اهمیت زبان آلمانی
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

   زبان آلمانی را میتوان بعد از انگلیسی مهمترین زبان اروپایی دانست. پبیش از 100 میلیون نفر در جهان زبان آلمانی را به عنوان زبان مادری صحبت میکنند.

 

کشورهای آلمان، اتریش، سوییس، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین کشورهای آلمانی زبان جهان هستند. کشور آلمان بزرگترین قطب اقتصادی اروپاست و از نظر صادرات موقعیت ویژه ای را در جهان دارد.

 

نمایشگاههای آلمان در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و جهانگردی دارای رتبه و ارزش بالایی هستند. محصولات آلمان از نظر کیفی رتبه بالایی دارند و رفته رفته Made in Germany به عنوان یک برند در بازار جهانی در حال مطرح شدن است.

 

 

 

ایران بعنوان بزرگترین بازار آلمان در خاورمیانه تبادلات اقتصادی بسیار زیادی را با این کشور دارد.

 

زبان آلمانی پیش از هر چیز زبان فلسفه است و فیلسوفان بزرگی چون کانت، هگل، شوپنهاور و نیچه آثار خود را بدین زبان نوشته‌اند.

 

 فرهنگ آلمانی نیز عرصه‌های مختلفی چون موسیقی، تئاتر، شعر و... را شامل میشود که با یادگیری زبان آلمانی در این عرصه‌ها نیز دنیای جدیدی به روی شما باز میشود.

 

کشور اتریش به عنوان دومین کشور آلمانی زبان پایتخت هنر و موسیقی نام گرفته است و جشنواره‌های تئاتر، موسیقی و دیگر جشنواره‌های هنری این کشور که هر ساله برگزار میشوند از شهرت جهانی برخوردار هستند.

 

در زمینه توریسم نیز ایران بیشترین حجم توریست را از کشورهای آلمانی زبان دارد. توریستهای آلمانی اغلب با شناخت درست از ایران برای دیدن جاذبه‌های فرهنگی – تاریخی به کشور ما سفر میکنند.

 

دانشگاه هایدلبرگ که در سال 1386 میلادی تاسیس شد پیشینه علم دانشگاهی را در آلمان نشان میدهد.

 

 در این دانشگاهها بود که دانشمندانی چون انیشتن، ارنست فیشر، روبرت کخ و ارنست هرتسفلد ایرانشناس پا به جهان علم گذاشتند و خدمات ارزشمندی را به جامعه جهانی عرضه داشتند. امروزه نیز دانشگاههای آلمان جز برترین دانشگاههای اروپا هستند و شبکه‌های تحقیقاتی، مطالعاتی و علمی این کشور در راستای شکوفایی هرچه بیشتر علم تلاش میکنند.

 

 

 

در پایان میتوان گفت یادگیری زبان آلمانی برای هرشخص میتواند باعث پیشرفت شغلی و تحصیلی گردد. با دانستن زبان آلمانی در تمام عرصه‌ها افقهای جدیدی پیش روی شما باز خواهد شد و دنیای جدیدی از علم، فرهنگ، هنر، فلسفه و اقتصاد را خواهید شناخت.

 

شرکتهای بزرگ آلمانی و ایرانی همگی پیوسته خواستار نیروهای متخصصی هستند که به زبان آلمانی مسلط باشند.

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: