نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

شرکت نیکون چند روز پیش در تاریخ 12 سپتامبر 2014 (21 شهریور 1393) از دوربین فوق العاده کامپکت 16 مگاپیکسلی Nikon Coolpix S6900 رونمایی کرد، که مخصوص گرفتن عکس های سلفی طراحی شده است.

 

آموزش تعمیرات دوربین و  این دوربین عکاسی کامپکت جدید مجهز به یک صفحه نمایش LCD مفصل دار و تاشو همراه با یک استند دوربین یکپارچه است که باعث می شوند کاربران بتوانند در بهترین حالت وژست از خود عکس های سلفی بگیرند و از سوی دیگر با اضافه کردن افکت های حالت Glamour در طول گرفتن عکس، پرتره های بسیار باکیفیتی بگیرند.

 

 شرکت نیکون در دوربین عکاسی کامپکت Nikon Coolpix S6900 از یک سیستم Wi-Fi داخلی و یکپارچه استفاده کرده است که فن آوری NFC یا اتصال میدان نزدیک را ساپورت می کند.

 

 این سیستم که قادر به انتقال تصاویر گرفته شده تنها با چسباندن یک وسیله مجهز به سیستم Wi-Fi با قابلیت NFC به دوربین است، باعث می شود به اشتراک گذاشتن عکس های سلفی زیبایی که با این دوربین عکاسی گرفته شده اند بسیار آسان و راحت شود.

 

 

 

این دوربین کامپکت سلفی برای گرفتن عکس ها و فیلم های فول HD با سهولت بالاتر دارای ویژگی Gesture Control است که این امکان را برای کاربران فراهم می کند با تکان دادن یک دست دوربین را کنترل کنند.

 

 از سوی دیگر، دوربین عکاسی Nikon Coolpix S6900 دارای زوم اپتیکال 12x است و قدرت زوم آن با استفاده از ویژگی Dynamic Fine Zoom برای نزدیک شدن بیشتر به سوژه و حادثه به 24x افزایش می یابد.

 

 حالت عکاسی Self–wide این دوربین از طریق ترکیب شات های متوالی برای تولید یک تصویر و عکس واید قادر به تولید عکس های دسته جمعی و گروهی بسیار زیبایی به سبک و سیاق عکس های سلفی است و همچنین آموزش تعمیر دوربین به طور است.

 

ویژگی هایی نظیر ISO بالا، حالت فوکوس خودکار Target Finding AF یا فوکوس خودکار هدف (سوژه) یاب، و سیستم Blur Reduction یا کاهش تارشدگی تصویر باعث می شوند دوربین عکاسی کامپکت و جیبی Nikon Coolpix S6900 هم در محیط های باز و هم در فضاهای بسته عملکرد خوبی داشته باشد و در هر دو محیط قادر به گرفتن عکس های سلفی زیبا و شات های خیره کننده ای باشد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

رایانه‌ها یكی از الزامات اصلی برای هوشمندسازی مدارس هستند. در صورت خرابی و یا از كار افتادن رایانه‌ها ممكن است در فرآیند ارائه هوشمند دروس اختلالی ایجاد شود.

 

 در صورتی‌كه رایانه به صورت كلی توسط یك پیمانكار و یا شركت بیرونی گارانتی نشده باشد. ممكن است تمایل داشته باشید در مراحل اولیه، رایانه را بررسی نموده و در صورت امكان عیب آنرا  با آموزش تعمیر کامپیوتر برطرف سازید.

 

 

 

خرابی رایانه دلایل متفاوتی دارد كه تمامی آن ها حل ناشدنی نیستند. گاهی اوقات با یك دستكاری ساده كه چند دقیقه هم بیشتر طول نمی كشد و خرجی هم ندارد می‌توان رایانه را تعمیر كرد.

 

 در بعضی موارد هم نیاز است تا مبلغ كمی برای قطعات جایگزین هزینه كنیم و با صرف یكی دو ساعت وقت می‌توان رایانه را دوباره به روز های خوبش بازگرداند.

 

 در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد كهچگونه با رایج‌ترین مشكلات رایانه‌ای روبه رو شده و آن ها را برطرف كنید .

 

 

 

خنك‌سازی

 

 

 

برای اینكه یك رایانه یا لپ تاپ به خوبی كار كند ؛ باید تمامی محتویات و قطعات درونی آن ها خنك نگه داشته شود كه این كار توسط فن ها و سیستم تهویه هوای آن ها صورت می گیرد . اگر فن های سیستم شما پر سرو صدا كار می كنند ،نشانه نقص در عملكرد آن ها است و اگر رایانه شما چند دقیقه پس از روشن شدن خاموش می شود ، به دلیل گرمای زیاد درون سیستم  است كه به دنبال نا كارآمد شدن فن ها اتفاق می افتد . حالا برویم برای معاینه ! رایانه را از برق بكشید ، در كیس را باز كنید و تمامی فن ها و پره های آن ها را چك كنید كه تمییز و سالم باشند .

 

اگر درون آن ها گرد و غبار جمع شده آن را تمییز كنید و سپس سیستم را دوباره به برق وصل كنید و گردش تمامی فن ها را چك كنید . اگر بعضی كارنمی كنند شاید اشكال در كابل برق باشد پس دوباره  رایانه را  خاموش كنید و كابل ها را سفت كنید . اگر پس از انجام این كار باز هم مشكل حل نشد نیاز به تعویض و جا به جایی فن ها دارید . فن های 8 cm و 12 cm كمتر از 10 پوند (14 هزار تومان) در بازار موجود اند . معمولا فن های جدید با آداپتور هایی عرضه می شوند كه قابلیت تبدیل و تنظیم برق را دارند .

 

 

 

CPU

 

 

 

پردازشگر رایانه (CPU) با یك خنك كننده و فن احاطه شده است. زمانی كه دمای یك پردازشگر خیلی بالا برود باعث می شود كه سرعت سیستم بسیار كاهش بیابد. اگر فن پردازشگر از كار بیافتد، باید كل مجموعه خنك‌كننده تعویض و جایگزین شود . چرا كه فن و خنك كننده به همدیگر متصل می‌باشند . چك كردن اینكه فن پردازشگر به درستی كار می كند یا دچار نقص شده است كار آسانی می‌باشد. كافی است تا فقط نگاهی به آن بیندازید تا از چرخش آن مطمئن شوید . اما اگر فن به درستی نمی چرخد بلافاصله رایانه را از برق بكشید و مجموعه فن و خنك كننده را تعویض كنید .

 

 

 

قیمت CPU cooler ها در حدود 10 تا 50 پوند (14 تا 70 هزار تومان) است و نصب آن كمی قلق دارد اما مشكل نیست. پردازشگر های مختلف از cooler هایی با طرح ها و مدل های مختلف استفاده می‌كنند. چرا كه چیپ های مختلف به روشهای متفاوتی به مادربورد نصب شده اند . بنابراین دانستن مدل دقیق یك پردازشگر ، پیش از خرید جایگزین جدید ، بسیار مهم است . این موضوع هم به آسانی قابل حل است. شماره مدل پردازشگر ر روی آن درج شده است .

 

 

 

 هارد دیسك

 

 

 

نقص در هارد دیسكی كه ممكن است حاوی اطلاعات و مدارك شخصی شما باشد نیز بسیار ناراحت كننده است . اگر به روند عملكرد هارد دیسك خود شك كردید ، رایانه خود را restart كنید . اگر نقصی در عملكرد دیسك وجود داشته باشد با پیغام های خطایی مثل " عدم شناسایی سیستم عامل"   یا  "سیستم عامل گمشده" و یا "عدم شناسایی رابط بوت كننده " مواجه می شوید . هارد دیسكی كه دچار مشكل شده است ، به ندرت علامتی از خود نشان می دهد .

 

هرچند ممكن است منجر به آسیب دیدن فایل ها و صدمه دیدن سیستم شود . البته گاهی اوقات نیز تولید سرو صداهایی از سوی هارد دیسك نیز نشانه ایجاد اختلال در عملكرد آن است .

 

به هر حال اگر آموزش تعمیرات هارد را دیده باشیم احتیاج به دنبال نقص نیاز به جابه جایی و تعویض درایو داریم كه كار آسانی است .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

تغییرات و پیشرفت های زیادی در سیستم مدار بسته هم در کیفیت تصاویر و هم در تمامی جوانب مرتبط رخ داده تا بتواند پاسخگوی نیاز جدید بازار سیستم های مدار بسته گردد.

 

 

 

دوربین های Definition High (HD) و دوربین های تحت شبکه تکنولوژی اخیر در سیستم های مداربسته (CCTV) می باشند.

 

تغییرات و پیشرفت های زیادی در سیستم مداربسته هم در کیفیت تصاویر و هم در تمامی جوانب مرتبط رخ داده تا بتواند پاسخگوی نیاز جدید بازار سیستم ها و آموزش دوربین مدار بسته گردد.

 

در این میان دوربین های تحت شبکه راهکاری مناسب در جوابگویی به این نیازها (بخصوص ضبط و ارسال تصاویر با کیفیت بالا) بود ولی تغییر سیستم های مداربسته قدیمی به سیستم های تحت شبکه جدید نیازمند صرف هزینه زیاد و همچنین تعویض کل زیرساخت سیستم های مدار بسته قدیمی بود.

 

روش انتقال HD-SDI راهکاری بود که در راستای حل این مشکل ارائه گردید تا سیستم SD را به HD تغییر داده که از مهمترین مزایای این روش استفاده از کابل های کواکسیال نصب شده در سیستم مدار بسته قدیمی می باشد.

 

 

 

 در زیر اطلاعاتی درباره این سیستم داده شده است:

 

 

 

HD: Definition High

 

 

 

کیفیت تصویر با تعداد پیکسل ها در یک فریم تعیین می شود و HD به این معنی است که در یک فریم بیش از 1000000 پیکسل می باشد. HD می تواند با اسم مگاپیکسل هم خوانده شود.

 

 

 

SDI: Serial Digital Interface

 

 

 

فن آوری SDI اجازه می دهد تا ویدیوی دیجیتال غیر فشرده بر روی یک کابل تک به جریان بیافتد، این تکنولوژی از کلمات 10 بیتی سیگنال های ویدیویی دیجیتالی غیر فشرده برای پشت سر هم فرستادن از طریق کابل کواکسیال 75 Ω استفاده می کند.

 

همانطور که گفته شد در سیستم های HD هم از کابل کواکسیال به عنوان رابط انتقال و آموزش نصب دوربین مدار بسته استفاده می شود و ممکن است شما فکر کنید که مانند سیستم های آنالوگ SD می باشد اما این سیستم یک سیستم دیجیتال کامل است و برخلاف سیستم های آنالوگ با کیفیت انتقال در مسافت و میرایی متفاوت است و برای یک مسافت معینی استفاده می شود.

 

 سیستم های SD تا 350 متر می تواند انتقال تصویر داشته باشد ولی HD تا 150 متر می تواند انتقال تصویر داشته باشد و برای مسافت های بیش از 150 متر می توان از repeater استفاده کرد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

سامانه متصل به رایانه

 

 

 

سیستم مرکزی، یک سامانه تشخیص حریق است.

 

در این سامانه اعلام‌های حسگرها تجزیه و تحلیل شده و برای اعلام حریق یا در حالت‌های مشکوک، اعلام نیاز به بازبینی انسان تصمیم گیری می‌شود.

 

این سیستم‌ها اغلب به صفحه کلید برای ورود فرامین توسط انسان و مانیتور برای مشاهده فرامین مجهز هستند.

 

این سیستم‌ها امروزه یه رایانه متصل شده و از طریق نرم‌افزار مخصوص خود، برنامه را دریافت می‌کنند.

 

 یکی دیگر از وظایف این سیستم‌ها انتخاب نوع خروجی (آژیر خطر عمومی، آژیر خطر در جاهای خاص، تماس با مرکز آتش نشانی و سایر خروجی‌ها) است.

 


خروجی‌ها

خروجی سیستم‌های دزدگیر و اعلام حریق ، بسته به محل وقوع یا نوع حریق ایجاد شده، می‌تواند شامل موارد مختلفی باشد.

 

تماس خودکار با آتش نشانی محلی، روشن نمودن تابلوهای خروج اضطراری، فعال سازی سیستم اطفای حریق خودکار، به صدا درآوردن آژیرهای خطر، قفل کردن یا از حالت قفل خارج کردن دربهای محل‌های مختلف (مانند در خروجی‌های اضطراری) همگی از مواردی است که می‌تواند بسته به تصمیم سیستم انجام شود.

 


سیم کشی

 

 

 

دو روش کلی برای سیم کشی سیستم‌های اعلام حریق وجود دارد.

 

 روش حلقه‌ای (Loop) یا روش ستاره‌ای.

 

در قدیم که سیستم‌های آدرس‌پذیر وجود نداشتند، اغلب از روش حلقه‌ای استفاده می‌شد.

 

در این روش، حسگرها برروی یک حلقه مستقر بودند و این حلقه، از اتاقی به اتاق دیگر، و از حسگری به حسگر دیگر می‌رسید

 

بعدها، تصمیم بر این شد که هرگروه از حسگرها که مربوط به محلی خاص در ساختمان هستند، با رشته سیم مجزایی به سیستم مرکزی متصل باشند تا بتوان تشخیص داد که حریق دقیقا در کدام محل رخ داده‌است.

 

با پیشرفت فن‌آوری، سیستم سیم کشی مجددا به حالت حلقه‌ای بازگشته‌است.

 

 به این مفهوم در آموزش دزدگیر و اعلام حریق  که جریان تغذیه توسط دو رشته سیم و جریان اطلاعات توسط دو رشته دیگر با سیستم مرکزی می‌رسد.

 

برای هر حسگر کد مخصوصی اختصاص داده شده‌است و سیستم بدون نیاز به سیم کشی مجزا برای هر حسگر، آن حسگر و محل قرار گیری آنرا به خوبی (از روی کد مخصوصش) می‌شناسد.

 

 ارسال کدها و اطلاعات بین حسگرها و سیستم مرکزی در هر ثانیه چندین بار صورت می‌گیرد و حسگر حتی نیاز خود به سرویس و تعمیر را نیز به سیستم مرکزی اعلام می‌نماید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

استاندارد باز BACnet

 

 

 

در داخل یک ساختمان هوشمند از استاندارهای ارتباطی متفاوتی استفاده می شود که تمامی آنها با مشخصات خاص خود، کاربری های متفاوتی را دارا می باشند که این کارآئیها شامل ملاحظات ریالی و امکانات کنترلی تا حد زیادی بستگی به حجم ساختمان و کاربری آن دارد .

 

 

 

استانداردهایی از قبیل :KNX, BACnet , Cbus , Lonworks ,LON  از جمله این استانداردها می باشند .

 

 در آموزش BMSوهوشمند سازی ساختمان که دو نمونه از بهترین آنها که علاوه بر عضویت در سازمانها و انجمن های کنترلی معتبر دنیا از امکانات یکپارچه سازی بسیاری برخوردار می باشند، KNXو BACnet   می باشند.

 

استانداردBACnet  خاص سیستمهای بزرگ با تعداد نقاط کنترلی بالا می باشد که توانای بسیار زیادی در یکپارچه سازی داشته و اصولا به عنوان راه  حلی جامع در ساختمان مطرح می گردد. لذا در اینجا به توضیح اندکی از آن پرداخته می شود.

 

علت ایجاد استانداردBACnet   تمایل فراوان  مالکین ساختمان برای هم سان سازی سیستم های ساختمان بود .

 

 همسان سازی یعنی قابلیت همکاری تجهیزات مختلف با سیستم کنترلی ساختمان صرف نظر از تولید کنندگان آنها .

 

برای دستیابی به این هدف کمیته استانداردسازی  انجمن تولیدکنندگان وسایل گرمایشی و سرمایشی آمریکا (ASHRAE)  بررسی  همه جانبه خود را برای وضع استاندارد جامعی که بتواند پاسخگوی این نیاز جامعه باشد به کار گرفت و در این راه با همه کمیته های استاندارد داخلی و خارجی ارتباطات گسترده ای را انجام داد  .

 

بالاخره پس از 9 سال بحث و تحقیق کمیته استاندارد سازیASHRAE  در سال 1995 BACnet  را بر پایه آخرین دستاورد های علم انتقال اطلاعات به صنعت عرضه کرد .

 

 BACnet  در دسامبر همان سال به وسیله موسسه استاندارد آمریکا ، به عنوان استاندارد ملی اتوماسیون شناخته شد .

 

کمیته استانداردسازی همواره برای توسعه و افزایش قابلیت های BACnet تلاش می کند و همواره در ارتباط با صنایع و شرکتهای بیشماری که خدمات اتوماسیون را برای صنایع و ساختمانها ارائه می کنند ، همکاری داشته است.

 

از این روست که استاندارد BACnet   به عنوان یک استاندارد باز همواره مورد استقبال مهندسان و طراحان قرار می گیرد .

 

 

 

BACnet امروز

 

 

 

استانداردBACnet  که با موشکافی و حساسیت ویژه ای طراحی گردید، به سرعت گسترش یافته و مورد استفاده قرار می-گیرد و کاملا مورد اعتماد مهندسان اتوماسیون می باشد .

 

این استاندارد که گواهی های بین المللی زیادی مبنی برکارایی فوق العاده و مورد انتظار مهندسان و طراحان را دارد در سال 2003 موفق به اخذ گواهی نامه ISO 16484-5  شده است .

 

BACnet  به مدیران و مالکان امکان می دهد تا بهمراه صرفه  جویی در هزینه از محصولات کنترلی که در شرکتهای مختلف ساخته شده اند به صورت یکپارچه و منسجم استفاده کنند.

 

BACnet  برای سیستم های کنترل یکپارچه و اتوماسیون ساختمان از قبیل روشنایی ، HVAC/R  ،کنترل دسترس ، امنیت ، آسانسور و … طراحی گردیده و بکار گرفته می شود.

 

با استفاده ازBACnet  مالکین ساختمان می توانند بهترین تکنولوژی و خدمات قابل ارائه از هر شرکتی را برای خود انتخاب کنند بدون آنکه نگران باشند ، سیستم انتخابی با سیستم های قبلی سازگار است یا خیر .

 

این امکان در حقیقت قابلیت تعویض کنترل کننده های مختلف را به مالک می دهد بدون آنکه نیازی به تعویض سیستم کنترلی باشد .

 

هوشمند سازی ساختمان  و قبل از طراحی این استاندارد ، تولید کننده های وسایل کنترلی ، هر یک برای ارتباط وسایل خود با شبکه ساختمان ، از استاندارد ساخت خود استفاده می کردند .

 

این استانداردها به هیچ وجه با یکدیگر سازگار نبود و اگر مالک تصمیم به تعویض یک کنترل کننده می گرفت ، می بایست هزینه  نصب سیستم کنترلی جدید را نیز  می پرداخت و این به صرفه نبود .

 

همچنینBACnet  امکان کنترل همه  جانبه  وسایل کنترلی را از یک ایستگاه کنترل میسر می سازد و در ساختمانی که از این استاندارد استفاده شده است ، اپراتور نگران برقراری ارتباط بین وسایل کنترلی نصب شده در هر گوشه ای از ساختمان نیست

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

هارددیسک وسیله ای برای ذخیره اطلاعات می باشد .

 

 

 

فناوری ذخیره سازی اطلاعات در هارد دیسک ها بر اساس پردازش موازی می باشد.

 

 بدین صورت که بسته های داده ای به روش های گوناگون (رندوم) و در فاصله های زمانی متفاوت به گذرگاه اطلاعاتی(باس) فرستاده می شوند و در نهایت به سمت مقصد نهایی می رود.

 

 

 

این فرایند انتقال اطلاعات توسط انواع مختلف رابط ها می تواند صورت گیرد، بنابراین با استفاده از این  رابط ها هارد دیسک ها به مادربورد متصل گشته و داده ها منتقل می گردند.

 

 

 

اکثر هارد دیسک ها از رابط هایATA(Advanced Technology Attachment) به معنای واصل فناوری پیشرفته  استفاده می نمایند که استانداردی با سرعت های مختلف می باشد و این استاندارد در آموزش تعمیرات هارد استفاده کرد.

 

 

 

رابط های ATA به اسم IDE(Integrated Drive Electronics) به معنای واسط الکترونیکی یکپارچه دیسک‌گردان شناخته شده اند.

 

 رابطIDE از سال 1990 جایگزین درایوهای ESDI و MFM گردیدند و به عنوان استاندارد کامپیوترهای شخصی هارد دیسک مورد استفاده قرار گرفته اند.

 

 در همین سال اولین هارد دیسک های 1 گیگابایتی روانه بازار شدند که قیمتی معادل 200 دلار داشتند، از آن زمان تا کنون رابط های IDE به دلیل قیمت و سرعت مناسب و همچنین حجم کمتری که اشغال می کنند مورد استفاده هستند.

 

 

 

همزمان با رابطهایIDE، رابط های  SCSI(Small Computer System Interface)مورد استفاده هستند که دارای سرعت بالاتری هستند اما گرانقیمت تر می باشند و به طور معمول برای مقاصد تجاری و یا سیستم های با کاربری ویژه استفاده می شدند و همچنین به یک آداپتور  SCSIنیاز می باشد که آن هم هزینه به نسبت بالایی دارد.

 

 

 

 بنابراین تکنولوژی IDE همچنان تا چند سال آینده هم منسوخ نخواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

اتصال هارد دیسک از طریق سوکت 16 پینی با مادربورد برقرار می گردد. بعد از ATA، رابط Parallel ATA پا به عرصه گذاشت.

 

 

 

 سپس رابط های Ultra ATA وارد بازار شدند که با هاردهای حجیم تر و سریعتر به راحتی کار می کردند و اطلاعات را با سرعت 133مگابیت بر ثانیه جابجا می ساخت.

 

 

 

یکی از مشکلاتی که رابط های IDE داشتند، تنظیمات مربوط به Master/Slave و کار کردن با آن ها بود که با پیدایش تکنولوژیSATA(Serial ATA) این مشکل برطرف گردید.

 

 

 

در حال حاضر رابط های SATA با سرعت های مختلف ولی کماکان بالاتر از ATA اطلاعات را منتقل می کنند.

 

همچنین این کابل ها از لحاظ ظاهری باریک تر هستند و فضای کمتری را درون کیس اشغال می نمایند که با احتساب این موضوع هوای درون کیس بهتر در جریان است، همچنین دارا بودن کانکتورهای بست دار موجب سهولت کار کردن با آن ها  و آموزش تعمیر هارد می گردد.

 

فناوری هارد دیسک های  SATA بر مبنای پردازش سریال صورت می گیرد، بنابراین اطلاعات از هارد دیسک به گذرگاه اطلاعات (Data Bus) به صورت منظم  و پی در پی در فواصل زمانی معینی صورت می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

  سیستم ارسال و دریافت تصویر و صدا از فاصله ی دور را تلویزیون می نامند.

 

این واژه به انتقال و دریافت صدا و تصویر با کیفیت مناسب اشاره می کند.

 

در زمانی نه چندان دور،تلویزیون به صورت سیاه و سفید و پس از آن به صورت رنگی ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت.

 

در دنیای امروز مفاهیم مختلفی از تلویزیون مطرح می شود.تعمیر تلویزیون ال جی در منزل و محل کار شما.   

 

ضریب سیما(ASPECT RATION) در سیستم های ضبط و پخش تصویر و همچنین ارسال آنالوگ و دیجیتال تصویر،نسبت پهنا به ارتفاع تصویر به صورت استاندارد ،مقدار ثابتی در نظر گرفته می شود.

 

این نسبت در گیرنده های قدیمی 4:3(P=4/3) و در گیرنده های جدید صفحه پهن 16:9(P=16/9) است.

 

امروز در تمام دوربین های فیلمبرداری و تلویزیونی از این نسبت ها استفاده می شود.آموزش تعمیر تلویزیون سامسونگ قدیمی در منزل. 

 

 

 

  تلویزیون آنالوگ (analogue Television) در تلویزیون آنالوگ،اطلاعات تصویر به صورت سیگنال آنالوگ تهیه و ارسال می شود.

 

این عمل با تغییر دامنه یا فرکانس صورت می گیرد.هنگام بررسی سیستم های دیجیتال ،سیستم های آنالوگ هم بررسی می شوند ( چون صدا و تصویر ذاتا ماهیت آنالوگ دارند.).سیستم های رایج آنالوگ عبارتند از NTSC,PAL,SECAM  تعمیر تلویزیون آنالوگ در این مرکز انجام می شود.

 

تعمیر با ضمانت 6 ماهه ،تعمیر تلویزیون های آنالوگ با قیمت مناسب و قطعات فابریک و گارانتی .

 

 

 

   تلویزیون دیجیتال (Digital Television) تلویزیون دیجیتال یا DTV روشی جدید در ارسال و دریافت تصویر است.

 

DV امکان ارسال و پخش تصویر   و صدا با کیفیت مناسب را فراهم می سازد.

 

امکانات زیادی با استفاده از روش های دیجیتال فراهم می شود.

 

تلویزیون دیجیتال در راستای تکامل سیستم های کامپیوتری ساخته شده و امکان ویرایش تصویر با کیفیت مناسب را فراهم می سازد.

 

اطلاعات پیکسل های تصویر در سیستم های دیجیتال به گونه ای است که می توان هر پیکسل را به طور مستقل ،تغییر داد.

 

کاربرد کامپیوتر و گسترش آن،باعث توجه بیشتر به تصویر و تلویزیون  دیجیتال شده است.تعمیر تلویزیون های دیجیتال بیشتر نرم افزاری است . 

 

 

 

تلویزیون ماهواره ای (satellite Television) در تلویزیون ماهواره ای،صدا و تصویر از ماهواره ای که فاصله در حدود 37000km از سطح زمین قرار دارد به گیرنده های زمینی می رسد.

 

با استفاده از این سیستم ،از حجم و تعداد مدارات زمین قرار دارد به گیرنده های زمینی می رسد.با استفاده از این سیستم،از حجم و تعداد مدارات زمینی کاسته شده و کیفیت تصویر افزایش پیدا می کند؛

 

همچنین امکان ارسال و پخش برنامه در سرار زمین فراهم می شود.اولین سیستم های ارسال ماهواره ای در سال 1962 در اروپا و در سال 1973 در کانادا مورد استفاده قرار گرفته اند.تعمیر تلویزیون ماهواره ای در محل.

 

 

 

  سیستم DTTB  ( DTTB:( (Digital Terrestrial Television Broadcasting ،تکنولوژی جدیدی در ارسال تصویر است. 

 

 این سیستم دیجیتالی ،مزایای زیادی نسبت به سیستم های آنالوگ قدیم دارد.نوع خاصی از این سیستم به نام HDTV در فرستنده های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در این سیستم تعداد  خطوط عمودی تصویر بیشتر از سیستم های قدیمی است و معولا از ضریب سیمای 16:9 استفاده می شود .در سیستم های قدیمی از پهنای باند 6،7 یا 8 مگاهرتز برای ارسال تصویر استفاده می شود،در سیستم DTTB برای ارسال تصویر همین پهنای باند استفاده می شود ولی نحوه ی کاربرد به صورتی است که کیفیت به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

 

هریک از سیستم های تلویزیونی یا ظبط و پخش تصویر ،پترن مخصوصی را برای تست و پخش برنامه های خود مورد استفاده قرار می دهند.

 

تعمیر تلویزیون HTDV با تحلیل فوق حرفه ای و تشخیص قطعات خراب را در کلاس های آموزش تعمیرات تلویزیون ببینید.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

کلمات قصار در هر زبانی وجود دارد.

 

 و بدین طریق، کلمات قصار، بخش مهمی از هویت ملّی و زبان آلمانی را تشکیل می دهند.

 

 کلمات قصار نشان دهنده معیارها و ارزش های یک کشور هستند.

 

شکل آنها معمولا شناخته شده و ثابت است، و قابل تغییر نیست.این اقوال همیشه کوتاه و مختصر هستند.

 

 اغلب در آنها از استعاره استفاده می شود.

 

 بسیاری از این کلمات قصار شاعرانه است.اغلب این اقوال حاوی پند و اندرز و نحوه رفتار هستند.

 

اما برخی از آنها آشکارا به انتقاد می پردازند.کلمات قصار اغلب از قالب استفاده می کنند.به طوری که ممکن است در مورد ویژگی های ظاهرا مقایسه ای سایر کشورها یا مردم باشد.

 

 کلمات قصار دارای یک سنت طولانی هستند.ارسطو آنها را به عنوان قطعات کوتاه فلسفی مورد تحسین قرار داده است.

 

آنها روش های مهمی در فصاحت و بلاغت و ادبیات هستند.آنچه این کلمات قصار را متمایز می سازد این است که آنها تا به امروز باقی مانده اند.

 

 رشته ای در زبانشناسی  و  آموزش زبان آلمانی وجود دارد، که فقط به کلمات قصار اختصاص دارد.

 

 کلمات قصار بسیاری در زبان های چندگانه وجود دارد.

 

بنابراین آنها می توانند از نظر لغوی یکسان باشند.

 

در این نمونه، مگویائیین زبان های مختلف ازکلمات مشابه استفاده می کنند.Bellende Hunde nicht beißen Perro que ladra no muerde.

 

 (DE-ES)سایر کلمات قصار دارای معنی مشابه هستند.

 

افکار یکسان با استفاده از کلمات مختلف بیان شده است.Appeler un chat un chat, Dire pane al pane e vino al vino. (FR-IT)بنابراین کلمات قصار به ما در درک مردم و فرهنگ های دیگر کمک می کند.

 

 

 

کلمات قصار، جالب ترین سخنانی است که در سراسر جهان یافت می شوند.

 

 

 

این کلمات در باره موضوعات "اصلی" زندگی انسان هستند.این سخنان مربوط به تجارب جهانی است.

 

آنها نشان می دهند که بدون توجه به زبانی که به آن صحبت می کنیم، ما همه یکسان هستیم

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 آیا تا به حالا به این فکر کرده اید که روش درست پاک کردن صفحه مانیتورهای LCD چیست؟

 

اگر قصد دارید گرد و غباری را از روی صفحه مانیتور خود و یا اثر انگشتی را از روی صفحه LCD پاک کنید باید دقت داشته باشید که برای اینکار نباید از هر روشی استفاده کنید.

 

 

 

 به طور کلی فرقی ندارد که چه نوع کثیفی بر روی مانیتور شما نشسته است .

 

این کثیفی می تواند غبار، چرک یا حتی روغن باشد.

 

 به هر حال شما باید از روش درست برای پاک کردن این نوع کثیفی ها استفاده کنید.

 

 ما در این مقاله قصد داریم روش صحیح انجام این کار و آموزش تعمیرات مانیتور  را به شما آموزش دهیم.

 

 

 

 

 

 1-برای پاک کردن صفحه مانیتور به هیچ وجه از الکل یا محلول آمونیاک استفاده نکنید.

 

 

 

به طور کلی شما نباید از الکل ، محلول یا بخار آمونیاک برای پاک کردن صفحه مانیتور خود استفاده کنید چرا که در طی زمان می تواند آسیب های جدی ای را به مانیتور  وارد کند.

 

 

 

 2-هرگز برای پاک کردن صفحه مانیتور خود از مایعات به صورت مستقیم استفاده نکنید.

 

 

 

Clear Screen LCD Monitor پخش کردن مایع تمیز کننده روی صفحه مانیتور را می توان یک فاجعه خواند. به طور کلی نباید از این روش برای پاک کردن هیچ نوع مانیتوری استفاده کرد. در غیر این صورت باید شاهد آسیب های خیلی جدی آن نیز باشیم.

 

 

 

حال که با این دو روش مخاطره برانگیز آشنا شدید اجازه دهید تا روش صحیح و درست پاک کردن یک صفحه مانیتور را توضیح دهیم.

 

 

 

در مرحله اول و قبل از اینکه یک زمانی مجبور شوید صفحه مانیتور LCD خود را تمیز کنید پیشنهاد می کنیم مراقب های لازمه از صفحه مانیتور خود را به عمل آورید.

 

 به عنوان مثال اگر فرزندی در خانه دارید که از کامپیوتر شما استفاده می کند گوش زدهای لازم را به او بکنید تا احیاناً اگر دست یا انگشتانش کثیف یا چرب بودند به صفحه مانیتور سیستم شما دست نزند.

 

به طور کلی پیشنهاد می شود که از هر کاری که باعث می شود صفحه مانیتور LCD شما کثیف شود جلو گیری کنید.

 

 

 

با این حال و حتی در صورتی که باز هم خیلی مراقب باشید تا صفحه مانیتورتان کثیف نشود احتمال زیادی وجود دارد بعد از مدتی صفحه مانیتورتان به دلایلی غیرعمدی کثیف شود.

 

یکی از این دلایل می تواند نشست گرد و غبار خانه در هنگام آشغال زدایی یا گرد زدایی با جاروبرقی باشد.

 

 بنابراین چه بخواهیم چه نخواهیم بعد از مدتی هم که شده صفحه مانیتور کثیف خواهد شد.

 

 

 

  1-دقیق و صحیح پاک کردن صفحه مانیتور

 

 

 

صفحه نمایش را آماده کنید : در ابتدا بایدمانیتور خود را خاموش کنید البته بهتر است ضمن خاموش کردن مانیتور,کابل برق آن را نیز از برق بکشید.

 

تا هیچ جریان برقی وجود نداشته باشد.تا زمانی که صفحه نمایش شما خنک نشده,شروع به پاک کردن آن نکنید.

 

پاک کردن صفحه نمایش های داغ(منظور آنهایی است که تازه از برق کشیده شده اند)مانند تلوزیون های HD از نوع پلاسما در بهترین حالت باعث می شود عملیات پاک کردن مشکل تر شده و در حالت بد ، صدماتی به صفحه نمایش وارد می شود.

 

 

 

 2- گردگیری کردن مانیتور

 

 

 

  عملیات پاک کردن صفحه نمایش تا جایی که امکان دارد همیشه باید بدون لمس  مستقیم آن انجام شود.

 

در هنگام پاک کردن و حتی آموزش تعمیر مانیتور  صفحه نمایش با کمترین فشار ممکن این کار را انجام دهید.

 

 شما می توانید از یک پارچه ابریشمی یا نهایتاً یک پارچه ساده و نرم , غبار روی صفحه نمایش را پاک کنید.

 

 

 

 3- به آرامی صفحه نمایش را با یک پارچه‌ی میکروفیبری تمیز و خشک و پاک کنید

 

 

 

میکروفیبر یک تکنولوژی خارق العاده است که می توان با تهیه پارچه مخصوص آن صفحه نمایش را بدون هیچ کاغذ، حوله و یا پارچه ای تمیز کرد.

 

به طور کلی اگر به وسیله خاصی(منظور آنهایی که گفته شده اند) برای پاک کردن صفحه نمایش دسترسی ندارید می توانید از یک حوله یا پارچه نرم استفاده کنید.

 

 

 

این هم از روش های موجود، البته در تکنولوژی میکروفیبر روش های تلفیقی دیگری نیز وجود دارد لیکن مطرح کردن آن ها در این مقاله کوتاه نمی گنجد.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

جوهر افشان

 

پرینتری که با پرتاب ذرات جوهر بر کاغذ نقش ایجاد می‌کند و تعمیر و آموزش تعمیر پرینتر و نگهداری آن ساده است.

 

 

 

سوزنی

 

پرینتری که در آن حرف یا نماد ماتریسی از نقاط است و بر این نقاط مرکب افشانده یا ضربه همراه با مرکب وارد می‌شود.

 

لیزری

 

پرینتری که در آن از پرتوهای لیزر برای نشاندن جوهر بر روی کاغذ استفاده می‌گردد.

 

پرینترهای لیزری نیز خود به دو دسته رنگی و سیاه سفید تقسیم می‌شوند.

 

پرینترهای لیزی سیاه سفید بیشتر برای چاپ متن به کار می‌روند، اما از پرینترهای لیزیری رنگی برای چاپ عکس استفاده می‌شود.

 

ولی این پرینترها برای چاپ عکس زیاد مناسب نسیتند جون هزینه شارژ مجدد یا تعویض کارتریج بالا می‌باشد

 

 

 

سطری

 

پرینتری که در آن اطلاعات و نوشته‌های یک سطر یکجا چاپ می‌شود.

 

صفحه‌ای

 

چاپگری که متن یک صفحه را یکجا چاپ می‌کند

 

 

 

حرارتی

 

چاپگری که با ایجاد گرما روی کاغذ های مخصوص متن مورد نظر را چاپ می کند و آموزش تعمیرات پرینتر همراه است.

 

 

 

جت پرینتر

 

چاپگری برای مصارف صنعتی

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

برخی از مشکلات و خرابی های لپ تاپ ها که احتیاج به آموزش تعمیرات لپ تاپ دارند، به شرح زیر می باشد:

 

 

 

 

 

- مشکلاتی همچون تخلیه سریع باتری که منجر به  اتمام سریع شارژ باتری لپ تاپ  و خاموش شدن دستگاه می گردد و شارژ نشدن باتری  که دیگر لپ تاپ ما توسط باتری روشن نمی شود.

 

 برای ادامه استفاده می بایست از آداپتور لپ تاپ به صورت مستقیم استفاده کرد / شناخته نشدن باتری که حتی اگر شارژ داشته باشد دستگاه روشن نمی شود و ....  که این مشکلات میتواند از عدم استفاده صحیح از باتری لپ تاپ باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 - کم نوری صفحه / پرپر زدن تصویر /  قطع و وصل شدن تصویر با بازو بسته کردن درب لپ تاپ ( نوت بوک ) / سفید شدن تصویر صفحه /  رنگ قاطی کردن تصویر در هنگام بازو بست درب لپ تاپ و یا قاطی کردن رنگها در تصویر در زوایای خاص درب لپ تاپ / سوختگی پیکسل و .... که این مشکل از صفحه نمایشگر و متعلقات مربوط به آن می باشد . ( رایان ویژن مجهزترین مرکز تعمیرات لپ تاپ (

 

 

 

 

 

- رندوم خواندن CD و DVD  توسط درایو نوری / باز و بسته نشدن درب درایو نوری به صورت نرمال / CD  می خواند اما DVD  نمی خواند و یا بالعکس / CD  و DVD  می خواند اما در هنگام رایت کردن می سوزاند

 

/ در هنگام خواندن CD  و DVD  صدای زیادی ایجاد می کند

 

 / شناخته نشدن درایو نوری و یا شناخته می شود.

 

 اما هیچ عکس العمل مکانیکی ندارد و ....  که معمولا در اکثر مراکز تعمیرات لپ تاپ اقدام به تعویض درایو نوری می نمایند .

 

 

 

 

 

- از کار افتادن تعدادی از کلید های کیبورد / روشن نشدن دستگاه / روشن شدن اما نداشتن تصویر و ... که از نظر کاربران بدون هیچ دلیلی پیش آمده و نمی توانند دلیلی برای مشکل  بوجود آمده در نظر بگیرند .

 

 چراکه آنها در ساعاتی پیش یا در روز گذشته از لپ تاپ خود استفاده کرده اند و پس از اتمام و بدون بروز هیچ مشکلی در عملکرد دستگاه ، آن را خاموش کرده و زمانی که جهت استفاده مجدد آن را روشن کرد ه اند متوجه این وضعیت شده اند .

 

 

 

 

 

- ترک خوردگی لولای لپ تاپ به صورت کاملا نامحسوس در داخل قاب لپ تاپ که پس از مدتی با شکسته شدن کامل لولا ، قاب لپ تاپ نیز شکسته می شود و باید در اسرع وقت به مراکز تعمیرات لپ تاپ  و یا آموزش تعمیر لپ تاپ مراجعه کرد تا باعث شکستگی لولای دیگر و بخش دیگر از قاب لپ تاپ نشود.

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

روبات یک ماشین الکترومکانیکی هوشمند است با خصوصیات زیر:

 

 

 

·  می توان آن را مکرراً برنامه ریزی کرد.

 

 

 

·  چند کاره است.

 

 

 

·  کارآمد و مناسب برای محیط است.

 

 

 

 

 

اجزای یک روبات:

 

 

 

·  وسایل مکانیکی و الکتریکی:

 

 

 

 شاسی، موتورها، منبع تغذیه، تعمیرات الکترونیک  و...

 

 

 

·  حسگرها (برای شناسایی محیط):

 

 

 

دوربین ها، سنسورهای sonar، سنسورهای ultrasound، ...

 

 

 

·  عملکردها (برای انجام اعمال لازم)

 

 

 

بازوی روبات، چرخها، پاها، ...

 

 

 

·  قسمت تصمیم گیری (برنامه ای برای تعیین اعمال لازم):

 

 

 

حرکت در یک جهت خاص، دوری از موانع، برداشتن اجسام، ...

 

 

 

·  قسمت کنترل (برای راه اندازی و بررسی حرکات روبات):

 

 

 

نیروها و گشتاورهای موتورها برای سرعت مورد نظر، جهت مورد نظر، کنترل مسیر، ...

 

 

 

روباتها روز به روز هوشمندتر می شوند تا هرچه بیشتر در کارهای سخت و پر خطر به یاری انسانها بیایند.  

 

                     

 

 

 

 قانون روباتیک مطرح شده توسط آسیموف:

 

 

 

1- روبات ها نباید هیچگاه به انسانها صدمه بزنند.

 

 

 

2- روباتهاباید دستورات انسانها را بدون سرپیجی از قانون اوّل اجرا کنند.

 

 

 

3- روباتها باید بدون نقض قانون اوّل و دوم از خود محافظت کنند.

 

 

 

 

 

مزایای روبات ها:

 

 

 

1-  روباتیک و اتوماسیون در بسیاری از موارد می توانند ایمنی، میزان تولید، بهره و کیفیت محصولات و آموزش تعمیرات الکترونیک  را افزایش دهند.

 

 

 

2-  روباتها می توانند در موقعیت های خطرناک کار کنند و با این کار جان هزاران انسان را نجات دهند.

 

 

 

3-  روباتها به راحتی محیط اطراف خود توجه ندارند و نیازهای انسانی برای آنها مفهومی ندارد. روباتها هیچگاه خسته نمی شوند.

 

 

 

4-  دقت روباتها خیلی بیشتر از انسانها است آنها در حد میلی یا حتی میکرو اینچ دقت دارند.

 

 

 

5-  روباتها می توانند در یک لحظه چند کار را با هم انجام دهند ولی انسانها در یک لحظه تنها یک کار انجام می دهند.

 

 

 

 

 

 

 

معایب روباتها:

 

 

 

1-  روباتها در موقعیتهای اضطراری توانایی پاسخگویی مناسب ندارند که این مطلب می تواند بسیار خطرناک باشد.

 

 

 

2-  روباتها هزینه بر هستند.

 

 

 

3-  قابلیت های محدود دارند یعنی فقط کاری که برای آن ساخته شده اند را انجام می دهند.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

هارد هایی که بدسکتور روی آنها میوفتد .

 

درصد بازیابی اطلاعات آنها زیاد میباشد و بیشتر آنها بعد از اینکه ریکاوری اطلاعات شدند

 

 

 

- تعمیر می شوند .نکته مهم اینست که نباید قبل از بازیابی اطلاعات تعمیر شوند بخاطر اینکه در تعمیر , اطلاعات هارد خراب می شود

 

 

 

- هاردهایی که کند میگردند . خیلی از کندیهای هارد قابل رفع می باشد و اطلاعات آن بازیابی می گردد و امکان تعمیر آنها نیز می باشد .

 

 

 

- هاردهایی که مشکل ماژول دارند.خرابی ماژول مشکلات زیادی را برای هارد بوجود میاورند خرابی هایی مثل کم شدن ظرفیت دیتکت نشدن بد کار کردن افتادن بدسکتور در کل هارد و ....

 

 

 

دستگاههای آموزش تعمیرات هارد قابلیت این را دارد که تمامی مدل های هارد را تا 3 ترابایت ساپرت و درست کند و همیشه بروز می باشد .

 

 

 

اکثر هاردها با مشکل ماژول بازیابی اطلاعات و تعمیر می گردند .

 

 

 

هاردهایی که ضربه خورده اند . این هاردها مشکلات سخت افزاری پیدا میکنند که قابلیت تعمیر ندارند ولی

 

 

 

70 درصد آنها با جراحی هارد بازیابی اطلاعات می شوند . مشکلات هارد اکسترنال بیشتر از این گروه هستند

 

 

 

هاردهایی که بورد آنها سوخته است . ما بزرگترین و کاملترین آرشیو برد را در ایران برای بازیابی اطلاعات داریم .

 

 

 

هاردهایی که هد یا موتور آنها سوخته است . با تعویض آنها در هفتاد درصد مواقع به اطلاعات ذسترسی پیدا میکنیم

 

 

 

هاردهایی که مشکل سخت افزاری دارند . هد آنها شکسته یا موتور آنها گیرپاچ کرده است . با جراحی هارد بشرط آنکه روی سطح دیسک خراشیده نباشد اطلاعات آنها بر میگردد .

 

 

 

هارد هایی که شناسایی و دیتکت نمی شوند . علتهای مختلفی میتواند داشته باشد بعد از عیب یابی و

 

 

 

تشخیص عیب اکثریت این هاردها بازیابی اطلاعات میگردند .

 

 

 

هاردهایی که صدا میدهند . علت بیشتر صدا هد هارد میباشد که بعد از تعویض آن به اطلاعات ذسترسی پیدا میکنیم .

 

 

 

هاردهایی که بعلت ویروس اطلاعات آنها خراب شده است تمام اطلاعات به شرط آنکه دستکاری نشود برمیگردد .

 

 

 

هاردهایی که پارتیشن آنها پریده است بشرط آنکه دستکاری نشود تمامی اطلاعات مثل روز اول برمیگردد .

 

 

 

هاردهایی که صفحه آبی میدهند نیز براحتی بازیابی ریکاوری اطلاعات میگردند .

 

 

 

هاردهایی که در هنگام بالا آمدن ویندوز صفحه مشکی سیاه میدهند .

 

 

 

هاردهایی که وقتی به سیستم وصل میشوند سیستم روشن نمی شود .

 

 

 

هاردهایی که باعث هنگ سیستم میگردند .

 

 

 

هاردهایی که ظرفیت آنها کم شده است .

 

 

 

هاردهایی که پسورد دارند . هاردهای لپ تاپی که توسط نوت بوک به آنها پسورد سخت افزاری داده شده است براحتی باز و درست میشوند .

 

 

 

هاردهایی که اطلاعات آنها دیلت یا شیفت دیلت شده اند  همه این نوع هاردها با استفاده از آموزش تعمیر هارد ها قابل بازیابی هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

آیا می‌دانید که اساس کار دستگاه فتوکپی چگونه است؟

 

 

 

یکی از بزرگ‌ترین روش‌های نسخه‌برداری، فتوکپی است و آموزش تعمیر فتوکپی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

 

 که اساس فرایند فتوکپی به‌طور خلاصه در مراحل زیر آمده است:

 

 

 

 

 

1- ابتدا بر روی غلتک نواری یا استوانه‌ای درام (Drum) یک بار الکتریسیته یکنواخت ساکن معمولا 700-600 ولت توزیع می‌شود.

 

 سطح غلتک با هادی نوری پوشیده شده است.

 

در گذشته هادی نوری با روکش سلنیوم پوشیده شده بود که با بار مثبت شارژ می‌شد.

 

 اما به ‌دلیل سمی بودن آن، امروزه از هادی‌های نوری آلی با بار منفی استفاده میشود.

 

 

 

 

 

 

 

2- در دستگاه کپی از نور استفاده می‌شود و به این خاطر است که به آن دستگاه فتوکپی می‌گویند (کپی با استفاده از نور=photocopy ).

 

بنابراین باریکه نور شدیدی از کاغذی که روی شیشه دستگاه کپی قرار داده شده است عبور می‌کند.

 

قسمت‌های سفید کاغذ نور را منعکس کرده و هنگامی که نور منعکس شده به سطح درام برخورد می‌کند آن قسمت سطح باردار درام خنثی می‌شود.

 

 نواحی تیره سطح کاغذ (مانند متن و تصاویر)  نور را منعکس نمی‌کنند (جذب می‌کنند) و در نتیجه نواحی با بار منفی روی درام باقی می‌ماند.

 

 

 

 

 

 

 

3- درون دستگاه فتوکپی پودر سیاه رنگ بسیار ظریفی به نام تونر موجود است.

 

پودر تیره تونر که با بار مثبت شارژ شده‌اند به بارهای منفی که روی درام باقی مانده‌اند می‌چسبند (بارهای غیر‌همنام یکدیگر را جذب می‌کنند).

 

در واقع درام می‌تواند به‌صورت انتخابی شارژ شود. در نتیجه فقط قسمت‌هایی از آن تونر را جذب می‌کند.

 

جایی که کاغذ اصلی سیاه است بر روی درام الکتریسیته ساکن ایجاد می‌کند اما جایی که سفید است ایجاد نمی‌کند و یك تصویر از مدرك بر روی آن شكل می‌گیرد.

 

 

 

 

 

4- سطح کاغذ با الکتریسیته ساکن منفی شارژ می‌شود و تونر باردار مثبت از سطح درام به سطح کاغذ جذب می‌شود.

 

تونر به دما حساس است و در نتیجه هنگامی که ذرات نرم تونر از درام جدا و جذب کاغذ می‌شوند  با استفاده از گرما به سطح کاغذ می‌چسبند و به این ترتیب یک کپی ایجاد می‌شود.

 

 

 

 در مرحله آخر، هادی نوری باید پاک شده و برای کپی بعدی آماده شود.

 

این عمل به ‌طور عادی به ‌وسیله در معرض نور قرار دادن آن و خروج بارهای الکتریکی باقی‌مانده و نیز حذف تونر‌های اضافی به ‌وسیله یک تیغه، انجام می‌شود و در آموزش تعمیرات فتوکپی حائز اهمیت می باشد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

سیستم معمولاً در سه سطح دسته بندی می شود. در سطح 1 وسائل و تجهیزات، حسگرها و اجزاء نهایی کنترل قرار می گیرند .

 

سیستم های E&M (ایستگاه های مهندسی و اپراتوری سیستم) در این بخش قرار دارند و از طریق ورودی و خروجی هایی به کنترلرهای یکپارچه منتقل می شوند.

 

 این انتقال ممکن است به طور مستقیم و یا از طریق تابلوهای طراحی شده صورت گیرد.

 

 

 

با استفاده از آموزش BMSوهوشمند سازی ساختمان اجزاء پس از خاموش شدن سیستم وجود داشته و شامل سیستمهای I/O ، کنترلرها و نرم افزارهای ارتباطی با سطح ٢ می باشد و تمامی الگوریتمهای کنترلی و منطقی در این سطح انجام می شود.

 

 

 

سطح ٢ یا سطح کنترل نظارتی سطحی است که در آن ابزارهای نظارتی و مدیریت اطلاعات شامل HMI ها، سرورها، تجهیزات ذخیره سازی و ایستگاههای کاری اپراتورها و مهندسان که باید با سیستم BMS در ارتباط باشند، قرار دارد.

 

 ارتباط بین سطح یک و دو از طریق پروتکلهای استاندارد صنعتی انجام می پذیرد.

 

 

 

نرم افزار کنترلی سیستم های BMS دارای قابلیتهای بسیاری هستند. این نرم افزارها در سطح ٣ قرار گرفته و روی سرورهای مناسب نصب می شوند و معمولاً دارای حداقل شرایط زیر هستند:

 

 

 

-         دارای محیط گرافیکی مناسب و ساده برای کاربر عادی.

 

 

 

-         دارای مجموعه (Library) از انواع راه حل ها و برنامه ها جهت آسانی طراحی و توسعه سیستم در آینده.

 

 

 

-         دارای امکانات PM (سرویس و نگهداری) جهت راهبری سیستم در آینده بدون نیاز به تهیه نرم افزار PM مجزا.

 

 

 

-         امکان تعریف طول و عرض جغرافیایی جهت تنظیم اتوماتیک شرایط طلوع و غروب خورشید و کنترل مصرف انرژی.

 

 

 

-         امکان تعریف لایه های امنیتی دسترس به برنامه توسط کاربران متفاوت.

 

 

 

-         امکان تعریف لایه های امنیتی برای کاربران زیر سیستم های متفاوت از قبیل Access ، HVAC ، Lighting و ...

 

 

 

-         -امکان ذخیره سازی اطلاعات نرم افزار در بانکهای اطلاعاتی SQL قابل کنترل توسط Microsoft Windows.

 

 

 

-         امکان تهیه ، تنظیم و مقایسه نمودارهای مختلف عملیاتی از جمله نمودار مصرف برق و ... در بازه های مختلف زمانی (Trends) و هوشمند سازی ساختمان

 

 

 

-         ارتباط ساده نرم افزار گرافیکی و I/O های سیستم.

 

 

 

-         امکان ذخیره سازی اطلاعات مربوط به خطاها و دیگر گزارشات تا مدتها قبل

 

 



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

آشنایی با بردهای مانیتور LCD و LED

 

 

 

 

 

 

 

برد پاور:

 

 

 

وظیفه برد پاور تامین ولتاژ قسمت های مختلف مانیتور LCD است.

 

 

 

در حالت معمول ولتاژی که در این قسمت تولید می شود 5 ولت ولت 12 ولت است  و در قسمت های دیگر به ولتاژهای 3.3  ولت و 2.5 ولت توسط IC های رگولاتور تبدیل می شوند.

 

 

 

در بعضی از مانیتورها این ولتاژ متفاوت است.

 

 

 

 

 

برد اینورتر:

 

 

 

این برد مانیتور ال سی دی ولتاژ بالا و جریان مربوط به قسمت پس زمینه (بک لایت) را تامین می کند.

 

برد اینورتر ولتاژ 600 تا 1000 ولت AC را در هر کدام از طبقات خود می سازد که تعداد این طبقات بستگی به تعداد لامپ های استفاده شده در نور بک لایت دارد.

 

بک لایت منبع نور ثابت و یکنواخت است .

 

 

 

نوری که در این قسمت تولید می شود روی ال سی دی متمرکز می شود.

 

آموزش تعمیرات مانیتور ال سی دی  سریع در منزل.

 

 

 

 

 

مادر برد یا مین برد:

 

 

 

مادر برد به نام های بدر هوشمند یا مقایسه گر نیز نامیده می شود.

 

 

 

وظیفه اصلی این برد تبدیل سیگنال های آنالوگ RGB به سیگنال های دیجیتال و ارسال داده به مدار کنترلر LCD برای نمایش تصویر است.

 

 

 

 

 

 

 

1-خط عمودی در مانیتور ال سی دی

 

 

 

برای اطمینان از ثابت یا متناوب بودن این عیب قسمت بالای مانیتور را با دست کمی فشار می دهیم.اگر با فشار

 

 

 

دادن نقطه مورد نظر ،خط عمودی محو شد و LCD به طور عادی کار کرد می توان این مشکل را در بعضی موارد

 

 

 

حل کرد در غیر این صورت برای آموزش تعمیر مانیتور ال سی دی باید پنل مانیتور تعویض شود.

 

 

 

 

 

 

 

2-نداشتن تصویر مانیتور LCD

 

 

 

3-روش و خاموش شدن مانیتور ال سی دی

 

 

 

4-تصویر سیاه و سفید افقی در مانیتور ال سی دی

 

 

 

5-کم نور بودن صفحه مانیتور ال سی دی

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

سامانه هوشمند پایش و راهبری موتورخانه در حقیقت بخشی از مجموعه ایست که ما بعنوان BMSمیشناسیم. این سامانه در حقیقت ...

 

 

 

سامانه هوشمند پایش و هوشمند سازی ساختمان و راهبری موتورخانه در حقیقت بخشی از مجموعه ایست که ما بعنوان BMSمیشناسیم.

 

 این سامانه در حقیقت خلاصه شده BMS بشکلی است که فقط پایش و راهبری اجزاء موتورخانه تاسیسات از قبیل چیلرها، بویلرها، پمپ های سیرکولاسیون ونیز مدار های روشنائی را انجام میدهد.

 

شاید بتوان این بخش را بطور خلاصه سامانه مدیریت انرژی در ساختمان یا  (Energy Management System) نامگذاری نمود.وظیفه این سامانه تنظیم حجم فعالیت تاسیسات حرارتی و برودتی در حد نیاز واقعی ودر زمان بهره برداری ساختمان میباشد.

 

 

 

 بعضا میتوان روشنائی را نیز با این سامانه راهبری نمود. یکی از نکات مهم در استفاده از این سامانه ، تنظیم جدول زمانی بهره برداری از ساختمان در ساختمان های اداری و تجاریست.

 

 این سامانه در روزهای پایانی هفته و در تعطیلات رسمی موتورخانه را خاموش وروشنائی را از مدار خارج مینماید.

 

در روزهای کاری نیز سامانه با پردازش اطلاعات ورودی از قبیل دمای هوای بیرون و افت دمای رفت و برگشت در گرمایش و یا سرمایش، دمای تنظیمی تاسیسات (set point) را مشخص مینماید .

 

بدین گونه است که ساختمان فقط در زمان بهره برداری و فقط باندازه مورد نیاز انرژی صرف گرمایش و سرمایش و یا روشنائی مینماید.

 

اگر یک پروژهBMSرا بخواهیم به فازهای اجرائی کوچکتر تقسیم نمائیم، سامانه هوشمند کنترل موتورخانه می تواند بعنوان اولین فازی تعریف شود که اتمام آن باعث میگردد ساختمان بتواند تا حد قابل قبولی توانائی تطبیق با شرایط بیرونی و درونی را دارا باشد.

 

 

 

خصوصا در شرایط فعلی که بزودی شاهد تمایل همگانی مالکین ساختمان ها برای بهره مندی از تجهیزاتی که باعث کاهش مصرف انرژی می شوند خواهیم بود، اجرای پروژه سامانه هوشمند کنترل موتورخانه بدلیل سادگی وقیمت پائین میتواند راهکارمناسبی برای عبور از این مقطع زمانی باشد.

 

 از طرف دیگر آموزش BMS وهوشمند سازی ساختمان  وجود زیرساخت لازم برای توسعه سامانه در آینده، نگرانی تبدیل سامانه را به  BMS مرتفع نموده است

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

نکات مهمی که در نصب دوربین مدار بسته باید به آن توجه شود:

 

 

 

مکان قرار گیری دوربین از نظر میزان روشنایی است.

 

باید دقت شود دوربین در محل تاریک در حالتی که به سمت نقطه پر نور متمرکز شده است قرار نگیرد.

 

 زیرا حتی اگر دوربین به سیستم WDR (جبران نور پس زمینه) نیز مجهز باشد باز هم کافی نبوده و محل مناسبی را برای نصب انتخاب نکرده اید و تصویر خوبی هم نخواهید داشت.

 

علاوه بر میزان روشنایی محل نصب دوربین و آموزش دوربین مداربسته ، فاصله دوربین تا محدوده ای که باید مورد نظارت قرار دهد نیز اهمیت دارد.

 

 

 

روشنایی محل نصب دوربین مداربسته

 

 

 

جهت به حداقل رساندن تعداد دوربین ها و متعاقب آن کاهش هزینه ها، از قرار دادن چندین دوربین در مکان هایی که دید آنها دارای همپوشانی است خودداری کرده و دوربین ها را در نقاطی قرار دهید که حداقل محدوده دید مشترک با یکدیگر داشته باشند.

 


بعد از اینکه محل مناسب برای نصب را با در نظر گرفتن این المان ها انتخاب کردید، امکان کابل کشی به آنها را مورد ارزیابی قرار داده و از قرار دادن کابل های دوربین در مجاورت کابل برق فشار قوی بپرهیزید.

 

 تهیه کابل با کیفیت در متراژ مناسب و کابل کشی اصولی تاثیر عمده ای بر عملکرد دوربین ها خواهد داشت.

 

پس از ذکر نکاتی در رابطه با محل نصب دوربین، لازم است به نکاتی در رابطه با مکان قرارگیری دستگاه DVR نیز اشاره شود. دستگاه DVR به دلیل ذخیره کلیه ی تصاویر ضبط شده در خود از لحاظ امنیتی دارای حساسیت بالایی است به همین علت است که باید در مکانی مخفی قرار گیرد تا از دستبرد سارقان در امان بماند و حتی الامکان در محلی قرار گیرد که از ورود گرد و غبار و رطوبت به داخل آن جلوگیری و دسترسی راحت برای آموزش تعمیرات الکترونیک داشته باشد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

مشکلات مختلفی در لپ تاپ ها ( نوت بوک ها )  وجود دارد که مانع از ادامه فعالیت کاربر و استفاده از لپ تاپ می شود .

 

 گاهی اوقات نیز به دلیل عدم توانایی در رفع مشکل لپ تاپ معیوب، اقدام به خرید و تهیه لپ تاپ  ( نوت بوک ) دیگری می نمایند که این روز ها با توجه به شرایط بد اقتصادی که گریبان گیر عموم مردم شده است ، کاری ساده و آسان نیست . 

 

 

 

برخی از مشکلات لپ تاپ ها  که باعث مراجعه کاربران به مراکز تعمیرات  و آموزش تعمیرات لپ تاپ می شود  عبارت است از     :

 

 

 

- نداشتن تصویر ،  قاطی شدن رنگ ها در صفحه / بهم ریختن مکرر / Resolution رندوم تصویر دادن / خاموش شدن دستگاه در حین کار با نرم افزار های تخصصی گرافیگی و یا بازی و ... که  هر کدام از این مشکلات می تواند از گرافیک لپ تاپ  ( نوت بوک ) ما باشد .

 

 

 

- تعمیرات لپ تاپ بابت Blue Screen یا همان صفحه آبی  که در حالات مختلف پیش می آید و تنها راه برای برگشتن لپ تاپ ما به حالت اولیه ، خاموش و روشن کردن مجدد دستگاه است .

 

 برای مثال : در همان ابتدای روشن شدن دستگاه و یا فقط به هنگام خاموش کردن دستگاه  / در حین کار با نرم افزار های مختلف و یا درحین نصب ویندوز /  در حین بازی و کار با نرم افزار های تخصصی گرافیک /  در حین خواندن  CD و یا DVD  توسط درایو نوری ما / کند شدن سرعت دستگاه و آمدن صفحه آبی ( Blue Screen ) و ....  که این مشکل می تواند از بایوس ، رم ، هارد ، گرافیک ، IC بافر برد درایو نوری و چیپ شمالی مادربرد لپ تاپ) نوت بوک( ما باشد.

 

 

 

- لپ تاپ با باتری روشن می شود اما با آداپتور ( شارژر ) روشن نمی شود و یا بالعکس  / باتری لپ تاپ شارژ نمی شود که این مشکلات می تواند از خود آداپتور ، باتری و یا مادربرد لپ تاپ ما باشد که با آموزش تعمیرات laptop برطرف خواهد شد )

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

از این ترفندها برای تمام پرینترها استفاده کنید ، این نکته را که بهترین مشاور شما برای استفاده و  آموزش تعمیرات پرینتر دفترچه راهنمای آن است را همیشه در ذهن خود داشته باشید .

 

 

 

- درون پرینتر را همیشه تمیز کنید

 

 

 

    یکی از توصیه های ساده ای که همیشه می شنوید ، بهترین اقدام پیشگیرانه از خرابی پرینتر تمیز کردن درون آن هست .

 

 وقتی شما پرینتر خود باز می کنید و گرد و خاک و کثیفی در آن می بینید بلافاصله درون آن را تمیز کنید .

 

هر ماه یکبار سعی کنید درون پرینتر خود را با دستگاه فشار باد تمیز کنید .

 

 

 

از استفاده کاغذهای پاره ، تا شده و استفاده شده جلوگیری کنید .

 

 

 

 استفاده از کاغذ معیوب باعث گیر کردن آن درون پرینتر می شود و هر وقت این اتفاق رخ می دهد امکان شکستن و معیوب شدن قطعات پرینتر وجود دارد ، جهت جلوگیری از این مشکل همیشه از کاغذهای نو و سالم استفاده کنید .

 

 

 

-  از کاغذهای مرغوب استفاده کنید .

 

 

 

    بسیاری از سازمانها جهت کاهش هزینه ها خود از کاغذهای که کیفیت پایین و متوسطی دارند استفاده می کنند و استفاده از این کاغذها باعث خرابی پرینتر می شود .

 

برای اکثر کارهای چاپی کاغذ با 20dl مناسب می باشد ، اگر می خواهید چاپ شما کیفیت مطلوب خود را داشته باشد از کاغذهای با 24dl استفده کنید .

 

    کارخانجات تولید کننده پرینتر ها کاغذها کوچکی به عنوان نمونه بهمراه پرینتر ها ارائه می دهند و شما می توانید با مقایسه کاغذهای مورد استفاده خود با آنها به کیفیتشان پی ببرید .

 

در ضمن استفاده از دفترچه و مراجعه با سایت شرکت تولید کننده کمک بزرگی به شما جهت انتخاب کاغذ مرغوب می نماید .

 

 

 

- به کاغذها قبل از استفاده فوت نکنید .

 

 

 

    یکی از تفکرات غلط در بین مردم این است که با فوت کردن در یک دسته کاغذ از گیر کردن کاغذهای درون پرینتر ها جلوگیری می کنند .

 

در حالیکه این تفکر اشتباه می باشد و این افراد با فوت کردن به کاغذها باعث ایجاد الکتریسیته در بین کاغذها می شوند و کاغذها درون پرینتر گیر می کنند .

 

اکثر پرینتر های امروزی قابلیت جدا سازی کاغذهای که دورن سینی تغذیه آنها وجود دارد را دارا می باشند و شما اگر پرینتر تان در محیط مرطوبی قرار ندارد نباید نگران این موضوع باشید .

 

 

 

- پرینتر خود را در محیط مرطوب قرار ندهید .

 

 

 

    رطوب بالا باعث چسپیدن کاغذها به هم می شود و این موضوع باعث گیر کردن کاغذها در هنگام چاپ درون پرینتر می شود ، اکثر پرینترهای ارزان قیمت دچار این مشکل می باشند .

 

با قرار دادن پرینتر در مکان خنک و کم رطوبت از به هم چسپیدن و گیر کردن کاغذ درون پرینتر جلوگیری کنید .

 

 

 

- از برچسپهای با کیفیت استفاده کنید .

 

 

 

    اگر از پرینتر خود برای چاپ بر چسپ استفاده می کنید ، حتماً ار برچسپ های با کیفیت استفاده کنید .

 

این موضوع بسیار مهمتر از انتخاب کاغذ با کیفیت بالا ، استفاده از برچسپ های با کیفیت پایین سبب می شوند که به غلتک و فیوز پرینتر ها آسیب برسد .

 

استفاده از برچسپ های با کیفیت بالا هزینه به مراتب کمتری نسبت به تعویض فیوز پرینتر ها دارند .

 

 

 

-    برچسپ ها را بصورت مستقیم چاپ کنید .

 

 

 

    اگر شما از پرینتر خود برای چاپ برچسپ استفاده می کنید ، تا جای که امکان دارید از خم شده برچسپ درون پرینتر جلو گیری کنید .

 

اکثر پرینتر ها قسمتی دارند که کاغذ بصورت دستی وارد می شود و بصورت مستقیم چاپ می شود ، برای چاپ برچسپ از این قسمت استفاده کنید .

 

بعضی از پرینترها لوازم جانبی برای چاپ مستقیم برچسپ ها دارند ، اگر پرینتر شما این امکانات را دارد از آن استفاده کنید و تا جای که امکان دارید برای چاپ برچسپ سعی کنید از قسمتی برچسپ را وارد کنید که کمترین غلتک در مسیر چاپ وجود دارد .

 

 

 

- سینی تغدیه چاپ مستقیم را در هنگامی که استفاده نمی کنید ببندید .

 

 

 

اگر شما برای چاپ برچسپ و کاغذ از سینی تغذیه مستقیم استفاده می کنید ، حتماً در زمانی که از آن استفاده نمی کنید آن را ببندید ، چون امکان دارد در هنگام بلند شدن شما از روی صندلی با آن برخورد کنید و بشکند .

 

قرار دادن پرینتر در محل مناسب از رخ دادن این اتفاق و آسیب دیدن پرینتر شما جلوگیری می کند .

 

 

 

-  در هنگام تعویض قطعات و باز کردن پرینتر مواظب باشید .

 

 

 

در هنگام تعمیر یا سر هم کردن قطعات پرینتر دقت کنید چون پرینترها از قعطات شکستنی پلاستیک مانندی ساخته شده اند .

 

 اگر شما هنگامی که پرینتر خود را باز کردید و متوجه شدید در زمان سر هم کردن یا تعویض قطعه باید با زحمت و فشار یک قطعه را جا بزنید ، لحظه ای صبر کنید و ببینید که چطور آن قطعات به هم وصل می شوند .

 

در اکثر پرینتر ها دفترچه راهنما کمک زیادی به شما برای حل این مشکل می کنند .

 

 

 

- دفترچه تعمیرات را بخرید .

 

 

 

اگر شما از مدل خاصی از یک پرینتر استفاده می کنید که تعمیر آن را نمی دانید ، می توایند دفترچه  آموزش تعمیرات ماشینهای اداری و پرینتر آن را از کارخانه تولید کننده بخرید .

 

 این دفترچه ها نکات مهمی برای عیب یابی ، نمودار و تصاویر سر هم کردن قطعات و نکات و اطلاعات مفیدی برای تعمیر پرینتر شما دارند . وقتی که شما می خواهید پرینتر خود را تعمیر کنید این دفترچه کار شما را آسان می کند و با راهنمای قدم به قدم به شما کمک می کند

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

قدم های اول

 

 

 

1- در اولین قدم گوشی را خاموش و باتری گوشی را خارج کنید.

 

اگر هم خشک خشک نشده است اصلا توی گوشی نیاندازید چون ممکن است اتصالی کند.

 

 احتمالا سوختن باتری زیاد است پس اگر گوشی بعد از خشک کردن کار نکرد در وهله اول فکر نکنید گوشی سوخته و احتیاج به تعمیر و یا آموزش تعمیر موبایل  است!

 

 

 

2- سیم کارت را هم در بیاورید. خیلی سریع این کار را انجام بدهید چون سیم کارت هم خیلی حساس است و اگر در معرض آب بماند سریع می سوزد. خسارتش سنگین نیست اما از وقت و کار و زندگی می اندازد حسابی.

 

 

 

3- از سشوار استفاده نکنید. سشوار اولین راهی است که پیشنهاد می دهند اما سشوار باد داغی می زند که خودش هم می تواند باعث خرابی بشود.

 

اگر سشوار شما برای گرمایش درجه بندی دارد از درجه گرمای کم می توانید استفاده کنید. هر چند توصیه می کنیم از راه هایی که در ادامه ذکر می شود استفاده کنید.

 

 

 

و حالا 5 ابزار بسیار مفید برای خشک کردن گوشی تلفن همراه :

 

 

 

یک: برنج نپخته

 

 

 

برنج خوب است اما یک جور گرد و غبار خاص دارد که حتما متوجه آن شدید.

 

اگر یک کیسه بزرگ برنج را خالی کنید بهتر متوجه می شوید.

 

برای همین است که برنج را می شورند قبل از هر کاری. همین مسئله شاید موجب بشود که شما از استفاده از برنج خام واهمه داشته باشید.

 

 

 

دو :سیلیکا ژل

 

 

 

سیلیکا می تواند درمان این ترس شما باشد. سیلیکا همان ماده ای که به عنوان سیلیکا ژل معمولا در بسته های دستگاه های الکترونیکی و لباسهای تازه خریده قرار می دهند.

 

فقط یادتان باشد که سیلیکا ژل کمی سرعت پایینی در جذب رطوبت دارد برای همین باید سریعا دست به کار شوید و وقت را هدر ندهید.

 

 

 

سه :جاروبرقی

 

 

 

اگر در منزل هستید به جای گشتن دنبال سشوار به دنبال جاروبرقی بگردید! در این مقاله می خوانیم که با 20 دقیقه جارو کردن قسمتهای خیس شده می توان رطوبت قسمتهای داخلی گوشی را کاملا از بین برد و بعد از 30 دقیقه بدون هیچ مشکلی دوباره از گوشی استفاده کرد.

 

این روش سریعترین و موثرترین روشی است که می توانید برای خشک کردن کامل اجزای داخلی موبایل استفاده کرد.

 

 

 

چهار :آب خالص

 

 

 

اگر دیدید یک نفر گوشیش را درون آب انداخت فکر نکنید دیوانه است! این راه درمان برای افتاده در آب نمک است.

 

مخصوصا خانم های خانه دار زیاد پیش می آید که تلفن همراهشان داخل آب نمک بیافتد.

 

 

 

نمک حالت خورندگی بالایی برای قطعات الکترونیکی دارد. اول از همه اگر خیلی خیس شده و دیگر یک ذره خیس شدن بیشتر برایش فرقی نمی کند آن را داخل آب تمیز بیاندازید و کمی حرکت بدهید که نمک خارج شود.

 

بعد با روشهایی که گفته شد آن را تمیز کنید.

 

 

 

پنج :یخچال

 

اگر فکر کردید که راه های عجیب و غریب ما تمام شده است اشتباه کردید. این یکی از همه عجیب تر است چون معمولا فکر می کنیم که باید با گرما رطوبت را از بین برد.

 

 

 

AdvancedTelecom می گوید استفاده از یخچال یک راه عالی نجات گوشی خیس شده است. برای استفاده از این راه گوشی را داخل فریزر نگذارید.

 

دلیلش این است که معمولا گوشیهای ما از صفحه نمایش LCD استفاده می کنند. ال سی دی مخفف Liquid crystal display است. مشخص است که اگر یک مایه را در فریزر بگذاریم یخ می زند و تغییرات حالت می دهد

 

 

 

گوشی را در قسمتهای میانی یخچال قرار بدهید و بعد از نیم ساعت در بیاورید. 10 دقیقه صبر کنید و دوباره این روند را طی کنید تا به جایی برسد که مطمئن شوید گوشی خشک خشک شده است.

 

 

 

تمامی راه هایی که در این مقاله ذکر می شود از منابع مختلف موجود در اینترنت ( و و و ) جمع آوری شده است.

 

هیچکدام از این راه ها را خودم تست نکردم چون خودم هیچوقت گوشیم خیس نشده است. لطفا با احتیاط عمل کنید چون مسئولیتش گردن خودتان خواهد بود!

 

 

 

سالانه حدود 880 هزار انگلیسی به خاطر افتادن موبایل در آب اعصابشان را خرد می کنند.

 

اگر برای شما این اتفاق افتاد خونسردی خود را حفظ کنید و با آرامش راه های بالا و آموزش تعمیرات موبایل  را تست کنید. این جوری از این به بعد خیس شدن گوشی به معنای سوختنش نخواهد بود.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

تعمیرات الکترونیک هارد دیسک Hard Disk Drive Electronic Failure

 

 

 

زمانی اتفاق می افتد که درایو هارد دیسک در بایوس سیستم قابل مشاهده و شناسایی نبوده و هارد دیسک هیچ فعالیتی ندارد.

 

 

 

 

 

انواع آسیب الکترونیک هارد دیسک

 

 

 

 

 

بعضی از ماژول های فرم ویر ، بخصوص ماژول هایی که برای شناسایی هارد دیسک به سیستم ضروری هستند بر روی چیپ رام ROM Chip بر روی برد مدار چاپی هارد دیسک ( PCB ) ذخیره می شوند.

 

 

 

زمانیکه فرم ویر آسیب می بیند و یا چیپست رام هارد دیسک خراب می شود ، هارد دیسک قابل دسترسی نیست.

 

 

 

کارشناسان تعمیرات هارد دیسک و آموزش تعمیر هارد و لاژورد بانک اطلاعاتی فرم ویر هارد دیسک های Seagate ، Western Digital ، Samsung ، Maxtor ، Toshiba و Hitachi را جهت بازیابی اطلاعات شما در دسترس دارند.

 

 

 

 

 

نارسایی القاگر یا سلف و دیود TVS

 

 

 

برد PCB هارد دیسک حاوی تعدادی سلف یا القاگر و یک یا چند دیود TVS برای تنظیم جریان ولتاژ در مدار درایو هارد دیسک می شود.

 

اگر یک یا چند تنظیم کننده بر روی مدار آسیب ببینند ، درایو هارد دیسک توانایی روشن شدن را نخواهد داشت.

 

 

 

 

 

شوک الکتریکی Electrical Overstress

 

 

 

هر درایو هارد دیسک بایستی که با محدوده ای از ولتاژ کار کند و این محدوده ی جریان و ولتاژ توسط کمپانی سازنده هارد دیسک تعیین می شود.

 

زمانیکه هارد دیسک خارج از محدوده امن عملکرد کار می کند ، شوک الکتریکی می تواند باعث آسیب به الکترونیک هارد دیسک شود.

 

 بعنوان مثال استفاده از آداپتور جایگزین برای لپ تاپ در صورتیکه ولتاژی متفاوت با آنچه برای لپ تاپ در نظر گرفته شده است می تواند الکترونیک هارد دیسک را دچار شوک الکتریکی کند.

 

 

 

تخلیه الکترواستاتیک Electrostatic Discharge

 

 

 

اگرچه درایو هارد دیسک دارای دیود هایی جهت محافظت از تغییرات ناگهانی ولتاژ در مدار می باشد اما در برابر تخلیه الکترواستاتیک آسیب پذیرند.

 

شدت جریان بیشتر از حد نرمال باعث افزایش فشار بر فلز رسانای برد مدار چاپی شده و به اتصالات آن آسیب وارد می کند.

 

 

 

دمای بیش از حد Thermal Overstress

 

 

 

یک دستگاه میزبان با دمای بیش از حد مانند یک کامپیوتر یا لپ تاپ که با دمای بالا کار می کند ، باعث شوک حرارت بیش از حد بر روی الکترونیک هارد دیسک می شود.

 

 

 

 این آسیب اغلب بصورت علائم تاول شکل بر روی PCB هارد دیسک ، روی چیپ رام و یا چیپ MCU قابل مشاهده می باشد.

 

 

 

 

 

زمانیکه شما درایو هارد دیسک را به کامپیوتر دسکتاپ متصل می کنید ، هارد دیسک فعالیتی را از خود نشان نمی دهد و یا اطلاعات نادرست از هارد دیسک را داخل بایوس سیستم مشاهده می کنید.

 

 

 

 

 

فرآیند بازیابی اطلاعات در صورت خرابی الکترونیک هارد دیسک یا Hard Disk Electronic Failure

 

 

 

در برخی موارد ، آموزش تعمیر لپ تاپ  و تعمیر الکترونیک برد PCB هارد دیسک ( مانند تعمیر دیود های TVS ) جهت انجام بازیابی اطلاعات هارد دیسک کافیست.

 

 

 

 اما در اغلب موارد که اطلاعات ذخیره شده بر روی چیپ رام هارد دیسک غیر قابل دستیابی است

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

• صفحه نمایش LCD تاشو Clear Color 3 اینچ با رزلوشن 480 کیلو نقطه و صفحه لمسی

 

• سیستم Wi-Fi داخلی همراه با فن آوری NFCیا اتصال میدان نزدیک

 

• سنسور تصویر CMOS پشت روشن 16 مگا پیکسل همراه با پردازشگر تصویر EXPEED C2

 

• لنز Nikkor با زوم اپتیکال 12x با دامنه کانونی 25-300mm معادل که قدرت زوم آن با ویژگی Dynamic Fine Zoom تا 24x قابل افزایش است

 

• قابلیت ضبط فیلم های فول HD با تنظیم 1080/60i همراه با زوم اپتیکال و صدای استریو

 

• ویژگی Gesture Control برای کنترل شاتر دوربین و شروع ضبط فیلم با حرکات دست

 

• حالت عکاسی Self-wide برای گرفتن عکس های دسته جمعی زیبا از ترکیب شات های سرعت بالای متوالی با یکدیگر

 

• 33 افکت فیلتری مختلف همراه با حالت Quick Effects برای خلاقیت و جذابیت بیشتر در عکاسی

 

• استند یا پایه دوربین یکپارچه و داخلی برای ثابت نگه داشتن افقی و عمودی دوربین و آموزش تعمیر دوربین آسان

 

• حالت Target Finding AF برای شناسایی و فوکوس خودکار بر روی سوژه

 

• 20 حالت صحنه خودکار برای فراهم کردن بهترین تنظیمات عکاسی بصورت خودکار مطابق با صحنه عکاسی

 

• ویژگی Blur Reduction یا کاهش تارشدگی تصویر با سیستم لرزه گیر 4 محوره Hybrid VR

 

• دامنه حساسیت به نور بالا (ISO 125-6400)

 

• حالت عکاسی Easy Panorama برای گرفتن عکس های پنورامای 360 و 180 درجه عمودی و افقی به صورت یکپارچه و خودکار

 

• عکسبرداری متوالی و پیوسته سرعت بالا با حداکثر سرعت 8 فریم در ثانیه

 

• شارژ باطری سرعت بالا از طریق USB

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

• صفحه نمایش LCD تاشو Clear Color 3 اینچ با رزلوشن 480 کیلو نقطه و صفحه لمسی

 

• سیستم Wi-Fi داخلی همراه با فن آوری NFCیا اتصال میدان نزدیک

 

• سنسور تصویر CMOS پشت روشن 16 مگا پیکسل همراه با پردازشگر تصویر EXPEED C2

 

• لنز Nikkor با زوم اپتیکال 12x با دامنه کانونی 25-300mm معادل که قدرت زوم آن با ویژگی Dynamic Fine Zoom تا 24x قابل افزایش است

 

• قابلیت ضبط فیلم های فول HD با تنظیم 1080/60i همراه با زوم اپتیکال و صدای استریو

 

• ویژگی Gesture Control برای کنترل شاتر دوربین و شروع ضبط فیلم با حرکات دست

 

• حالت عکاسی Self-wide برای گرفتن عکس های دسته جمعی زیبا از ترکیب شات های سرعت بالای متوالی با یکدیگر

 

• 33 افکت فیلتری مختلف همراه با حالت Quick Effects برای خلاقیت و جذابیت بیشتر در عکاسی

 

• استند یا پایه دوربین یکپارچه و داخلی برای ثابت نگه داشتن افقی و عمودی دوربین و آموزش تعمیر دوربین آسان

 

• حالت Target Finding AF برای شناسایی و فوکوس خودکار بر روی سوژه

 

• 20 حالت صحنه خودکار برای فراهم کردن بهترین تنظیمات عکاسی بصورت خودکار مطابق با صحنه عکاسی

 

• ویژگی Blur Reduction یا کاهش تارشدگی تصویر با سیستم لرزه گیر 4 محوره Hybrid VR

 

• دامنه حساسیت به نور بالا (ISO 125-6400)

 

• حالت عکاسی Easy Panorama برای گرفتن عکس های پنورامای 360 و 180 درجه عمودی و افقی به صورت یکپارچه و خودکار

 

• عکسبرداری متوالی و پیوسته سرعت بالا با حداکثر سرعت 8 فریم در ثانیه

 

• شارژ باطری سرعت بالا از طریق USB

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

آیا می توان میزان دقیق هارد و روزهای ذخیره سازی تصویر را محاسبه کرد ؟

 

 

 

برای محاسبه مقدار هارد یک دی وی آر ابتدا باید ببینیم که دوربین مداربسته با چه کیفیتی برای سیستم انتخاب شده است .

 

 دوربین ها ثابت یا متحرک هستند و با توجه به حساسیت فضایی که در آن دوربین نصب است ،معمولا چند سوال از مشتری پرسیده می شود.

 

 

 

محاسبه هارد برای دی وی آر (DVR)

 

 

 

هارد دوربین مداربسته

 

 

 

1- آیا دی وی آر را روی حالت ذخیره سازی دائم قرار می دهید یا روی حالت موشن تا فقط بر اثر حرکت ذخیره سازی را انجام دهد؟

 

 

 

2- آیا تصاویر را به صورت رییل Real میخواهید ذخیره نمایید .

 

یعنی 25 فریم برای هر تصویر در یک ثانیه یا کمتر؟

 

 

 

3- تصاویر دوربین ها را با سایز بزرگ ذخیره مینمایید یا کوچک؟

 

 

 

4- میزان تردد و ساعات کاری  به چه صورت است؟

 

 

 

5- با چه فرمتی ، ذخیره سازی انجام خواهد شد ؟

 

 

 

پس از اینکه جواب این پرسش ها ، پاسخ داده شد ، می توان تا حدودی هارد را متناسب با روزهای ذخیره سازی  و آموزش تعمیر دی وی آر تعیین نمود .

 

 

 

علت تقریبی بودن محاسبات این است که ممکن است در فروشگاهی که دوربین نصب است .

 

در یک ماه خاص مثلا شب عید تردد زیاد باشد و یا برعکس ممکن است در ماهی مانند فروردین ، 10 روز فروشگاه تعطیل باشد و در 21 روز بعدی هم تردد بسیار کمتر از ماه های عادی باشد.

 

 

 

به عنوان مثال ،برای ذخیره سازی 100 روزه 16 عدد دوربین  4 ترابایت هارد در نظر گرفته می شود ، اما بعد متوجه می شویم که در بعضی از ماه های سال این میزان تا 1 ماه کمتر یا بیشتر شده است.

 

 

 

نرم افزار محاسبه گر “دی وی آر” :

 

 

 

در دی وی آرها،  نرم افزاری وجود دارد که می تواند به صورت تقریبی شما را از میزان هارد مورد نیازتان آگاه سازد.

 

 

 

پس از نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته ، انجام تنظیمات معمول شما مقدار روزهایی که آرشیو تصویر نیاز دارید را به سیستم می دهید و یک بازه زمانی را برای محاسبه میزان هارد به سیستم می دهید.

 

پس از اتمام آن بازه زمانی برحسب میزان حرکت در محیط ، نرم افزار به شما پیشنهاد مقدار هارد مورد نیاز را مینماید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 اکثر مشکلاتی که این روزها در هارد ها  ( هارددیسک لپ تاپ ، هارددیسک کامپیوتر ) بوجود می آید و برای رفع این مشکلات نیاز به آموزش تعمیرات هارد داریم :

 

 

 

- شناخته نشدن هارد دیسک  در لپ تاپ ها و کامپیوتر ها

 

 

 

- بدسکتور هارد دیسک

 

 

 

- کندی هارد دیسک (هارد دیسک لپ تاپ و کامپیوتر)

 

 

 

- عدم  نمایش درست ظرفیت هارد دیسک

 

 

 

- ایجاد صدای زیاد در هنگام بکار افتادن  هارد دیسک

 

 

 

- شناخته نشدن فایل سیستم توسط سیستم عامل

 

 

 

- دیتکت می شود اما عکس العمل مکانیکی ندارد

 

 

 

- تخریب اطلاعات  توسط ویروس در هارد دیسک

 

 

 

- حجم  داده های ما دیده می شود اما اثری از اطلاعات وارده وجود ندارد

 

 

 

- و ...

 

 

 

که امروزه رفع این مشکلات و بازیابی اطلاعات انواع هارد لپ تاپ و کامپیوتر با داشتن تجهیزاتی مدرن و پیشرفته  و کادری متخصص امکان پذیر می باشد .

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

چک کردن باتری لپ تاپ

 

 

 

در صورتی که دکمه پاور لپ تاپ خود را فشار می دهید و هیچ علائمی از روشن شدن لپ تاپ در آن مشاهده نمی کنید ، ابتدا مطمئن شوید که باطری دستگاه شما شارژ کافی برای روشن کردن لپ تاپ را داراست .

 

ممکن است مشکل از وارد نشدن جریان الکتریسیته به درون دستگاه ناشی شود  و در غیر اینصورت آموزش تعمیرات laptop  نیاز است.

 

 

 

اطلاعات کاربردی در مورد باطری لپ تاپ و باتری نوت بوک :

 

 

 

همواره در مورد لپ تاپ یا نوت بوک این گزینه را مد نظر داشته باشید که هرچه از عمر لپ تاپ و نوت بوک شما بیشتر بگذرد ، احتمال سالم بود باتری لپ تاپ / باطری نوت بوک کاهش می یابد .

 

 باتری لپ تاپ نو ، حداقل بین ۲ تا ۳ ساعت میتواند بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند .

 

( هرچند لپ تاپ هایی نیز هستد که این قاعده را شکسته اند و میتواند بیشتر از ۸ ساعت مداوم و بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنند .)

 

 اما پس از چندین سال از کار دستگاه ممکن است این رویه عوض شود و باتری لپ تاپ یا نوت بوک شما تنها به اندازه بوت شدن نوت بوک یا لپ تاپ شما شارژ نگه دارد .

 

اگر نحوه کار شما به گونه ایست که به پریز برق دسترسی ندارید ، بهتر است به فکر تعویض باطری نوت بوک / باتری لپ تاپ خود باشد .

 

 

 

برای این منظور پیش از هر کاری ابتدا به سایت سازنده لپ تاپ خود مراجعه کنید و از طریق آن و پس از یافتن باتری مناسب لپ تاپ یا نوت بوکتان آن را تهیه نمایید .

 

 حتما به این نکته توجه کنید که باتری با ولتاژ و اندازه و رابط مناسب لپ تاپ خود تهیه نمایید . ایده صرفه جویی ممکن است باعث شود که برای تهیه باطری لپ تاپ / باتری نوت بوک خود به سراغ یک باتری دست دوم بروید .

 

 توصیه گروه فنی و مهندسی لاژورد بعنوان یک مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ این است که به دو دلیل به سراغ باتری دست دوم برای لپ تاپ و نوت بوک نروید .

 

 

 

راهی برای بررسی طول عمر یک باتری دست دوم لپ تاپ وجود ندارد . ممکن است که زمانی که شما باتری را خریداری و تست می کنید ، میزان نگهداری شارژ باتری به میزان قابل قبولی باشد .

 

اما پس از مدت کمی که از باتری دست دوم نوت بوک /لپ تاپ مشاهده کنید که به مشکل قبل دچار شده است .

 

عدم مشخص شدن و پدیدار شدن مشکلات باتری و عدم آموزش تعمیر لپ تاپ به صورت نمایان ، ممکن است باعث شود صدمات جبران ناپذیری به لپ تاپ / نوت بوک شما وارد نماید .

 

 باتری ها به صورت بالقوه ای خطرناک هستند .

 

در صورتی باتری دارای مشکل باشد ، ممکن است باطری لپ تاپ یا نوت بوک شما بیش از حد گرم شود یا حتی در مواردی منفجر شود .

 

پس لطفا در این مورد خساست را کنار بگذارید و بهترین نوع باطری موجود در بازار را برای لپ تاپ خود تهیه نمایید

 



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

من شخصاً علاقه زیادی به یادگیری زبان های خارجی دارم، به خاطر همین هم به دنبال یادگیری زبان هایی هستم که در مورد آنها چیزی نمی دانم.

 

ممکن است شما هم علاقه یه یادگیری و آموزش زبان آلمانی و سایر زبان های جدید داشته باشید اما همانند من به خاطر نداشتن وقت کافی از آن دست بکشید.

 

 

 

من در این مقاله می خواهم 10 تا از زبان هایی که یادگیریشان ساده تر از بقیه است را برای شما نام ببرم تا با صرف زمان اندک بتوانید یک زبان خارجی جدید یاد بگیرید.

 

به قول معروف “یک زبان جدید یک زندگی جدید است” :

 

 

 

1 – زبان آفریکانس: این زبان همانند زبان انگلیسی جزء خانواده زبان های ژرمنی غربی است اما ساختار این زبان همانند زبان انگلیسی سخت نیست.

 

 یکی از ویژگی های خوب آفریکانس برای آنهایی که از گرامر و دستور زبان متنفرند، منطق آن و حالت غیر صرفی افعال آن است.

 

در این زبان هیچ حالت صرفی برای خود فعل وجود ندارد و حالت گذشته و حال آن به یک صورت خواهد بود. همچنین در آفریکانس جنسیت مطرح نیست و خبری از مذکر و مونث در آن نیست.

 

 

 

همچنین در این زبان بسیاری از لغات ریشه ژرمنی دارند به خاطر همین هم آموختن آن برای کسانی که زبان انگلیسی بلد هستند ساده تر خواهد بود.

 

 

 

2 – زبان فرانسوی: زبان شناسان می گویند زبان فرانسوی در بیش از یک سوم زبان انگلیسی امروزی نفوذ دارد.

 

 در واقع زبان فرانسوی و انگلیسی بیشتر از زبان های دیگر از لحاظ لغوی به هم شباهت دارند. بسیاری می گویند زبان فرانسه هم برای مذکر و مونث فرق دارد و هم 17 نوع شکل فعل دارد، بخاطر همین هم زبان دشواری برای یادگیری است اما باید گفت که زبان محاوره فرانسوی را می توان به آسانی یاد گرفت.

 

 

 

3 – زبان اسپانیایی: یکی از ویژگی های زبان اسپانیایی که باعث شده در بین زبان های ساده برای یادگیری قرار بگیرد، این است که در بیشتر مواقع کلمات همانطور که نوشته می شوند، خوانده می شوند. این بدان معناست که در زبان اسپانیایی خواندن و نوشتن یک کار است. از لحاظ گرامری هم این زبان نسبت به زبان های رومی تبار استثنائات کمتر دارد.

 

از لحاظ بین المللی هم این زبان وجهه بسیار خوبی دارد چرا که برای کسانی که انگلیسی زبان اول آنها است، اسپانیایی زبان دوم آنهاست.

 

 

 

4 – زبان هلندی: هلندی یکی دیگر از زبان های ژرمنی غربی است که از لحاظ ساختاری و قواعد صرفی با انگلیسی شباهت دارد. به جز شباهت هایی که این زبان با زبان های ژرمنی غربی دارد، لغات های فرانسوی بسیاری هستند که این زبان به وام گرفته است. دراصل زبان هلندی به زبان آلمانی شباهت دارد.

 

 

 

5 – زبان نوروژی: زبان نوروژی جزء زبان های ژرمنی شمالی است که افعال آن با توجه به تعداد صرف نمی شود. یعنی برای مفرد و جمع به یک صورت بکارگرفته می شود. در این زبان قوانین بسیار کم و ساده هستند. به عنوان مثال برای صرف فعل به حالت گذشته فقط یک e به آخر فعل اضافه می شود و برای مجهول کردن آن یک s به آخر فعل اضافه می شود.

 

 

 

6 – زبان پرتغالی: پرتغالی از لحاظ گرامری به زبان های رومی تبار شباهت دارد. یکی از ویژگی این زبان حالت سوالی کردن جملات است که فقط با بلندکردن صدا به حالت سوالی تبدیل می شوند. این ویژگی در زبان انگلیسی هم وجود دارد.

 

 

 

7 –  زبان سوئدی: در زبان سوئدی بسیاری از لغات هم ریشه با انگلیسی هستند. یکی از ویژگی هایی که باعث سادگی یادگیری این زبان شده عدم نیاز به صرف فعل برای اول شخص، دوم شخص و یا سوم شخص است. زبان سوئدی حالت آهنگین دارد به خاطر همین یادگیری آن راحت و ساده تر خواهد بود.

 

 

 

8 – زبان ایتالیایی: ایتالیایی رمانتیک ترین زبان رومی تبارهاست که به علت داشتن ریشه لاتین، با زبان انگلیسی اشتراکات زیادی دارد. همانند زبان اسپانیایی، ایتالیایی هم بیشتر آن لغاتی که نوشته می شود، خوانده می شود، به همین دلیل تقریباً در این زبان کار خواندن و نوشتن یکی است. در ضمن این زبان با داشتن 21 حرف الفبایی از بسیاری زبان ها ساده تر است.

 

 

 

9 – زبان اسپرانتو: بیشتر زبان شناسان، اسپرانتو را در بین آسان ترین زبان نها برای یادگیری قرار داده اند. البته باید بدانید که این زبان، زبان رسمی هیچ کشوری نیست اما در حال حاضر 2 میلیون نفر به آن تکلم می کنند. این زبان که در قرن نوزدهم بوجود آمد، بیشتر برای یادگیری آسان و کمک به درک متقابل فرهنگ های مردم مختلف کمک می کند.

 

 

 

10 – زبان فریسی: این زبان بیشتر در فریسلند و هلند تکلم می شود و سخن گویان آن از نیم میلیون نفر متجاوز نخواهند بود. این زبان شباهت های فراوانی به انگلیسی دارد اما زبان شناسی آن به زبان های ژرمنی و زبان آلمانی دریای شمال مربوط است

 

 

 

businessinsider.com

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

طراحی و تولید دستگاههای عیب یابی خودرو ، نیاز امروز تعمیرکاران محترم را با محصول جدید (V-MAX) برآورده ساخته و نیز هدف متعالی خود رادر رقابت با پیشرفته ترین دستگاههای روز دنیا قرارداده است

 

 

 

این شرکت چند اولویت را مبنای طراحی دستگاه جدید V-MAX در نظر گرفته:

 

 

 

1- قابلیت حمل آسان که بدون نیاز به کامپیوتر بتواند تمامی امکانات لازم جهت عیب یابی در اختیار تعمیرکار قرار دهد.

 

2- راه اندازی سریع دستگاه که بمحض روشن شدن دستگاه جهت عیب یابی اماده بکار باشد که نیاز این مورد بین تعمیر کاران کارگاهی و امدادی شدیدا محسوس میباشد

 

3- امکان ارتقاء نسخه نرم افزاری دستگاه از راه دور بوده که برای این امر نیازی به ارسال دستگاه به دفتر مرکزی یا نمایندگی نمی باشد و با اینترنت این امکان در اختیار تمامی دارندگان دستگاه v-max میباشد

 

4- دقت در عیب یابی و خواندن پارامتر های وضعیتی و مقداری جز چهارمین اولویت بوده که این دستگاه را در زمره دستگاههای مرجع قرارداده

 

5- امکان اضافه نمودن برنامه های جدید  و آموزش تعمیراتecu  از راه دور برای این دستگاه در نظر گرفته شده

 

6-عیب یابی کلیه خودرو های گاز سوز قدیمی و جدید

 

و........ ده ها مزیتی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است

 

 

 

قابلیت ها:

 

- صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی

 

-ارتقاء نسخه نرم افزاری از را ه دور (اینترنتی )

 

-دارای کارت حافظه 4 گیگا بایتی و قابل ارتقاء تا 32 گیگ

 

-دارای سیستم راه اندازی سریع دستگاه

 

-دارای نمودار گرافیکی با مشخصه حداقل و حداکثر و وضعیت کنونی

 

-نمایش گراف با لمس صفحه پارامتر هانمایش همزمان 9 پارامتر بهمراه جدول استاندارد

 

 

 

 

 

--فلش ای سی یو در کمتر از 10 ثانیه

 

-قابلیت برنامه ریزی و تبدیل ای سی یو ( با بیش از 200 برنامه اصلاحی)

 

-قابلیت عیب یابی کلیه تجهیزات جانبی ABS,AIRBAG,BSI,RADIO, INSTRUMENT PANEL, GEARBOX,IMMO,........

 

-قابلیت عیب یابی کلیه خودروهای گاز سوز قدیمی و جدید

 

- قابلیت عیب یابی و دانلود کلیه قسمتهای مولتی پلکس سمند ، 206 فاز صفر و فاز یک و رانا فاز صفر و فاز یک CCN-FN-FAM-DDN-PDN-FCN-.......

 

-دارای قابلیت تست سخت افزار با ارائه گزارش

 

-دارای سیستم تشخیص سلامت باطری و دینام خودرو

 

-دارای 2 کیف چرمی و کیف محافظ صنعتی

 

دارای 2 زبان فارسی و انگلیسی

 

دارای یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

 

-کابلهای اتصال با بهترین کیفیت (کانکتور های پرسی )

 

- دارای باطری قابل شارژ توسط برق شهری ، خودرو و کامپیوتر

 

-دارای قابلیت عیب یابی بدون ذخیره باطری

 

-بسیار سبک (540 گرم )

 

 

 

-برای پاک نمودن خطا  ecu  خودرو با لمس صفحه کلیه خطاها پاک میگردند

 

 

 

گراف:

 

 

 

در صفحه نمایشگر بزرگ این دستگاه امکان مشاهده 9 پارامتر همزمان با امکان مقایسه با پارامتر استاندارد وجود دارد که با لمس پارامتر بصورت گراف نمایش داده میشود

 

بررسی سلامت برخی سنسور ها مثل سنسور اکسیژن از روی گراف دقیق میباشد

 

در گراف نمایش داده شده بیشترین ، کمترین و وضعیت کنونی نمایش داده میشود

 

در صفخه اول دستگاه با ورود به منوی گراف امکان تست باطری خودرو و دینام وجود دارد

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

واژه Automatic Gate که به فارسی به درب اتوماتیک ، درب کنترلی  یا درب برقی تعبیر شده سیستمی را گویند که در آن درب معمولی ساختمان به طور کامل  اتوماتیک شده و با ریموت و یا دیگر سیستمهای ارتباطی کنترل کرد.

 

 

 

 

 

 

 

تاریخچه درب های اتوماتیک

 

 

 

امنیت و راحتی جزو عواملی است که حس نیاز را در انسان پدید می آورد و اگر انسان نیازی را احساس کند بی شک دیر یا زود آن را مرتفع خواهد کرد.

 

 

 

باگسترش جامعه شهری و عوامل تکنولوژی ، بحث امنیت و آسایش ساختمان ها وسعت بیشتری یافت و با ارزانتر شدن قیمت اتومبیل و عمومی شدن این وسیله نقلیه ساختمان ها ظاهر خود را برای پذیرفتن این وسیله تقریبا جدید به داخل خود تغییر و تطبیق دادند.

 

 

 

مساله درب های بزرگ یا همان درب پارکینگی از همان ابتدا نیازمند هوش و مهندسی در ساخت آن بوده که بتواند در عین زیبایی امنیت خوبی داشته باشد و همچنین به راحتی باز و بسته بشود تا اگر کودکی نیز قصد باز کردن این درب بزرگ را داشت قادر به این کار باشد.

 

 

 

اما نسل ابتدایی درب های اتوماتیک در دهه 70 میلادی توسط یک دانش آموز اهل اوهایو امریکا ابداع شد.

 

و او توانست در مدت کوتاهی با آگهی دادن به یک روزنامه محلی 13 دستگاه ساخته شده خود را به فروش برساند.

 

این موضوع آغاز کار یک شرکت در زمینه درب اتوماتیک بود که با در نظر گرفتن نیاز مشتریان شکل می گرفت.

 

 

 

نخستن سری های درب های اتوماتیک هیدرولیکی بودند که امنیت و آسایش را برای مشتریان خود به ارمغان می آوردند .

 

اما هزینه تهیه این سیستم در ابتدا بسیار گران تمام می شد و طبقه پر درآمد شهری قادر به خرید جک های دربهای اتوماتیک بودند.

 

 

 

با گذشت سال ها و پیدایش شرکتهای متعدد در ساخت و آموزش درب اتوماتیک و  سیستم درب های اتوماتیک ، رقابت بین شرکت ها باعث شد تا مهندسین به فکر کم کردن قیمت تمام شده این محصول و عمومی کردن آن بیفتند.

 

اینجا بود که درب اتوماتیک الکترومکانیک به بازار آمد و مقدار زیادی روی هزینه ساخت تاثیر گذاشت.

 

 

 

درب های اتوماتیک در ایران

در ابتدا درب های اتوماتیک در ایران به صورت کاملا صنعتی طراحی می شد و برای بازو بستن درب از نیروی باد استفاده می کردند که در اصطلاحا به آن پنوماتیک گفته می شد.

 

 درب های پنوماتیک تا سال 1387 به صورت گستره رواج داشته ولی به دلایلی که در قسمت مربوط به درب های پنوماتیک در ادامه می خوانید از دور رقابت خارج شد.

با ورود سیستم های الکترومکانیک به ایران و آموزش نصب درب اتوماتیک  و رقابتی شدن بازار ،قیمت دربهای اتوماتیک کاهش یافت و با مناسب شدن قیمت این کالا از فهرست کالاهای لوکس و تجملی خارج شد و اکنون می توان گفت که بیشتر ساختمان های در حال ساخت ایران ، ساختمان خود را به درب های اتواتیک تجهیز می کنند.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

سیستم‌های اعلام حریق به دو گروه خودکار و دستی تقسیم می‌شوند. در سیستم‌های دستی، شستی اعلام حریق، تنها منبع تشخیص حریق و احتیاج به آموزش دزدگیر و اعلام حریق است.

 

درواقع کار تشخیص حریق در اینگونه سیستم‌ها فقط به انسان سپرده شده‌است و در مکان‌هایی که انسان حضور ندارد، کاربردی ندارند.

 

بر خلاف اینگونه سیستم‌ها، سیستم‌های اعلام حریق خودکار، وابستگی کمتری به تشخیص انسان دارند.

 

سیستم‌های خودکار، به دو گروه آدرس‌پذیر، و غیر آدرس‌پذیر تفکیک می‌شوند. در سیستم آدرس‌پذیر، علاوه بر اعلام حریق، محل دقیق وقوع آن نیز مشخص می‌شود

 

 

 

اجزای تشکیل دهنده سیستم‌های اعلام حریق

 

 

 

سیستم‌های اعلام حریق خودکار قدیمی، معمولاً از یک حسگر یا آشکارساز که خود متصل به خروجی صوتی بود، تشکیل شده بودند.

 

ولی این سیستم‌ها در سال‌های اخیر، دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

 

سیستم‌های جدیدتر معمولاً از تعدادی شستی اعلام حریق و تعدادی حسگر یا آشکارساز (Detector)، یک سیستم پردازش مرکزی و تعدادی خروجی تشکیل می‌شوند.

 

 

 

حسگرها

 

 

 

حسگرهای اعلام حریق، (بسته به اینکه به کدام مشخصه آتش حساس باشند) در گروه‌های حسگرهای دود، حسگرهای حرارت حسگر منو اکسید کربن، حسگر شعله و حسگرهای ترکیبی جای دارند.

 

 

 

حسگر دود

 

 

 

حسگرهای دود کار تشخیص دود در محل را برعهده دارند. این حسگرها معمولاً در دو گروه حسگر نوری و حسگر یونیزاسیون جای می‌گیرند.

 

 حسگرهای نوری با ارسال علایم نوری به یک گیرنده (که در داخل خود حسگر مسقر است) میزان تغییر و کاهش نور رسیده را اندازه گیری می‌کنند و اگر تغییر آشکاری در میزان نور دریافتی مشاهده کنند، آن را به حریق تعبیر می‌کنند.

 

 حسگرهای  یونیزاسیون، شامل دو صفحه نزدیک به هم (الکترودها) هستند و از هوای محیط به عنوان الکترولیت استفاده می‌کنند.

 

 چنانچه تغییر ناگهانی در غلظت هوای محیط روی دهد، حسگر آن را به حریق تعبیر می‌کند.

 

حسگرهای یونیزاسیون، حاوی مقادیر کمی مواد رادیواکتیو بوده (برای یونیزه کردن ذرات موجود در هوای اطراف الکترودها)و برای همین عمر دائمی ندارند.

 

 

 

حسگرهای حرارت، کار تشخیص حرارت در محل را بر عهده دارند. روش کار این حسگرها کاملا مشابه ترموکوپل یخچال‌های خانگی است.

 

این حسگرها در داخل خود دو صفحه از مواد متفاوت و چسبیده به هم دارند که با گرم شدن و یا سرد شدن، جهت خم شدن صفحه ترکیبی تغییر می‌کند و باعث اتصال جریان می‌شود.

 

انواع جدیدتر این حسگرها دارای ترمومتر بوده و به تغییرات درجه حرارت حساس می‌باشد.

 

 

 

حسگرهای ترکیبی در سیستم دزدگیر و اعلام حریق ، حسگرهایی هستند که از ترکیب یک حسگر دود و یک حسگر حرارت بوجود آمده‌اند و می‌توان خروجی آنها را بسته به حساسیت محل و تعداد اعلام‌های اشتباه بر روی و/یا تنظیم نمود.

 

روشن است که در حالت «یا» تعداد اعلام‌های اشتباه بیشتر بوده و در حالت «و» اعلام با تاخیر بیشتری صورت می‌گیرد

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

  این دوربین ها نسل ابتدایی دوربین های مداربسته می باشند که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می کنند.

 

صدا و تصویر این دوربین ها هر یک توسط کابل دورشته ای جداگانه منتقل می شوند که یک رشته از سیم ها نقش جلوگیری از نویز بر سیم اصلی را ایفا می کند.

 

کابل متداول برای تصویر این دوربین ها کابل کواکسیال RG59 است گرچه ارتباط تصویر این دوربین ها با کابل های مختلف بر حسب نیاز امکان پذیر است.

 

 

 

کیفیت این دوربین ها همانگونه که از نامشان پیداست تابعی از امواج آنالوگ است. امواج آنالوگ همواره در معرض نویز قرار دارد.

 

نویز های مختلف الکترومغناطیسی و نویز های ناشی از نوسانات برق همواره یکی از تهدیدات جدی بر کیفیت دوربین های مداربسته آنالوگ می باشند.

 

به همین دلیل استفاده از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر در این نوع دوربین ها تاثیر بسزایی دارد.

 

 

 

  زمانی که نیاز به ارسال تصاویر و صدا بصورت بی سیم باشد این دوربین ها ضعف بزرگی از خود نشان میدهند.

 

اگر قرار باشد تصاویر به همان صورت آنالوگ انتقال یابند باید از محدوده فرکانس امواج آنالوگ استفاده شود و این مسئله کیفیت تصویر را بیش از پیش تحت تاثیر امواج نویز و تداخلی قرار می دهد.

 

ضمن اینکه امکان رصد کردن تصاویر در محدوده برای هر کس دیگر بسادگی فراهم می شود.

 

بنابراین هیچوقت نمی تواند راه امن و مطمئن برای ارسال تصاویر آنالوگ باشد.

 

  

 

برای ضبط تصاویر آنالوگ نیز چاره ای از روی آوردن به سیستم دیجیتال نیست. بنابراین در نهایت باید تصاویر آنالوگ به دیجیتال تبدیل شوند.

 

بدین منظور از دستگاه "ضبط تصاویر دیجیتال" DVR استفاده می شود.

 

دی وی آر ها دستگاه های مختص ضبط و کنترل تصاویر دوربین های آنالوگ هستند.

 

این دستگاه امکان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را نیز فراهم می کند.

 

  

 

به دلیل قیمت پایین تر دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال این دوربین ها به عنوان دوربین های مداربسته رایج در بازار ایران شناخته می شوند.

 

گرچه اخیرا بازار به سمت دیجیتال شدن  و  آموزش دوربین مدار بسته پیش می رود و بسیاری از سازمان ها به سوی دوربین های IP  متمایل شده اند اما هنوز سرعت جایگزینی این نسل قبلی دوربین ها با نسل جدید دوربین های دیجیتال کند است.

 

 مزایای دوربین های آنالوگ:

 

 

 

-قیمت پایین

 

-تنوع گسترده در بازار ایران

 

-سادگی نصب نسبت به دوربین های دیجیتال

 

  

 

معایب دوربین های آنالوگ:

 

 

 

 -کیفیت آنالوگ : کیفیت پایین تر نسبت به دیجیتال

 

-امکان نویز پذیری: به دلیل استفاده از سیستم آنالوگ

 

-هزینه بالای سیم کشی

 

-ارتباط بیسیم با کیفیت پایین و نا امن

 

  

 

همانگونه که اشاره گردید هنوز دوربین های آنالوگ در بازار ایران به عنوان دوربین های مداربسته متداول بکار می روند.

 

شاید بتوان یکی از دلایل عمده آن را عدم نیاز به دانش شبکه ای دانست. بسیاری از شرکت ها کارمندان خود را تنها به منظور راه اندازی و نصب دوربین های آنالوگ آموزش می دهند و از آموزش های نسبتا پیچیده شبکه ای در مورد دوربین های دیجیتال صرف نظر می کنند.

 

 لذا همچنان تقاضای دوربین های آنالوگ در بازار ایران بسیار بالاتر از دوربین های IP و تحت شبکه است.

 

  

 

همین امر واردکنندگان دوربین های مداربسته را نیز به واردات بیشتر دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال سوق می دهد.

 

در هر حال یکی از مزایای اصلی دوربین های آنالوگ قیمت پایین تر آنهاست. گرچه همین قیمت پایین در پروژه های بزرگ در بالابودن هزینه های سیم کشی گم می شود.

 

 توجه به این اصل که هر دوربین با یک سیم جداگانه به دستگاه کنترل کننده وصل می شود و این خود با افزایش تعداد دوربین ها و مسافت بالای بین دوربین ها و هزینه آموزش نصب دوربین مدار بسته هزینه هنگفتی را سبب می شود.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 در حال حاضر 4 مدل   ECU  ( ای سی یو خودرو ) بر روی خودرو ها قرار دارند  SL96-S2000-SIEMENS-BOSCH

 

 ECU SL96  
 

 

پیکان ،  آردی ،  405 ، سمند

 


 انواع ایسیوهای ساژم ECU SAGEM S2000

S2000.10
خودرو پژو405 پژو پارس سمندمعمولی

S2000.11 .
پیکان وانت پیکان آردیروا,

S2000.3E
پژو 206

S2000.3F
پژو 206

S2000.35
پژو 206

 

S2000. PL4

 

S2000. JCI

 

S2000. J34

 

S2000. J35

 انواع ایسیوهای زیمنس ECU SEMENS

SEMENS CI.1
پیکان وانت وپراید

SEMENS CI.2
پراید.روا

SEMENS CI.3
روا

SEMENS CI.4
ایموبیلایزر سمند. پراید

SEMENS CI.5
ایموبیلایزر سورن . LX

SEMENS CI.6

 

SEMENS CI.7

 انواع ایسیوهای بوش آلمان ECU .BOSCH

BOSCH  MP 5.2    .
زانتیا 2000

 


BOSCH  MP 7.3    .
 زانتیا 1800
 

 

BOSCH ME 7.4.4 پژو206. پارس

 


BOSCH. 7.4.5 
پژو 206SD

 

BOSCH 7.4.9

 

 BOSCH 7.9.7.1
و ....

 

نکته 1:

 

قابل توجه برای شما این است که وقتی کسی آموزش تعمیرات ecu    و   توانایی تعمیر ECU SL96  یا Sagem s-2000 را پیدا می کند فرقی نمی کند که اینECU  برای چه خودرویی استفاده شده باشد این ECU می تواند برروی خودرو پیکان RD سمند 405 پرشیا و یا هر خودرو دیگری باشد.

 

برد آنها شبیه یکدیگر بوده (95./.)  و فقط از لحاظ برنامه ریزی های Ic ها و یا شکل با همدیگر تفاوت دارند .

 

نکته2 :

 

 وقتی که ما قدرت تعمیر ECU -S2000  را پیدا می کنیم این ECU  به شماره های متفاوتی که برروی ECU  قید شده وجود دارد .

 

مثال : S200010-S200011-S2000 3E-S2000 3f-S2000 35-S2000 -Pl4

 

تمام این Ecu   ها یی که نام بردیم یکی هستند که بر روی اکثر خودروهای ایران خودرو و سایپا از آنها استفاده می شده پس وقتی که شما تعمیرات ECU S2000  را فرا گرفتید یعنی تمام ECU های که  S2000 هستند را بدون توجه به نوع خودرو قادر به تعمیر آنها هستید .

 

به طور مثال 11- S2000  بر روی خودرو های پیکان ، سمند ، Rd و ...

 

S2000 3E,3F,35,Pl4 برای خودرو های 206  و...... دیگر خودرو ها قرار دارد

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

مقاومت یا رزیستور قطعه ایست كه وظیفه ی آن محدود كردن جریان و ایجاد ولتاژ مناسب است

انواع مقاومت :

1-
مقاومت های ثابت :

الف- مقاومت های مخلوط كربنی

این نوع مقاومت ها از پودركربن و مواد مقاوم در برابر حرارت ساخته شده .برای توان های 4/1، 2/1،1، 2، 5 وات ساخته میشود . و تلورانس 5 ،10،20 درصد را دارد.

ب- مقاومت های لایه ای شامل : لایه كربن ،لایه فلز ، لایه اكسید فلز

این نوع مقاومت ها از رسوب دادن یك لایه نازك كربن ،فلز یا اكسید فلز بر روی میله ای از جنس سرامیك ساخته شده است كه برحسب جنس لایه به 3 دسته لایه كربنی ،لایه فلزی و لایه اكسید فلز تقسیم می شود .

ج- مقاومت های سیمی ( آجری) : مقاومت سیمی طول معینی از سیم مقاومت دار از جنس آلیاژهای مختلف نیكل مس ، نیكل كروم ،نیكل كروم آلومنیوم ، بر روی استوانه ای از سرامیك ساخته می شود این نوع مقاومت ها عموماً برای توان های بالا(2وات تا 250 وات ساخته میشود ) این ویژگی خاص این مقاومت را از سایرمقاومت ها متمایز كرده .این مقاومت ها در یك محفظه سیمانی یا سرامیكی با مقطع مربع مستطیل یا استوانه ساخته میشوند كه به مقاومت آجری معروفند.

 

این محفظه امكان خنك شدن مقاومت را میدهد .یك خصوصیت خوب مقاومت سیمی اینست كه به هنگام سوختن كاملاً قطع می شود و شعله ور هم نمی شود به همین دلیل در مدارها به عنوان مقاومت فیوزی یا مقاومت حفاظتی استفاده میشود كه در حالات عادی مثل یك مقاومت عمل می كند و اگر جریان عبوری از حد معینی بیشتر شود مثل یك فیوز قطع میشود .

 

درمقابل مقاومت های كربنی و لایه ای پس از سوختن قطع نمی شوند و مقدارشان بسیار افزایش می یابد و شعله ور هم میشوند .

2-
مقاومت های متغیر ( قابل تنظیم ) :

در بسیاری از مدارات الكترونیك و آموزش تعمیرات الکترونیک  احتیاج به مقاومتی است كه بتوان مقدار آن را تغییر داد .

الف- ولوم یا پتانسیومتر – تنظیم كنترل ولتاژ :اساس كار ولوم به این صورت است كه دارای سه سر است دو سر ابتدایی و انتهائی كه به سرهای كناره یا ثابت معروفند و یك سر وسط كه به بازوی متحرك متصل است .مقاومت بین دو سر كناری ثابت است و برابر مقدار ولوم است ولی مقدار مقاومت بین دو سر وسط هر یك از سرها بسته به موقعیت بازوی متحرك متغیر است .ماده مقاوم ولوم ها و پتانسیومترها برای توان 2وات كربنی و برای توان های بالاتر سیمی است .

مقاومتها قابل تغییر دو دسته اند:

1-
ولوم : كه درآن تغییر مقاومت بوسیله دسته متحرك است .ولوم ها به دودسته خطی و غیر خطی تقسیم می شوند.

2-
پتانسیومتر:كه تغییر مقاومت درآن بوسیله پیچ گشتی انجام میشود .

ب- رئوستا- تنظیم كنترل جریان

3-
مقاومت های متغیر و وابسته :

الف- وابسته به دما شامل : مقاومت های وابسته به حرارت یا ترمیستور مقدار این مقاومت ها بستگی به دمای آن دارد و برحسب مثبت یا منفی بودن ضریب حرارتی آن به دو دسته تقسیم میشوند :PTC كه نسبت موثر و مستقیم با دما دارد و NTC كه رابطه ی عكس با دما دارند .

ب‌- وابسته به ولتاژ (VDR) :این نوع مقاومت ها با افزایش ولتاژ اعمالی كاهش می یابد این نوع مقاومتها عموماً برای ثابت نگه داشتن ولتاژ و محافظت مدار در مقابل ولتاژ استفاده میشود.

ج- وابسته به نور (LDR) - فتوسل :این نوع مقاومت ها نوری یا سلول نوری مشهورند .مقدار این مقاومت ها در روشنایی و تاریكی بسته به میزان نور تغییر میكند هرچه محیط زیادتر باشد مقاومت آنها كمتر میشود این مقاومت ها در مدارات الكترونیك به عنوان تشخیص دهنده نور و تعیین میزان روشنایی استفاده میشود .

مهم ترین مشخصه یك مقاومت  در تعمیرات الکترونیک مقدار آن است . واحد مقاومت اهم ، كیلواهم و مگا اهم است

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

 یک سیستم مدیریت ساختمان دارای توابع زیر می باشد:

 

• کنترل

 

• نمایش

 

• بهینه سازی

 

 

 

همچنین اعمال کنترل مرکزی توسط یک سیستم در ساختمان معمولا برروی بخش های زیر صورت می پذیرد.

 

 

 

 •سیستم های قدرت (شامل سیستم های ذخیره انرژی الکتریکی و تامین برق اضطراری)

 

• سیستم تامین روشنایی (تجهیزات روشنایی)

 

• سیستم تامین گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع (HVAC)

 

• سیستم های ایمنی و بازدید (شامل بازرسی مکان های مختلف و سیستم اعلام سرقت، امکان دید قسمت های مختلف، سیستم مدار بسته و ...)

 

• تنظیم دسترسی

 

• سیستم آتش نشانی (شامل اعلام و اطفای حریق)

 

• کنترل آسانسورها و بالابرها

 

• سیستم آبرسانی (شامل تنظیم دبی و فشار آب مناطق مختلف، قطع و وصل جریان آب در مواقع مختلف، امکان کنترل آبیاری فضای سبز و ...)

 

• و موارد دیگری که هریک بسته به کاربری ساختمان و سطح درخواست کاربر قابل لحاظ در سیستم می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

پیاده سازی سیستم های مدیریت ساختمان با بالاترین كیفیت اقدام می نماید.

 

ارائه راه حل (Solution):

 

شناخت كاملی كه از رفتار ساختمان در كاربری ها و اقلیم های متنوع كسب نموده است و با بهره گیری از نرم افزارهای شبیه سازی دینامیكی رفتار ساختمان مانند IES و TRNSYS، بهترین گزینه های ممكن جهت سیستم مدیریت ساختمان را با ارائه فلسفه كنترل مربوطه، ارائه می نماید كه علاوه بر هزینه مناسب، از كارایی بالایی نیز برخوردارمی باشند.

 

طراحی (Design):

 

 

 

نقشه های کامل سیستم مدیریت ساختمان از مرحله بسترسازی تا چیدمان تجهیزات و نحوه ارتباطات میانی اجزا تهیه می شود.

 

 

 

برنامه نویسی (programming & Configuration):

 

 

 

پس از طراحی، برنامه نویسی تجهیزات كنترلی سیستم مدیریت با توجه به فلسفه كنترلی، انجام می شود.

 

 

 

اجرا (Execution):

 

 

 

در نهایت با نصب تجهیزات، سیستم مدیریت ساختمان راه اندازی شده و پس از تست های نهایی، آماده بهره برداری می گردد.

