زمان پاسخگويي و فرکانس تصوير در مانیتور ها
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

زمان پاسخگويي و فرکانس تصوير براي طرفداران فيلم هاي اکشن و فيلم هايي که سرعت تصاوير بالايي دارند ملموس تر است.

 

زمان پاسخگويي عبارت است از زماني که يک پيکسل نياز دارد تا از تاريک ترين حالت خود به سفيد ترين حالت خود برسد که در اين بين تمام رنگها را در خود خواهد داشت.

 

محسنات اين فاکتور در مواقعي که بازي هاي ورزشي سريع و فيلم هاي اکشن را مي بينيد نمايان مي شود

 

 

 

فرکانس تصوير يا همان نرخ تازه شدن تصوير هم عددي است که نشان مي دهد مانيتور يا تلويزيون شما چقدر زمان نياز دارد تا فريم و تصوير جديد را جايگزين تصوير ديگر کند.

 

تمامي اين اعداد به قدري کوچک هستند که گاهي چشم انسان تفاوت آنها را درک نمي کند ولي همانطور که گفته شد اگر اين زمان ها به اندازه ي کافي سريع نباشند ، در ديدن تصاوير سريع با کمي نقص روبرو خواهيد شد.

 

 

 

مورد آخر بر مي گردد به نوع پنل هاي استفاده شده  و آموزش تعمیر مانيتور ها .

 

 

 

بررسي دو نوع پنل در اين بين قابل تأمل است زيرا بعيد است در بازار مانيتوري را ببينيد که پنلي غير از اين دو تکنولوژي را بکار گرفته باشد.

 

 

 

 پنل TN

 

 

 

اين پنل که در اغلب مانيتور ها به دليل قيمت پائينشان بکار گرفته مي شوند. اين پنل ها زاويه ديد محدودي دارند و نمي توانند 7/16 ميليون رنگ را بطور حقيقي داشته باشند زيرا در اين پنل از 6 بيت اطلاعات داده براي هر کدام از رنگ هاي RGB استفاده شده است .

 

شايد سوال شود پس چرا گفته مي شود که اين پنل ها هم داراي 7/16 ميليون رنگ هستند ؟

 

جواب اينجاست که اين پنل ها قادرند تا در کنار پيکسل هاي رنگ ، يک پيسکل بطور مجزا و سايه وار درست کنند و به اين شکل سعي در مرتفع کردن اين نقيصه را دارند.

 

در آموزش تعمیرات مانیتور ها  از آنجايي که اين رنگ هاي اضافي (شبه سايه) توسط تلويزيون ايجاد و اضافه مي شود از کيفيت کمتري برخوردارند ولي بايد گفت که با اين وجود نسبت به قيمتشان ، از کيفيت قابل قبول و مطلوبي برخوردارند.

 

 

 

 پنل IPS

 

 

 

در اين پنل ها بر خلاف نوع قبل از 8 بيت براي هر رنگ RGB استفاده شده است پس توانايي خلق 7/16 ميليون رنگ بطور ذاتي وجود دارد.

 

 همچنين در زاويه هاي بيشتر نيز قابل ديدن و تشخيص مي باشند منتهي قيمت بالاي اين پنل ها باعث شده تا در مانيتورهاي کمتري بکار روند زيرا مانيتورهايي که از اين پنل ها بهره برده اند گران قيمت تر از نوع قبل هستند.

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 تير 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: