پنج نکته در خرید لپ تاپ
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

پنچ نکته که در خرید لپ تاپ به شما کمک خواهد کرد

 

 

 

از مشکلاتی که خریداران به آن همیشه برخورد می کنند این است که آیا چه لپ تاپی بخرم بهتر است؟

 

آیا این محصول نیاز مرا برطرف خواهد کرد؟بهترین لپ تاپ  کدام است؟ و هزاران سوال دیگر که شما را در امر خرید گیج میکند.

 

 

 

قبل از خرید لپ تاپ باید برای خود مشخص کنید چرا از این محصول استفاده میکنید و  آموزش تعمیر لپ تاپ را بدانید.هدف شما از خرید لپ تاپ چیست؟

 

 

 

در این بحث شما را کمک خواهیم کرد تا در خرید لپ تاپ دچار مشکل و سردرگمی نشوید.

 

 

 

1.از لب تاپ برای چه نیازی استفاده میکنید؟

 

 

 

در اولین اقدام برای خرید لپ تاپ باید در نظر داشته باشیم که آیا لپ تاپ را برای چه امری مورد استفاده قرار خواهیم داد.افرادی هستند که برای کلاس کار از لپ تاپ استفاده مبکنند.همانطور که میدانید لپ تاپ ها کامپیوترهای پرتال یا قابل حمل هستند پس باید در نظر داشته باشیم که اگر در رفت و آمد هستیم از این دسته کامپیوترها یعنی لپ تاپ ها استفاده کنیم در غیر این صورت میتوانیم از کامپیوترهای خانگی استفاده کرد.لپ تاپ ها بیشتر برای کسانی طراحی شده که در رفت آمد هستند.

 

 

 

این نکته را باید به خاطر داشته باشیم که ارتقا سخت افزاری در لپ تاپ ها امکان پذیر نیست اما در کامپیوترهای خانگی این ارتقا صورت میگیرد.

 

 

 

اگر بدنبال کلاس کار میباشید پیشنهاد میکنیم یک کامپیوتر خانگی با سخت افزاری بالا و یک تبلت خریداری کنید.با تبلت ها هم میشود کارهای روزمره مثل چک کردن ایمیل و یا فیلم و عکس نگاه کردن و... را براحتی انجام داد.

 

 

 

   2.وزن

 

 

 

یکی از مباحث مهم در امر خرید لپ تاپ وزن آن است.افرادی هستند که به وزن لپ تاپ اهمیت نمی دهند اما وزن لپ تاپ یکی از ویژگی های مهم در امر خرید بشمار می رود.اگر وزن این محصول بالا باشد به مرور زمان شما دچار مشکل هایی همچون درد پا و کمر خواهید شد و حتی در مواردی بدن شما فرم خود را از دست میدهد.در هنگام خرید حتما این نکته را بخاطر داشته باشید که از کیف های بندی که سر شانه قرار میگیرد و یا کیف های دستی خریداری نکنید بهترین کیف برای حمل لپ تلپ شما کیف کوله ای می باشد که هم حمل آن راحتر و هم دارای امنیت بالاتر است.

 

 

 

  3.سخت افزار

 

 

 

مهمترین ویژگی که باید بسیار توجه کنید بحث سخت افزار لپ تاپ شماست.قبل از خرید باید کار شما با این محصول مشخص شود اگر کار گرافیکی مدنظر شماست باید لپ تاپ شما دارای گرافیک بالا باشد اگر سرعت بیشتر برای شما مهم است از CPU یا RAM بالا برای محصول خود استفاده کنید در نظر داشته باشید مهمترین قطعه برای سرعت بالای لپ تاپ شما CPU می باشد.اگر لپ تلپ خود را تا چندین سال بدون دقدقه ی ارتقا سخت افزاری  و آموزش تعمیرات لپ تاپ میخواهید مورد استفاده قرار دهید حتما بخاطر داشته باشید که از CPU های Cure i5 یا Cure i7 استفاده کنید.بعضی لپ تاپ ها هستند که از زیبایی و ظرافت بسیار خوبی برخوردار هستند اما از پردازنده یا CPU بسیار ضعیفی برای سخت افزار خود استفاده کردند بخاطر داشته باشید زیبایی را فدای سخت افزاری ضعیف نکنید.

 

 

 

  4.زیبایی و طرح های مختلف

 

 

 

در بازارهای امروزی طرح ها و رنگ های بسیار مختلفی وجود دارد.کمپانی های مختلف با ارائه طرح ها و رنگ های زیبا رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند.یکی دیگه از مبحث های رقابتی تولید کنندگان لپ تاپ بدنه ی باریک و قطره کم این نوع محصولات می باشد.مثلا کمپانی DELL  زیاد به زیبایی محصولات خود توجهی نمیکند بیشتر محصولات خود را به صورت ساده روانه بازار میکند اما شرکت ASUS کمی بیشتر برای زیبایی محصولات خود وقت گذاشته است برند HP طرح های مختلفی را تولید کرده اما بیشتر به استقامت بدنه محصولات خود فکر میکند.شرکت SONY رنک های بسیار متفاوت و کاربر پسندی را برای خریداران خود تولید کرده است برای هر سلیقه ای یک محصول تولید میکند اما زیاد به قیمت محصولات خود توجهی نمی کند.

 

 

 

  5.صفحه نمایشگر

 

 

 

صفحه نمایشگر یک لپ تاپ رابطه ی مستقیم با وزن آن محصول دارد.

 

در هنگام خرید توجه داشته باشید که صفحه نمایشگر بالای 17 اینچ نخرید چون این اندازه دیگر یک لپ تاپ محصوب نمیشود و در دسته های رایانه های رومیزی قرار میگیرد.شما میتوانید از یک LED کوچک با رزولوشن بالا استفاده کنید و بهترین بازدهی را هم تجربه کنید.

 

 

 

لازم به ذکر است که کمپانی هایی صفحه نمایشگر های تمام touch را برای لپ تاپ های خود وارد بازار کرده اند که تحول عظیمی در این صنعت ایجاد شد.

 

 

 

در نهایت همیشه قبل از خرید لپ تاپ ، چندین لیست قیمت تهیه کنید ، با هم مقایسه کنید ، گارانتی ها را بررسی کنید ، پرس و جو کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید. امیدوارم که مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشد .

 

اگر نکته خاصی می بینید که در ادامه مطلب ذکر کنید خوشحال می شویم که از نظرات شما نیز آگاه شویم

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: