درب اتوماتیک با سرعت متغیر
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

اما یکی از راه حل های مهم برای اتوماسیون درب های بسیار سنگین استفاده از درب اتوماتیک سرعت متغیر است که نسبت به درب اتوماتیک دیگر سرعت ثابت به طور قابل ملاحظه ای به نیروی کمتری نیاز دارند تا حرکت درب های سنگین را به طور روان کنترل کنند.

 

 

 

درب اتوماتیک با سرعت متغیر یکی از جدیدترین تکنولوژی درب اتوماتیک می باشد.با گسترش سیستم های امنیتی هوشمند در دنیای امروز، اتوماسیون درب های بزرگ و سنگین بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از تولیدکنندگان، درب های ضد گلوله و ضد تخریب که ضرورتاً بسیار سنگین و محکم می باشند، تولید می کنند.

 

 

 

برای اینکه به مکانیک اینگونه دربها بپردازیم باید آشنایی مختصری با فیزیک داشته باشیم. طبق قانون نیوتن F=ma اگر جرم (وزن) درب افزایش یابد در حالیکه مقدار شتاب ثابت باقی می ماند، به تناسب نیروی مورد نیاز افزایش می یابد.

 

با استفاده از این معادله پایه ، فیزیکدانان معادلات پیچیده تری دراین زمینه را توسعه داده اند که یکی از معادلات که مزیت بزرگ استفاده از اپراتورهای سرعت متغیر را روشن می سازد رابطه خطی F=(M×V)/t می باشد.بیشتردرب اتوماتیک موجود در بازار امروز از موتورهای اندوکسیون A/C سرعت ثابت استفاده می کنند.

 

 

 

ساخت این موتورها به گونه ای است که جهت تولید گشتاور مورد نیاز در یک سرعت طراحی شده ی معین بچرخند.

 

وقتی موتور روشن می شود در مدت کسری از ثانیه در سرعت طراحی شده می چرخد. حال این را در نظر بگیرید که درب اتوماتیک  سرعت متغیر  طوری طراحی می شوند تا از طریق صعود سرعت از مقدار صفر تا مقدار سرعت مورد نظر، عمل کنند یعنی در طی چند ثانیه به جای کسری از ثانیه، به سرعت تعیین شده می رسند.

 

 

 

همانطور که در روابط فیزیکی فوق مطرح شد به دلیل رابطه بین سرعت و زمان، یک افزایش کوچک در زمان، تأثیر بسزایی در کاهش میزان نیروی مورد نیاز برای دست یافتن به یک مقدار سرعت یکسان را دارد. این کاهش چشمگیر در مقدار نیرو دو مزیت عمده بر روی سیستم درب دارد.

 

اولین و شاید مهم ترین آن این است که شوک ایجاد شده بر روی سیستم را به طور زیادی کاهش می دهد که به معنای سایش و فرسودگی کمتر درب و درب اتوماتیک و در نتیجه افزایش طول عمر و نیاز کمتری به انجام تعمیرات بر روی آنها می باشد.

 

دوم اینکه مقدار نیروی مورد نیاز برای حرکت دادن درب های سنگین و بزرگ را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد که این امکان را فراهم می سازد که در بیشتر عملیات ها از یک موتور اندوکسیون A/C استاندارد استفاده بشود.

 

 

 

اکنون که برتری درب اتوماتیک سرعت متغیردرحرکت دادن درب های سنگین و بزرگ مطرح شد، حال باید دید  چه راه کارها و گزینه هایی برای اجرا کردن ویژگی سرعت متغیر در اتوماسیون درب ها وجود دارد. بسیاری از فروشندگان درب اتوماتیک در مواردی که با نصب اتوماسیون برای درب های بزرگ و سنگین روبرو می شوند به طور خودکار به درب بازکن های هیدرولیک فکر می کنند.

 

در حالیکه اپراتورهای هیدرولیک قابلیت ایجاد سرعت متغیر را با استفاده از شیرهایی که جریان سیال هیدرولیک را محدود می کنند ( تنظیم می کنند) را دارا می باشند، این به معنای این نیست که این تنها راه بهره مند شدن از مزایای سرعت متغیردر اتوماسیون درب ها می باشد.

 

 تکنیک جایگزین دیگری برای دست یافتن به کنترل سرعت متغیر درب ها نیز وجود دارد که به سرعت محبوبیت خود را کسب کرده است. این تکنیک شامل استفاده از کنترل کننده محرکه فرکانس متغیر به اضافه موتور اندوکسیون (القایی) A/Cچند فاز در یک اپراتور محرکه  احیاء مکانیکی استاندارد می باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: