نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

سامانه هوشمند پایش و راهبری موتورخانه در حقیقت بخشی از مجموعه ایست که ما بعنوان BMSمیشناسیم. این سامانه در حقیقت ...

 

 

 

سامانه هوشمند پایش و هوشمند سازی ساختمان و راهبری موتورخانه در حقیقت بخشی از مجموعه ایست که ما بعنوان BMSمیشناسیم.

 

 این سامانه در حقیقت خلاصه شده BMS بشکلی است که فقط پایش و راهبری اجزاء موتورخانه تاسیسات از قبیل چیلرها، بویلرها، پمپ های سیرکولاسیون ونیز مدار های روشنائی را انجام میدهد.

 

شاید بتوان این بخش را بطور خلاصه سامانه مدیریت انرژی در ساختمان یا  (Energy Management System) نامگذاری نمود.وظیفه این سامانه تنظیم حجم فعالیت تاسیسات حرارتی و برودتی در حد نیاز واقعی ودر زمان بهره برداری ساختمان میباشد.

 

 

 

 بعضا میتوان روشنائی را نیز با این سامانه راهبری نمود. یکی از نکات مهم در استفاده از این سامانه ، تنظیم جدول زمانی بهره برداری از ساختمان در ساختمان های اداری و تجاریست.

 

 این سامانه در روزهای پایانی هفته و در تعطیلات رسمی موتورخانه را خاموش وروشنائی را از مدار خارج مینماید.

 

در روزهای کاری نیز سامانه با پردازش اطلاعات ورودی از قبیل دمای هوای بیرون و افت دمای رفت و برگشت در گرمایش و یا سرمایش، دمای تنظیمی تاسیسات (set point) را مشخص مینماید .

 

بدین گونه است که ساختمان فقط در زمان بهره برداری و فقط باندازه مورد نیاز انرژی صرف گرمایش و سرمایش و یا روشنائی مینماید.

 

اگر یک پروژهBMSرا بخواهیم به فازهای اجرائی کوچکتر تقسیم نمائیم، سامانه هوشمند کنترل موتورخانه می تواند بعنوان اولین فازی تعریف شود که اتمام آن باعث میگردد ساختمان بتواند تا حد قابل قبولی توانائی تطبیق با شرایط بیرونی و درونی را دارا باشد.

 

 

 

خصوصا در شرایط فعلی که بزودی شاهد تمایل همگانی مالکین ساختمان ها برای بهره مندی از تجهیزاتی که باعث کاهش مصرف انرژی می شوند خواهیم بود، اجرای پروژه سامانه هوشمند کنترل موتورخانه بدلیل سادگی وقیمت پائین میتواند راهکارمناسبی برای عبور از این مقطع زمانی باشد.

 

 از طرف دیگر آموزش BMS وهوشمند سازی ساختمان  وجود زیرساخت لازم برای توسعه سامانه در آینده، نگرانی تبدیل سامانه را به  BMS مرتفع نموده است

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: