کرد :)

 

 

 

 

 

چه میکنه این باتری؟

 

 

 

لپ تاپ خاموش به درد شما نمی خورد. حتی اگر ۲۰ میلیون پولش را داده باشید. پس به باتری توجه کنید باتری مهم است، مهم ! به خصوص اگرکارتان بیشتر خارج از خانه یا محل کارتان باشد. لپ تاپ های معمول در حدود ۳ ساعت باتری نگه می دارند و لپ تاپ های مخصوص تا حدود ۱۰ ساعت!

 

 

 

تحقیق کن! تحقیق!

 

 

 

دوست داشته باشید یا نه لپ تاپ ها تا مدت ها در کنار شما خواهند بود. پس در انتخابشان دقت کنید. گاهی اوقات خیلی ها با برند خرید می کنند، درست است که مشخصات داخلی نشاندهنده قدرت لپ تاپ است ولی اگر کمی معایب و مزایای محصول را دنبال کنید می توانید به داغ کردن لپ تاپ، کیفیت صفحه، عمر باتری، کیفیت ساخت و …. پی ببرید. این مزایا و معایب در کجا منعکس می شوند؟ آفرین در سایت ها فروش کالا ها، در سایت هایی مثل notebookcheck.net و …

 

 

 

 

 

کجا بخریم؟

 

 

 

اگر تهرانید انتخاب ها زیاد است. از میدان ولیعصر راه بیفتید تا میدان ونک ! کمی بالاتر از میدان ولیعصر پاساژ ایران قرار دارد که کمی در امر لپ تاپ ضعیف است و آنچنان تنوعی در آن نمی بینید! پاساژ بعدی پاساژ پارسیان است(در کنار فرهنگستان هنر) یکی از نکات مثبت این پاساژ امکان تست و کار کردن با لپ تاپ هاست (البته بیشتر لپ تاپ های ایسوس و ایسر در این مرکز خرید قرار دارند). بعد از ان به پاساژ رضا می رسیم. اینجا تنوع بیشتری نسبت به پاساژ ایران و پارسیان خواهید دید. اما پیشنهاد اصلی من دو پاساژ پایتخت و موبایل ایران هستند. پاساژ پایتخت در تقاطع میرداماد- ولیعصر قرار دارد. در این پاساژ از تمامی برندها حضور دارند و معمولاً می توانید با خیلی از آنها کار کنید و تست کنید. پاساژ موبایل ایران هم در بحث اپل خوش درخشیده است و در کنار پایتخت از مراکز خرید محصولات اپل است.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

این شستیها به دو صورت موجودند: یا به صورت شستی معمولی که با فشار به آن کنتاکتها بسته یا باز شده و پیام به مرکز کنترل ارسال میشود و یا به صورت شستیهای شیشهدار که شامل یک جعبه کوچک است که درون آن یک میکروسویچ و جلوی آن درپوش شیشهای قرار دارد. با وارد نمودن ضربهای کوچک به شیشه ، شیشه شکسته شده، اهرم میکروسویچ آزاد شده و کنتاکتها عمل مینماید و پیام به مرکز کنترل ارسال میشود.

 

مراکز کنترل

 

 

 

در این مراکز که امروزه به صورت الکترونیکی وجود دارند، تمام وظایف توسط میکروپروسسورها انجام میشود و سیم کشی کلیه دتکتورها ، شستیها ، لامپهای اعلام خبر ، وسایل صوتی خبر دهنده ، منابع تغذیه و غیره به مرکز کنترل وصل میشود.

 

در  آموزش دزدگیر و اعلام حریقمراکز کنترل دارای مدارهای عیب یاب بوده و هنگام ایجاد عیوبی ناشی از قطع مدارها ، قطع برق شهر ، ضعیف بودن باتریها ، سوختگی فیوزها ، خرابی دتکتورها عمل نموده و سیگنال به مراکز کنترل ارسال شده و منطقه آتش گرفته ، شناسایی میشود.

 

در بعضی از مراکز کنترل به نام مراکز کنترل آدرس پذیر شماره دتیکوری که فعال شده است، توسط صفحه دیجیتالی نمایش دهنده ، نشان داه میشود و بدین ترتیب میتوان سریعا محل وقوع حریق را شناسایی و اقدامات لازم را برای پیشگیری از توسعه حریق به عمل آورد. بعضی از مراکز کنترل اعلام حریق دارای یک ترمینال تلفن هستند که از طریق کابل کشی به مرکز آتش نشانی ارتباط پیدا میکنند و در صورت لزوم وقوع حریق بطور اتوماتیک به مرکز آتش نشانی اطلاع داده میشود.

 

 

 

وسایل خبر دهنده

 

 

 

وسایل خبر دهنده در سیستم اعلام حریق مانند آژیرها ، زنگها ، بوقها ، لامپها و ... میباشند که در صورت بروز حریق و شناسایی آن توسط مرکز کنترل ، فرمان گرفته و ساکنین یا افراد داخل ساختمان را مطلع میسازند.

 

 

 

 

 

مدیریت حریق

 

در مدیریت حریق در ساختمان، تشخیص به موقع حریق و محل اصلی بروز آن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

 در کلیه واحدها بستگی به نوع کاربری واحد، حسگرهایی مربوط به تشخیص دود و حرارت نصب شده که به کنترل کننده محلی آن واحد متصل می باشد.

 

در صورتیکه هر گونه دودی که نشانگر آتش سوزی باشد، و یا حرارتی که نشانگر حریق است، احساس شود، کنترل کننده محلی آژیری پخش می نماید که نشانگر وقوع حریق می باشد و به نرم افزار مرکزی هم اطلاع می دهد و از مباحث آموزش دزدگیر و اعلام حریق است.

 

 با آتش نشانی و صاحب واحد تماس گرفته شده و اطلاع رسانی لازم انجام می گردد. تصاویر صحنه حریق نمایش داده شده و ذخیره می گردد.

 

 بر روی مونیتور اصلی نیز محل دقیق وقوع حادثه روی نقشه ساختمان نمایش داده شده و مشخص می گردد.

 

 در صورتیکه آن واحد مجهز به تجهیزات اطفاء حریق باشد و سیستم بر روی کنترل خودکار قرار داشته باشد و یا دستوری از اتاق کنترل دریافت نماید، اطفاء حریق به صورت خودکار انجام و آب پاشها و کپسولهای خودکار منطقه آتش به کار می افتد می پذیرد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

درب اتوماتیک علاوه بر زیبایی و شیک بودن مزیت هایی هم دارد .

 

 

 

برخی از مردم تصور می کنند اگر بخواهند از درب اتوماتیک شیشه ای برای منازل و یا شرکت ها استفاده نمایند کاملا کار تجملاتی انجام داده اند .

 

 

 

ولی آن ها با این موضوع توجه ندارند که درب اتوماتیک دارای فوایدی هم هستند که خیلی پر رنگ تر از زیبایی آنهاست .

 

 

 

به عنوان مثال دسترسی در درب اتوماتیک آسان و بی دردسر می باشد و به راحتی می توان به داخل ساختمان رفت و یا از آن خارج شد . علاوه بر اسانی رفت و امد این سیستم نوعی از خوش آمد گویی را هم دارد و این بسیار بر ذهن شخص تأثیر گذار می باشد .

 

در درب های سنتی و قدیمی برای باز و بسته کردن درب باید از توان و انرژی بدن و فیزیکی بهره می گرفتیم و این برای افرادی که ناتوانی جسمی داشتند و یا سن آن ها بالا بود ایجاد مشکل می کرد زیرا ساخت درب ها برای افرادی با توانایی عادی است و ممکن است برای افراد ناتوان ایجاد دردسر و مشکل نماید .

 

 

 

با توجه به این توضیحات افراد مسئول به فکر تولید انواع درب اتوماتیک افتادند و انها را کم کم جایگزین دربهای دستی کردند.

 

 

 

درب اتوماتیک از جمله درب اتوماتیک شیشه ای از مواد خاصی تولید و ایجاد شده و در طراحی انها دست طراح بسیار باز است و از نظر هزینه به صرفه هستند و طرفداران مخصوص به خود را دارند

 



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

تمامی دانشجویان هنگام ثبت نام در دانشگاه‌های آلمان موظف هستند تحت پوشش بیمه باشند. بدون قرارداد بیمه امکان ثبت نام در دانشگاه‌ها وجود ندارد.

 

شرکت­های دولتی بیمه در آلمان تعرفه­های مناسبی برای دانشجویان در نظر می‌گیرند. درباره "بیمه درمانی دانشجویی" (studentische Krankenversicherung) در آلمان یک نکته روشن است و آن این که دانشجویان بدون داشتن قرارداد بیمه نمی­توانند در دانشگاه ثبت نام کنند.

 

این شرایط شامل دانشجویان زبان آلمانی و خارجی می­شود. دانشجویان خارجی می­توانند با پرداخت حق بیمه دانشجویی از امکانات سلامتی و بهداشتی در آلمان استفاده کنند. دانشجویان خارجی موظف هستند، پیش از ثبت نام در دانشگاه، گواهی مربوط به بیمه دانشجویی را به دانشگاه ارائه کنند.

 

 پرداخت تعرفه دانشجویی بیمه تا پایان سی سالگی شرکت­های بیمه دولتی در آلمان وظیفه دارند، دانشجویان را تا پایان سی سالگی یا تا پایان چهاردهمین ترم تحصیلی در دانشگاه با تعرفه­های دانشجویی و ارزان قیمت بیمه کنند.

 

اگر سن شما از سی سال بیش­تر باشد یا در طول دوران تحصیل از سی سالگی فراتر رود یا چهاردهمین ترم تحصیلی را پشت سر گذاشته باشید و هنوز تحصیل خود را به پایان نرسانده باشید، می­توانید با پرداخت تعرفه­های گران­تر به قرارداد خود با شرکت بیمه ادامه دهید.

 

 نکته دیگر درباره قرارداد بیمه این است که آیا دانشجو می­تواند بیمه درمانی خود در کشور محل زندگی­اش را به آلمان منتقل کند یا خیر.

 

در این زمینه می­توان از اداره بیمه در کشور محل سکونت پیش از سفر به آلمان سئوال کرد. به عنوان نمونه کشورهای عضو اتحادیه اروپا چنین پیمانی را با آلمان به امضا رسانده­اند و از این رو بیمه درمانی این کشورها به آلمان قابل انتقال است.

 

 چنانچه کشور شما چنین پیمانی را با آلمان امضا نکرده باشد، می‌بایست درخواست قرارداد بیمه دانشجویی را در آلمان و زبان آلمانی  ارائه و نسبت به ثبت قرارداد اقدام کنید.

 

 تعرفه­های بیمه برای دانشجویان در آلمان در حال حاضر هزینه بیمه دانشجویی با شرکت­های بیمه دولتی ماهانه مبلغی در حدود ۸۰ یورو است.

 

این تعرفه تا سی سالگی یا تا پایان ترم چهارده تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. پس از این زمان دانشجویان موظف هستند، تعرفه­ی دیگری برابر با ۱۶۰ یورو در ماه بپردازند. همسر و فرزندان دانشجو که به همراه وی در آلمان اقامت دارند، در صورت اثبات ناچیز بودن درآمد وی از پرداخت حق بیمه معاف خواهند بود.

 

 دانشجویانی که به هنگام ثبت نام در دانشگاه ۲۹ سال بیشتر دارند، نمی­توانند از تعرفه بیمه دولتی بهره ببرند و می­بایست به شرکت­های خصوصی بیمه مراجعه کنند. از سوی دیگر چنانچه دانشجو مبلغ ماهانه حق بیمه خود را نپردازد، اداره بیمه فورا دانشگاه را از این امر مطلع خواهد ساخت و این حالت می­تواند به اخراج دانشجو از دانشگاه منجر شود.

 

چنانچه به پرسشی درباره جزئیات بیمه دانشجویی در آلمان برخوردید، می­توانید آن را علاوه بر اداره بیمه طرف قرارداد، با اداره امور دانشجویان خارجی (Akademisches Auslandsamt) یا اداره امور صنفی دانشجویان (Studentenwerk) در دانشگاه محل تحصیل خود در میان بگذارید

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

اگر بخواهیم تصاویر را به مکان دیگری انتقال دهیم و امکان سیم کشی به آن محل موجود نباشد در این صورت باید از کارت انتقال تصاویر استفاده کرد که یک نوع آن قابل استفاده بر روی کامپیوتر یا یک مینی کامپیوتر بوده و از طریق خط تلفن تصاویر را ارسال می کند و در مقصد با دادن پس ورد لازم آن را دریافت می کند.

 

 

 

 

 

دوربین اسپید دام چیست؟

 

 

 

          کامل ترین نوع دوربین مدار بسته رنگی که دستگاه کنترلر و کیبورد خاص خود را دارد

 

          گردان است

 

          لنز زوم دارد

 

          شدت نور قابل تنظیم است

 

          دور و نزدیک شدن تصاویر را در آن می توان کنترل نمود

 

          روی سقف نصب می شود

 

          تمامی برنامه ریزی ها و فرامین لازم از طریق کیبورد کوچک و خاص آن قابل انجام است.

 

 

 

 

 

 

 

هر تصویر را می توان مجموعه ای از نقاط نا پیوسته فرض کرد که در کنار هم قرار می گیرند و مجموعا یک تصویر را می سازند هر کدام از این نقاط در هر لحظه می توانند خصوصیات متفاوتی داشته باشند .

 

 

 

 

 

پیکسل چیست ؟

 

 

 

نقاطی که در کنار هم قرار می گیرند تا یک صفحه نمایش تصویر کامل گردد در اصطلاح (پیکسل) نامیده می شود.

 

 

 

سیستم نصب دیجیتال تصاویر :

 

 

 

در این سیستم تصاویرهمه دوربین های مداربسته بر روی فیلم (VHS ) یا (HDD ) کامپیوتر در مدت زمان بین 2 تا 6 ماه ضبط می شود که حجم بایگانی به طور مخصوص کاهش می یابد.

 

 

 

 

 

 سیستم حراست تصویری چیست ؟

 

 

 

 این سیستم به محض دریافت هرگونه حرکت در میدان دید دوربین به طور خود کار فعال شده و نسبت به ضبط اتوماتیک تصاویر اقدام می کند  یا می تواند سنسور های آلارم را در سیستم کنترل حفاظتی فعال نماید .

 

 

 

 دوربین مداربسته دید در شب :

 

 

 

این دوربین ها مخصوص دید در شب و نگهبانی بوده که به صورت مادون قرمز در تاریکی مطلق امکان دید کامل را به نگهبان می دهد.

 

 

 

 دوربین های مداربسته مادون قرمز حرارتی :

 

 

 

نصب دوربین مداربسته  امکان دید کامل به داخل بدن انسان- تانکر های حمل مایعات- کلیه مکانها و محل های مورد نیاز را به نگهبان می دهد.

 

 

 

 درجه وضوح در یک دوربین مداربسته چیست ؟

 

 

 

هر چه مقدار درجه وضوح در یک دوربین مداربسته بیشتر باشد تصویر دارای پیکسل های بیشتر و واضح تر می شود.

 

 

 

 چرا در دوربین مدار بسته از لنز استفاده می کنیم؟

 

 

 

به منظور ایجاد میدان دید مناسب برای یک دوربین مداربسته می توان از انواع لنز های مناسب آن دوربین مداربسته استفاده کرد.

 

 

 

انواع سنسور و چشمی در دوربین مدار بسته چه کاربردی دارند؟

 

 

 

اگر بخواهیم سیستم دوربین مدار بسته در اثر فعال شدن این سنسورها و چشمی ها به کار افتاده بطوری که در حالت عادی خاموش باشد از این سنسورها استفاده می کنیم.

 

 

 

اسکنر در یک دوربین مدار بسته چیست؟

 

 

 

اگر در یک سیستم دوربین مدار بسته بخواهیم دوربین حرکت کرده و ناحیه ی مشخصی را روی مانیتور نشان دهد از اسکنر استفاده می کنیم .

 

یک اسکنر معمولا دارای موتور گردان با قابلیت حرکت دو جهته ( چپ- راست) و نیز چهار جهته ( چپ- راست و بالا- پایین ) می باشد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

در بخش قبلی فواید تابلو روان LED خدمت شما بیان شد.

 

 باید بدانید که یک تابلو روان LED دارای مشخصات مهمی است که هم در کیفیت و هم در قیمت تابلو ال ای دی hg تاثیر زیادی خواهد داشت که در ادامه بیان می کنیم:

 

 

 

    رزولوشن (Resolution یا تراکم نمایشگر ) : در واقع به میزان تراکم و یا نزدیکی بین چراغ های LED روی تابلو روان اطلاق می شود.

 

 

 

    دات پیج ( Dot Pitch ): به فاصله بین دو چراغ ( دو چراغ LED ) روی بورد ماژول تابلو روان گفته می شود و بر اساس میلی متر است و با P نمایش داده می شود.

 

مثلا اگر مرکز دو چراغ 10 میلی متر فاصله داشته باشد ماژول فوق P10 خواهد بود. البته دقت فرمایید که این مشخصه در قیمت ماژول تابلو روان بسیار تاثیر دارد.

 

 

 

    فریم ریت ( Frame Rate یا FPS ): در واقع نشان دهنده این است که این تابلو هر چند ثانیه یکبار می تواند صفحه نمایشگر را با داده های جدید یا فریم جدیدی پر کند.

 

 

 

در واقع بنوعی سرعت پردازش و نمایش افکت ها و تصاویر متحرک روی تابلو است.

 

 

 

 

 

    سرعت Refresh Rate : در واقع مشخص کننده اسن امر است که صفحه نمایش تابلو روان LED در یک ثانیه چند دفعه می تواند داده ها و برنامه های جدید را بخواند و یا فریم جاری تصویر را مجددا بازنشانی کند.

 

 

 

    اسکن Scan یا جاروب : در واقع سرعت خواندن سطرهای پیکسل های تابلو روان در یک زمان مشخص است و در قیمت تابلو روان و واردات قطعات الکترونیک  تاثیر زیادی دارد زیرا هر چقد عدد اسکن بزرگتر باشد قدرت تابلو روان LED بالاتر خواهد بود.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

انتخاب منبع تغذیه دوربین مدار بسته به صورت جامع توضیح داده شد  و شما می توانید در مقاله های زیر اطلاعات کاملتری نیز دریافت کنید:

 

 

 

آداپتور ۲A دوربین مدار بسته

 

 

 

آداپتور یا منبع تغذیه دوربین مداربسته

 

 

 

آداپتور adapter 12v-2a

 

آداپتور adapter 12v-2a

 

 

 

 

 

آداپتور های 12ولت 2 آمپر دوربین مداربسته ساخت کشور تایوان و دارای یک سال گارانتی تعویض می باشد .

 

 

 

آداپتور منبع تغذیه:

 

 

 

برای دوربین های مداربسته باید از برق12ولت استفاده کنیم که برای این کار از تبدیل آداپتور استفاده میکنیم.

 

 

 

 

 

مزایای آداپتور:

 

 

 

 

 

1-عیب یابی راحت در صورت خرابی منبع تغذیه سیستم دوربین مداربسته

 

 

 

2-عمر منبع تغذیه مرکزی را بالا برده و امکان خرابی آن را کاهش می دهد

 

 

 

3-از منبع تغذیه مشترک در نصب دوربین مداربسته  میتوان استفاده کرد که بسیار به صرفه از نظر هزینه است

 

 

 

مشخصات دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل : ds-2cc51a2p

 

 

 

سنسور تصویر : 1/3” SONY CCD

 

 

 

رزولوشن:              700TVL

 

 

 

جنس بدنه :    پلاستیکی سفید

 

 

 

لنز: 3.6mm @F2.0 :2.8 mm, 6 mm, 8 mm, 12 mm, 16 mm optional

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

  لامپ‌های LED در واقع مجموعه‌ای از یك یا چند LED  می‌باشند كه برای به دست آوردن شدت نور و رنگ مورد نیاز با یكدیگر در یك مجموعه قرار داده می‌شوند و به منظور تأمین روشنایی و یا تزئینات در واردات قطعات الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

 

  مشخصات منحصر به فرد LED باعث شده است كه لامپ‌های LED به سرعت جایگزین سایر منابع تأمین روشنایی گردند و از مصادیق بارز آن می‌توان به چراغ‌ها و علائم راهنمایی ساخته شده با LED اشاره كرد

 

 

 

كه در حال حاضر در كشور ما در مقیاس گسترده‌ای به كار گرفته شده‌اند و جایگزین نمونه‌های قدیمی شده‌اند.

 

 

 

در حال حاضر تولید كنندگان لامپ‌های قدیمی كه معروف‌ترین آن‌ها OSRAM می‌باشد به صورت گسترده‌ای بر روی تولید لامپ‌های LED و ال ای دی hg سرمایه‌گذاری نموده‌اند

 

و موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود كه بدانیم كه پیشروترین شركت در زمینه تولید لامپ‌های كم‌مصرف (كه در حال حاضر از نظر عده‌ای مناسب‌ترین نسبت به لامپ‌های LED می‌باشند.

 

همین شركت OSRAM می‌باشد و سرمایه‌گذاری عظیم شركت بر روی LEDها نشانگر این نكته است

 

 كه آن‌ها نیز به این موضوع كه هیچ‌گونه منبع روشنایی در آینده قابل رقابت با لامپ‌های LED نمی‌باشد كاملاً آگاه می‌باشند.

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 برای دریافت امواج از شبکه های ارتباطی و ارسال آن به گوشی های تلفن همراه نیاز به نصب آنتن هایی است که آنها را BTS می نامند.

 

 

 

BTS مخفف کلمه Base Tranceiver Station است.

 

 

 

دلایل نصب آنتن های BTS

 

 

 

تامین پوشش رادیویی در جاده ها یا مناطقی که سیگنال ضعیف است یکی از دلایل نصب آنتن های BTS است .یکی دیگر از اهداف نصب آنتن BTS از بین بردن ترافیک شبکه است .

 

 

 

نحوه نصب آنتن های BTS

 

 

 

برای نصب آنتن های BTS فواصل معینی در نظر گرفته می شود.این فواصل بر اساس قواعد خاصی تعیین می شوند که از جمله آنها می توان به ظرفیت آنتن منصوبه ، تعداد مشترکین موجود در هر منطقه و کاهش تشعشات آنتن اشاره کرد .

 

شبكه سلولی در آنتن‌های BTS

 

 

 

آنتن‌های BTS یا Base Transceiver station فناوری‌های گوناگونی از قبیل: GSM، WLL WAN، CDMA، WiFi و WiMAX را پشتیبانی می‌كنند.

 

این آنتن‌ها در شبكه تلفن همراه كه از نوع شبكه سلولی cell است، وظیفه تشكیل نقاط اتصال سلول‌های 6 ضلعی این شبكه را دارند و عموما 2 نوع ارتباط برقرار می‌كنند، اول ارتباط با سایر آنتن‌ها و دوم ارتباط با وسایل واقع در دامنه تحت پوشش.

 

 

 

بی‌تی‌اس‌ها اغلب دارای 3 سكتور هستند كه هر كدام حدود 120 درجه را پوشش می‌دهند كه جمعا 360 درجه می‌شود، اما هر سكتور یا قسمت می‌تواند مستقل نیز نصب شود تا محل‌های خاصی را پوشش دهد.

 

 بی‌تی‌اس حدود 30 كیلومتر برد دارد كه برد مفید آن را در فضای باز و بدون هیچ‌گونه ساختمان یا مانعی 20 كیلومتر تخمین می‌زنند و در فضای شهر با وجود ساختمان‌های بلند و متعدد، برد مفید را بین 2 تا 5 كیلومتر در نظر می‌گیرند.

 

 اگر در فضای باز و خارج از شهر باشید، بسته به قدرت سیگنال دریافتی از بی‌تی‌اس می‌توانید مكالمه داشته باشید به عبارتی دیگر در صورت داشتن شارژ كافی براحتی می‌توانید از فاصله 15 كیلومتری سایت مكالمه كنید. در این مقطع میزان تشعشع و قدرت فرستنده و گیرنده اهمیت پیدا می‌كند.

 

 

 

قدرت خروجی بی‌تی‌اس به صورت manual یا دستی و قدرت خروجی گوشی به صورت خودكار تنظیم می‌شود تا مصرف باتری به حداقل برسد.

 

 

 

اجزای تشکیل دهنده BTS

 

 

 

BTS ها از سلو لهایی تشکیل شده اند که در هر کدام از این سلولها سه سکتور وجود دارد .اندازه سلولهای آنتن های BTS بستگی به فاصله این آنتن ها دارد .

 

در آموزش تعمیر موبایل و در مبحث سلولهای بزرگتر مربوط به آنتن های نزدیک به هم و سلولهای کوچک مربوط به آنتن هایی است که فاصله زیادی از هم دارند .چهار TRX در هر کدام از این سکتورها فعال می شود که به ازای هر کدام از این TRX ها ارتباط همزمان بین هشت مشترک برقرار می شود .

 

 

 

TRX مخفف کلمه transceiver است و در آنتن های BTS به عنوان فرستنده و گیرنده عمل می کند .هر آنتن BTS حداکثر از توانایی ارتباط رسانی بین 96 مشترک برخوردار است .

 

 

 

از دیگر اجزاء BTS می توان به پنل اشاره کرد که این پنلها توسط کابل هایی به نام FEEDER به آنتن ها وصل می شود .

 

 

 

 

 

 

 

شبکه های برتر

 

 

 

یکی از عناصر تشکیل دهنده سیستم سوئچینگ تلفن همراه MSC است که به آن مرکز سرویس های سوئیچینگ نیز گفته می شود که عملکرد راه اندازی مکالمه را انجام می دهد و وظایفی چون ارائه صورت حساب مشترکین نیز بر عهده این مرکز است .

 

 

 

کیفیت مکالمه و تماس مطلوب و آموزش تعمیرات موبایل در آنتن های BTS توسط شبکه ای با نام BSC کنترل می شود.

 

 

 

BSC مخفف کلمه Base Station Controller است .

 

 

 

در مسیری که چند BTS در آن وجود دارد هماهنگی لازم بین این آنتن ها برای قطع نشدن تماس را شبکه BSC انجام می دهد .

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی در امر باز و بستن درب بسیار راحت و آسان است و این درب به کمک یک دستگاه کارت خوان و یا چشم الکترونیکی مخصوص فرمان می گیرند .

 

 

 

کاربرد درب اتوماتیک شیشه ای بسیار زیاد است و این درب های اتوماتیک عموما در محل هایی همانند مراکز اداری و منازل شخصی و آپارتمان ها و یا مراکز و بخش هایی که رفت و امد اشخاص ناتوان و یا کم توان جسمی زیاد می باشد مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد فراوانی دارند .

 

 

 

ویژگی درب اتوماتیک لولایی شیشه ای باعث شده تا در میان سالمندان محبوب شود چون آنها برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک دیگر احتیاجی نیست از دست هایشان استفاده کنند و خود درب به صورت کاملا اتوماتیک این کار را برای آنها انجام می دهد و این روشی مناسب برای ناتوانان جسمی می باشد .

 

 

 

از درب اتوماتیک شیشه ای در دیگر محل ها همانند فروشگاه های لوکس و بزرگ و مدارس و ایستگاه های مترو و بیمارستان ها و مراکز درمانی و خدماتی و ... نیز می توان استفاده نمود و انها را نصب کرد .

 

 

 

درب اتوماتیک لولایی به اضافه ی کاربرد و کارایی بیشمار خود از لحاظ مصرف انرژی هم بهینه و مطابق با استانداردهای خاص خود است .

 

 

 

یکی از خواص و ویژگی های درب اتوماتیک دو لنگه لولايی اين می باشد که هر لنگه از درب ،کاربرد فعال گرها را از هم جدا می نماید و لنگه متحرك کاملا اتوماتيك فعال است و لنگه ثابت با کمک آرام بند باز شود .

 

 

 

در زمان خريد درب اتوماتيک دقت نمایید و همانند خرید سایر کالاها و محصولاتی که نیاز دارید سعی کنید با اطلاعاتی جامع و کامل این کار را انجام دهید تا در اینده با مشکلی در این زمینه روبرو نشوید و از جهت اقتصادی نیز به صرفه ترین کار را انجام داده باشید .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 کسی که به زبان آلمانی صحبت می کند، قادر است با 101 میلیون نفر در سراسر دنیا ارتباط برقرار کند. تنها 100 میلیون اروپایی، زبان آلمانی را به عنوان زبان مادری تکلم می کنند. این نه تنها شامل کشور آلمان می شود بلکه کشورهای "سوییس، اتریش، لوکسامبورگ و لیختن اشتاین" را هم در برمی گیرد.

 

 

 

معلومات زبان آلمانی در نواحی از شمال ایتالیا، شرق بلژیک، شرق فرانسه، همچنین در هلند و دانمارک به کار می آید. از سال 1989 شمار زبان آموزان آلمانی در سراسر دنیا رو به افزایش است.

 

بر اساس آمار مؤسسه "گوته" حدود 20 تا 21 میلیون نفر در سال 1995 به یادگیری آلمانی به عنوان زبان خارجی پرداخته اند. 14 هزار دانش آموز در سال 2000 یک آزمون زبان آلمانی را پشت سر گذاشته اند. بدین ترتیب آلمانی جزء 12 زبان رایج جهان به شمار می آید، در حالیکه آلمان تنها 5/2 درصد جمعیت دنیا را تشکیل می دهد. در محدوده اروپا، آلمانی بیشترین تعداد گویشور را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

زبان آلمانی در علوم زبان آلمانی در حیطه علوم از جایگاهی مطمئن برخوردار است. آلمانی به عنوان زبان علم و زبان تخصصی در پژوهش و آموزش نقش مهمی ایفا می کند. آلمانی به عنوان زبان علم در قرن نوزدهم در جایگاه رفیعی قرار داشت حتی مهمتر از فرانسوی و تاحدی هم برتر از انگلیسی. این زبان به عنوان زبان تخصصی برای تحصیل و تحقیق در علوم طبیعی و علوم انسانی بسیار مهم بوده است.

 

 مجلات تخصصی بین المللی به زبان آلمانی منتشر می شدند، متخصصان به این زبان با یکدیگر مکاتبه می کردند و در رشته هایی همچون باستان شناسی، فلسفه، علوم اجتماعی و پزشکی تئوری ها ومفاهیم مهم به این زبان بیان می شدند.

 

همچنین برای کار در حرفه مورد نظر دانستن آلمانی ضرورت داشت. از اینرو پزشکان ژاپنی برای اداره پرونده مریضانشان از این زبان استفاده می کردند.

 

 امروزه انگلیسی به عنوان زبان علمی بین المللی حاکم است.

 

اما در شبکه جهانی ِهمکاریهای فرا رشته ای و بین المللی، آلمانی به عنوان زبان علمی همچنان پیشدار است. جامعه مدرن آلمان یک جامعه علمی است: در آلمان علم وتحقیق جایگاه خاصی در زندگی مردم دارد.

 

 

 

برندگان آلمانی جایزه نوبل شمار برندگان آلمانی زبان جایزه نوبل نشان می دهد که این زبان برای دنیای علم و فرهنگ مهم می باشد: در رشته شیمی 30 جایزه نوبل، در پزشکی 25 ،درفیزیک 21 ،در ادبیات 10 و 8 جایزه صلح نوبل.

 

 

 

آلمانی به عنوان پل ارتباطی در آینده این زبان به عنوان یک پل ارتباطی عمل خواهد کرد، به ویژه برای کشورهای آلمانی زبان همسایه وکشورهای شرقی. هم اکنون نیزاتحادیه اروپا پروژه های مخصوصی جهت تمرین توانایی های ادراکی زبان (خواندن) در دست اجرا دارد.

 

توانایی خواندن، مطالعه متون تخصصی به زبان اصلی را میسر ساخته و راه گفتگوهای علمی را باز می کند.از این رو یادگیری زبان آلمانی سودمند است.

 

اشراف به زبان آلمانی برای کسانی که مایلند اثر نویسندگان بزرگ کلاسیک آلمان را به زبان اصلی مطالعه کنند، اجتناب ناپذیر است: تنها برای مثال "فاوست" اثر گوته، "سرمایه" اثر مارکس، "تئوری نسبیت" اثر آین اشتاین، "تعبیر خواب" اثر فروید و واژه نامه " گریم" جزو آثار استاندارد جهانی بوده و نقطه عطفی درتحقیق وتفحص به حساب می آیند.

 

 

 

محققین آلمانی کارهای بزرگی انجام داده اند. بسیاری از دانشمندان نتایج تحقیقات خود را به زبان آلمانی منتشر کرده اند، حتی آنهایی که آلمانی، زبان مادری شان نبوده است. از اینرو اشراف به این زبان در تحصیل بسیاری از رشته ها سودمند خواهد بود.

 

 

 

زبان آلمانی در عرصه بحث های تخصصی مهم می باشد.

 

د رحالی که مکاتبات در حیطه علوم طبیعی تئوریک به زبان انگلیسی انجام می شود، د ربخش علوم طبیعی عملی ( همچون جنگلداری) استفاده از زبان تخصصی، یعنی آلمانی نیز اجتناب ناپذیر است.

 

تنها از این طریق ارتباط بین متخصصین و افراد معمولی برقرار می شود. در بعضی از رشته های علوم انسانی آلمانی به عنوان زبان علم کماکان حاکم است. هنوز در رشته های زبان شناسی کلاسیک، باستان شناسی، موسیقی و فلسفه ویا الهیات لوتری، زبان آلمانی نقشی جهانی را داراست.

 

 در طرحی جاری به منظور تجهیز بنیادی کتابخانه های دانشگاه ها در آمریکا، زبان آلمانی 21 % عناوین زبانشناسی کلاسیک را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

کسانی که توانایی خواندن ودرک زبان آلمانی را دارند، دنیای تحقیق در علوم کلاسیک و مدرن را پیش روی خود باز می بینند.

 

از این رو بیش از 40% از دانشمندان آمریکایی به دانشجویان خود توصیه می کنند که زبان آلمانی را بیاموزند. در لهستان و مجارستان این رقم به 70% می رسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

در این مطلب، تعدادی از رایج‌ترین باورهای اشتباه درباره‌ی افزایش مدت شارژدهی باتری لپ‌تاپ و ماندگاری آن، به‌علاوه‌ی نکاتی درمورد مراقبت از باتری برای استفاده‌ی متمادی از آن را بیان می‌کنیم.

 

 

 

۱. صحت ادعای سازندگان، درمورد مدت شارژدهی باتری

 

 

 

بیشتر سازندگان، ادعای طول عمر بالای شارژدهی را داشته و لپ‌تاپ‌های خود را با این ادعاهای به نظر مشکوک به بازار فروش عرضه می‌کنند.

 

 

 

آزمایش‌ها و بررسی‌های انجام گرفته، مشکوک بودن این ادعاها را تصریح می‌کند.

 

 

 

کارشناسان، اغلب به دنبال ادعاهای این چنینی رفته و صحت ماجرا را در آزمایشگاه بررسی می‌کنند.

 

اخیرا لپ‌تاپی ادعای شارژدهی ۸ ساعته را کرده بود. امّا با کمتراز۵ ساعت وبگردی با اتصال وای‌فای، شارژ آن خالی شد!

 

 

 

 

 

۲. جدا کردن شارژر، پس از شارژ کامل باتری

 

 

 

 

 

به طور خلاصه، نیازی به انجام این کار نیست. باتری‌های لپ‌تاپ پس از پرشدن، فرآیند شارژ را متوقف می‌کنند.

 

 

 

 فناوری مورد استفاده در باتری‌های امروزی بسیار هوشمندانه‌تر از قبل عمل می‌کند. درمقایسه با ۱۰ سال پیش، هم‌اکنون می‌توانید با اطمینان کامل باتری درحال شارژ را به حال خود رها کنید.

 

 

 

جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ زیرا باتری دستگاه به‌خوبی هوای خودش را دارد!

 

 

 

 

 

۳. تخلیه‌ی کامل باتری، قبل‌ از شارژ مجدد

 

 

 

این مورد هم، به هیچ‌وجه صحت ندارد.

 

این باور اشتباه، تحت‌تاثیر تکنولوژی‌های قدیمی باتری که دوام کمی هم داشت به وجود آمده است.

 

اگر از لپ‌تاپ استفاده‌ی خانگی می‌کنید، بهتر است به شارژر متصل باشد.

 

در این حالت با قرار دادن تنظیمات باتری بر روی high performance، سطح بالایی از عملکرد دستگاه را تجربه خواهید کرد.

 

 

 

۴. جایگزینی بی‌دردسر باتری قدیمی لپ‌تاپ

 

 

 

مدت زمان شارژدهی باتری دستگاه، طبیعتا به مرور زمان کوتاه و کوتاه‌تر خواهد شد.

 

 از این‌ رو پس از گذشت چند سال، نیازمند جایگزین کردن باتری و یا آموزش تعمیر laptop  جدیدی خواهید بود.

 

 جدای از هزینه‌ی تعویض باتری، این کار همیشه عملی نبوده یا با دردسرهایی همراه است.

 

 برای نمونه، اولترابوک‌ها معمولا همراه با باتری غیرقابل تعویض عرضه می‌شوند. به همین خاطر، اجازه‌ی تعویض عادی باتری را از کاربر سلب می‌کنند.

 

 

 

۵. کارکرد شارژدهی باتری طبق تعهد سازنده

 

 

 

نمی‌توان گفت که باوری کاملاً اشتباه است.

 

 امّا این ادعا صرفاّ به دوام باتری زیر شرایط محیطی بسیار ویژه اشاره می‌کند.

 

دراین میان، ممکن است برخی از سازندگان ادعای نسبتاّ صحیحی را داشته باشند؛ یا ممکن است ادعای شارژدهی هفتگی و حتی یک ماهه را هم دربرخی از اولترابوک‌ها ببینید.برخی لپ‌تاپ‌ها مدعی شارژدهی ۵۰ روزه‌ی باتری در حالت Standby هستند. اگرچه، می‌توان انتظار شارژدهی طولانی مدّتی را در حالت Sleep دستگاه داشت؛ اما نه تا این حد.

 

به‌طور معمول مدت زمان شارژدهی در آموزش تعمیرات لپ تاپ  ادعا شده، درنتیجه‌ی ارزیابی باتری دستگاه تحت شرایط محیطی ویژه‌ای به دست می‌آید؛ که کمی شک برانگیز است.

 

مدّت زمان‌های ادعا شده بایستی میزان دوام شارژدهی باتری را در موقعیّت زندگی واقعی به کاربران و خریداران نشان دهد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

درب بازکن های اتوماتیک یکی از ابزارهای مهمی هستند که به واسطه پیشرفت شگفت آور و پیوسته تکنولوژی وارد زندگی ما شده است.

 

 اگر یک دقیقه وقت صرف کنید برای اینکه سبک زندگی اکنون خود را با زندگی، فرصت ها و گزینه های موجود در 50 و یا 100 سال گذشته مقایسه کنید متوجه می شوید که حتی عادی ترین و رایج ترین دستگاه های موجود یک نعمت در زندگی ما محسوب می شوند.

 

 

 

 ما با این تکنولوژی های به ظاهر ساده و معمولی بزرگ شده ایم، آنچنان به آنها عادت کرده ایم و متکی شده ایم که تصور زندگی بدون آنها غیر ممکن به نظر می رسد.

 

 

 

یک درب بازکن اتوماتیک هم به همان اندازه معمول و رایج است، اینطور به نظر می رسد که انگارهمیشه وجود داشته است.

 

 در حقیقت اولین درب اتوماتیک ریلی که کشف شده بخشی از عجایب یونان باستان بوده است که برای حفاظت از یک معبد ساخته شده بود و ابزار پیچیده ای در آن به کار رفته بود. اما امروزه درب های اتوماتیک بسیار رایج هستند.

 

 

 

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید می بینید تقریباً همه خانه ها از درب بازکن اتوماتیک استفاده می کنند.

 

یک درب بازکن اتوماتیک صرفاً یک وسیله هوشمند است که این امکان را برای شما فراهم می سازد که درب را باز کنید بدون اینکه آن را لمس کنید. شما همانطور که در ماشین خود نشسته اید با فشار دادن یک دکمه وارد ساختمان می شوید به جای اینکه از ماشین بیرون بیایید و در را باز کنید و بعد از پارک کردن ماشین دوباره در را ببندید.

 

انواع مختلفی از درب بازکن ها وجود دارند به همراه ویژگی ها، عملکرد ها و متعلقات گوناگون بسته به شرایط و موارد استفاده آنها.

 

 

 

درب بازکن های اتوماتیک هم برای درب های ریلی هم برای درب های لولایی وجود دارند که به دو دسته الکتروهیدرولیک و الکترومکانیک تقسیم می شوند.

 

 بر اساس میزان تردد در طول شبانه روز می توانید درب بازکن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

 به طور کلی درب بازکن های الکترومکانیک برای تردد های پایین و متوسط ودرب بازکن های الکتروهیدرولیک برای ترددهای بالا استفاده می شوند.

 

 

 

البته همیشه همه چیز به این خوبی پیش نمی رود.

 

درست است که این سیستم ها موجبات آسایش را فراهم می آورند اما در صورت بی احتیاطی در اثر برخورد با افراد یا اشیاء می توانند خطرساز نیز باشند.

 

 برای جلوگیری از این خطرات احتمالی باید حداقل از دو نوع مکانیزم امنیتی استفاده شود.

 

 

 

 درب ها باید مجهز به حسگر داخلی باشند (internal sensing device) که این حسگرها برای این طراحی می شوند که در صورت وجود یک مانع در حین باز و بسته شدن درب جهت حرکت درب اتوماتیک را معکوس کنند.

 

 

 

همچنین وجود مکانیزم بیرونی external mechanism نیز مورد نیاز است مانند حسگر در لبه های درب an edge sensor و یا چشم الکترونیکی an electronic eye .

 

 

 

باید در نظر داشته باشید که ایجاد امنیت همیشه در الویت قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

در مطالب قبل به اهمیت و وظیفه لنز دوربین مداربسته اشاره کردیم. همانطور که گفته شد لنز دوربین های مداربسته از نظر امکان تنظیم به دو نوع ثابت (Fix) و قابل تنظیم (Varifocal) تقسیم می شود.

 

 

 

باید بدانید که استفاده از لنزهای ثابت به علت هزینه پایین به مراتب رایج تر است. لنزهای ثابت تنها می توانند در یک زاویه ثابت برای شما تصویر ایجاد کنند.

 

رایج ترین انواع لنزهای ثابت لنزهای ۳٫۶ میلیمتر، ۲٫۸ میلیمتر و ۴ میلیمتر هستند.

 

 استفاده از لنزهای ثابت در نصب دوربین مداربسته  با فاصله کانونی دیگر به ندرت صورت می گیرد.

 

 

 

در مقایسه با لنزهای ثابت لنزهای وریفوکال به شما فاصله کانونی را در یک بازه مشخص خواهند داد. شما از طریق تنظیم لنز می توانید زاویه دید دوربین را بین فاصله کانونی مجاز تغییر دهید.

 

 

 

برای مثال از طریق نصب یک لنز وریفوکال ۲٫۸ به ۱۲ میلیمتر بر روی یک CCD 1/3” شما خواهید توانست زاویه دید دوربین را بین ۸۶ درجه تا ۲۵ درجه تنظیم کنید.

 

 

 

یک لنز وریفوکال مانند شکل دارای دو اهرم تنظیم است. اهرم اول برای تنظیم زاویه دید دوربین است.

 

از این طریق شما می توانید فاصله کانونی لنز را تغییر دهید و به مقدار دلخواه در آورید.

 

اهرم دوم وظیفه تنظیم فوکوس دوربین را برعهده دارد. هر بار که شما فاصله کانونی لنز را تغییر می دهید باید فوکوس لنز را برای آن فاصله کانونی تنظیم کنید.

 

 

 

در ادامه باید توضیح دهم که خصوصیت اتو ایریس (Auto Iris) که ممکن است در کاتالوگ لنز با آن مواجه شوید به معنی تنظیم خودکار آیریس دوربین در مقابل نور است.

 

 

 

در واقع وقتی نور محیط زیاد شود دوربین مدار بسته  به طور خودکار آیریس را می بنند تا تصویر از نور اشباح نشود.

 

 

 

فاصله کانونی رایج برای دوربین های مداربسته عبارتند از:

 

 

 

         ۳ به ۹       میلیمتر

 

 

 

         ۲٫۸ به ۱۲  میلیمتر

 

 

 

         ۵ به ۵۰     میلیمتر

 

 

 

         ۶ به ۶۰     میلیمتر

 

 

 

در موقع انتخاب لنز برای دوربین های صنعتی باکس حتما به میزان کیفیت لنز و دوربین توجه کنید.

 

 

 

برای دوربین های صنعتی شبکه با کیفیت مگا پیکسل حتما باید از لنزهای مناسب مگا پیسکل استفاده کنید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

   زبان آلمانی را میتوان بعد از انگلیسی مهمترین زبان اروپایی دانست. پبیش از 100 میلیون نفر در جهان زبان آلمانی را به عنوان زبان مادری صحبت میکنند.

 

کشورهای آلمان، اتریش، سوییس، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین کشورهای آلمانی زبان جهان هستند. کشور آلمان بزرگترین قطب اقتصادی اروپاست و از نظر صادرات موقعیت ویژه ای را در جهان دارد.

 

نمایشگاههای آلمان در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و جهانگردی دارای رتبه و ارزش بالایی هستند. محصولات آلمان از نظر کیفی رتبه بالایی دارند و رفته رفته Made in Germany به عنوان یک برند در بازار جهانی در حال مطرح شدن است.

 

 

 

ایران بعنوان بزرگترین بازار آلمان در خاورمیانه تبادلات اقتصادی بسیار زیادی را با این کشور دارد.

 

زبان آلمانی پیش از هر چیز زبان فلسفه است و فیلسوفان بزرگی چون کانت، هگل، شوپنهاور و نیچه آثار خود را بدین زبان نوشته‌اند.

 

 فرهنگ آلمانی نیز عرصه‌های مختلفی چون موسیقی، تئاتر، شعر و... را شامل میشود که با یادگیری زبان آلمانی در این عرصه‌ها نیز دنیای جدیدی به روی شما باز میشود.

 

کشور اتریش به عنوان دومین کشور آلمانی زبان پایتخت هنر و موسیقی نام گرفته است و جشنواره‌های تئاتر، موسیقی و دیگر جشنواره‌های هنری این کشور که هر ساله برگزار میشوند از شهرت جهانی برخوردار هستند.

 

در زمینه توریسم نیز ایران بیشترین حجم توریست را از کشورهای آلمانی زبان دارد. توریستهای آلمانی اغلب با شناخت درست از ایران برای دیدن جاذبه‌های فرهنگی – تاریخی به کشور ما سفر میکنند.

 

دانشگاه هایدلبرگ که در سال 1386 میلادی تاسیس شد پیشینه علم دانشگاهی را در آلمان نشان میدهد.

 

 در این دانشگاهها بود که دانشمندانی چون انیشتن، ارنست فیشر، روبرت کخ و ارنست هرتسفلد ایرانشناس پا به جهان علم گذاشتند و خدمات ارزشمندی را به جامعه جهانی عرضه داشتند. امروزه نیز دانشگاههای آلمان جز برترین دانشگاههای اروپا هستند و شبکه‌های تحقیقاتی، مطالعاتی و علمی این کشور در راستای شکوفایی هرچه بیشتر علم تلاش میکنند.

 

 

 

در پایان میتوان گفت یادگیری زبان آلمانی برای هرشخص میتواند باعث پیشرفت شغلی و تحصیلی گردد. با دانستن زبان آلمانی در تمام عرصه‌ها افقهای جدیدی پیش روی شما باز خواهد شد و دنیای جدیدی از علم، فرهنگ، هنر، فلسفه و اقتصاد را خواهید شناخت.

 

شرکتهای بزرگ آلمانی و ایرانی همگی پیوسته خواستار نیروهای متخصصی هستند که به زبان آلمانی مسلط باشند.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

 با توجه به فراگیر شدن فناوری شبکه های کامپیوتری بستری فراهم شد تا نسل جدید دوربین های مدار بسته تحت شبکه IP-Camera بوجود آیند.

 

اولین دوربین های مداربسته تحت شبکه در سال ۱۹۹۶ توسط کمپانی Axis  بر پایه استفاده از سیستم عامل Linux تولید شد، این دوربین ها به یک رابط اترنت (Fast Ethernet Interface) مجهز گردیده اند و از پروتکل های اینترنت در جهت ارسال تصاویر خود در قالب داده ها بر روی بستر شبکه بهره می گیرند و در جهت مقاصد نظارتی (Surveillance) بکار می روند.

 

استفاده از دوربین‌ مداربسته تحت شبکه به علت بالا رفتن قابلیت ‌های آنها نسبت به گذشته روز به روز درحال افزایش است.                                                  

 

 

 

مــــزیـــتــهــــای اســـــتـفــــــاده از دوربـیـنـهــــای تـحـــت شـــبـکـــــه:

 

 

 

 

 

از جمله مزایای دوربین های مدار بسته تحت شبکه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

 

 

 

 

– صرفه اقتصادی (Cost Advantage)

 

 

 

– کاهش هزینه کابل کشی به ویژه در پروژه های بزرگ (در شبکه های بی سیم که هزینه کابل به صفر می رسد)

 

 

 

– زوم دیجیتالی با کیفیت بالا   

 

 

 

– قالب تصویر انعطاف پذیر (Flexible Image Format)

 

 

 

 در دوربین‌ مدار بسته  آنالوگ رزولیشن تصویر با (TVL) مشخص می‌شود (تعداد خطوط افقی موجود در تصویر) در دوربین‌ مداربسته تحت شبکه رزولیشن بر مبنای پیکسل بیان می‌شود.

 

استفاده از دوربین‌های ۲ و ۳ مگاپیکسلی به صورت دوربین‌های مداربسته شبکه به سرعت رایج شده و این دوربین‌ها می‌توانند تصاویری به مراتب بهتر از دوربین‌های آنالوگ ارائه دهند.

 

 

 

 امروزه حتی دوربین‌ مداربسته  شبکه با روزلیشن ۲۰ مگاپیکسل نیز وجود دارد. این دوربین‌ها می‌توانند تصاویر را با تمام جزئیاتشان نمایش دهند.

 

 

 

-امکان استفاده از بزرگنمایی های دیجیتال با حداقل افت بر روی تصاویر (بویژه در خصوص رزولوشن های مگا پیکسلی)

 

 

 

-امکان انتخاب و تعیین رزولوشن های مختلف جهت دریافت تصاویر و نصب دوربین مداربسته

 

 

 

-استفاده از روش  Progressive Scanning در جهت تصویر برداری که در مقایسه با روش قدیمی Interlaced Scanning  از کیفیت تصویر بالاتری برخوردار می باشد.

 

 (دوربین های آنالوگ به دلیل محدودیت استاندارد در مورد استفاده (PAL/NTSC) هر فریم تصویر را دو بار و با تأخیر زمانی اسکن میکنند که باعث افت کیفیت تصاویر متحرک میشود.

 

در مقابل دوربین های تحت شبکه کل تصویر را در آن واحد اسکن کرده و در نهایت یک تصویر متحرک را بدون نویز و اعوجاج نشان میدهد.)

 

 

 

دوربین های تحت شبکه را می توان بصورت Multi User و از راه دور دسترسی استفاده نمود. این عمل می تواند برای تماشای تصاویر زنده و تصاویر ضبط شده و در هر زمانی انجام شود. همچنین از لحاظ مکانی نیز محدودیتی وجود ندارد و دسترسی Remote از هر شبکه ای و از طریق اینترنت امکان پذیر است.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

۱. تأیید مدارک ایرانی به زبان آلمانی

 

۲. تأیید کپی

 

۳. تأیید امضاء

 

 

 

 نکته جدید: لطفا جهت تایید و تصدیق مدارک و تصاویر مدارک خود، فقط تصاویری را به محل تایید مدارک سفارت تحویل دهید که با اندازه اصلی مدرک، مطابقت داشته باشند.

 

 درصورتیکه مدرک اصلی بزرگ تر از A4 باشد باید به اندازه A4 کوچک شود. اگر مدرکی کوچک تر از A4 شده باشد تایید آن انجام نخواهد شد.

 

 

 

۱. تایید مدارک ایرانی

 

 

 

مدارک رسمی ایرانی را می توان برای استفاده در ادارات المان و زبان آلمانی  تایید کرد. ادارات و مقام های آلمانی که درخواست مدرک کرده اند، به شما می گویند که آیا تایید سفارت لازم است یا نه. از جمله مواردی که کعمولا تایید مدارک ایرانی لازم است عبارت اند از درخواست پذیرش از دانشگاه های آلمان و یا تایید ازدواجی که در ایران صورت گرفته است.

 

سفارت این حق را برای خود محفوظ می دارد که در موارد مورد تردید درخواست مدرکی کند که نشان بدهد مدارک تایید شده چه مصرفی دارند. برای اسناد و مدارک ایرانی، در تهران خدماتی تحت عنوان "روند جایگزین تایید و تصدیق مدراکــ" ارائه می دهیم. به این ترتیب، سفارت بر اساس نمونه امضاهای جدید، مهر و امضای وزارت امور خارجه را تایید می نماید. لطفا توجه داشته باشید مدارکی که دیگر حاوی نمونه امضای جدید نباشد از سوی ما مورد تایید و تصدیق قرار نخواهد گرفت.

 

 

 

در مورد اصل بودن اسناد به خودی خود، گواهینامه ای صادر نخواهد شد.

 

 

 

با امضای طرف ایرانی (وزارت دادگستری و وزرات امور خارجه) از سوی ایشان تایید می شود که ترجمه مدارک، از سوی یک مترجم رسمی انجام شده است. تایید و تصدیق اصل مدارک، از سوی سفارت آلمان انجام نمی پذیرد.

 

 

 

هزینه تایید طبق مقررات قانون هزینه خارج از کشور، به شرح زیر است:

 

 

 

25 یورو برای شناسنامه ایرانی ، گواهی ولادت، سند ازدواج، سند طلاق، گواهی فوت، گواهی تجرد.

 

 

 

45 یورو برای سایر مدارک ( احکام دادگاه، گواهی سوء پیشینه، سایر گواهی ها)

 

 

 

هزینه هنگام درخواست با توجه به نرخ رسمی ارز گرفته می شود. اگر مدرکی یا سندی تایید نشود، مثلا به دلیل جعل، ۷۵٪ هزینه ( یعنی ۱۵ و یا ۳۰ یورو) هزینه اخذ می شود.

 

 

 

تایید مدارکی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان هستند یک نسخه اصل و ۵ نسخه کپی از آنها مجانی است. برای این منظور باید مدارکی ارائه دهید که نشان بدهد شما برای تحصیل در یک دانشگاه در آلمان داوطلب شده اید ( مثلا پذیرش معتبر) . در این مورد فقط مدارکی معاف از پرداخت هزینه اند که برای دریافت پذیرش تحصیل در دانشگاه ضروری هستند.

 

 

 

پزشکانی که در ایران تحصیل کرده و دارای پروانه طبابت هستند، شامل این معافیت نمی شوند.

 

 

 

گذرنامه های ایرانی تایید نمی شوند. کپی آنها می تواند تایید شود ( به مطالب ذیل توجه کنید . صفحه اول گذرنامه کافی است.)

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

لامپ‌های LED در واقع مجموعه‌ای از یک یا چند LED می‌باشند که برای بدست آوردن شدت نور و رنگ مورد نیاز با یکدیگر در یک مجموعه قرار داده می‌شوند و به منظور تامین روشنایی و یا تزئینات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 مشخصات منحصر بفرد led باعث شده است که لامپ‌های led به سرعت جایگزین سایر منابع تامین روشنایی گردند و از مصادیق بارز آن می‌توان به چراغ‌ها و علائم راهنمایی ساخته شده با led اشاره کرد که در حال حاضر در کشورمان در مقیاس گسترده‌ای به کار گرفته شده‌اند.

 

تولید کنندگان لامپ‌های قدیمی که معروف‌ترین آنها شرکت OSRAM می‌باشد بصورت گسترده‌ای بر روی تولید لامپ‌های led سرمایه‌گذاری نموده است.

 

 با توجه به این موضوع که شرکت OSRAM به عنوان پیشروترین شرکت در زمینه تولید لامپ‌های کم‌مصرف سرمایه‌گذاری عظیمی بر روی led و واردات قطعات الکترونیک نموده است می‌توان به اهمیت لامپ‌های led به عنوان منبع روشنایی قابل اتکا در آینده پی برد

 

 

 

 

 

مزایا و معایب لامپ ال ای دی

 

 

 

 

 

1) طول عمر: اولین و مهم‌ترین پارامتر‌، طول عمر لامپ‌های LED می باشد لامپ‌های LED طول عمری بین 50 هزار تا 60 هزار ساعت دارند.

 

 این طول عمر قابل مقایسه با طول عمر لامپهای دیگر نمی باشد

 


2) بازده نوری(
lum/watt):  از دیگر مزیتهای لامپهای LED می توان به بازده نوری بالای این لامپها اشاره نمود. در حال حاضر لامپ‌های led بازده‌ای بین 74 تا 120 لومن بر وات را دارا می‌باشند و این در حالی است که این مقدار برای لامپ‌های رشته‌ای 10 تا 15 لومن بر وات، برای لامپ‌های کم‌مصرف 45 تا 65، برای لامپ‌های بخار جیوه 35 تا 60، برای لامپ‌های بخار سدیم 60تا 110 و برای لامپ‌های متال هالید 75 تا 85 لومن بر وات می‌باشند.

 

 

 


3)
Response Time: لامپ‌های LED به محض رسیدن ولتاژ به آنها روشن می‌شوند (کمتر از20πs) ولی به عنوان مثال لامپ‌های متال هالید زمانی بالغ بر 5 دقیقه لازم دارند تا به حداکثر نور خود برسند، یعنی لامپ‌های LED (پانزده میلیون بار) سریع‌تر روشن می‌شوند.

 

 

 

مشکل دیگر لامپ‌های متال هالید این است که اگر این لامپ‌ها بیش از 5 دقیقه روشن باشند گرم می‌شوند و بعد از خاموشی دیگر فوراً روشن نمی‌شوند.

 

چراکه لامپ گرم‌کننده و سنسور داخل لامپ اجازه روشن کردن مجدد لامپ را تا زمانی که لامپ سرد نشده نمی‌دهد که حدودا 3 دقیقه طول می‌کشد تا سنسور اجازه ورود ولتاژ را بدهد و بعد از آن 4 تا 5 دقیقه زمان لازم است تا به حداکثر نور خود برسد.

 



4)
On/off: طول عمر لامپ‌های led به هیچ وجه تابعی از تعداد روشن و خاموش شدن نیست، می‌توان لامپ‌های led را میلیون‌ها بار روشن و خاموش کرد. در واقع طول عمر ledها تنها به مدت زمان روشن مانده بستگی دارد.

 



5) تنظیم شدت نور: امکان تنظیم نور در لامپهای
led با استفاده از تکنولوژی PWM = Pulse Width Modulation که کنترل سطح ولتاژ به کمک تغییر پهنای پالس است و دراکثر میکرو کنترلرها موجود است به راحتی امکانپذیر است.

 



6) تنظیم زاویه تابش: در لامپهای
LEDنور در تمام جهات منتشر نمی‌شود و به دلیل موجود بودن لنزهایی با زوایای دلخواه نوری ، کاملا قابل کنترل است.

 



7) جریان راه‌اندازی در ال ای دی   hg: همانطور که در بالا ذکر شد لامپ‌های متال هالید 5 دقیقه زمان نیاز دارند تا به حداکثر نوردهی خود برسند. در این مدت زمان برای یونیزه کردن گاز داخل لامپ نیاز به آمپر بیشتری است.

 

 

 

در آزمایش انجام شده مشاهده گردید که در ابتدای روشن شدن لامپ 400 وات متال هالید، جریان مصرفی 5 آمپر بود که این جریان رفته کاهش یافته و پس از 5 دقیقه به 7/2 آمپر رسید.

 

به عبارت دیگر یک لامپ 400 واتی متال هالید در مدت زمان راه‌اندازی 1100 وات مصرف خواهد داشت یعنی تقریبا 3 برابر واتی که باید مصرف کنند. (یعنی در مجموع به میزان 841 Kwh در سال صرفه‌جویی در مصرف برق خواهید داشت.) این عملکرد، تجهیزاتی 3 برابر قوی‌تر را نیاز دارد که پیرو آن هزینه‌های تابلو برق و تجهیزات را افزایش خواهد داد.

 


8) کاهش نور: کلیه لامپ‌های بجز
led با گذشت زمان دچار افت شدید شدت نور می‌گردند.

9)
LEDها قابلیت تغذیه هم با جریان AC و هم جریان DC با مصرف کم را دارد، لذا می‌توانند از منابع انرژی خورشیدی و یا باطری نیز جهت تامین نیروی خود استفاده کنند.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان ایران از نظر فنی چگونه عمل می کند؟

 

 

 

در سیستم "مدیریت هوشمند ساختمان ایران"، کلیه اطلاعات بر روی بستر شبکه محلی ساختمان و پروتکل Ethernet جابجا می گردد و بنابراین نیازی به سیم کشی مجدد و حجم بالای سیم و کابل در مسیرهای طولانی نمی باشد. خرابی و عیب کمتری را ایجاد می نماید و تشخیص عیب ها به سرعت انجام می گردد.

 

 

 

 مدیریت فعالیت ساختمان وآموزش BMSوهوشمند سازی ساختمان  در دو سطح انجام می گیرد.

 

سطح اول توسط کنترل کننده های محلی که سخت افزارهای تولید شده توسط کنسرسیوم می باشند که مدیریت هر فضای مستقل به یکی از آن ها واگذار می گردد و سطح دوم، نرم افزار مرکزی که کلیه کنترل کننده های محلی ساختمان و دوربین های امنیتی را مدیریت می نمایند.

 

به دلیل دو سطحه بودن مدیریت ساختمان توسط نرم افزار مرکزی و کنترل کننده های محلی، در صورتیکه ارتباط بین کنترل کننده محلی و نرم افزار مرکزی به هر دلیلی قطع شد، کنترل کننده محلی به فعالیت خود ادامه می دهد و فضای مربوط به خود را در موارد اصلی و ضروری مدیریت و کنترل می نماید، لذا وقفه در مدیریت ساختمان رخ نمی دهد.

 

 در ضمن، هم نرم افزار مرکزی در نقشه ساختمان و هم کنترل کننده محلی به صورت گرافیکی قطع ارتباط را گزارش می نمایند.

 

 

 

مدیریت امنیت ساختمان :

 

هر واحد به صورت مستقل مجهز به یک کنترل کننده محلی می باشد که کنترل ورود و خروج را توسط سیستم تشخیص هویت دیجیتالی (کارت مغناطیسی و یا کد دیجیتال) انجام داده و از کسانی که به واحد وارد می شوند، رمز عبور دریافت می نماید. در صورتیکه رمز عبور درست بود، عبور و مرور به واحد به صورت نرمال ادامه پیدا می کند تا اینکه واحد تخلیه گشته و اعلام خروج شود، که معمولا در انتهای ساعت کاری می باشد.

 

 در این صورت نفر اولی که دوباره وارد می شود باید رمز ورود خود را وارد نماید. در صورتیکه رمز عبور وارد شده اشتباه بود، سیستم از طریق شبکه محلی به نرم افزار مرکزی اطلاع داده و آژیر خطر به صدا در می آید. همچنین نرم افزار اتاق کنترل، بر روی نقشه ساختمان و دوربین مداربسته ، محل دقیق مشکل را نمایش می دهد.

 

 در ضمن با پلیس در صورت نیاز تماس گرفته شده و نیز فیلم تصاویر محل مشکل نیز در اتاق کنترل نمایش داده شده و ذخیره می گردد.

 

 

 

مدیریت اتفاقات خاص :

 

در هنگام بروز اتفاقات خاص مانند حمله های قلبی، زورگیری و به طور کلی احساس خطر، هر کنترل کننده محلی مجهز به کلید اعلام خطر بوده که با فشردن آن، آژیر خطر به صدا درآمده و نرم افزار مرکزی با خبر می شود. در صورت نیاز با پلیس یا آتش نشانی تماس گرفته شده و تصویر مربوط به واقعه در اتاق کنترل نمایش داده شده و ذخیره می گردد.

 

توسط نرم افزار کنترل مرکزی و بر روی نقشه ساختمان، محل دقیق اعلام خطر مشخص می گردد و روی صفحه مانیتور اصلی نشان داده می شود.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

زمان مناسب برای تعویض شمع خودرو چه زمانی است ؟

 

 

 

زمان مناسب برای تعویض شمع خودرو معمولا کارکرد 20000 کیلومتر خودرو می باشد. لازم است نکاتی را در مورد شمع به اطلاعتان برسانیم که در ادامه مطلب می توانید مشاهده فرمایید.

 

 

 

از میان قطعات مصرفی موتور و آموزش تعمیر ECU شاید هیچ کدام به اندازه شمع در میان مردم شناخته شده نباشد، در عین حال اغلب افراد اهمیت آن را نادیده می گیرند.وظیفه شمع  جرقه زنی به منظور مشتعل ساختن مخلوط هوا و بنزین در داخل سیلندر می باشد.

 

 این عمل ساده به نظر می رسد ولی مشکل اصلی این است که جرقه زنی باید با ولتاژ بسیار بالا و چند بار در ثانیه، در معرض حرارت بالا  و فشار هوای بالا انجام گیرد.

 

مهمتر آنکه کوچکترین خللی در عملکرد این قطعه کوچک باعث افت بازده موتور، آلودگی محیط زیست و صدمه به دیگر اجزاء موتور می گردد.

 

 

 

ساختمان شمع

 

 

 

1- شمع از یک الکترود مرکزی تشکیل یافته که دور آن عایق بندی شده و نیز یک بدنه فولادی و یک الکترود جانبی دارد یک قسمت از بدنه آن رزوه شده که به راحتی روی سر سیلندر پیچیده میشود

 

 

 

در آموزش تعمیرات ایسیو برای سوختن رسوبات کربن روی الکترود و شمع و کار عادی آن بایستی عایق قسمت پایین شمع طوری باشد که قسمت دمای 500 تا 600 درجه سانتی گراد را تحمل کند.

 

 

 

2- قسمت چینی شمع : وظیفه چینی شمع عایق بندی بین الکترود میانی و خارج می باشد چینی شمع از انتقال ولتاژ قوی به خارج و تحمل فشاربالا حدود 40 اتمسفر و درجه حرارتی حدود 1500 درجه سانتی گراد باشد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

درب اتوماتیک زیر سقفی یکی از انواع درب اتوماتیک می باشد .

 

اگر شما هم در فکر هستید تا برای پارکینگ خانه و یا مغازه و فروشگاه و یا هر ای دیگر از درب اتوماتیک استفاده کنید می توانید به گزینه ی درب اتوماتیک زیر سقفی هم فکر کنید.

 

 

 

درب اتوماتیک زیر سقفی یک سیستم خوب و محکم و در عین حال شیک و زیباست و قطعا از بهترین انتخاب ها برای شما می باشد .

 

 

 

با درب اتوماتیک زیرسقفی پارکینگی آشنا شوید و ویژگی های آن را بشناسید :

 

 

 

این درب های اتوماتیک پارکینگ در اندازه‌ هـای مختلف عرضه شده و تا عرض 480 و ارتفاع 213 سانتی متر

 

 

 

نوع های زیادی دارند برای رفت و امد زیاد و یا معمولی

 

در اتوماتیک زیر سقفی پارکینگ به مرکزی مجهز است برای کنترل هوشمند و سیستمی برای شناساگر موانع

 

 

 

امنیت این درب های اتوماتیک بالا می باشد و شما از نظر امنیتی مشکلی ندارید .

 

 

 

از 24 ولت همراه با باتری و 230 ولت تشکیل شده است

 

 

 

با تمامی ابزار های کنترلی کار می کند مانند : ریموت و کلید دیواری

 

 

 

دستگاه را می توانید در حالت خلـاص کن بگذارید در حالتی که قطع برق را دارید و یا می خواهید از آن استفاده دستی کنید .

 

 

 

داشتن قفل کن به شکل خودکار در نصب درب اتوماتیک  .

 

 

 

درب اتوماتیک زیر سقفی پارکینگ و ویژگی خاص آن :

 

 

 

درب زیر سقفی پارکینگ به همراه استحکام و شیک بودن آن جا و فضای اندکی را اشغال کرده و امنیت کافی را به همراه دارد و شما فضای مفید زیادی را با کمک این نوع درب اتوماتیک خواهید داشت .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 دی 1394 | نظرات ()