 

 

 

Energy Module

 

طراحی و اجرای ماژول انرژی با هدف كاهش مصرف انرژی، ارتقای رتبه انرژی ساختمان و افزایش كیفیت شرایط آسایشی برای ساكنان

 

طراحی و اجرای ماژول تهویه مطبوع (HVAC) بر اساس شبیه سازی رفتار حرارتی دینامیكی ساختمان، رفتار خورشیدی، شبیه سازی سیستم كنترل موضعی و مركزی تاسیسات مكانیكی

 

 طراحی و اجرای ماژول روشنایی (Lighting) بر اساس شبیه سازی رفتار روشنایـی، بهره مندی از روشنایی طبیعی و مشخصات كاربــری فضاهای مختلف

 

 

 

Security Module

 

 

 

طراحی و اجرای سیستم تامین امنیت ساختمان با توجه به مشخصات كاربری فضـاهای مختلف و سطح ایمنی مورد نیاز

 

طراحی و اجرای سیستم دوربین مدار بسته (CCTV)

 

طراحی و اجرای سیستم تنظیم دسترسی (Access Control)

 

طراحی و اجرای سیستم ردیابی اشیاء (RFID)

 

 

 

Fire Alarm

 

 

 

طراحی و اجرای سیستم و آموزش دزدگیر و اعلام حریق

 

برقراری ارتباط با سیستم مدیریت مركزی ساختمان

 

 

 

Integration

 

یکپارچه سازی سیستم مدیریت ساختمان با برقراری ارتباط میان ماژول های مختلف و تعیین فلسفه کنترلی مناسب

 

 

 

Parking Guidance

 

طراحی و اجرای سیستم های مدیریت پارکینگ  در هوشمند سازی ساختمان با قابلیت نمایش آنلاین تعداد جای پارک و راهنمایی مراجعین

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

امروزه  آموزش درب اتوماتیک و استفاده از درب اتوماتیک اسلایدینگ در نماهای بیرونی ساختمان ها و به ویژه در قسمت ورودی آنها بسیار متداول می باشد.

 

دو عدد دستک در دو طرف درب برای باز و بسته کردن درب های سمت راست و چپ در ساختار این دربها استفاده شده است .

 

که رابطه بین آنها عموماً با حروف O  و X نشان داده می شود که حرف O نشان دهنده پنل یا لت ثابت و حرف X نشان دهنده پنل یا لت متحرک می باشد.

 

انجام نشانه گذاری ها توسط این دو حرف امکان توصیف نحوه حرکت درب هایی که از بیش از دو پنل یا لت ساخته شده اند را میسر می سازد.

 

 

 

در جدول زیر نحوه حرکت درب  و  آموزش نصب درب اتوماتیک در حالت های مختلف نشان داده شده اند: 

 

 

 

 

لیست واژگان مورد استفاده در درب اتوماتیک اسلایدینگ

 

معانی صریح

تعداد لت ها

حرکت پنل ها

توضیحات

OX یا راست دست

2

 - \leftarrow

پنل یا لت سمت راست به چپ حرکت می کند

XO یا چپ دست

2

 \rightarrow -

لت سمت چپ به راست حرکت می کند

OX-O

3

 - \leftarrow -

پنل مرکزی به سمت چپ حرکت می کند

O-XO

3

 - \rightarrow -

پنل مرکزی به سمت راست حرکت می کند

XOOX

4

 \rightarrow - - \leftarrow

پنل های خارجی به سمت قسمت مرکزی به حرکت در می آیند

OXXO

4

 - \leftarrow \rightarrow -

پنل های مرکزی به سمت قسمت های خارجی به حرکت در می آیند

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

مشکلات سیم کشی صرف هزینه بالا برای کابل کشی امکان ایجاد خرابی در مسیر کابل کشی مسائل امنیتی و... باعث شد تا دوربین های مداربسته بی سیم یا دوربین های مدار بسته  وایرلس پا  به عرصه بگذارند.

 

 

 

اصولا دوربین های مداربسته بیسیم (دوربین مداربسته وایرلس) و آموزش دوربین مدار بسته به دو دسته کلی تقسیم می گردند:

 

 

 

1- دوربین های مداربسته بیسیم آنالوگ ( دوربین مداربسته وایرلس )

 

 

 

2- دوربین های مداربسته بیسیم دیجیتال ( دوربین مداربسته ip وایرلس )

 

 

 

 

 

 

 

دوربین مداربسته بیسیم آنالوگ (دوربین مداربسته وایرلس)چیست؟

 

 

 

این دوربین ها به دو صورت در بازار قابل دسترس هستند:

 

 

 

1-  به صورت یک دستگاه ریسیور و یک دستگاه ترنسمیتر و یک دوربین آنالوگ معمولی

 

 

 

2-یک دوربین مداربسته آنالوگ که درون آن یک دستگاه ترنسمیتر جا سازی شده و یک دستگاه رسیور

 

 

 

در این مدل از دوربین های مداربسته امکان انتقال صدای بیسیم هم وجود دارد

 

 

 

مزایا

 

 

 

بسیار ارزان

 

 

 

معایب

 

 

 

بسیار بی کیفیت

 

 

 

بسیار بی دوام

 

 

 

بدون گارانتی

 

 

 

دارای نویز بسیار زیاد

 

 

 

برد بسیار پائین

 

 

 

اسباب بازی

 

 

 

امنیت پائین

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 درب اتوماتیک شیشه ای تاشو ؛ راه حلی برای همه عمر

 

در حوزه درب اتوماتیک شیشه ای، درب اتوماتیک شیشه ای تاشو مدل با بیشترین تصحیح انجام شده ی به روز و به خوبی مورد آزمایش قرار گرفته آسایش بهینه کاربر و قابلیت استفاده بالا و کیفیت ممتاز را تأمین و تضمین می کند.

 

 

 

درب اتوماتیک  شیشه ای تاشو ؛ سریع و امن

 

 

 

یک محل عبور باز و بلامانع و نیز بیشترین ایمنی، نیازهایی هستند که به آسانی با استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای تاشو بر آورده می شوند.

 

 

 

درب اتوماتیک  شیشه ای تاشو ؛ سهولت سازگاری با محیط های گوناگون

 

 

 

دامنه انتخاب وسیعی از اندازه ها ی ساخت طرز عمل ظاهری و مدل های شیشه ای تحقق بخشیدن به راه حل مناسب مشتری را امکان پذیر می سازد که با طور کامل با روش اجرای معماری آن سازگار است.

 

درب اتوماتیک   شیشه ای تاشو برای وسیع تر ساختن فضای موجود به کار می رود.

 

 زمانی که کمترین فضای موجود برای نصب  و آموزش درب اتوماتیک را در اختیار دارید  شیشه ای تاشو به شما بیشترین عرض فاصله باز  را ارائه می کند

 

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو برای موقعیت هایی که فضا محدود است، راه حل آسانی است کمبود فضا نمی تواند مانع ایجاد آسایش شود.

 

ویژگی های درب اتوماتیک شیشه ای تاشو؛ جذاب و زیبا به همراه نیاز به کمترین فضا

 

دارای قفل الکترومکانیکی

 

 

 

 ویژگی های درب اتوماتیک

 

 

 

مقطع ریل قابل تعویض و مقاوم با خاصیت ضد سایش جهت طولانی تر شدن عمر سیستم درب اتوماتیک

 

 

 

سیستم کاملا هوشمند

 

 

 

سیستم کاملا مدولار درب اتوماتیک

 

 

 

سرعت بسیار بالا در باز و بسته کردن درب اتوماتیک

 

 

 

مجهز به شارژ و باتری جهت استفاده در زمان قطع برق

 

 

 

مجهز به Encoder در موتور جهت امنیت بیشتر کاربر در هنگام برخورد با درب

 

 

 

طراحی شده جهت مکان های پرتردد از قبیل فرودگاهها، مراکز تجاری و اداری، بیمارستان ها و هتل ها

 

  دارای کلید تعیین وضعیتش و آموزش نصب درب اتوماتیک

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

1 افزایش آسایش و ایمنی و رفاه ساختمان

 

2امکان روشن و خاموش نمودن روشنایی ها و وسایل برقی با استفاده ریموت کنترل

 

 

 

3. امکان ایجاد سناریوهای متفاوت روشنایی بصورت پیش تنظیم به منظور زیبایی بخشیدن هرچه بیشتر و ارائه نور مناسب جهت زمان هایی خاص همچون زمان مطالعه، صرف غذا و مشاهده تلویزیون در هوشمند سازی ساختمان

 

 

 

4.قابلیت کم نور و پر نور کردن تمامی روشنایی ها با ریموت کنترل

 

 

 

5.قابلیت استفاده از هر نوع کلید و پریز

 

 

 

6.قابلیت کنترل ادواتی چون اسپلیت یونیت ، ویدیو ، تلویزیون و استریو با همان ریموت کنترل

 

 

 

7. قابلیت چک نمودن تمامی ادوات از طریق ریموت کنترل و خط تلفن

 

قابلین کنترل تاسیسات ساختمان با تلفن همراه

 

 

 

8. قابلیت روشن و خاموش نمودن ادوات و روشنایی ها از راه دور ( از طریق خط تلفن)

 

 

 

9. قابلیت باز و بسته نمودن پرده ها با ریموت کنترل و کلید

 

 

 

10. قابلیت پیاده سازی زمانبندی و یا شرایط خاص جهت روشن شدن چراغها و یا بازو بسته شدن پرده ها

 

 

 

11. وجود تایمر بر روی سیستم قابل برنامه ریزی و زمانبندی هریک از روشناییها و پریزها

 

 

 

12. قابلیت اجرای سیستم تمام خاموش و تمام روشن ، برای روشناییها و وسایل مورد نیاز

 

 

 

13. کنترل از راه دور ارائه شده بصورت رادیویی بوده و شعاع بیش از 50 متر در فضای بسته را پوشش میدهد

 

 

 

14. امکان افزوده شدن تعداد روشنایی ها و وسایل مورد کنترل بعد از اتمام کار.

 

 

 

کنترل روشنایی و کلیه تجهیزات تا 256 مصرف کننده

 

 

 

راحتی:

 

 

 

خانه هوشمند با استفاده از اتوماسیون و بر عهده گرفتن برخی کارهای تکراری راحتی بیشتر برای ساکنین خود به ارمغان می آورد.

 

از طرف دیگر، برای ایجاد فضای دلخواه در خانه هوشمند تنها یک اشاره کافی است: سناریوها وظیفه تنظیم دقیق محیط را به عهده میگیرند.

 

استفاده از یک نرم افزار کارآمد با User Interface ساده و چند زبانه (از جمله فارسی) برای کنترل کلیه تجهیزات مزیت دیگری است که موجب سادگی زندگی در خانه هوشمند میگردد. کار با این نرم افزار نیاز به هیچ آموزش خاصی ندارد.

 

 

 

ایمنی:

 

 

 

در شرایط بحرانی از جمله آتش سوزی، آب گرفتگی و سرقت، خانه هوشمند اخطارهایی اعلام می کند که می تواند سهم بسزایی در پیشگیری از وقوع خرابی یا بیشتر شدن آن ایفا کند.

 

ویژگی خاص دزدگیر در منطقه بندی (Zone) فضاهای تحت پوشش، استفاده از سنسور دقیق تشخیص حضور شخص، حسگر اثر انگشت و همچنین کنترل و ضبط تصاویر دوربینهای مدار بسته بصورت دیجیتال ایمنی را برای منازل به شکل چشمگیری بالا میبرد.

 

 

 

انعطاف پذیری:

 

 

 

انعطاف پذیری در اجرا و استفاده از خصوصیات شاخص تکنولوژی هوشمند است. با استفاده از ابزاری که این تکنولوژی در اختیار قرار میدهد، برای اضافه کردن این امکانات به منازل موجود در اکثر موارد نیاز به سیم کشی مجدد و تعویض تجهیزات موجود در منزل وجود ندارد.

 

استفاده از کلیدها و صفحات نمایش هوشمند برای برنامه ریزی و اجرا دستورات، امکان کنترل با استفاده از Remote Control از داخل منزل و یا با تلفن همراه، همگی ساکنین را برای دسترسی به امکانات خانه یاری میکنند.

 

 

 

صرفه جویی در مصرف انرژی:

 

 

 

مدیریت مصرف انرژی در خانه هوشمند تاثیر بسزایی در صرفه جویی مصرف انرژی دارد و با آموزش BMSوهوشمند سازی ساختمان نیز سرانه مصرف انرژی کاهش می یابد.

 

 وابسته کردن نور و سیستم تهویه به حضور شخص و برنامه ریزی بهینه دمای اتاقها در ساعات مختلف شبانه روز از مصادیق این مدیریت مصرف انرژی می باشند

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

زبان آلمانی متعلق به خانواده زبان های هند و اروپایی است. این گروه زبانی از ویژگی های صوتی آن مشخص می شود.

 

تفاوت در آواشناسی این زبان را از دیگر زبان ها متمایز می کند. در حدود 15 زبان آلمانی وجود دارد.

 

 پانصد میلیون نفر در سراسر جهان به عنوان زبان مادری خود با این زبان ها صحبت می کنند. تعیین تعداد دقیق این زبان ها دشوار است. اغلب معلوم نیست که آیا زبان آلمانی زبان های مستقلی هستند، یا این که تنها لهجه هستند.

 

برجسته ترین زبان در گروه آلمانی، زبان انگلیسی است. این زبان دارای 350 میلیون گوینده بومی در سراسر جهان است.

 

پس از آن زبان آلمانی و هلندی است. زبان های آلمانی به گروه های مختلف تقسیم شده اند

 

 زبان های آلمانی شمالی، آلمانی غربی، و آلمانی شرقی. زبان های آلمانی شمالی، زبان های اسکاندیناوی هستند.

 

انگلیسی، آلمانی و هلندی زبان های آلمانی غربی هستند. تمم زبان های آلمانی شرقی منقرض شده اند.

 

 زبان انگلیسی قدیم، برای مثال، متعلق به این گروه بوده است. استعمار زبان های آلمانی را در سراسر جهان پخش کرد.

 

در نتیجه، هلندی در جزایر کارائیب و در آفریقای جنوبی قابل فهم است. همه زبان های آلمانی از یک ریشه مشترک مشتق شده اند. این که آیا یک زبان اولیّه واحد وجود داشته است یا خیر روشن نیست. علاوه بر آن، تنها چند متن قدیمی آلمانی وجود دارد.

 

 بر خلاف زبان های رومنس، تقریبا به ندرت منبعی وجود دارد. در نتیجه پژوهش در باره زبان های آلمانی دشوارتر است.

 

تقریبا اطلاعات نسبتا کمی در مورد فرهنگ مردم ژرمن، یا توتن ها نیز بدست آمده است. مردم توتن با هم متّحد نشدند.

 

 در نتیجه هیچ هویت مشترکی نداشتند. روی این اصل، علم باید به منابع دیگر متّکی باشد. بدون مراجعه به یونانیان و رومنسان، ما فقط اطلاعات اندکی در مورد توتن هاداریم

 

 

 

نکاتی برای یادگیری یک زبان خارجی

 

 

 

آموختن یک زبان جدید همیشه دشوار است. یادگیری تلفّظ، قواعد دستور زبان و واژگان، نیاز به نظم و انضباط زیادی دارد. امّا، ترفندهای مختلفی وجود دارد، که یادگیری را آسان تر می کند! از همه مهم تر این است که مثبت فکر کنید.

 

 نسبت به یادگیری زبان جدید و تجربیات جدید انگیزه داشته باشید! در تئوری، مهم نیست که این کار را با چه شروع می کنید. جستجو برای یک موضوع که بخصوص برای شما جالب است.

 

معقول است که اوّل در گوش دادن و صحبت کردن تمرکز کنید. پس از آن بخوانید و بنویسید. و به سیستمی دست بیابید که برای انجام کارهای روزمره شما مناسب باشد.

 

در موقع آموزش زبان آلمانی  یادگیری یک صفت، اغلب می توانید همزمان ضد آن را نیز بیاموزید. یا این که می توانید لغت ها را نوشته و بر در و دیوار سر تاسر محل زندگی خود بیاویزید.

 

شما می توانید در موقع ورزش و یا در اتومبیل از فایل های صوتی برای یادگیری استفاده کنید.  

 

اگر یادگیری یک موضوع خاص بیش از اندازه برای شما دشوار است، آن را متوقف کنید. مدتّی استراحت کنید و یا به مطالعه مطلب دیگری بپردازید! با این روش شوق یادگیری یک زبان جدید را از دست نمی دهید. حل جدول کلمات متقاطع در زبان جدید هم یک سرگرمی است.

 

تماشای فیلم به زبان های خارجی هم برای تنوع مناسب است. شما می توانید مطالب زیادی در باره یک کشور و مردم آن را با خواندن روزنامه های خارجی بیاموزید.

 

 تمرین های زیادی بر روی اینترنت وجود دارد که مکمّل کتاب هستند. و پیدا کردن دوستان جدید هم از لذت های یادگیری زبان است. هرگز یک موضوع جدید را به طور جداگانه مطالعه نکنید، بلکه آن را در یک زمینه بیاموزید!

 

همه مطالب را به طور منظم مرور کنید!

 

با این روش مغز شما می تواند مطالب را به خوبی حفظ کند. وقتی آموختن تئوری از حد گذشت باید از آن صرف نظر کرد!

 

هیچ جائی بهتر از یاد گرفتن زبان در میان افراد محلّی نیست. شما می توانید تجربیات خود را از ابن سفر در دفتر خاطرات روزانه ثبت کنید. اما مهم ترین چیز این است که: هرگز از یادگیری منصرف نشوید

 



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 ارديبهشت 1394 | نظرات ()