گرمای بیش از حد لپ تاپ
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

یکی از رایج ترین مسائلی که سبب کوتاهی عمر لپ تاپ ها می شود گرمای بیش از حد تولید شده درون بدنه لپ تاپ است، چیزی که بسیاری از مردم به درستی نمی دانند چگونه می توان رفعش کرد.

 

ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بدانید چه چیزی باعث تولید گرما در لپ تاپ شما می شود و چگونه می توانید در عین حفظ عملکرد نوت بوک به میزان مورد نظر، دمای کار سیستم را به طرز مطلوبی پایین حفظ کنید.

 

 

 

کامپیوترهایی که زیاد داغ می کنند می توانند بسیاری از مشکلات را برای کاربر سبب شوند، از قفل کردن سیستم و ظاهر شدن مداوم صفحه نمایش آبی رنگ گرفته تا از دست رفتن داده های ذخیره شده روی هارد دیسک.

 

ممکن است حتی هیچ گاه نفهمید که همین داغ کردن سیستم ریشه بسیاری مسائل دیگر است، و قبل از آنکه بخواهید به طور جد کاری برای رفع مشکل کنید این مسئله  یک مادربرد سوخته روی دستانتان بگذارد.

 

 اجازه دهید گام به گام جلو برویم  و ببینیم که چگونه باید با یک کامپیوتر و آموزش تعمیرات کامپیوتر بیش از حد داغ به طرز اصولی برخورد کرد. در این مقاله بنای کار را بر لپ تاپ ها قرار داده ایم، اما بسیاری از اصول را می توان عینا روی رایانه های دسکتاپی نیز اعمال نمود.

 

 

 

منبع تولید حرارت را بیابید

 

 

 

جریان هوا و انتقال حرارت

 

 

 

اولین چیزی که شما باید انجام دهید این است که کشف کنید حرارت از کجا سرچشمه می گیرد.

 

عدم جریان هوا به معنی عدم انتقال حرارت است، پس بدنه لپ تاپ خود را وارسی کنید  تا بفهمید محل دریچه های  ورود و خروج هوا در کجای بدنه قرار گرفته اند.

 

 

 

 آیا آنها هوا گرمی را به بیرون می دمند، و یا تقریبا یک نسیم کم و ملایم، حتی زمانی که فن در حالت تندی دارد می چرخد به دستان شما برخورد می کند؟

 

 

 

اغلب به طور معمول، تجمع گرد و غبار در منافذ ورود و خروج هوا و فن لپ تاپ و در میان پره های خنک کننده مقصر اصلی در محدود کردن جریان هوا و داغ کردن لپ تاپ است.

 

 

 

تمیز کردن آن ها نیز بهترین راه حل خواهد بود. پس سریع دست به کار شوید و لپ تاپ را وارونه  کرده و ببینید در پشت بدنه چه مشاهده می کنید.

 

 

 

پیچ مربوط به محل فن لپ تاپ را باز کنید. حالا باید قادر باشید فن را از محل خود خارج کرده و همه چیز را با استفاده از اسپری هوای فشرده از گرد و غبار پاک کنید.

 

 

 

در آموزش تعمیرات لپ تاپ اگر دریافتید که فن به صورت نامنظم در حال چرخش است ، بهتر است سعی کنید بلند کردن برچسب روی فن که معمولا نام و برند تجاری فن رویش نوشته شده را کمی از محور جدا کرده  و یک یا چند قطره روغن مخصوص روی محور بچکانید تا روان تر کار کند.

 

 

 

اگر متوجه شدید فن به درستی کار نمی کند و باید تعویض شود می توانید نگاهی به کتابچه راهنمای کاربر لپ تاپ خود انداخته و شماره قطعه فن را از درون آن بخوانید و در مغازه های قطعات لپ تاپ بدنبالش بگردید یا خیلی ساده به جستجوی آنلاین قطعه مورد نظر برای مدل لپ تاپ خود بپردازید.

 

هنگامی که شما شماره قطعه خود را در اختیار داشته باشبد به راحتی در eBay و مانند آن می توانید قطعه مورد نیاز خود را جستجو و خریداری نمایید.

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: