تعریف ساختمان هوشمند
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

ساختمان هوشمند ، ساختمانی است که کلیه زیر سیستمهای کنترلی آن در چارچوب منطقی از پیش تعریف شده  و مناسب با وضعیت کاربری ساختمان ، طراحی و پیاده سازی گردیده است .

 

فرآیند کنترل در ساختمان هوشمند از طریق سیستمهای کنترلی انجام میشود که خود هوشمندانه عمل کرده و همواره در ارتباط مستقیم و تعامل با یکدیگرند و در نهایت تأمین کننده نیاز کاربر و طراح در رسیدن به هئف ایجاد ساختمان هوشمند هستند .

 

تعریفی که در ایالات متحده آمریکا  در باره یک ساختمان هوشمند و هوشمند سازی ساختمان  عنوان می شود اینچنین است :

 

 یک ساختمان هوشمند ساختمانی است که در بر دارنه محیطی پویا و مقرون به صرفه بوسیله یکپارچه کردن چهار عنصر اصلی یعنی سیستم ها ، ساختار ، سرویسها و مدیریت و رابطه میان آنهاست . »

 

به طور کلی ساختمان هوشمند ، ساختمانی است که مجهز به یک زیر ساختار ارتباطاتی قوی بوده که میتواند به صورت مستمر نسبت به وضعیتهای محیط عکس العمل نشان داده و خود را با آنها وفق دهد و همچنین به ساکنین ساختمان این اجازه را می دهد که از منابع موجود به صورت موثرتری استفاده نموده و امنیت و آرامش آنها را افزایش دهد .

 

 طرح ساختمان هوشمند باعث شده که در مصرف انرژی به مقدار قابل ملاحظه ای صرفه جویی شود و همچنین مدیریت آن بسیار آسان گردد .

 

سیستم های کامپیوتری بصورت چشمگیری در این رابطه استفاده می شوند .

 

این سیستم ها با نامهای مختلفی شناخته شده اند.

 

سیستم هایی همچون:

 

 

 

سیستم مدریت ساختمان:Building management system )) سیستم مدیریت هوشمند ساختمان با بکارگیری از آخرین تکنولوژی ها در صدد آن استکه شرایطی ایده آل ، همراه با مصرف انرژی مصرف در ساختمان پدید آورد.

 

-    سیستم اتوماتیک سازی ساختمانBas :Automatic system)   Building) با استفاده از سیستم اتوماتیک سازی ساختمان میتوان از راه دو رساختمان را کنترل کرد.

 

-    سیستم مدیریت انرژی( Energy Management System :هدف اصلی از سیستمBMS  در یک ساختمان ذخیره سازی انرژی و مصرف صحیح و بهینه از امکانات است ، که نتیجه این هدف علاوه بر ذخیره سازی انرژی ، بازگشت سرمایه اولیه که صرف اجرایBMS  و آموزش BMSوهوشمند سازی ساختمان  شده است میگردد.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: